[MP] Stellaris - Multiplayer: Haziran 2019
#1
StellarisLogo_0.jpg

Merhabalar

Yeni bir Stellaris oyun denemesinde beraberiz. 

Bu sefer farkli birseyler yapalim milleti kacirmayalim diyerek yeni bir yontem deneyecegiz.

Oncelikle oyunu observer olarak kalacak bir GM idare edecek.

Oyun tarihi 2 hafta sonra Cuma 21 haziran 21.00 (yada Cumartesi bakalim)

Katilimcilar ulkelerinin genel ozelliklerini bu baslikta yazip, olusturduklari irkin baslangic hikayesini yazacak. Galaksideki davranis bicimini ikili iliskilerdeki tavrini belirtecek ve kendine bir hedef belirleyecek. Bu hikayede verilen bilgilere ters hareket edilmeyecek. Ters hareket etmek istiyorsaniz icin gerekli sartlari olusturup hikayesini oyun icinde guzel yedirip GM ye kabul ettirebilirseniz yapabilirsiniz. Mesela pasifist sirin bir irk azman savasci bir irka nasil donusur gibi.

Katilimcilardan sectikleri ethic dogrultusunda bir oyun plani yurutmeleri beklenecek. Ne kadar duzgun gittikleri, baskalariyla iliskileri GM tarafindan degerlendirilecek. Mesela herkesden nefret eden xenophobe irk ona buna anlasma atmamali gibi.

Yukaridaki sartlarla catismamak kaydiyla;
Onceki oyunlardan genel kurallar.
  • Total war Irk yasak

  • Ilk 30 yil baris donemi

  • Savasta dusmandan ana gezegen claimi yapmak yasak

  • Savasta dusmandan en fazla 1 gezegen ve toplamda 4 bolge alinabilir.
  • Federasyon katilimcilari adedi, oyun katilimci sayisinin 3te 1inin en yakin tam sayiya asagi yuvarlanmasiyla bulunur. Orn. 8 kisi katilimci, max fed uyesi 2 gibi.

  • Federasyon filosu gucu, filoyu kontrol eden uyenin kendi filosunun 2 katindan buyuk olamaz (Federasyon uyeligi ile filo somurmeyi engellemek icin koyulmustur)

  • Exploit yasak .Ornek, sol sistemi + life seeded, 0 kaynak ve negatif kaynakla ekonomi yurutmek vb.

  • Sadece dogrudan hyperlane/wormhole/gateway baglantisi olan komsulara savas acilabilir. Komsu olmayan muttefikler savas ilani sirasinda savasa cagrilabilir.

  • Savasi kaybetme durumunda kaybedilecek gezegeni yikmaya calismak, claim atilmis yerdeki binalari kaldirmak, yorunge kaynak istasyonlarini kaldirmak yasaktir. Vatandaslarinizi kacirabilirsiniz ama vatandaslarinizi claim ile kaybedilecek gezegene yollayamazsiniz.( Orn. kaybedilecek gezegene bir suru leader gonderirseniz rakibin consumer geliri coker)

  • Oyundan ayrilacak arkadaslar bolgelerini yada tum ulkelerini baskasina hediye, tribute veya devredemez. 

  • Savas sonucu vassal yapmak, oyunucuyu entegre etmemek sartiyla mumkun ama tribute savasi yapilamaz. Tribute yerine GM tarafindan kabul edilecek savas ilani icin humiliate savasi acip sonrasinda vergi(herhangi bir kac kaynaktan aylik sabit transfer) talep edilir. Yenildigi halde ertesinde vergiyi odemeyen oyuncu GM tarafindan uyarilir, yine kabul etmezse oyun disi kalir. Talep edilecek vergi GM tarafindan onaylanir. 10 sene vergi odedikten sonra oyuncunun isyan edip vergiyi kesme hakki vardir.
  • Savas sonucunda alinan claim sistemleri karsi tarafin ulkesinde ulasim kisitlamasina yol aciyorsa kazanan taraf yenilen tarafa sinirlarini kapatamaz, rival atamaz.
Ara
Cevapla
#2
Katılıyorum.
Ara
Cevapla
#3
Suandan 2 hafta sonrasi icin program yapmak zor ama musait olursam katilirim.
Ara
Cevapla
#4
Katilanlar oyun gününe kadar hikayelerini hazirlasin lutfen
Ara
Cevapla
#5
oyuna katılmayı çok isterdim ama muhtemelen o tarihte katılamam
Ara
Cevapla
#6
Bu arada 2 hafta gercekten uzun sure ya. Benimde belli olmuyor ki programim. O yuzden hikaye rp olayini tarih kesinlesene kadar yazmayacagim.
Ara
Cevapla
#7
Milletin sinavlari var diye ileri tarihe aldiydim
Ara
Cevapla
#8
Kurallarla ilgili olarak en fazla 4 bölge ve 1 gezegen kuralı vassal savaşları da dahil mi
Ara
Cevapla
#9
(11-06-2019, 10:32)isocuk : Kurallarla ilgili olarak en fazla 4 bölge ve 1 gezegen kuralı vassal savaşları da dahil mi

