İleti Sayısı: 6,413
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
26-06-2020, 10:56
(Son Düzenleme: 08-10-2020, 18:46, Düzenleyen: Attila the Hun.)
THE ELDER SCROLLS II: DAGGERFALL
Geliştirici: Bethesda Softworks
Yayıncı: Bethesda Softworks
Tasarımcı: Julian Lefay, Bruce Nesmith, Ted Peterson
Platform: MS-DOS
Çıkış Tarihi: Kuzey Amerika: 20 Eylül 1996, Avrupa: 1996
Tür: Aksiyon rol yapma oyunu
The Elder Scrolls II: Daggerfall'un geliştirme süreci Arena'nın Mart 1994'teki çıkışından hemen sonra başlamıştır. Projenin başına Ted Peterson baş tasarımcı olarak atanmıştır. İlk önce Morrowind'de geçmesi planlanan ve Mournhold olarak adlandırılan oyun nihayetinde Tamriel'in kuzeybatısında bulunan High Rock ve Hammerfell'e taşınmıştır.
Oyunun haritası 161.600m2, yani yaklaşık olarak Büyük Britanya kadardır. Oyunun dünyası 15.000'den fazla kasaba, şehir, köy ve zindan içerir. Bethesda'nın oyun direktörü ve baş yapımcısı Tod Howard'a göre, The Elder Scrolls III: Morrowind Daggerfall'un %0,01'i kadardır. Youtuber "How Big is the Map?" Daggerfall'un haritasını boydan boya kat etmiştir ve bu tam 69 saat 33 dakika sürmüştür.
The Elder Scrolls II: Daggerfall'un devasa haritası
The Elder Scrolls II: Daggerfall, Eylül 1996'da çıktığı zaman çok olumlu eleştiriler almıştır. Computer Gaming World ve PC Gamer US tarafından "1996 yılının en iyi bilgisayar rol yapma oyunu" seçilmiştir.
Oyunun Hikâyesi
Daggerfall High Rock ve Hammerfell toprakları arasındaki Illiac Bay'de geçmektedir. Oyuncu İmparator'un isteğiyle oraya gönderilir. Oyuncudan iki şeyi yapmasını ister: İlk olarak, oyuncu King Lysandrus'un hayaletini dünyevi zincirlerinden özgür bırakmalıdır; ikinci olarak, oyuncu İmparator'un önceki Daggerfall kraliçesine gönderdiği mektuba ne olduğunu keşfetmelidir.
Oyunu Nasıl Oynayabiliriz?
Oyunu indirmek için tıklayın.
DOSBox (yukarıdaki linkten indireceğiniz oyunu çalıştırmak için DOS emülatörü) indirmek için tıklayın.
Oyunun Unity motoruyla geliştirilen remake'ini indirmek için tıklayın.
The Elder Scrolls II: Daggerfall Tartışma Konuları- Oyunu oynarken keyif aldınız mı? Çağdaş rol yapma oyunlarına nazaran nasıl buldunuz?
- Oyunu ne kadar oynadınız, bitirebildiniz mi?
- Sizi en çok zorlayan kısımlar ve düşman türleri nelerdi?
- Oyunun açık dünyasını beğendiniz mi?
Strategyturk Retro Kulübü
@ napolyon94, @ Kirpi, @ Dreyfus, @ Ecdad Computer, @ altnkurt, @ fff7, @ Voidian, @ Belendithas, @ Defterdar, @ Rzenma, @ Attila the Hun, @ Faramir, @ Akhilleus, @ Yasin Ahmet
İleti Sayısı: 12,329
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
Oyunu hiç oynamadım ama haritasının ne kadar büyük olduğunu duymuştum. Harita otomatik oluşturulduğundan gerçek bir özelliği olmasa da cidden devasa boyutlarda. Tabii Arena'ya kıyasladığınızda Daggerfall bile çok küçük kalmakta. Örnek olması için ufak bir görsel.
•
İleti Sayısı: 3,193
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
20
Ben de oynamadım ancak cidden eskiden oyun yapımcıları bu kadar köy kasaba vesaire yapmak için tüm zamanlarını mı veriyorlarmış bilemiyorum. Eski oyunlardaki oyun dünyası cidden çok büyük ve emek verilmiş oluyor ancak bunu yeni oyunlarda görmemek üzücü.
•
İleti Sayısı: 12,329
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
Dediğim olay gibi. Belli konumlar dışında haritanın tamamı otomatik oluşturuluyor. Yani pek bir özelliği yok. Skyrim'in kıyaslandığında ufacık kalan haritasında 100 kat daha fazla detay vardır.
İleti Sayısı: 6,413
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
(26-06-2020, 13:02)PCOyun : Dediğim olay gibi. Belli konumlar dışında haritanın tamamı otomatik oluşturuluyor. Yani pek bir özelliği yok. Skyrim'in kıyaslandığında ufacık kalan haritasında 100 kat daha fazla detay vardır.
