Konu Dizisi: Oyun Karakterleri #3: Prens
#1
fake3d.png

Strategyturk Oyun Kulübü tarafından hazırlanan Oyun Karakterleri konu dizisinin bu konusundaki karakterimiz Prince of Persia'dan Prens.
Bu konularda karakterin oyunlarda yaşadığı olaylara, dolayısıyla oyunların ilerleyişine dair bilgiler olacağı için SPOILER barındırabilir.
Bir sonraki konuda görmek istediğiniz oyun karakterini Oyun Karakterleri Ana Konusu üzerinden bize iletebilirsiniz.

oyun-ayrac.png

prens.jpg

Prince of Persia Serisi - Prens
"Ben kendi çöküşümün mimarıyım."

oyun-ayrac.png
Karakter Tasarımı
Prens serinin farklı oyunlarında farklı hikayelere dahil olmuş olsa da, tüm bu hikayelerde genellikle aynı karakteristik özelliklere ve yeteneklere sahiptir. Prens tasarlanırken Indiana Jones'tan ilham alınmıştır, özünde beyaz giysili bir karakterken ilk oyunun Japon versiyonunda karakter bol dökümlü pantolon ve sarıkla tasarlanmıştır. The Sands of Time'da Prince of Persia 3D yerine ana oyunun tasarımına geri dönüldü. Karakterin daha ciddi bir şekilde tasvir edilmesinde Şahnameden hikayeler kullanıldı. 

The Sands of Time'da ihtişam ve güç peşinde korkusuz bir savaşçı olarak yansıtılan Prens, Warrior Within'de yaptıklarının sonuçlarına katlanan daha karanlık bir karakter olarak tasvir edildi. Serinin oyunları boyunca gittikçe olgunlaşan ve karakteri oturan Prensin aynı şekilde zırhı da bu oyunlar arasında dönüşüm gösterdi. The Two Thrones tematik olarak The Sands of Time ile Warrior Within arasında dengeyi bulmaya çalıştı. The Forgotten Sands'ta geriye gidilerek Prensin The Sands of Time ile Warrior Within'in arasında karakterinin hala tam oturmadığı dönem ele alındı.

oyun-ayrac.png
Orijinal Üçleme
İlk Prens yaşadığı krallık bir büyücü tarafından yokedilmiş bir soyluydu. Bir başka ülkede hırsızlık yaparak hayatını geçiren Prens Sultanın kızıyla tanışır. Bu esnada Vezir Jaffar krallığı ele geçirme planları yapmaktadır ve Prensi zindana atar. Zindandan kaçmayı başaran Prens Veziri yenip Prensesi kurtarır. Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame'de Vezir Jaffar büyü aracılığıyla Prens kılığına girerek Sultanı devirip Prensesi zehirler. Geçmişini öğrenen Prens antik bir tapınaktan elde ettiği güçlerle yine Veziri yenmeyi başarır. Prince of Persia 3D'de Sultanın kardeşi Rugnor Prensesle evlenmek için Prensi zindana atar. Yine zindandan kaçmayı başaran Prens Assan ve Sultanla yüzleşir, Assan Sultanı öldürüp suçu Prense atar. Rugnor'u öldürmeyi başaran Prens Prensesle birlikte bilinmedik bir yere doğru yolculuğa çıkar.

pop3d.jpg

Prince of Persia 3D

oyun-ayrac.png

The Sands of Time Üçlemesi
Prince of Persia: The Sands of Time 9. yüzyıl Pers topraklarında başlar. Prens ve babası Sharaman Vezirin hazine vaati sonrasında Hint Maharaja'nın sarayına saldırı düzenlemektedir. Sarayda Zamanın Hançerini bulan Prens Vezir tarafından kandırılarak zamanın kumlarını serbest bırakır. Bu durum hançer tarafından korunan Prens, asa tarafından korunan Vezir ve madalyon tarafından korunan Maharaja'nın kızı Farah dışında herkesin kum canavarlarına dönüşmesine sebep olur. Prens ve Farah Vezirin peşine düşerler, Farah'ın Prens'in canını kurtarmak için kendisini feda etmesi sonrasında Prens hançerle kum saatini kırarak zamanda geriye gider ve Farah'ı uyarıp Veziri öldürür.

zvferzgxcshizsishko4.jpg

Prens.

Prince of Persia: Warrior Within bu olaylardan 7 yıl sonrasını konu alır. Prens Dahaka isminde ölümcül bir yaratık tarafından kovalanmaktadır. Yaşlı bir bilge Dahaka'nın Kaderin Efendisi olduğunu, Prensin zamanda geriye giderek zamanın akışını manipüle ettiğini ve Dahaka'nın bunu düzeltmek için onu kovaladığını belirtir. Yaşlı bilgeden zamanın kumlarının Zaman Adası isminde bir yerde Zaman İmparatoriçesi tarafından oluşturulduğunu öğrenen Prens, Dahaka'nın peşini bırakması için bu adaya gidip zamanı geriye alarak zamanın kumlarının oluşturulmasını engellemeyi planlar. Eğer zamanın kumları geçmişte oluşturulmazsa, Prens bu kumları kullanamayacaktır, böylelikle Dahaka'nın peşine düşmesi için sebep kalmayacaktır.

dahaka.jpg

Dahaka.

