Ming Rezaleti!
#1
1.21 ile bir Rusya oyunu açayım dedim. Polonya-Litvanya ittifağını dağıtıp tüm Ortodox ve kendi kültürümden olan bölgeleri aldım. Öncesinde de vassallarımı ve Novgorod'u almıştım tabii. Din ideası alıp Horde'lara genişlemeye başlayıp sonrasında Rusya'yı kurdum. Anlayacağınız her şey güzel gidiyor. Ming'e bakıyorum benden teknolojik olarak iyi. İdea bakımından iyi. Ekonomi çok iyi olduğu için Advisorlarla teknolojide geri kalmıyor. 142k piyadesi var sadece atlı ve top sayısına bakmadım. Orta Asya'yı haraca bağlamış bununla da yetinmeyip Azerbaycan'ı (Shirvan) da bağlamış. Neyse ben Shirvan'a gireyim Ming Çin'den ordu getirmez dedim. Ama tüm orduyu Rusya'ya yığdı. Moral bakımından da üstün ama yine de birkaç ordusunu imha ettim ama ettikçe daha fazlası geliyor. Sonrasında rage quit attım.

Öncesinde de güçlüydü nerf atılması gerek demiştim Plaza'da ama bunlar üstüne iyice güçlendirdiler. Eskiden Mandate of Heaven eventi ile parçalanabiliyordu da. Şimdi o da yok. Bu nasıl bir rezillik. Hiç mi oynamadan piyasaya sürüyorlar? Yoksa tarihten hiç mi haberleri yok? DLC ilk çıktığında dedim ki düzeltirler bir saçmalık olmuş ama güncellemede de bu rezilliği değiştirmemişler.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 3 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
mandate heaven yine var ama imparatorlugu elindne almak gerekiyor.. o vakt mandate heavenden - 10 unrest yiyor. yine de ona rağmen direnebiliyor..olan şu ki direk quantity idea alıp ordu limitini sonuna dek zorluyor. çevresindeki güçsüz krallıkları da haraca bağlayıp sömürdükçe sömürüyor. haliyle gücünden pek bişey kaybetmiyor.. onu yıkacak olanın onun devine yakın deve sahip olup ondan sonra ona girişmesi gerekiyor..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#3
Anladım ama bu onun civarındaki horde devletler için geçerli. Ben Rusya olarak Çin İmparatoru olamıyorum. 

En kısa zamanda nerf gelmeli. Binlerce yıldır aynı yerde yerleşik olarak yaşayan ve çok genişlemeyen (zaten ülkede çok büyük bir nüfus var bunlar bile kontrol altında olamıyor bu sebeple 200-300 yıl aralıklarla hanedan değişimi oluyor.) bir millet bir anda çok fazla gelişiyor. Çin Seddi niye yapıldı o zaman 200k ile girsin alsın her yeri ne gerek var bunu yapmaya? Yapılması gereken Çin'in etrafındaki devletleri haraca bağlayabilmesi (ama Azerbaycan'a kadar değil) ve göçebelere karşı korumacı bir politika izlemesi. Bunlar ise ortaya böyle bir saçmalık çıkarmış. Tarihte Çin göçebelerden çekinirken burada tam tersi ne kadar göçebe varsa haraca bağlamış. O zaman Paradox'a sormak lazım Çin Seddi neden yapıldı? Çin neden batılı devletlere karşı teknolojide geri kalmasına rağmen (Bkz: Afyon Savaşları-Opium Wars) oyunda son teknoloji?
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 2 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Mingi aşırı güçlednirmek iyi değildir acilen zayıflatmak lazım
Ara
Cevapla
#5
Valla Ming her oyun garanti olarak teknolojide herkesten üstün oluyor. Ben baluchistana kadar aldığını görmüştüm shirvan falan baya aşırıymış.
Ara
Cevapla
#6
(06-05-2017, 10:19)strateggy : Anladım ama bu onun civarındaki horde devletler için geçerli. Ben Rusya olarak Çin İmparatoru olamıyorum. 

En kısa zamanda nerf gelmeli. Binlerce yıldır aynı yerde yerleşik olarak yaşayan ve çok genişlemeyen (zaten ülkede çok büyük bir nüfus var bunlar bile kontrol altında olamıyor bu sebeple 200-300 yıl aralıklarla hanedan değişimi oluyor.) bir millet bir anda çok fazla gelişiyor. Çin Seddi niye yapıldı o zaman 200k ile girsin alsın her yeri ne gerek var bunu yapmaya? Yapılması gereken Çin'in etrafındaki devletleri haraca bağlayabilmesi (ama Azerbaycan'a kadar değil) ve göçebelere karşı korumacı bir politika izlemesi. Bunlar ise ortaya böyle bir saçmalık çıkarmış. Tarihte Çin göçebelerden çekinirken burada tam tersi ne kadar göçebe varsa haraca bağlamış. O zaman Paradox'a sormak lazım Çin Seddi neden yapıldı? Çin neden batılı devletlere karşı teknolojide geri kalmasına rağmen (Bkz: Afyon Savaşları-Opium Wars) oyunda son teknoloji?