Bu biraz da tercih meselesi aslında. Ben devasa ve otomatik oluşturulmuş bir haritadansa daha ufak ama dolu bir dünyayı tercih ederim. Yine de o zaman için bu kadar büyük bir harita daha önce görülmemiş bir devrimdi.
•
İleti Sayısı: 1,959
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
39
Her ne kadar bariz bir biçimde "map generator" ile oluşturulmuş olsa da oyun tarhihinin gelmiş geçmiş en büyük haritasına sahip. ışınlanarak köylere gitmek yerine boş arazide yol almanız neredeyse imkansız. Kaybolma riskiniz çok yüksek ve yönünüzü tayin etmekte çok zor. Ben 2 sene evvel meraktan DOS'da denemiştim. Pek sarmamıştı, oynamayı düşünen varsa önce YT üzerinden videolarına baksın derim. Ellerine sağlık güzel konu.
•
İleti Sayısı: 154
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
çook eskiden oynamıştım herhalde dos veya win 95 zamanlarıydı.
dungeonlari vs random generate bu arada, ve büyük dungeonları baya karışık,
dungeon haritası da gerçek 3b asagı yukarı,döndürme , ileri geri yapılabiliyor alttaki resimdeki örnek , ama ben o kadar uzun bir haritayı oynıyamadım. ayrıca zor bir oyundu. öyle koşa koşa haritayı acamıyodun
İleti Sayısı: 3,193
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
20
Daha önce duymuştum ancak oynamamıştım bu öğle oynama fırsatı buldum ve oyun cidden harika. Skyrimden daha büyük ve daha fazla guild var harita desen 10 bölge var ve her bölgenin içinde yüzlerce şey var. Böyle oyunlara alışmak ve oynamak için 5-6 saat sabır etmek yetiyor şu an oyuna alıştım bile. Kocaman harita otomatik yapılmış olabilir ama bu güzel bir oyun olmasını gizleyemiyor. Vuruş hissiyatı ES:Oblivion dan daha iyi ^^
Tek eksiği benim gözümde fazla zaman alması (örneğin demirci bulmak için çok zaman kaybediyorum). Denemiş kişiler fikirlerini belirteceklerdir denememiş kişilere de denemelerini ve fikirlerini paylaşmalarını öneririm.
Oyunumdan resimler:
İlk tutorial bölümünden çıktığımda karşılaştığım yer. Yaklaşık 1km yürüdüm ancak hiç bir şey göremedim :d
Skyrimden bile büyük 12 bölgeden biri. Şu noktacıklar birer köy büyüklüğünde koyu olanlar dungeonlar, mavi olanlar tapınak ve ten rengi gibi olanlar ise köyler. Yani nereye giderseniz gidin mutlaka bir şeye ulaşıyorsunuz sadece sabır gerekli.
Han da Flüt ile müzik çalan hanım abla ve yaveri yanında da temizlikçi. Müzikler aşırı güzel ve dinlemesi zevkli.
İleti Sayısı: 177
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
5
Bir Morrowind değildir. (:
•
İleti Sayısı: 154
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
(26-06-2020, 18:00)Yasin Ahmet : Tek eksiği benim gözümde fazla zaman alması (örneğin demirci bulmak için çok zaman kaybediyorum). Denemiş kişiler fikirlerini belirteceklerdir denememiş kişilere de denemelerini ve fikirlerini paylaşmalarını öneririm.
Oyunumdan resimler:
olur o kadar, o zamanlarda öyle takır tukur oyun tüketmiyorduk 2 haftada bir , 1 tane alinca 6 ay oynuyorduk.
İleti Sayısı: 727
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
7
Oyunun Unity ile Remastered yapılmış hali.
" Hemen herkes tartışabilir, fakat güzel konuşabilmek herkesin yapabileceği bir iş değildir. "
İleti Sayısı: 6,413
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
08-10-2020, 18:50
(Son Düzenleme: 08-10-2020, 18:55, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Bu çapta bir oyunun remake'ini yapmak gerçekten zor olmalı. Çok hoşuma gitti, mutlaka deneyeceğim. Bu versiyonu konuya eklediğim linkten indirebilirsiniz. Eğer remake'i oynamak istemiyorsanız, emülatörle uğraşmaya gerek yok. Bunun yerine Bethesda'nın launcherını indirip oradan Daggerfall'u ücretsiz olarak kurup Windows 10'unuzda rahatlıkla çalıştırabilirsiniz.
•
İleti Sayısı: 6,413
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
31-03-2021, 10:15
(Son Düzenleme: 31-03-2021, 10:17, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Oyunda tanıdık yerler varmış.
İleti Sayısı: 6,413
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
|