19-09-2020, 11:05
Tuval Üzerine Yağlı Boya - Güzel Sanatlar Müzesi, Boston
Bu çalışma "Eski Ustalar"ın Sargent üzerindeki etkisini göstermektedir. Sargent, Diego Velazquez'in; Las Meninas'ta (1656) kullandığı alışılmadık kare kompozisyonu ve ayrıca İspanyol sanatçının kişiliklerinden bir şeyler yakalamak için figürleri pozlanmamış doğal bir şekilde sunma yöntemini benimsemiştir.
Kompozisyon, her konuda eşit statüye sahip karakterlerin olduğu geleneksel bir grup portresinden farklıdır. Kızlar, gelişigüzel bir moda gibi görünen loş ve güzel bir şekilde dekore edilmiş odanın etrafına dağılmış durumda. İki masif mavi ve beyaz porselen vazo da dahil olmak üzere mobilya unsurları kızları cüceleştirmiş durumda. Dört kızdan üçü doğrudan izleyiciye bakarken dördüncü kız kardeş odanin loş ve karanlık havasıyla eşleşmiş ve yüzünün diğer yarısını ise gizlemiş. Yerde oturan en küçük kızın (Julia, 4 yaşında) gayri resmi duruşu, onun arkasında ilkel ve hatta sert bir şekilde duran ona nazaran daha yaşlı kızlarınkiyle keskin bir tezat oluşturuyor. En yaşlı iki kız (Jane, 12 ve Florence, 14) başka bir odaya açılan açıklıkta duruyor ve kısmen gölgede kalıyorlar. Bazı eleştirmenler; resmin, kaçınılmaz olarak olgunlukla gelen sembolik masumiyet kaybını gözler önüne sürmek için grup portresinin kullanıldığını ve rolünün ötesine geçtiğini belirtir. Sargent'ın tasviri, bireylerin gerçek benliklerini görgü ve uygunluk "duvarlarının" ardına gizleme eğiliminde olduklarını açıkça ortaya koyuyor ve o sırada genç ve üst sınıf kadınların büyüdüğü kısıtlayıcı ve baskıcı ortamları çağrıştırıyor.