tarihte çin her zaman göçebe devletleri kendisine bağlı yapmış ve haraç almışdır göktürkler ve cengizhan bile çinlilere haraç ödemiştir üstelik cengizhanın haraç ödediği çin sadece çinin yarısı idi
Ara
Cevapla
#7
Ming her oyunumda skorda birinci. Acilen nerflenmesi lazım yıkıldığı oyun göremiyorum.
Ara
Cevapla
#8
Oyunun mantık hatası dolu olması Paradox çalışanlarına ve EU 4 communitysine göre "alternatif tarih" olduğu için yaşıyoruz bu durumları. Eu IV imkansızları başarmayı isteyenlerin fantezi dünyası olduğu sürecede böyle absürtlükleri her zaman göreceğiz.

1-2 patch sonra Ming ayrıca nerflenir, biraz oyuncular fantezi yapsın...
Ara
Cevapla
#9
Ben biraz da bilimum oyunlarda parayla satılan içeriğin ilk başlarda çok güçlü olup sonra nerflenmesine benzetiyorum şu anki durumu.
Cevapla
#10
(06-05-2017, 12:34)Raider41 :
(06-05-2017, 10:19)strateggy : Anladım ama bu onun civarındaki horde devletler için geçerli. Ben Rusya olarak Çin İmparatoru olamıyorum. 

En kısa zamanda nerf gelmeli. Binlerce yıldır aynı yerde yerleşik olarak yaşayan ve çok genişlemeyen (zaten ülkede çok büyük bir nüfus var bunlar bile kontrol altında olamıyor bu sebeple 200-300 yıl aralıklarla hanedan değişimi oluyor.) bir millet bir anda çok fazla gelişiyor. Çin Seddi niye yapıldı o zaman 200k ile girsin alsın her yeri ne gerek var bunu yapmaya? Yapılması gereken Çin'in etrafındaki devletleri haraca bağlayabilmesi (ama Azerbaycan'a kadar değil) ve göçebelere karşı korumacı bir politika izlemesi. Bunlar ise ortaya böyle bir saçmalık çıkarmış. Tarihte Çin göçebelerden çekinirken burada tam tersi ne kadar göçebe varsa haraca bağlamış. O zaman Paradox'a sormak lazım Çin Seddi neden yapıldı? Çin neden batılı devletlere karşı teknolojide geri kalmasına rağmen (Bkz: Afyon Savaşları-Opium Wars) oyunda son teknoloji?

tarihte çin her zaman göçebe devletleri kendisine bağlı yapmış ve haraç almışdır göktürkler ve cengizhan bile çinlilere haraç ödemiştir üstelik cengizhanın haraç ödediği çin sadece çinin yarısı idi

Göktürkleri bilemem de Cengiz Han Çin'i fethetti arkadaşım ne haracı?
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
Ara
Cevapla
#11
seni anladım arkadaşım .. mesele şu ki sen rusya olarak mingi gayet de yıkabilirsin.. evet ming durdurulması güç bir devlet şu yeni versiyonda.. ama bu yıkılamayacağı anlamına gelmiyor.. zor ama imkansız değil. ayrıca nerf geleceğini ben de düşünüyorum..yapay zekanın elindkei ming de oyuncu gibi direk developmentle enstitü kasmayacaktır. bu bağlamda teknolojide geriye düşmesi de mümkündür.. şaunda tributarylerinden oldukça fazla puan sömürdüğü için teknolojide geriye düşmüyor.. açıkçası tributary mekaniğinin gözden geçirilmsi gerekiyor.. multiplayerde ben çine tributeyim. bağımsızlık isteğim % 100 fakat ming sömürmeye devam ediyor.. açıkçası bir şekilde mekaniğe sahip yz bağımsızlık isteiğine göre istekte bulunabilmeli ..bu getirilirse muhtemelen mekaniğin çok op bir tarafı kalmayacak ve ming dengelenecektir..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Haraç istenemeyen haraçgüzar devlet nasıl oluyor?
Cevapla
#13
libertysi yükseklerden isteyememeli diyoruz dumancım aynı % 50 liberty i aşan kolonilerden bir cacık alamadığın gibi..%50 libertyyi geçen vassallardan yararlanamadığın gibi. bunu anlayamadığına şaşırdım. senin gibi zeki bir adam..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#14
Haraç ödemek zorunda olmayan haraçgüzar devlet fikrinin oyunun dengesine katkıda bulunacağını düşünüyorsan yanılıyorsun. Dengesiz mekanikleri tamamen kırmak çözüm değil.
Cevapla
#15
Olmasi gereken haraclarin sadece para türüne dönüşmesi. Ekstra olarak buyuyen devletlerden istenilen paranin ciddi oranda arttırılmasıda bu olayin istismarını azaltir. Ming güçlü oldugu kadar techde geri kalirsa olay dengelenir
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Başlığı açan arkadaş Afyon Savaşları'ndan dem vurmuş ama onun tarihi 1850'ler. Oyunun geçtiği zaman aralığı ise Çin için bir altın çağ, ama en azından 1700'lerden itibaren Rusların rekabetine karşı tarihi gerçeklere uygun bir duruma getirilmesi sağlanmalı kanımca. Yaşadığı durum aşırı absürd.
kalemler kaldırılmış ve sayfalar kurumuştur.
Ara
Cevapla
#17
Öncelikle Ming'in ekonomisi +3 Advisor'u karşılayabilir mi? Karşılayabilir. Nasıl oluyor peki teknolojide geri kalma? En azından ben geri kaldığını pek görmedim. Haraç mekaniği altına çevrilebilir ki mantıklı.