Adaya seyahati esnasında yolu Shahdee isminde bir korsan tarafından kesilen Prens sahilde uyanır. Adada Kaileena isminde bir kadınla karşılaşan Prens adanın imparatoriçesine nasıl ulaşabileceğini sorsa da yanıt alamaz, ancak taht odasının nasıl açılacağını öğrenir. Kum geçitleriyle sürekli zamanda yolculuk yaparak hedefine ilerleyen Prens bir yandan Dahaka'dan kaçmaya devam eder ve bu esnada Dahaka'nın suyu geçemediğini farkeder. Taht odasına geldiğinde Kaileena'nın imparatoriçenin kendisi olduğunu gören Prens, Kaileena'nın geleceği gördüğünü ve bu gelecekte kendisinin Kaileena'yı öldüreceğini gördüğünü öğrenir. Kaileena tıpkı Prens gibi kaderine karşı koymaya çalışır, ancak Prens tarafından öldürülür. 

kaileena.jpg

Kaileena.

Prens Kaileena'yı öldürerek zamanın kumlarının oluşturulmasını engellediğini, dolayısıyla Dahaka'nın artık kendisinin peşinde olması için bir sebebinin olmadığını düşünür, ancak Dahaka'nın tekrar belirmesiyle yanıldığını farkeder. Kaileena öldürüldüğünde zamanın kumlarına dönüşmüştür ve bu eylemiyle zamanın kumlarını yaratan Prens olmuştur. Umutsuzluk içindeyken Hayalet Maskesi isminde maskenin varlığını öğrenir. Bu maske kullanıldığında kişi kendisinin de varolduğu zaman akışında geçmişe gidebilmektedir. Prens maskeyi taktığında adaya ilk geldiği zamana geri döner. Prensin yeni planı Kaileena'yı kum geçitine getirip geleceğe gitmek ve Kaileena'yı gelecekte öldürerek zamanın kumlarının oluşturulmasını 7 sene geciktirerek kumların oluşturulmasını Azad muharebesinden sonra bir tarihe almaktır.

sandwraith.jpg

Kum hayaleti.

Kum hayaleti formundayken zamanı manipule ederek Dahaka'nın kendisini öldürmesine sebep olan Prens böylelikle zaman dilimindeki tek Prens haline gelir ve maskeyi çıkararak asıl formuna geri dönmeyi başarır. Tekrar taht odasına giden Prens Kaileena'yı geleceğe gitmeye zorladıktan sonra kendisini ikna etmeye çalışırken yeniden Dahaka belirir. Bu sefer Dahaka'nın kendisinin değil, o zaman dilimine ait olmayan Kaileena'nın peşinde olduğunu farkeden Prens Dahaka'nın su kılıcına zaafı olduğunu farkeder. Dahaka'yı yenmeyi başaran Prens, Kaileena ile birlikte Babil'e doğru yolculuğa çıkar.

Prince of Persia: The Two Thrones Prensin Dahaka'yı öldürüp Kaileena'yı kurtararak zaman kumlarının oluşturulmasını engellemesi sonrasında başlar. Orijinal zaman akışında Vezir ve Maharahaj zamanın kumlarının olduğu kumsaatini dolu bulmuşken, bu zaman akışında kum saati boştur. Vezir zamanın kumlarını serbest bırakmadığı için Prensle karşılaşmamıştır ve hala hayattadır. Sands of Time'da Prens'e yardım eden Farah da hala hayattadır.

farah.jpg

Farah.

Babil'e dönen Prens ve Kaileena şehri alevler içinde bulur. Gemilerine saldırı düzenlenir, kıyıya vuran Kaileena bilincini yitirmiş bir biçimde askerler tarafından taşınır. Prens saraya sızarak Vezirle yüzleşse de, Vezir Kaileena'yı öldürür ve yine zamanın kumlarını serbest bırakmış olur. Kumları doldurduğu hançeri kendisine batıran Vezir ölümsüz olurken, Prens kum tarafından tamamen ele geçirilmeden önce Vezirin hançerini elde etmeyi başarır ve kumları durdurur. Ancak kum tarafından etkilenen yarısı farklı bir kişilik olarak zihnini etkilemeye başlar. Bu diğer yarısı, bir diğer adıyla Karanlık Prens daha soğuk, zalim ve kibirlidir.

kprens.jpg

Karanlık Prens.

