Eveeett... Nihayet "The Turks: Realism" Modumuzun yapım aşaması bitti gibi. İlk önizlemeyi geç de olsa hazırlamanın verdiği gururu yaşıyoruz. Yaklaşık 4 ay gibi bir sürede (neredeyse) tamamladık modumuzun 1.0 sürümünü. Geriye sadece ufak eklemeler kaldı! Kırmızı zemin üstünde üç hilal bayrağımızı da en kısa zamanda hazırlayıp oyuna uyarlayacağım. Bu en çok gözümde büyüttüğüm işti ve sona bırakmıştım. Ama maalesef bu ilk önizlemeye yetiştiremedim! Herkesten özür diliyorum. En kısa zamanda bayrak ve dolayısıyla devlet seçme ekranı ve arayüz ikonlarının değiştirilmesi, giysilerin kırmızıya dönüştürülmesi ve sınır renklerinin kırmızıya çevrilmesi gibi teknik işleri de bitireceğim. Sonra oyuna sırasıyla dünyanın 7 harikası (wonder) 2d modellemeleri, yeni "trait ve ancillary"ler, yeni portreler, müzik, 2-3 yeni şehir, türkçe şehir isimleri ve birkaç sürpriz script daha ekleyeceğim. Tüm bu işlemler bittikten sonra oyunun test aşaması başlayacak. Uzun turlar boyunca oyunu oynayacak, test edecek ve (varsa) gözümüzden kaçan hataları düzelteceğiz. Bu süreç tamamlandıktan sonra da hep birlikte modumuzun tadını çıkaracağız...
famiglia_ducale
Modumuzun Amacı:
Medieval 2: Total War oyunundaki Anadolu Selçuklu ve Osmanlı İmparatorluğu birleşimi temsili "The Turks" devletini, küçük adımlarla daha gerçekçi ve oynanabilir bir seviyeye getirmeyi hedefliyoruz.
Modlanacak Oyun:
Medieval 2: Total War (Kingdoms 1.5)
Mod Lideri:
Famiglia_Ducale
Mod Sahibi:
Proje telif hakkı Total War Türkiye sitesi
Mod Ekibi:
Famiglia_Ducale - Mod sorumlusu / script, strateji haritası, 2D modelleme, uygulama ve tüm görsel ögeler
Halife - Test
Cebecibaşı - Script
Dancedevil - Historical battle ve text dosyaları
Paşa - 3D modelleme
DreadShadow - 3D modelleme
1) Kingdoms özelliği olan "kale kapılarından kızgın yağ dökülmesi" (boiling oil) oyuna eklendi.
2) Kingdoms özelliği olan "destek birliklerinin kontrolü" (controllable re-inforcements) oyuna eklendi. Destek birlikleri istenilen her an gelebiliyor.
(Cfg\game\unlimited_men_on_battlefield = 1 kodu eklendi)
3) İki veya daha fazla oyuncunun aynı tarihsel senaryoyu, aynı bilgisayar veya ağdan oynayabildikleri çok oyunculu mod (hotseat mode) aktifleştirildi.
4) Birimler dengelendi ve daha realistik hale getirildi.
5) Strateji haritasındaki zemin, bitki örtüsü, dağ, tepe, yamaç ve çöl dokuları daha detaylı hale getirildi ve renklendirildi. Deniz/nehir dokusuna yansımalar eklenerek detay verildi ve derinliklerine göre daha gerçekçi olarak koyultuldu.
(2D Zemin - Bitki Örtüsü Modellemeleri)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
(2D Dağ - Tepe - Yamaç Modellemeleri)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
(2D Çöl Modellemesi)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
(2D Deniz Modellemesi)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
6) Strateji haritasındaki tüm seviyelerdeki şehir/kale modellemeleri değiştirildi.
7) Strateji haritasındaki Türklere ait sultan (faction leader), şehzade (faction heir), aile üyesi/general (family member/general) ve kaptan/yüzbaşı (captain) modellemeleri gerçeğe uygun olarak değiştirildi. Artık her komutanın, sadece kendisine ait farklı bir 2d modellemesi var!
8) Strateji haritasındaki Türklere ait tüm 2d temsilci (agent) "imam (priest), diplomat (diplomat), tacir/tüccar (merchant), casus (spy), suikastçi (assassin) ve prenses (princess)" modellemeleri gerçeğe uygun olarak değiştirildi.
