11-04-2021, 21:51
Bu resmi incelemeden önce dönemin burjuvası ve opera binaları hakkında biraz bilgi sahibi olmak resmi yorumlamamızı daha da kolaylaştıracaktır. Paris ilk olarak 19. yüzyılın başlarında modern bir şehir olarak tanımlanmaya başlamıştır. Gösterişli bir şehir olması yeni zenginlerin kendilerini göstermeleri ve çevre edinmeleri için önemliydi ve bu ''sergi'' yeri zamanın opera salonlarıydı. Opera binaları, ikinci İmparatorluk döneminde (özellikle 50 ve 60lı yıllarda) merkez konumundaydı. Bu binalar oldukça güzel bir tarza sahipti ve yapımları için çok ciddi paralar harcanıyordu. İçinde altın bulunan birçok mozaikler, sanat eserleri ve aynalar bulunuyordu kısaca muhteşem mekanlardı. Böyle güzel mekanlar sanatçıları kendisine çekiyordu Degas ve Mary Cassatt gibi sanatçılar da sık sık buralarda resim yapardı.
Opera binaları hakkında ufak bir bilgilendirmeden sonra şimdi resmimize geçebiliriz. Resmimizin ana odağı (bir kadın) elindeki dürbün ile bir şey arıyormuş gibi gözüküyor. Arkasında ise diğer figürlerden daha ayrıntılı bir şekilde çizilmiş bir bey görüyoruz. Görünüşe göre kadının bir hayranı var. Yukarıda da bahsettiğim gibi aslında opera binaları zenginlerin kendilerini göstermeleri (sergilemeleri) için çok uygun bir mekandı yani aslında kadın etraftaki insanlara bakarak kendi sosyal statüsünden birilerini arıyordu. Adamın ise kadına bakması aynı sebeptendir aslında kadın burada kendini göstererek bir nevi mevcut sosyal statüden olduğunu beyan ediyordu. Mary Cassatt da Manet gibi bir izlenimciydi daha fazla bilgi için Manet'in "A Bar at the Folies-Bergère" adlı eserini incelediğimiz şu konuya göz atabilirsiniz.