[MP] Stellaris - Multiplayer: Kasım 2019
#41
Bence olması gereken kurallar :

1- GM'e ve diğer oyunculara saygılı olmak. İlkinde uyarı ikincisi yapılır ise etkinlikten uzaklaştırma verilebilir.

2- Gm' kurallar belirlenmiş ise belirlenen kurallar dışında yeni kural eklememeli.

3- Oyun içerisinde herhangi bir bug, exploit vb. oyun açığından yararlanılamaz, nation-ruining sayılabilecek davranışlar sergilenemez. Çıkan oyuncunun bütün sektörlerini arkadaşına vermesi de dahil.

4- Sonuçta insanız ve oyunlar uzun sürüyor. 8 yada 10 yılda bir veya en geç 1 saate bir ihtiyaç molası verilmeli - minimum 5 dakika olmalı.

5- Fallen, Maruader hariç yapay zeka olmamalı. Harita Tiny olmalı . Tech x5 olmalı.

6- Federasyon kuralı gayet iyi. Oyuncu sayısının 1/3 ünü geçmemeli.

7- Birden fazla oyuncunun yer aldığı savaşlarda barış antlaşmalarının çoğunluk tarafından onaylanması gerekir. bu kuralda bence uygun.

8- Diplomasi yapamayan ırklar oyuncu sayısının 1/8 ini geçmeyecek kadar seçilebilir. İsteyen çok kişi olursa kura yolu ile GM kim seçecek belirler.

Bence olmaması gereken kurallar :

1-Oyuncular sınır sahibi olmadıkları imparatorluklara savaş açamaz. Bence empire spraw ı göze alıyorsa olabilir. Belki önemli bir kaynağa erişmesi lazım yada orada önemli bir megastructure var. Hem uzaktaki birine savaş açmak dibindekilere karşı savunmasız olmak demek bence oyun zevkini ve savaşları azaltan bir kural.

2- Halihazırda savaşta olan bir oyuncuya açılan savaşta oyuncu gezegeni alınamaz. İki devlet savaşta iken diğerleri bunu neden fırsata çevirmesin ki bence oyunun amacına ters olan ve oyunu gereksiz uzatan bir kural.

3- Oyuncular birbirlerini entegre edemezler, oyuncunun başka bir oyuncunun vassalı olması için geçerli sebepler aranır. Vassal konumuna düşen bir oyuncu zaten oyundan da düşmüştür. Eğer süzeren ırk empire spraw ı göze alıyorsa bence bunun hiç sakıncası yok.

4- Savaşta düşman imparatorluğunu 'parçalayacak' şekilde toprak alamaz. Bazen mecburen oluyor oyunun yapısı bu şekilde. bazen çok istediğin sektör adamın imparatorluğunun ortasında oluyor. Savaşı kaybeden şartlarını da kabul etmeli ki oyunu uzatan bir diğer kuralda bu.
[+] 1 üye DamageExpert nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#42
Önerilen kurallar çok güzel fakat sınır olmadan savaş açılması ve oyuncu toprağının bölünmesi hoş değil , ülke sistemlerini bölmek yerine daha fazla claim atılması daha iyi olur zira oyuncuların gözü her zaman diğer oyuncu ülkelerinin kalbi denebilecek sistemlerde hal böyle olunca savaşı kazanınca düşmanının tüm gezegenlerini toplayıp saf dışı etmesi kaybeden oyuncu için helede erken dönemde oldukça can sıkıcı olabilir
[+] 2 üye Ferreke nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#43
Stellaris oyun yapisi sebebiyle savas kaybetmenin cok yikici olabildigi bir oyun. Halihazirdaki turk oyuncu grubu da oldukca kisitli oldugu icin oyunculari erkenden elemenin yollarini aramaktansa mumkun oldugu kadar herkesin zevk almasini saglamak daha onemli olmali diye dusunuyorum.

