30-12-2017, 21:04
http://steamcommunity.com/profiles/76561198037477849/
250 Saat (steam dışı 100+)
1)İngiltere
2)Vijayanagar
3)Memlük
250 Saat (steam dışı 100+)
1)İngiltere
2)Vijayanagar
3)Memlük
[MP] EU4 - Multiplayer: Ocak 2018
|
30-12-2017, 21:04
http://steamcommunity.com/profiles/76561198037477849/
250 Saat (steam dışı 100+) 1)İngiltere 2)Vijayanagar 3)Memlük
30-12-2017, 21:54
(Son Düzenleme: 30-12-2017, 22:23, Düzenleyen: İlber Ortaylı.)
Mobildeyim steam linkini sonrasında ekleyeceğim.
1000 saat Kastilya Uesugi Brandenburg
http://steamcommunity.com/profiles/76561198161643931/
722 Saat (Korsan oynadıklarımla oyunu açık bıraktıklarıma girersem hiç çıkamayız.) İngiltere - Navarra - Ming
Sic Parvis Magna
30-12-2017, 22:13
Fransa
İsveç Bahmaniler 2566 saat http://steamcommunity.com/profiles/76561198261825527/ 7. Kural maddesinde değişiklik yapılmalı bence.İlk ve ikinci gp müttefikliği ile altıncı, yedincininki bir değil.Örnek olarak Osmanlı-Fransa ittifakı çıkabilirken, Avusturya-Kastilya veya Polonya ittifakları pek tutunamaz karşılarında.İlk 4 gp ülkesinin 1 hakkı olması daha adil olabilir diye düşünüyorum.
Bir ülkenin 1 müttefiğinin olması oyundaki savaşların statik bir şekilde 2v2 şekilde geçeceği anlamına gelmiyor, zincirleme savaşlar olabilir, bir başka ülkenin X bir ülkeyi yenerek güçlenmesini isteyemenler Enforce Peace ile savaşa dahil olabilir, Intervene War kullanılabilir - veya ülkelerin GP olmayan ancak savaşların seyrini değiştirebilecek müttefikleri olabilir.
31-12-2017, 03:25
kim bunu yapacak? enforce atip savasa girmek veya interwe yerine direk kendisi savaş açıpr zayıf düşeni yemek herkese daha kolay ve mantikli geliyor. Berkay a katiliyorum ilk 4 ün 1, geri kalanın 2 seklinde olmasi makul bir öneri.
31-12-2017, 09:54
4 ve 5. Gp arasında 10-15 devlik bi fark varsa 4. Gpnin suçu ne? Böyle kağıt üzerinde bir ayrım yapmak doğru değil.
Sic Parvis Magna
31-12-2017, 12:14
England
Ajam Lübeck Holland Jaunpur 878 saat.
31-12-2017, 12:35
Bunun yannda vc sistemi de gelmeli bence. Çok oturaklı olmasada oyuna zevk katıyor. Ama eskisi kadar katı olmasın. Birbirinden vc si bulunan ülkeler bir sonraki vc çıkasıya kadar muttefik olamasın.
31-12-2017, 13:40
(31-12-2017, 09:54)altnkurt : 4 ve 5. Gp arasında 10-15 devlik bi fark varsa 4. Gpnin suçu ne? Böyle kağıt üzerinde bir ayrım yapmak doğru değil. Zamanla oturuyor, fark açılıyor ilk başlarda sıkıntı olabilir, biraz da oyuncuya kalmış bi durum. Hemen 4e çıktı diye direk bozacak hali yok. Ee 10 sene de ally kalacak hali de yok. 1 2 yıl verilir sıralama değişmiyorsa ally lar bozulur çözüm aradıktan sonra illaki bulunur sürekli sorun aramaktansa oyuncular çözüm aramalı.
31-12-2017, 15:09
Victory card sistemi dayatılması mümkün olmayan bir şey, victory card çıkması üzerinden müttefik olmayı yasaklatmak faydalı olabileceği gibi zararlı da olabilecek bir uygulama.
Bu tarz etkinliklerde kuralların çeşitli varsayımlardan uzak olması gerekir, great power üzerinden bir kural koymak varsayım içermez ancak ilk 4 great power diğerine farkı takacak diye düşünüp öyle kural yazmak bir varsayım içerir, o iş senin öngördüğün gibi olmayabilir, çoğu zaman olmayacaktır da.
Finaller sonrasına geldiği için büyük ihtimal katılabilirim.
1)Holland 2)Brunei 3)Brabant 767 saat
Geri Döndüm (Sayılır)
31-12-2017, 15:38
Geçmişte dayatildigi olmuştu oldukça güzel olduğunu söyleyebilirim. Bu konuyu oylamaya bıraksak daha güzel olur bence. Vc olmadan oyun biraz yavan geçiyor.
zaten skorda 1. olmak oyunu kazanmaya yetmiyormus. VC skor için değil allyların düzenlenmesi için kullanılabilir. Geçen mp de her alanda 1st rank olup skorda 2k (%10 + fark) önde olmama ragmen oyun sonu topraklarının büyük kısmında işgal yiyen otto ilan edildi.
31-12-2017, 16:08
Skor zaten çoğu kişinin umrunda değil ve doğuda hiç savaşmadan 200 sene oynayan birisinin skoru çok daha yukarılarda olabiliyor. Keza VC de çoğu zaman alakasız yerlere çıkıyor. İngiltereye Normandiya'yı Fransa'ya Wessex'i, Osmanlı'ya Napoli'yi vc verebilir. Horde gibi oynayanlar belki bundan zevk alacaktır ama vc sistemi cidden çok vasat. Oyunu ve oyuncuyu belli bir kalıba sokmaktan öte geçemiyor. Daha dinamik hedefler konulabilmeli.
Sic Parvis Magna
31-12-2017, 16:14
gecen mp de vc yoktu, 400 sene bozulmayan müttefiklikler oldu olmak zorunda kalindi bi şekilde. oyuncu kendsi girmiyorsa düşünemiyorsa bazı şeyleri VC sistemi le (zorla) o kalıba sokulmalı zaten.
31-12-2017, 16:41
Oyunun kazananı oyunun en korkulanıdır(nokta)
31-12-2017, 18:48
Caydiricilik bizde ecdad meslegi
31-12-2017, 22:32
Şöyle bir önerim var. GM tarafından her oyun gününde oyuncular için belli hedefler koyulabilir. Bu bazı şeylerin daha doğru ve mantıklı olmasını sağlar. Ama oyuncunun oynama istediğini ya da yaratıcılığını baltalayabilir.
|
|