Kaleleri Geçememe Sorunu
#1
Aslında bu kaleleri geçememek olayı saçma olmuş. Geçebilecektik ama işgal edemicektik. Ve geçince ikmal cezası alacaktık. Mesela ordaki ikmal 20k ise kale yüzünden 10'na hatta 5'e düşücekti. Çekilen orduyu takip edip etmemeyi bize brakıcaktı. Sizcede daha iyi olmazmıydı?
[+] 3 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Hmm diyelim ki bir dağ geçinde kale var sen bunun üzerinden kanatlanarak mı geçicen yoksa son teknolojiyle dağı mı delcen çok mantıklı oldu :P
Ara
Cevapla
#3
Mantılı bence , Kaleler tüm bir bölgeyi kaplamıyor sonuçta.
Ara
Cevapla
#4
@lortcush

lol.

Bence de mantıklı.
Cevapla
#5
Direk kalelere el sallayarak geççeksiniz yani onlarda size selam vermicek ki kaleler geçiş yollarına yapılır bir ordu düzgün bir ovadan geçmeyi mi yoksa dağlık bir yerden geçmeyi seçer?

Senin istediğin şekil tek supply azalmamalı moral ve hatta ordundaki adam sayısıda azalmalı dağlık alanlarda


Wc den sonra şekillenen asıl düşünce ile mükkemmeliyete ulaştı.Sen genç pleb istediğin sistem şöyle olursa mantıklı olcak ve sanatımı bilgimi aşşağıda dökme vakti.

Kaleyi kuşatmaya uğraşmadan geçmek:

Oluşacak sonuçlar:
Kaleler geçit ve işlek yollar üzerinde olduğu için supply azalıcak.
Genelde kaleler geçişi kolay yerlerde güvenliği sağladığı ve kendilerini savunacak bir bölgede oldukları için geçişlerde kaleden gizli ve daha zorlu bir arazide gidecek olan askerler moral ve zaiyat vericek.
Kaleyi kuşatmadan zorlu yolu aşan askerler farkedilmeleri durumunda bir pusuya selamun aleyküm diyeceklerindende combat ability veya moral kaybetmeleri gerek.

Sonuç olarak şöyle şeyler olmalı

Supply limit -%25 ile -%50 arası azalcak
Moral bölgeye göre dağlık alandaysan özellikle allahın dağına tırmanmayı deneyen askerler illa generale sövcekler -%25 ile -%75
Dağı tırmanırken düşmanın görmesi durumundada yada tepeyi çıkıp ardında senin yorulmuş ve erzaksızlıktan moralsiz orduna karşı gelen büyük düşman ordusunu görünce ordunun verdiği hass cevabına karşı ordunun %25 moral %25 combat ability tarzı şeylerde kazanmaması gerçekçiliği mantıkcılığı zorlar

heh işte sistemi kurun gelin
[+] 1 üye lortcush nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
ZoC olayı kale gibi bir şey için mantıklı mı ki zaten :P ? Civ 3'te de kalelerde ZoC vardı, ona bile kızıyordum ben.

Sanki Battle for Wesnoth oynuyoruz :P .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#7
Yeni sistem güzel. Ve mantikli
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#8
Kalede 2000 adam varsa 5000 adamla kaleyi kuşatır. Kalan ordumla yola devam ederim. Kaldıki bu oyunda yer şekilleri öyle derinlemesine değil. Bir bölgede bir kale var ama nereye yapılmış? Onun için bölgesel sistemde total war gibi serbest sisteme geçmek lazım. Macaristan seferinde Osmanlı ordusu Mohaçtan sonra Budine yürüdü arada hiçmi kale yoktu yani. Hee Macar ordusu berteraf edilmeseydi ilerlenmezdi ama ordu tehdidi kalkınca ilerlendi. Ama bu padişahın elindeydi isterse ilerlerdi.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Eskiden yarı-serbest sistemdeydi, kimse öyle olduğunu bilmiyor diye kaldırdılar.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#10
Hazır kaleler gelmişken şehir sınırları kaldırılmalı TW sistemine geçilmeli savaş sonucu istediğimiz gibi toprak almalıyız. Tam anlatamamış olabilirim ama çok iyi bir fikir olduğunu düşünüyorum.
G0kMNN.png
[+] 2 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Total War gibi harita üzerinde büyük ve küçük şehirler olmalı nokta nokta, ordular yer şekillerini esas alarak istediği gibi hareket edebilmeli.
Cevapla
#12
ben şuanda halihazırad bulunan sistemin güzel olduğunu düşünenlerdenim..zaten istediğiniz gibi anlaşma yapıp toprak alabiliyorsunuz..totalwar tarzı bir sistem oyunu çok daha karmaşık hale getirir ..totalwarı bıraktık geldik totalwara döndürmeyin ulan beni :D
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#13
Hegemony serisinde Grand Strategy - GZS - Açık sistem bir arada var.

Oyun istenildiği zaman EU serisindeki gibi harita moduna geçiliyor tek yapmanız gereken farenin tekerleğini(scrolls mu deniyordu :D) aşağıya kayırmak.
Oyun istenildiğin zaman durdurulup devam ettirilebiliyor.
Oyunda askeri birlikler TW serisi gibi tek tek kontrol ediliyor ve şehirlerden belli bir nüfus ve gold maintance ile çıkıyor.
Şehirler TW'deki gibi saldırıp saldırmamak sizin elinizde isterseniz çiftlikleri yakabilir ve ya madenleri boşalttırabilirsiniz, yani direk işgal etmek ile karşıya zarar vermek arasında seçimde bulunabiliyoruz.

Ama oyunu oynadığım kadarıyla çok derin değil daha çok savaş ve ikmale odaklanmış bir oyun. Antik çağ ile alakalı bir çok oyunu bulunuyor, meraklısına duyurulur :D.
Ara
Cevapla
#14
Detaylı konuşulabilir, incelenebilir, önerilebilir.

PPaQP9.png
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.