Yukarida acikladigim sebepden dolayi @DamageExpert arkadasimizin onerdigi kural iptallerine katilamayacagim.
4. kural iptalindeki ulke parcalama durumu daha onceden de aciklamaya calistigim gibi daha karisik. Kazanan tarafin rastgele istedigi yeri almasini bende kabul etmek istemem ama ulkesini bolecek diye tam sinirdaki sistemi de aldirmamasi mantikli degil. Belki alinacak sistemlerin hepsi sinirdan baslayacak sekilde baglantili olmali diye degistirilebilir. Boluncekse de rakibe sinir kapatilmamali (rival de atilamaz bu durumda)

Ayrica hic bir sekilde total war irk kabul edilmemeli. Bugun neredeyse hic bir stellaris grubunda total war kabul edilmez, izin verilen nadir oyunlarda da host tw oynamak istediginden koyar ancak. Kabul edilmemesinin makul bir sebebi var. Stellaris, MP dengesi gozetilerek dizayn edilmis bir oyun degil. Sirf dengeyi bozmak icin koyulmus oyun mekanikleri MP oyunlara kabul edilmemeli.
[+] 2 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#44
En iyi kural diye bir şey olmadığı için aklımıza gelen kural önerileri önce tartışılır sonra GM oyun durumuna göre uygun gördüğünü seçer ona göre oynarız. Stellarise ben biraz rekabetçi rts mantığı ile baktığım için kısıtlamaların ne kadar az olursa o kadar iyi olacağı taraftarıyım. Kurallar ne olursa olsun ben her türlü uyarım maksat eğlenmek zaten ama daha bıçaksırtı oyunlar tercihimdir ki geçen ki oyunda savaşları kaybetsem de bence baya eğlenceli ve öğretici oldu.

Totalwar ırk konusunda da ben hala diploması yapamadıkları için dezavantajlı oldukları kanaatindeyim. :) Erken oyunsonu krizi gibi etrafındaki diğer ırkları ittifak ve diploması yapmaya zorlayacağından oyuna renk katacağı düşüncesindeyim ama olmazsa da büyük kayıp değil @yafesan ın dediği gibi çoğu oyun totalwar sız başlıyor mp de.
[+] 2 üye DamageExpert nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#45
Normal Aylık Etkinlik Kuralları
Oyun içerisinde herhangi bir bug, exploit vb. oyun açığından yararlanılamaz, nation-ruining sayılabilecek davranışlar sergilenemez.
Oyuncular sınır sahibi olmadıkları imparatorluklara savaş açamaz, savaşta düşman imparatorluğunu 'parçalayacak' şekilde toprak alamaz.
Bir federasyona katılan oyuncu sayısı, oyunun başlangıcındaki oyuncu sayısının 3'te 1'ini geçemez.
Federasyon filosu gücü, filoyu kontrol eden oyuncunun kendi filosunun 2 katından fazla olamaz.
Birden fazla oyuncunun yer aldığı savaşlarda barış antlaşmalarının çoğunluk tarafından onaylanması gerekir.
Diplomasi yapamayan ırklar seçilemez, oyuncu imparatorluklarında çeşitlilik olması beklenir.
Halihazırda savaşta olan bir oyuncuya açılan savaşta oyuncu gezegeni alınamaz.
Oyuncular birbirlerini entegre edemezler, oyuncunun başka bir oyuncunun vassalı olması için geçerli sebepler aranır.



Bu Ayın Etkinlik Kuralları 
Oyun içerisinde herhangi bir bug, exploit vb. oyun açığından yararlanılamaz, nation-ruining sayılabilecek davranışlar sergilenemez.
Oyuncular sınır sahibi olmadıkları imparatorluklara savaş açamaz, savaşta düşman oyuncusunu 'parçalayacak' şekilde toprak alamaz.
Bir federasyonun katılımcıları galaksideki imparatorlukların üçte birini geçemez. 
Federasyon filosu gücü, filoyu kontrol eden oyuncunun kendi filosunun 2 katından fazla olamaz. Liderliğin ai'de olduğu federasyonlara katılınamaz ya da bulunulamaz, federasyon lideri oyuncunun kendi filosunun iki katı olan federasyon donanmasını silmesi gerekir, silmese bile savaşta düşmana karşı kullanılamaz, kullanmasa bile düşmanın yolunu tıkayıcı defansif bir pozisyonda duramaz. 
Birden fazla oyuncunun yer aldığı savaşlarda barış antlaşmalarının çoğunluk tarafından onaylanması gerekir.
Diplomasi yapamayan ırklar seçilemez, oyuncu imparatorluklarında çeşitlilik olması beklenir.
Halihazırda savaşta olan bir oyuncuya açılan savaşta oyuncu gezegeni alınamaz.
Oyuncular birbirlerini entegre edemezler, oyuncunun başka bir oyuncunun vassalı olması için geçerli sebepler aranır.

