24-05-2021, 22:30
Stellaris maclari diger paradox oyunlarina gore savaslar konusunda biraz sorunlu. Savasta kayip yasamak ulkeyi oldukca zor duruma dusurup tum duzeni yerle bir edebiliyor. Savaslarin bu yikiciligini limitlemek icin sistematik bir kural onerim var
Bilindigi gibi savasta sistem almak icin claim atmak gerekiyor (Total war irklarin yasak oldugunu varsaymak istiyorum). Oyunda her sistem icin, savas eden tarafa gore belirli bir temel claim degeri vardir
Claim degeri = 50
starbase +25
koloni +25
sinirdan uzakliga gore sistem basina +25
Mesela sinirdaki, starbase bulunan ve kolonisi olan bir sistem temel olarak 50+25+25=100 influence claim degeri istiyor.
Sinirdan 1 sistem gerideki bir kolonisiz sistem 50+25=75 influence claim degeri istiyor
Bu degerleri kullanarak, oyundaki gelisme yilina gore claim degeri limiti koyulabilir. Mesela ilk 30 yil 100, sonraki her 10 yil icin +100 gibi bir limit olabilir. Bu sayede oyunda ulkelerin normal genisleme ve gelisme donemlerinde kazanip kaybedilecek savaslar cok buyuk yikma yolacmayacaktir.
Bilindigi gibi savasta sistem almak icin claim atmak gerekiyor (Total war irklarin yasak oldugunu varsaymak istiyorum). Oyunda her sistem icin, savas eden tarafa gore belirli bir temel claim degeri vardir
Claim degeri = 50
starbase +25
koloni +25
sinirdan uzakliga gore sistem basina +25
Mesela sinirdaki, starbase bulunan ve kolonisi olan bir sistem temel olarak 50+25+25=100 influence claim degeri istiyor.
Sinirdan 1 sistem gerideki bir kolonisiz sistem 50+25=75 influence claim degeri istiyor
Bu degerleri kullanarak, oyundaki gelisme yilina gore claim degeri limiti koyulabilir. Mesela ilk 30 yil 100, sonraki her 10 yil icin +100 gibi bir limit olabilir. Bu sayede oyunda ulkelerin normal genisleme ve gelisme donemlerinde kazanip kaybedilecek savaslar cok buyuk yikma yolacmayacaktir.