İleti Sayısı: 5,315
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
12-11-2021, 18:54
(Son Düzenleme: 12-11-2021, 18:57, Düzenleyen: cemal.)
Sadece ordunun mikroyönetimini kastettin galiba.
Stellariste gezegenleri, tech'i,... felan otomasyona aldıktan sonra filoları hareket ettirecek bolca zaman kalıyor angarya gibi olmuyor. otomasyon yokken early'dede bir iki tane filon oluyor maximum zaten. Hoi4 desen angarya istemezsen frontline yapıyorsun ama kendin oynatması daha iyi. Oyunun kendisi dizayn açısından sıkıntılı değilse angarya olmuyor genellikle.
俺たち 自由 に なれる の か ?
Aşağıdaki 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Enesrar
İleti Sayısı: 2,395
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Aslında sadece ordudakini kastetmemiştim ama o da olabilir. Tanımı kötü yaptım sanırım :( .
•
İleti Sayısı: 12,325
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
AoE, AoM tarzı RTSlerde mikroyönetimi zorlayıcı bulmuyorum fakat EU4 gibi daha geniş çaplı mikro gerektiren oyunlarda belli bir yerden sonra aşırı yorucu olmasının yanı sıra bende baş ağrılarına sebep olabiliyor.
Aşağıdaki 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 8,077
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Angarya olarak görmem için oyunu aşırı ciddi bir şekilde kazanmaya oynamam gerekir. O yüzden cevabım çoğu zaman hayır şeklinde.
•
İleti Sayısı: 6,409
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
AoE tarzı RTS'leri mikro yönetimsiz düşünemiyorum (dozunda mikro yönetimin bu tür oyunlara kattığı zevki inkâr edemem) ama genel anlamda oyunlarda olağanüstü bir çaba sarf etmek en başında oyun oynama amacımla çeliştiğinden şahsen angarya buluyorum.
•
İleti Sayısı: 150
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
1
Hoi4'teki kara çatışmalarında gayet yerinde misal, öyle seviyorum.
•
İleti Sayısı: 9,428
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
26
Rts'lerde hayır tbs'lerde evet ama şıklarda tam tersi işaretledim dikkate alınmasın.
•
İleti Sayısı: 1,370
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
12-11-2021, 22:59
(Son Düzenleme: 13-11-2021, 11:17, Düzenleyen: Menars.)
Mikroyönetimin genel olarak bir tercih olması gerektiğini düşünüyorum. Oyunda mikroyönetim, yönetilen şeyin büyüklüğüne göre doğru orantılı ve hatta bazen eksponansiyel şekilde artması gerektiğini düşünüyorum. Böylelikle sayıca daha küçük şeyler, büyük şeylerle rekabet açısından göreceli bir avantaj kazanmış oluyor. Buna yakın bir örnek olarak şunu verebilirim. 2 cephede savaşan bir ülke, 1 cephede savaşan ülkeye oranla dezavantajlı olacaktır. Tabi burada en büyük etken yine oyuncu olduğu için farklı bir heyecan katmış oluyor.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
Aşağıdaki 1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 609
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
Hearts of iron 3'teki ordu yönetimi benim için kabus gibiydi, oyundan oyuna değişir.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Oyunu durdurabildiğimiz yavaşlatabildiğimiz oyunlarda güzel. İstediğin şeyi sonuna kadar yapabilme şansı veriyor. Ama oyun akarken yapılan mikro tamamen el çabukluğuna dayanıyor. Kafa yorma strateji yapma kısmı geride kalıyor.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 3,510
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
51
Eu4 multilerinde özellikle bir süre sonra o kadar darlanmaya başlıyorum ki oyuna devam edemiyorum. Özellikle ülke büyükse iş eziyete dönüyor bir süre sonra. Single'da da aynı şey geçerli ama singleda zaten hiç 1821 yılına kadar oynamadım ve hiç çok büyük bir ülke yapmadım.
İleti Sayısı: 1,695
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
2
13-11-2021, 21:15
(Son Düzenleme: 13-11-2021, 21:16, Düzenleyen: korkusalan.)
Kafayı yedirtip çıldırtacak düzeye gelmediği sürece görmüyorum aksine zevk veriyor özellikle durdurmayacağımız zamanlarda oyunun atmosferine daha kolay adapte olmamı sağlıyor
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
•
İleti Sayısı: 1,518
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
Sira tabanli ve pdx turu grandstratejide cok iyi oluyor bol mikro. Ama rts oyunlarda baş ağrısı cunku mikroyu yapabilmek yaninda el çabukluğu da gerekiyor.
•
İleti Sayısı: 6,604
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
17
keşke otomatik olsq mikro yonetimlerden pek hoslanmitorum
•
İleti Sayısı: 2,395
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Mikroya ihtiyaç duymayan RTS'nin yok gibi bir şey olduğunu biliyorum ama RTS'de mikroyu angarya olarak görüyorum. O yüzden genelde RTS oynamıyorum. Oynadığım/oynamak istediğim RTS'ler çoğunlukla ya durdurulabilir ya da her şeyi mikrolamayı/APM kasmayı cezalandıran/anlamsız kılan tipten.
TBS'de elimizdeki şeyleri oynatmak için (genelde!) gerçek hayattaki süre bir kısıt olmadığından dolayı elimizde kaç şey olduğunu önemsemiyorum. O yüzden her tur belki beş bin birlik oynatmak gerekse de Panzer Campaigns'teki mikro (birlik manevrası/ateş etmesi) bana angarya gelmiyor.