9) Türklere prenses eklendi. Strateji haritasında; Türk prensesleri de artık oyuncu tarafından kontrol edilebilinecek, diplomasi yapabilecek ve evlendirebilinecek.
10) Türk prenseslerinin, Kuzey Avrupa ya da Güney Avrupa prenses portrelerini kullanmamaları için 100 yeni portre hazırlandı ve oyuna dahil edildi.
11) Strateji haritasındaki liman kuşatması ve kale/şehir kuşatması modellemeleri gerçeğe uygun olarak değiştirildi.
(2D Liman Kuşatması ve Kale/Şehir Kuşatması Modellemeleri)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
12) Strateji haritasındaki ticaret yapan yük arabaları ve ticaret gemileri modellemeleri değiştirildi.
(2D Yük Arabaları ve Ticaret Gemileri Modellemeleri)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
13) 3.seviye "yol" (highways) açıklaması ve ikonları ile birlikte oyuna eklendi. (2500 florin/5 tur)
14) Strateji haritasındaki aile üyeleri ve generaller tarafından yapılan "gözetleme kulesi" (watchtower) modellemesi değiştirildi.
(2D Gözetleme Kulesi Modellemesi)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
15) Strateji haritasındaki aile üyeleri ve generaller tarafından yapılan "istihkam kalesi" (forts) modellemesi değiştirildi. Kamp alanı görünümü yerine taş kaleler oyuna eklendi.
(2D İstihkam Kalesi Modellemesi)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
16) Oyunda "müttefiklik" (alliance) daha gerçekçi ve güçlü hale getirildi.
- AI artık kafasına göre müttefiklerine saldıramayacak, ittifaklıkları bozamayacak.
- AI'nin yönettiği; müttefiğiniz olan devletlere ait birlikler veya donanmalar artık ittifak anlaşması bozulmadığı sürece ordularınıza, şehir/kalelerinize ya da donanmanıza saldıramayacak, liman kuşatması yapamayacak.
- İttifaklıklar sadece diplomatlar tarafından " İttifakı İptal Et/Cancel Alliance" seçeneği sonrası sonlandırılacak. Bu seçenek sunulmadan saldırı gerçekleşemeyecek.
17) Savaş alanında "asilerin de esir alınabilmesi" oyuna eklendi. Savaş sonunda artık asiler (rebels) de idam edilebilecek, fidye talep edilebilinecek ya da serbest bırakılabilinecek.
18) Savaş haritasındaki at kaplamaları yenilendi ve gerçeğe uygun hale getirildi.
(3D At Modellemesi)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
19) Sadece Türklerde, "Stone Wall" ve üstü seviye şehirlerden "general üretimi" (recruitable generals) oyuna eklendi.
20) Oyundaki Türklere verilmiş olan ünvanlar değiştirildi. (Örnek: "Crown Prince" yerine "Şehzade" göreceksiniz artık!)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
The Turks:Realism 1.0
21) Oyundaki Türklere verilmiş olan tüm yanlış aile isimleri değiştirildi. (Örnek: "Sultan Jalal Ad_Dawlah" yerine "Sultan Melikşah" göreceksiniz artık!)
Standart MTW2
The Turks:Realism 1.0
The Turks:Realism 1.0
22) Oyuna, Melikşah'ın gerçek resmi kullanılarak karakter portesi eklendi.
23) Oyundaki Türklere verilmiş olan tüm arapça karakter adları, soyadları, ünvanları, bayan isimleri değiştirildi/güncellendi. 430 yeni Türk ismi/soyisimi/ünvanı eskilerinin yerine oyuna dahil edildi.
24) R:TW özelliği olan "şehrin içine girebilmek/şehri görebilmek" (view settlement) yeni bir script ile oyuna eklendi.
Önce bakmak istediğimiz şehir seçili vaziyette iken "büyüteç ikonuna" (locate position) basıyoruz.
Sonra sol üst köşede açılan tavsiye ekranında işaretli olan "show me how" butonuna basıyoruz ve doğruca savaş ekranına gidiyoruz.
Savaş ekranına girebilmek için doğal olarak savaşmak gerekiyor tabi...