Onunla ilgili cekincelerim var benim de. Bir seyler ayarlamaya calisacagim. Tribute dusmek gercekten cok yikici olabiliyor. Cunku tum uretim gucunuzden bir oran olarak kesiliyor, uretim karindan sabit bir kesinti degil. Onun yerine kendimizin olusturacagi vergiye baglama savaslari olabilir. Tribute yerine, iki taraf icin de cok daha ise yarayacak, alloy vergisi almak bence daha mantikli. Bu sayede yenilen tarafin ekonomisi yikilmaz ama askeri guc uretme potansiyeli dusur. Bir nevi demilitarizason savasi gibi. Kazanan taraf vergi karsiligi koruma anlasmasi da yapabilir. 

Bu yontemde vergi veren taraf istedigi anda vergiyi kesebilir(alloy vergisi veriyorken tum alloyu kullanirsaniz vergi odenemeyecegi icin otomatik kesilir), savas baslatmadan isyan bayragi acabilir. Vergiyi alan taraf icin de vergi miktarini arttirip azaltma imkani bulunuyor.
Ara
Cevapla
#10
Katılıyorum
Ara
Cevapla
#11
Tribute/vergiye baglama hakkinda kural guncellendi.

Oyundaki esas amac herkesin zevk almasi ve ulkelerinin tek seferde cokmemesini guvenceye almak. Ulkeler arasi iliskiler ne kadar bol olursa o kadar guzel olur.
Ara
Cevapla
#12
(11-06-2019, 12:28)yafeshan :
(11-06-2019, 10:32)isocuk : Kurallarla ilgili olarak en fazla 4 bölge ve 1 gezegen kuralı vassal savaşları da dahil mi

Onunla ilgili cekincelerim var benim de. Bir seyler ayarlamaya calisacagim. Tribute dusmek gercekten cok yikici olabiliyor. Cunku tum uretim gucunuzden bir oran olarak kesiliyor, uretim karindan sabit bir kesinti degil. Onun yerine kendimizin olusturacagi vergiye baglama savaslari olabilir. Tribute yerine, iki taraf icin de cok daha ise yarayacak, alloy vergisi almak bence daha mantikli. Bu sayede yenilen tarafin ekonomisi yikilmaz ama askeri guc uretme potansiyeli dusur. Bir nevi demilitarizason savasi gibi. Kazanan taraf vergi karsiligi koruma anlasmasi da yapabilir. 

Bu yontemde vergi veren taraf istedigi anda vergiyi kesebilir(alloy vergisi veriyorken tum alloyu kullanirsaniz vergi odenemeyecegi icin otomatik kesilir), savas baslatmadan isyan bayragi acabilir. Vergiyi alan taraf icin de vergi miktarini arttirip azaltma imkani bulunuyor.
Benim orda asıl sormak istediğim şey şuydu vassalization cbsi ile savaş açılınca ve status quo olursa işgal altındaki tüm sistemler saldıranın vassalı bir devlete dönüşüyor bu da dahil mi o kurala ?
Ara
Cevapla
#13
(12-06-2019, 10:19)isocuk : Benim orda asıl sormak istediğim şey şuydu vassalization cbsi ile savaş açılınca ve status quo olursa işgal altındaki tüm sistemler saldıranın vassalı bir devlete dönüşüyor bu da dahil mi o kurala ?

Evet, oyle bir duruma dusmemek gerek. hem vassal savasinin pek bi anlami yok
Ara
Cevapla
#14
Düzenlendi. Katılıyorum.

https://pasteboard.co/IjlgwPq.png

Darkinler inanılmaz diplomasi yetenekleri ile bilinirler. Düşmana dost gibi gözükmek onlar için çocuk oyuncağıdır. Çıkarları doğrultusunda ihanet edemeyecekleri kimse yoktur. Tanrıların kibirli emirlerine uymamaya karar verip, onlara savaş açmak için anlaşan tüm galaksi imparatorluklarının önce yanlarında yer almış daha sonra tanrıların saflarına geçip galaksinin yok olmasına yol açmışlardır. Darkinlerin özgürlükleri için savaşan galaksi halkına yaptıkları affedilemez. Çoğu kadim imparatorluk darkinler tarafından düşmüştür. Üstün zekalarını kötüye kullanmaları onurlarını zedeliyor. Ancak onur onlar için çocukça bir kavram. Önemli olan her şeye sahip olmak.

