Anket Başlığı: Mikroyönetimi Angarya Olarak Görüyor Musunuz?
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
Her zaman evet

2 5.88%
Her zaman hayır

2 5.88%
Çoğu zaman evet

7 20.59%
Çoğu zaman hayır

16 47.06%
RTS'lerde evet, TBS'lerde hayır

4 11.76%
TBS'lerde evet, RTS'lerde hayır

2 5.88%
Kararsız/diğer (belirtiniz)

1 2.94%
Katılımcı sayısı: 34 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Mikroyönetimi Angarya Olarak Görüyor Musunuz?
#1
Strateji oyunlarında mikroyönetimi (az sayıda şeye spesifik komutlar vermeyi) angarya olarak görüyor musunuz?
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#2
Sadece ordunun mikroyönetimini kastettin galiba.
Stellariste gezegenleri, tech'i,... felan otomasyona aldıktan sonra filoları hareket ettirecek bolca zaman kalıyor angarya gibi olmuyor. otomasyon yokken early'dede bir iki tane filon oluyor maximum zaten. Hoi4 desen angarya istemezsen frontline yapıyorsun ama kendin oynatması daha iyi. Oyunun kendisi dizayn açısından sıkıntılı değilse angarya olmuyor genellikle.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Aslında sadece ordudakini kastetmemiştim ama o da olabilir. Tanımı kötü yaptım sanırım :( .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#4
AoE, AoM tarzı RTSlerde mikroyönetimi zorlayıcı bulmuyorum fakat EU4 gibi daha geniş çaplı mikro gerektiren oyunlarda belli bir yerden sonra aşırı yorucu olmasının yanı sıra bende baş ağrılarına sebep olabiliyor.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Angarya olarak görmem için oyunu aşırı ciddi bir şekilde kazanmaya oynamam gerekir. O yüzden cevabım çoğu zaman hayır şeklinde.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#6
AoE tarzı RTS'leri mikro yönetimsiz düşünemiyorum (dozunda mikro yönetimin bu tür oyunlara kattığı zevki inkâr edemem) ama genel anlamda oyunlarda olağanüstü bir çaba sarf etmek en başında oyun oynama amacımla çeliştiğinden şahsen angarya buluyorum.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#7
Hoi4'teki kara çatışmalarında gayet yerinde misal, öyle seviyorum.
Ara
Cevapla
#8
Rts'lerde hayır tbs'lerde evet ama şıklarda tam tersi işaretledim dikkate alınmasın.
Ara
Cevapla
#9
Mikroyönetimin genel olarak bir tercih olması gerektiğini düşünüyorum. Oyunda mikroyönetim, yönetilen şeyin büyüklüğüne göre doğru orantılı ve hatta bazen eksponansiyel şekilde artması gerektiğini düşünüyorum. Böylelikle sayıca daha küçük şeyler, büyük şeylerle rekabet açısından göreceli bir avantaj kazanmış oluyor. Buna yakın bir örnek olarak şunu verebilirim. 2 cephede savaşan bir ülke, 1 cephede savaşan ülkeye oranla dezavantajlı olacaktır. Tabi burada en büyük etken yine oyuncu olduğu için farklı bir heyecan katmış oluyor.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Hearts of iron 3'teki ordu yönetimi benim için kabus gibiydi, oyundan oyuna değişir.
Ara
Cevapla
#11
Oyunu durdurabildiğimiz yavaşlatabildiğimiz oyunlarda güzel. İstediğin şeyi sonuna kadar yapabilme şansı veriyor. Ama oyun akarken yapılan mikro tamamen el çabukluğuna dayanıyor. Kafa yorma strateji yapma kısmı geride kalıyor.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#12
Eu4 multilerinde özellikle bir süre sonra o kadar darlanmaya başlıyorum ki oyuna devam edemiyorum. Özellikle ülke büyükse iş eziyete dönüyor bir süre sonra. Single'da da aynı şey geçerli ama singleda zaten hiç 1821 yılına kadar oynamadım ve hiç çok büyük bir ülke yapmadım.
[+] 2 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Kafayı yedirtip çıldırtacak düzeye gelmediği sürece görmüyorum aksine zevk veriyor özellikle durdurmayacağımız zamanlarda oyunun atmosferine daha kolay adapte olmamı sağlıyor
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#14
(12-11-2021, 20:44)Takeda Akane : Rts'lerde hayır tbs'lerde evet ama şıklarda tam tersi işaretledim dikkate alınmasın.

Oyu geri alma yok mu sizde?
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#15
Sira tabanli ve pdx turu grandstratejide cok iyi oluyor bol mikro. Ama rts oyunlarda baş ağrısı cunku mikroyu yapabilmek yaninda el çabukluğu da gerekiyor.
Ara
Cevapla
#16
(13-11-2021, 21:27)unonimus :
(12-11-2021, 20:44)Takeda Akane : Rts'lerde hayır tbs'lerde evet ama şıklarda tam tersi işaretledim dikkate alınmasın.

Oyu geri alma yok mu sizde?
Yok öyle bir seçenek bulamadım.
Ara
Cevapla
#17
keşke otomatik olsq mikro yonetimlerden pek hoslanmitorum
Ara
Cevapla
#18
Mikroya ihtiyaç duymayan RTS'nin yok gibi bir şey olduğunu biliyorum ama RTS'de mikroyu angarya olarak görüyorum. O yüzden genelde RTS oynamıyorum. Oynadığım/oynamak istediğim RTS'ler çoğunlukla ya durdurulabilir ya da her şeyi mikrolamayı/APM kasmayı cezalandıran/anlamsız kılan tipten.

TBS'de elimizdeki şeyleri oynatmak için (genelde!) gerçek hayattaki süre bir kısıt olmadığından dolayı elimizde kaç şey olduğunu önemsemiyorum. O yüzden her tur belki beş bin birlik oynatmak gerekse de Panzer Campaigns'teki mikro (birlik manevrası/ateş etmesi) bana angarya gelmiyor.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.