Ama basit bir kandırmaca ile 1 birim mancınığı asilere (rebels) vererek bu sorunu çözdük.
Bu mancınık biriminin kodlama ile bize asla saldırmaması sağlandı. Menzil dışında ve pasif bir vaziyette olduğu, asla saldırmaması kodlandığı için bir sorun çıkarmayacak bize. Bu asi birimi orada beklerken biz de şehrimizi gönül rahatlığı ile gezmeye başlayabiliriz!
Ama basit bir kandırmaca ile 1 birim mancınığı asilere (rebels) vererek bu sorunu çözdük.
Bu mancınık biriminin kodlama ile bize asla saldırmaması sağlandı. Menzil dışında ve pasif bir vaziyette olduğu, asla saldırmaması kodlandığı için bir sorun çıkarmayacak bize. Bu asi birimi orada beklerken biz de şehrimizi gönül rahatlığı ile gezmeye başlayabiliriz!
İsterseniz şehrinize dışardan güzelce bir bakın...
İsterseniz "büyük pazaryeri" (grand bazaar)'da gönlünüzce dolaşın ...
Dilerseniz "büyük cami"nizin girişindeki süslemeleri inceleyin ...
Yapıların içine girip, en ince ayrıntısına kadar her karışını gezin...
Gezinizi tamamladıktan sonra strateji haritasına dönmek için, escape "esc" tuşuna basmanız yeterli. Ama dikkat!!! Escape tuşuna bastıktan sonra, savaşın bittiğine dair gelecek olan pencereyi mutlaka bekleyin. Sonra yeşil devam tuşuna basarak strateji haritanıza dönebilir ve oyuna kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Öldürdüğümüz asi ordusunun oyuna herhangi bir müdahelesi yoktur! Herşey savaş haritasına girmeden önceki haline, kaldığı yerden dönecektir!
25) Standart oyundaki yaşlı ve çirkin cadıların yerine, görsel zenginliği artırması amacıyla genç ve güzel cadı portreleri oyuna eklendi.
26) Strateji haritası arayüzüne tarih eklendi. (descr_strat belgesindeki "show_date_as_turns" kodunu değiştirerek, kum saatinin altındaki turn sayısının olduğu yerde yılı göstermek yerine; hem turn sayısı hem de yıl aynı anda oyuna dahil edildi.)
27) Strateji haritasında, Afrika kıtası yürünebilir hale getirildi. Artık Afrika kıtasındaki ulaşılamayan yerlere kolaylıkla gidebilmek mümkün.
28) 2 yeni "tarihi savaş" (historical battle) oyuna dahil edildi. (Bouvenios Savaşı ve Zelleka Savaşı)
29) 4 yeni "özel savaş" (custom battle) haritası oyuna dahil edildi. (Backwoods, Borderlands, Forts, Trenches)
30) Mod'a özel yeni "ana menü ekranı" (menu screen) görüntüsü hazırlandı ve oyuna dahil edildi.
31) Mod'a özel 18 yeni "yükleme ekranı" (loading screen) görüntüsü hazırlandı ve oyuna dahil edildi.
Not: Kota sorunu olan arkadaşlar sıkıntı çekmesin diye, bu 18 yeni yükleme ekranı tasarımından sadece 4 tanesini ekledim...
32) Yükleme ekranındaki "özlü sözler" (quotes), 22 adet Türk'ü ve Türk'lüğü anlatan/öven söz ile değiştirildi.
33) Oyuna, Osman Gazi'nin 1299 yılında destek birlikleri ile birlikte çıkması kodlandı. "Osman Gazi Çıktı" haberinin metni, görseli ve Osman Gazi'nin gerçek resmi kullanılarak karakter portresi oyuna eklendi.
34) İstanbul (Constantinople), Kudüs (Jerusalem), Roma (Rome), Paris (Paris), Londra (London) ve Venedik (Venice) gibi başkentlere yeni "script" yazıldı (Garrison Script) ve bu şehirleri almak zorlaştırıldı. Artık bu başkentlerden herhangi birisini kuşattığınız an, o şehirdeki mevcut birimlere ek olarak +6 birim daha takviye olarak çıkıyor ve şehirlerin savunması güçleniyor.