Daha sonraları Farah ile karşılaşan Prens bir yandan içindeki Karanlık Prensi yenmeye çalışmaktadır. Saray bahçesinde Vezir Farah'ı kaçırıp Prensi bir kuyuya atar. Kuyuda uzun süredir sessiz Karanlık Prens tamamen kontrolü ele geçirmeye çalışsa da, Prensin babası Sharaman'ın bedenine denk gelmesi sonrasında Karanlık Prens'e karşı koyar. Babil Kulesinde Vezirin karşısına çıkan Prens zaman hançerini kullanarak Veziri öldürür. Vezirin ölümüyle birlikte Kaileena'nın ruhunu serbest bırakan Prens kumun etkisinden tamamen çıkar. Babasının tacının sesini duyan Prens tacı yere almak için eğildiğinde son bir kez Karanlık Prensle yüzleşir, ancak Prens karanlık yönünü yenmeyi başarır.

Prince of Persia: The Forgotten Sands'in 3 farklı versiyonu Prens hakkında ek hikayeler anlatmaktadır. Ana konsol versiyon Prensin The Sands of Time ile Warrior Within arasındaki 7 yıllık boşluğu konu alır. Prens babası tarafından kardeşi Malik'e yardım etmek için gönderildiğinde şehrin kuşatma altında olduğunu görür. Malik düşman ordusunu yenmek adına Solomon'un Ordusunu serbest bıraksa da, Ratash'ın kontrolünde bir gücü serbest bırakmış olur. Marid Kraliçesi Razia ile ittifak olan Prens ateş ruhu Ahihud'in peşine düşer, bu esnada zaman ruhu Helem ile müttefik olur. Zahra isminde bir ruh Izdihar'daki kötücül varlıkları ortadan kaldırması durumunda Prense bir krallık, prenses ve ölümsüzlük vadetse de, Prens bu görevde başarılı olduktan sonra ödülü reddeder. Oyunun DS versiyonunda Prens kanını ve Razia'nın büyüsünü kullanmak isteyen bir kült tarafından kaçırılır. Kılıç olan Razia'yı tekrar elde ederek hafızasını yeniden kazanan Prens kült liderini yenmeyi başarır.

oyun-ayrac.png
2008 Reboot
2008 Prince of Persia oyununda bir kum fırtınasında kaybolan Prens Elika ile karşılaşır. Karanlık Tanrı Ahriman'ı yenme görevinde Elika'ya yardım eden Prens Ahriman'ı yenmeye başaramaz ama tanrıyı Tree of Life'ın içine hapsetmeyi başarır. Bu esnada Elika hayatını kaybeder. Elika'yı yeniden hayata döndüren Prens Ahriman'ı yeniden serbest bırakmış olur. 

prenselika.jpg

Prens & Elika.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Orjinal üçleme dışındaki listedeki tüm oyunları ortaokul-lise zamanlarımda oynadım ve bitirdim. Oynadım ama hikayelerinden bihaber oynamışım. Hack n Slash gibi önüme geleni kese kese ilerleyip gidiyordum. Güzel hikayeleri varmış. Açıp yine oynayasım geldi.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#3
Sands of Time üçlemesinin bende çok ayrı bir yeri var. Hikaye akışı ve karakterler çok hoşuma gidiyor. Hele ki Warrior Within'de kaderimizden kaçmaya çalışmamız baya etkileyiciydi. Bir yandan daire çizerken diğer yandan oyun akışını sürdürebilen, aynı yerlerden hem günümüzde hem geçmişte hem Prensle hem Maskeyle defalarca geçtiğimiz, günümüzdeki oyunlara nazaran çok daha dar bir alanda defalarca tur attığımız yapısına rağmen asla tekrar ediyor hissi vermeyen nadir oyunlardandır.

Yalnız yazıda farkettiğim bi hata var sanki. Keileena'yı günümüze getirip öldürmeyi planladığımızı sanmıyorum. İyi sonda da kötü sonda da onu ikna etmeye çalışıyorduk. -Prens maskeyi takıp timeline'daki diğer Prensi Dahaka'nın almasına izin verince diğer Prens ölüyor ve Dahaka görevini tamamlamış oluyor. Böylece artık peşimizi bırakıyor. Burada kaderimizi değiştirmiş oluyoruz.- Keileena'yla ikinci karşılaşmamızda kaderin değiştirilebileceğine dair ikna etmeye çalışıyorduk. Fakat kötü sonda sonuç alamıyoruz ve Keileena bize saldırmaya başlıyor. Savaş esnasında yine defalarca kez onu ikna etmeye çalışıyoruz. İyi sonda zaten direkt ikna oluyor. İki sonda da Keileena'yı günümüzde öldürme gibi bi amacımız yok sanki. Ama burada da karşıma cevaplandıramadığım bir "Neden öyleyse Keileena'yı günümüze getirdik?" sorusu çıkıyor.

Oyundaki güzel bir detay da Dahaka'nın bizi sadece günümüzde kovalıyor olması. Keileena'yla ilk savaştan önce Main Hall'de Dahaka'nın gelip Maske'yi öldürdüğü an ise Dahaka'yı geçmişte ilk görüşümüz oluyor. Orada da zaten birimizi alıyor.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.