Imperator - 1.3 Livy İlk Görüşleriniz
#1
Livy_release_date_1200x630.png

Imperator: Rome için 1.3 Livy yaması beraberinde ücretsiz Punic Wars eklentisiyle birlikte bugün çıkışını gerçekleştirdi.
Yamaya ve eklentiye dair ilk görüşlerinizi bu konu altında paylaşabilirsiniz.
Cevapla
#2
(Maurya ile oynuyorum)
1-Oyun başı paralı asker Army Experience olmadığı için alınamıyor.Bu kötü olmuş.
2-Ordu görevlerinde takılmalar yaşanıyor.Savaştayken ''işgal edilen kendi topraklarımı geri al' diyorum.Bir iki toprağı alıp beklemeye başlıyor.
3-Erzak mekaniğini beğendim.Ancak Manpower yine çok hızlı doluyor.2-3 tane ordu kaybetmeme rağmen Manpower'ım çok fazla azalmadı.
4-Görev sistemi anlaşılmıyor.Eu4'teki görev sisteminde daha anlaşılırdı.Neyi istediğini neyi verdiğini biraz inceledikten sonra anlayabildim.Maurya'nın ilk fetih görevi tamamlanmış durumda oyuna başlıyoruz.Bu bir bug mı bilmiyorum.
n3.png
Ara
Cevapla
#3
Dün Eblania ülkesiyle bir oyun açtım, Hibernia'yı birleştirdim ve tamamen kolonileştirdim.

Bu yazdıklarım 1.3'e has olmayabilir, genel bazı noktalara da değineceğim.

1. Oyunda puanlarla alakalı birçok sistem oturmuş değil, Politik Nüfuz bir limitten sonra artmıyor ve oyunda bana onu kullanmayı gerektirecek etkileşim neredeyse yok. En son tüm eyaletlere tüm yatırımları koymaya başladım tanesi 80 puan oyunun sonuna kadar bonus veriyor. Bir eyalet yatırımını yapıp kalıcı bonus elde ettikten sonra oyun bu zaten yapılı demiyor, aynısını tekrardan yapabiliyorsunuz (2. bonus alınmıyor.)

2. Aile sistemini beğendim, yine ailelerin isimlerini akılda tutmak zor tıpkı ülkelerin ismini akılda tutmanın zor olması gibi (belki de biz yaşlandık) ancak en azından artık ailelerde renkle kodlama yapabiliyoruz. Bunun dışında ailelerin içerisindeki farklı karakterlerin yüzlerini çeşitli atamalar dışında görmek için bir sebebim olmadı. Hükümdarımın traitlerini çoğu zaman eventlerde özel seçenek alırsam farkettim. Oyunun o kısmı kendisini çekmiyor halen.

3. Bazı önemsiz eventlerin otomatik açılmaması ve sağa alınması hoş olmuş ancak bildirim ayarlarının da ona göre yapılması gerekiyor, keza evente tıklamıyorum ancak event otomatik geçince stability'n azaldı stability'n yükseldi diye bildirim alıyorum. Stability yükselme artma gibi durumlar bence yukarıda stability'nin parlamasıyla vs belli edilmeli. Bu basit olaylar da olabildiğince tek seçenekli olmalı diye düşünüyorum.

4. Oyun oyuncunun üstüne bonus/modifier yığmaya devam ediyor. Buluş sisteminde ucuzken istediğiniz kadar açın fiyat artmıyor. Ülke büyürse buluşların fiyatı artıyor, ancak oyun bu bilgiyi sana sunmakta yetersiz kalıyor (Base fiyatı arttı görünüyor) Omen'ler bedavaya açılıyor dolayısıyla oyunu oynarken sürekli 8 bonustan birini seçiyorsunuz, bunu yaparken söyledikleri şey Omen'i seçtikten sonra başkasını seçmenin mümkün olmaması ve oyuncuyu bu şekilde cezalandırabilme ihtimaliydi, ancak böyle bir ihtimal bence bu oyunda yok. Askeri Gelenek sistemi halen çok kötü.

5. İrlanda'yı kolonileştirirken kolonizasyon mekaniğiyle haşir neşir olma fırsatı yakaladım, resmen şaka bir mekanik. 5 altına sürekli koloni atacağımız yerin yanındaki sınır bölgesini 10'a çıkartıyoruz. Oradan koloni atıyoruz. Her kolonizasyon için ortalama bi 8-9 mouse clicki gerekiyor.

6. Genişlemek fazla kolay, yapay zeka haritadan silineceği barış antlaşmalarını kabul etmeye fazla istekli. Öte yandan bölge sayısı çok fazla, dolayısıyla şehir/yerleşim ayrımı burada büyük iş yapsa da toprakların ve nüfusların tekil önemi çok az. Tıpkı aileler ve karakterlerle bir bağ kuramadığınız gibi ülkenizdeki farklı toprakları da öne çıkartamıyorsunuz kafanızda.

7. Kabile olarak oynadığımız için reform işini denemek istedim, 1.2 ile değişen yasalarda kabilelerde soldakiler merkeziyetçiliği azaltmaya yönelik, sağdakiler merkeziyetçiliği yükseltmeye yönelik. Herhalde bir 10 senede merkeziyetçilik seviyesini 100'ledim. Oradaki yasalarda ilerlemek çok kolay, öte yandan bu yasalar dışında Civilization Value'da cap'ı yükseltmek zor.