Unbidden felaketi, yeni galaksiye kaçış:

Darkinler savaş sonrası zayıflayan galakside muazzam bir güç elde ettiler. Ancak bilmedikleri bu güç yüksek kibirleri nedeniyle onların sonu olacaktı... Zenginlik içinde yaşayan darkinlerin içindeki bir grup kibirli yönetici, şeytani Dark Gate'leri araştırmaya başladı. Unbiddenler ile temasa geçtiler. İşte bu felaketin başlangıcı oldu. Dark gateler birbirlerini tetikledi ve galakside korkunç bir delik açıldı. Saf yok edici ırk olan unbidden tüm gücüyle saldırıya geçti. Katliamlar korkunç boyutlara ulaştı. Milyarlarca darkin saatler içinde yok oluyordu. Gezegenler param parça duruma geliyordu.

Büyük darkin soyluları galaksi ortasında bulunan muazzam karadeliğin gücünden yararlanarak sadece bir kaç grup ile kendilerini bilmedikleri bir yere ışınladılar. Yaptıkları, başardıkları ,yücelttikleri her şeyi geride bırakarak.... Şimdi yeni bir galakside yeni umutlarla dolu olarak yüksemeyi istiyorlar... Zaman neyi gösterecek... Kim bilir...


IRKIN GENEL ÖZELLİKLERİ VE İZLEDİĞİ YOL.
Diplomasi konusunda uzlaşmacı olmaları.
Fedarasyona sıcak bakmaları. (Lakin çıkarları doğrultusunda fedarasyonu terk edebilirler)
Pasifist ırklara karşı yoğun diplomatik ilgi.
War of heaven oluştuğu taktirde ihanete çok yatkın olmaları.
Meraklı kişilikleri nedeniyle L-Gate bulunan sistemleri arzularlar.

Darkinler genel itibariyle çok güçlenmedikçe tekil savaşa girmek istemezler. Ekonomiyi çok önemserler. Ancak her hangi bir anlaşması olmadığı ülkelerin savaşlarına gerekli ödemeler yapılırsa dahil olabilirler. Defansif pakta çok önem verirler. Sağlam bir pakt kurmaya eğilimli yol izlerler.

Darkinleri etkileyebilmek için gerekenler: Hediyeler darkinler karşısında sizi yüceltecektir. Mazaret olmaksızın çağırılan savaşlara yardım etmek darkinleri size karşı sadıklaştırır.

Darkinleri aşırı sinirlendiren şeyler: Ticari ofis kurdukları bir gezegeni ele geçirmek. Bu darkinler tarafından direkt bir uyarı almanıza neden olacaktır. Size karşı bakışı hemen değişecektir. Çünkü darkinler için ekonomi her şeydir.
Eğer galaktik kriz türü " Unbidden " olursa eskiden kalan intikam ateşiyle körüklenirler ve en ön safta yer alırlar. Saf nefretleri ortaya çıkar ve tüm galaksiye kaynak hediye ederler. ( bu özellikleri diğer galaktik krizler için geçerli değildir. )

Darkinleri ilgilendirmeyen durumlar. Darkinler kimseye savaşta olduğu için hediye olarak kaynak göndermez.
Kimseye garantörlük yapmaz.



Not: Darkinlerin sınırlarından geçmek istiyorsanız onları yücelten saygılı bir diplomatik dil kullanarak izin istemelisiniz.
Ara
Cevapla
#15
Katılıyorum hikayeyi ayarlayacağım.
Ara
Cevapla
#16
(13-06-2019, 17:48)Symbolic : Katılıyorum

https://i.hizliresim.com/JVXnoW.pngJVXnoW.png

Hizliresim linkleri yurt disinda acilmiyor. Lutfen baska link kullaniniz
Ara
Cevapla
#17
(13-06-2019, 22:57)yafeshan :
(13-06-2019, 17:48)Symbolic : Katılıyorum

Hizliresim linkleri yurt disinda acilmiyor. Lutfen baska link kullaniniz

https://pasteboard.co/IjlgwPq.png yeni link.
Ara
Cevapla
#18
(14-06-2019, 10:32)Symbolic : https://pasteboard.co/IjlgwPq.png yeni link.

Ilk resmi irk icin tesekkurler. hikayeyi daha sonra referans kullanabilmek amaciyla buraya da yazip, oyunda genel olarak nasil hareket edilecegini, ulkenin genel amacini belirtirsen cok guzel olur. GM aldigin ethic degerlere gore oynamani degerlendirecektir bu arada.
Ara
Cevapla
#19
(14-06-2019, 12:25)yafeshan :
(14-06-2019, 10:32)Symbolic : https://pasteboard.co/IjlgwPq.png yeni link.

Ilk resmi irk icin tesekkurler. hikayeyi daha sonra referans kullanabilmek amaciyla buraya da yazip, oyunda genel olarak nasil hareket edilecegini, ulkenin genel amacini belirtirsen cok guzel olur. GM aldigin ethic degerlere gore oynamani degerlendirecektir bu arada.

editledim yukarıda
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.