(06-05-2017, 19:28)basileus : Başlığı açan arkadaş Afyon Savaşları'ndan dem vurmuş ama onun tarihi 1850'ler. Oyunun geçtiği zaman aralığı ise Çin için bir altın çağ, ama en azından 1700'lerden itibaren Rusların rekabetine karşı tarihi gerçeklere uygun bir duruma getirilmesi sağlanmalı kanımca. Yaşadığı durum aşırı absürd.

Mevcut dönem altın çağ olabilir mi bilmiyorum kaldı ki oyunun başlama tarihinden 200 yıl sonra Ming hanedanlığı yıkılıyor. Hanedanlık tarihine baktığımızda genişlemeci bir politikaları yok. Altın çağındaysa bile genişlememiş. Ayrıca Çin tarihini inceleyenler görecektir ki Çin'de Moğol İstilası hariç devlet yıkılmasından ziyade hanedan değişiklikleri olmuş. Bu da genellikle köylü isyanları sebebiyle. Ming de köylü isyanları sonrası yıkılıyor. Köylüler Pekin'e giriyor ve İmparator da intihar ediyor ve Manchu hanedanlığı (Qinq) kuruluyor. Oyunda herhangi bir tehdit bile yok bu konuda. Teknoloji konusunda diyorum ki adam Avrupa devletleri ile aynı seviyede. Neresi mantıklı bunun?
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
Ara
Cevapla
#18
Ming devletinin asker sayısı ve manpower ının yüksek olması bence tarihe uygun.Adamların nüfusu bugün olduğu gibi o zamanda yüksekti.
Yalnız ordularına - moral getiren idealar verilmeli(Adamlar savaştan kaçmak için kilometrelerçe set yapmışlar bununla ilgili bir durumdan kaynaklı tradition idea getirilebilir).
Mesela 50k lık bir Ming ordusu ile 35-40k lık herhangi başka bir devletin ordusu (aynı disiplinde) eşit olmalı.Bu sayede denge sağlanabilir.
Ara
Cevapla
#19
(06-05-2017, 18:04)Duman : Haraç ödemek zorunda olmayan haraçgüzar devlet fikrinin oyunun dengesine katkıda bulunacağını düşünüyorsan yanılıyorsun. Dengesiz mekanikleri tamamen kırmak çözüm değil.

nerenle okuyorsun bilmiyorum ama haraç ödemek zorunda olmayan demiyoruz.. bir daha oku istersen.. sırf muhalefet olmak adına yazma.. varsa önerin sun ..libeertye göre ayarlansın diyoruz.. pekala ming güçlü olduğu için herkesten istiyor haracı ..tabii yapay zeka olduğu için tributesine giren oyuncudan sürekli istiyor.. diğer yapay zeka devletlerine ne kadar etkiler bilmiyorum ama bir oyuncu mingle oynarken aynı oranda yapay zekadan tribute alamıyor. anlamadığın nokta bu sanıyorum. mekanik evet dengesiz ve ben de dengesiz olduğunu , belki libertye göre ayarlamanın çözüm olabileceğini söylüyorum.. belki bu şekilde okur ve anlarsın..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#20
Haraçgüzar devlet olmanın yegane kötü yani, tahmin edebileceğin üzere 'haraç ödemektir', sen çıkıp %50 libertyden yüksekleri haraçgüzar devlet olarak kalsınlar ama haraç ödemesinler dersen, bu sistemi 'suistimal edilebilir hale getirirsin', insanlar rahatça Ming'in haraçgüzar devleti olurlar ancak yüksek libertyden dolayı haraç ödemezler ve bu olay esasen onlara yarar sağlayan bir ilişki ortaya çıkartır, diğer ülkelere istediğin gibi bulaşırsın biri sana saldırdığında arkanda 'haraç ödemediğin koruyucun' Ming olur.

Senden bu şekilde 'nerenle okuyorsun bilmiyorum', 'senin gibi zeki bir adam nasıl anlayamadı', 'belki bu şekilde anlarsın' gibi bozuk üsluplu cevaplar beklemediğim için hata yapıp muhatap almışım oyunla alakalı bir fikrinde, kusura bakma.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.