8. Şimdi gelelim görev sistemine. Ne kadar "dinamik" olduğunu henüz yorumlayamam, ben EU4'ün en büyük açıklarının görev sistemiyle açığa çıktığını düşünüyorum, bu görev sisteminde oyunun hangi alanlarında ne derece ilginç hedefler konulabildiğine bakın. Oyunda bir şeyi yapmak bir butona basmaya dayalıysa bunu görev olarak sunmanızın bir anlamı yok, oyunun uzun vadeli uğraş gerektirebilecek strateji gerektirebilecek alanlarda verebileceği görevler sınırlı bu sebeple de en fazla fetih görevleri var. Imperator'da da özünde görevlerde ilginç bir iluzyon var, örneğin başkentinin bulunduğu bölgeyi ele geçirmeye yönelik aldığın görev ağacında demir ithal etmeni vesaire istiyor "savaşa hazırlanıyorsun" diye.

9. Son olarak canımı sıkan şey oyunda halen ciddi terim hataları var. Anlamadım EU4'ten bir adam getirdiler herhalde ekibe adam EU4'teki terminolojiyi kullanmaya devam ediyor oyunda diye tahmin ediyorum çünkü oyunun genelinde eyaletin karşılığı Province midir Area mıdır karar verilebilmiş değil. İlk başta oyun yeni geliştiriciler alışamadı dedik görev ağacında (Area) yazıyor.
Cevapla
#4
Ben de baya aradan sonra tekrar bir fırsat vereyim deyip Roma ile başladım görev sistemi olsun ara ara pop up seklinde cıkan konsey gorusmeleri olsun beni oyuna cekti tabi daha cok gelismesi gerek ama bu haliyle ilk cıktıgı hale gore baya ilerlemis geldi bana
Ara
Cevapla
#5
Oncelikle oyunu toplam 15 dk falan oynadigimi soyleyeyim. Ilk gozume carpanlar gercekten harita cok buyuk, Pdx un artik yeni bolgeler ekledikce oyunun derinlesmedigini anlamasi gerekiyor. Ikincisi ise cok fazla modifier var ve ozunde hepsi bonus veriyor. Acikcasi umitlerim azaldi oyunun adam olacagina dair.
Ara
Cevapla
#6
Kısa bir deneme sonucu oyunun daha oynanabilir oldugunu bir çok olumlu işler yapıldığını gördüm. Haritalarin bir düzene sokulması da bunlardan birisi. Ama ne yazik ki oyun bir türlü istediğim bağlılığı sağlayamıyor. İçine alamiyor oyuncuyu. Arayüzden dolayı mıdır yoksa haritaya alışamadığım için midir bilmiyorum ama eu4deki gibi arada haritayi uzaklaştırıp ehh be ne ülke yapmışız aga diyemiyoruz yani. Baya yapay duruyor
Ara
Cevapla
#7
7 saatlik ilk izlenim sonrası fikirlerimi belirteyim ben de.
--Şu barış anlaşmaları halen çok boş, sadece toprak alma ya da vassal yapma üzerinden dönüyor hep. Özellikle savaş tazminatı kalktıktan sonra bir boşluk hissetmeye başladım.
--Invention olayı çok bozmuş. Parayla teknoloji mi gelişir diye sormak istiyorum? Evet etkisi var elbette ama direkt paraya bağlamak olmamış. Parayı veren düdüğü çalar olmuş.
--Görev bölümünü ilk başta sevmiştim ama cidden gelişmesi lazım. Oyuncunun tercihleri değil de binde bir ihtimallere bağlı "check" ler koymuşlar, olmamış. Hele bir görevde (Egypt) liman olmayan eyalete import yapmamı istiyor. Liman olmayan yere trade açılamıyor diye biliyorum.
--Askeri birimlerin ücretlerini değiştirip duruyorlar, her seferinde yeniden değerlendirme yapmak zorunda kalıyoruz, bi optimize edemediler.
--Hangi birim kaç kuruş yakıyor göremiyoruz, sadece üste gelir giderlerde army maintanence var..

++Yerleşim yerlerini şehir ve kasaba şeklinde ayırabiliyoruz, değiştirebiliyoruz, güzel bir gelişme. Ayrıca Kasabalar için 5-6, şehirler için 14 ayrı bina gelmiş. Her birinin artıları farklı güzel olmuş.
++Erzak mekaniği gerçekten işe yarar bir geliştirme olmuş, sevdim.
++Yeni gemi çeşitleri çok iyi. Birbirlerine bir üstünlükleri olmasa da gelişmiş bir yapım sunuyor.
++Artık diğer ranklardaki devletlerle de müttefik olabiliyoruz. Bu mekaniği daha da iyileştireceklerine inanıyorum. Güzel işlediği durumlar oluyor.
++Eventlerin kalitesi artmış bence. Anlık olaylar gelişmesi, süreçleri, hikayesi vs güzel hazırlanmış.

Genel olarak bakarsak artı ve eksileri bunlar. Ben oyunda gelecek görüyorum açıkçası. Ancak oyun halen tam bitmemiş olduğu belli. Yüksek fiyatlar isteyen DLC ler ile tamamlamaya kalkmazlarsa alanları pişman etmezler. Ama EU4 gibi cıvkını çıkartırlarsa vay halimize.. :)
260820180942304568867.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.