Dördüncü kural önerileriniz doğrultusunda geri getirilip geliştirildi ve federasyonda bulunan yapay zekaların durumu suistimal etmesi önlendi.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#46
Yapay zekayi federasyonda tutma kararinizdan donmuyorsunuz anlasilan.
Ara
Cevapla
#47
Hiçbi pdx oyununda yapay zeka allylar dikkate alınmaz, zira dikkate alınamayacak kadar kötü bir yapay zekası var. Grand admiralde falan da oynamıyorsunuz bildiğim kadarıyla. Çoğu savaşta yapay zeka sizin başkentinize filosunu parkedip bekliyor hatta. Ayrıca liberate edip federasyona alarak büyümeyi tercih eden bir oyun stili dahi varken federasyondaki yapay zekaları kısıtlamak haksızlık olur. Diğer pdx oyunları gibi bu durumlarda yalnızca playerları hesap etmenizi öneririm.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#48
Arkadaslar federasyondaki yapay zekanin saglayacagi fazladan federasyon filosu kapsitesini cok sevmisler ondan birakmiyorlar
Ara
Cevapla
#49
-2 influence -%20 naval cap -%15 enerji kredisi ödüyosun ve yaptığın hamlelerde seni kısıtlayan AI ülkeler var. Bence dengeli bir durum. Ayrıca yine örnek verdiğim liberation-federation taktiğinde de olay federasyon filosu kasmak zaten.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#50
Çok sıkıntı yapmayın bütün federasyonu dövecek ordum var
Ara
Cevapla
#51
Oda kuruldu. Odanın adı Strategyturk, şifre ise st.
@yafeshan'ın son 15 yılı kaçırması nedeniyle 21.00'dan sonra başlayacağımız oyunun ilk beş dakikası oyunu başlatamayacağız. Bunun dışında @DamageExpert'in önerisi doğrultusunda 23.00-23.05 arası ihtiyaç molası vereceğiz.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#52
Rehost yapıyoruz. Oda kuruldu.
Ara
Cevapla
#53
İd:90130578725768194
Ara
Cevapla
#54
20191118000457_1.jpg
Rehost, lag gibi teknik sorunlar yüzünden bugün 3 oyuncuyu erkenden kaybettik. 2300 senesine de yarım saat erken ulaşınca geri kalan oyuncular diğer oyuncular olmadan oynamaya devam etmek istemediler. Katılan herkese teşekkürler. Bu hafta oldukça eğlenceli geçti. Haftaya görüşmek üzere. 
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#55
Oda kuruldu. Odanın adı Strategyturk. Şifre st. İd: 90130726287201289
Ara
Cevapla
#56
Çok şükür bu oyunda da öldük.
[+] 2 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#57
@Henri'nin entegre olarak ölmesi ile dört kişi kalmamız, bütün gök adayı saran sonsuz savaş yüzünden haraket etmeyen oyun ve dört oyuncunun dördünün de en sonunda oyunu bitirmeyi istemesi üzerine oyunumuzu beklediğimizden erken bitirdik. Katılan herkese teşekkürler. 

Burada da galaktik savaşın farklı cepheleri görünmekte. 
20191124223655_1.jpg
20191124223657_1.jpg
20191124223659_1.jpg

Ve başgezegenimizi savunduğumuz destansı savaş:

20191124213734_1.jpg

Bu etkinlikte bulunan oyunculara ise sorum şu: Yapay zeka tarafından yönetilen uygarlıkların etkinlik deneyiminize katkısı olumlu mu yoksa olumsuz bir yönde miydi?
Ara
Cevapla
#58
Bence olumsuz yöndeydi çünkü oyunun gidişatını tamamen onlar tayin ettiler. Sayılarının çok olması bir belirsizlik ortamı yarattı ve kimse istediğini yapamadı gibi görünüyor.
Ara
Cevapla
#59
yapay zekayı bu kadar zor yapmamak lazımdı normal olsaydı sorun olmazdı diye düşünüyorum
Ara
Cevapla
#60
Yapay zekayı niye zor yaptınız ki zaten? Hepiniz spde grand admiral oynayan adamlar değilsiniz ki?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 12 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.