35) Oyundaki 18 Başkent'e özel script hazırlandı. Emeviler'in başkenti Cordoba, Portekiz'in başkenti Lizbon, İspanya'nın başkenti Leon, Fransa'nın başkenti Paris, İngiltere'nin başkenti Londra, İskoçya'nın başkenti Edinburg, Danimarka'nın başkenti Arhus, Kutsal Roma-Cermen İmparatorluğu'nun başkenti Frankfurt, Milan'ın başkenti Milano, Venedik'in başkenti Venedik, Vatikan'ın başkenti Roma, Sicilya'nın başkenti Palermo, Rusya'nın başkenti Novgorod, Polonya'nın başkenti Krakov, Macaristan'ın başkenti Budapeşte, Bizans İmparatorluğu'nun başkenti Konstantinapol, Türkler'in başkenti Konya ve Mısır'ın başkenti Kahire dışındaki hiçbir şehir gerekli olan 24.000 kişilik nüfusa ulaşsa bile "Huge City" olamıyor. Oyunda sadece bu 18 başkent "Huge City" olabiliyor.
36) Oyunda Constantinople'a özel script hazırlandı. Constantinople; herhangi bir Katolik devletin, Türkler dışındaki diğer 2 Müslüman devletin ya da isyan ordularının eline geçerse ismi aynı kalacak. Amaaaaaa... Türkler Constantinople'u ele geçirdiği an ismi "İstanbul" olarak değişecek!
37) Ticaret kaynakları artırıldı. Kingdoms özelliği olan 2 yeni "doğal kaynak" (resource) oyuna eklendi. "Silah (weapon) ve halı (carpet)"
38) Oyuna, deniz savaşlarında geçerli olmak üzere "Ganimet" eklendi. Hazırlanan özel bir script ile kazanılan her deniz savaşından sonra ganimet olarak ek para ödülü kazanılması kodlandı.
Oyuncular, deniz savaşlarında;
- Savaş öncesi kazanma şansları yükse ise (Odds >=1), galibiyet halinde ganimet olarak 500 denari kazanacak,
- Savaş öncesi kazanma şansları orta düzeyde veya eşit ise (Odds 0.5-1), galibiyet halinde ganimet olarak 1000 denari kazanacak,
- Savaş öncesi kazanma şansları düşük ise (Odds <0.5), galibiyet halinde ganimet olarak 1500 denari kazanacak,
39) Oyunda "Turkoman" birliğine özel bir yetenek verildi. Türklerdeki "Turkomans"lar ve paralı "Turkoman" askerleri bir şehri ele geçirdikten sonra, ele geçirilen o şehrin içinde terhis (disband) edilirlerse; o şehirdeki Müslüman oranının artmasına ve diğer tüm dinlerinin oranlarının düşmesine sebep olacaklar.
(Örnek: Nicaea şehirini kuşattık ve ele geçirdik. Bildiğiniz gibi bu şehrin büyük çoğunluğu Ortodoks ve Katolik. Türklerdeki "Turkomans"lar ve paralı "Turkoman" askerleri Nicaea şehrinin içinde terhis (disband) edilirse eğer, şehirdeki Müslüman oranı +1 artacak ve diğer tüm dinlerinin oranları -1 düşecek. 2 Turkoman birimini terhis (disband) etmek +2 artırırken, -2 düşürecek. Ne kadar çok Turkoman birliği terhis edilirse, o sayıda oran artacak ya da azalacak!)
[TTR] The Turks: Realism MOD 1.0 (Türkçe Yama)
Kurulum;
1) Oyununuzun kurulu olduğu dizinden "Medieval II Total War>mods>The_Turks_Realism>data" klasörüne girin (oyunu direk yükleyenler "C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\The_Turks_Realism>data" yolunu izleyecekler) , buradaki text isimli klasörü kopyalayıp masaüstünüze yapıştırarak yedeğini almış olun..
2) İndirdiğiniz sıkıştırılmış dosyayı açın..
3) İçerisinden çıkan text klasörünü tekrar oyununuzun kurulu olduğu "Medieval II Total War>mods>The_Turks_Realism>data" klasörü içerisine atın. Ve çıkan soruya evet diyerek tüm dosyaları kopyalayıp değiştirin..
İyi oyunlar..