12-04-2018, 21:20
Son bir süredir büyük yapımcılardan yeni fikirler, oyun serileri çıkmadığını gözlemledim. Her sene yeni bir devam oyunu çıkıyor. Far Cry X, Assasins Creed Falan Filan, vs. Sizce bu önerme doğru mu? Öyleyse neden?
Oyun Firmaları Yeni Fikirler Üretmiyorlar mı? Neden?
|
12-04-2018, 21:20
Son bir süredir büyük yapımcılardan yeni fikirler, oyun serileri çıkmadığını gözlemledim. Her sene yeni bir devam oyunu çıkıyor. Far Cry X, Assasins Creed Falan Filan, vs. Sizce bu önerme doğru mu? Öyleyse neden?
12-04-2018, 22:06
Ben bu önermenin doğru olduğunu düşünüyorum. Oyun dünyası dijital ortama kaydıktan sonra satışlar fırladı. Yapımcıların ve dağıtımcıların artık eskisine oranla çok daha fazla para kazandığını düşünüyorum. Dolayısıyla kendilerini fazla kasmalarına gerek kalmıyor. Büyük firmalar da "adı satan" serilere yeni oyunlar basarak ekmeğine, pardon, işine bakıyor.
12-04-2018, 22:09
Oyun için oyun (?) yapan çok az firma kaldı ne yazık ki, ne ilginçtir ki ABD menşeili firmalar genelde ''nasıl olsa satıyo'' kafasında oyun yaparken,AB ve Uzakdoğu menşeili firmaların oyunları çoğu zaman sağlam yapımlar oluyor,tabi Ubisoft ve son zamanlarda ki Konami hariç. :D
Yeni fikir demek denenmemiş bir şey demek, o da risk demek. Genel olarak formüller "mevcut sistemin geliştirilişi" şeklinde. Maliyetli büyük oyunların birçoğu o maliyeti karşılamak ve para kazanmak amacıyla yapılıyor, bu da riskin geliştiricilerce yayımcılarca istenmeyen bir öğe olmasıyla sonuçlanıyor.
13-04-2018, 04:15
Alıntı:Oyun Firmaları Yeni Fikirler Üretmiyorlar mı? Neden? Cevap başlıkta var aslında. Çünkü bunlar firma ve oyun dünyasına yenilik getirme, hiç görülmemiş şeyler yapma, daha sanatsal projeler çıkartma, oyuncunun oynarken daha çok eğlenmesi vs. gibi dertleri yok doğrudan. Firmaların tek amaçları daha kârlı işler yapıp daha çok para kazanmaktır.
14-04-2018, 04:43
Yenilik denince aklıma ilk başta Gta 5 geliyor.Bunun yanı sıra yeni şeyler deneyen genelde indie yapımlar olurken büyük işlere güzel farklılık katan bir kaç şirkette yok değil.Mesela aklıma hemen gelen 2 örnek, A way out ve God of War oldu.A way out çok farklı bir deneyim sunarken, God of War ile ilgili gelen yorumlarda eski oyunlardan daha farklı olduğunu, sanatsal yönü ağır basan bir oyun olduğunu dile getirmişler.Bu iki oyunda bazı yapımcıları yenilikçi kafaya sürükleyebilir.A way out yeni bir şeydi bunu yapması kimseyi şaşırtmadı fakat GoWile ilgili gelen her incelemede neredeyse herkes şaşırmış ve beğenmiş durumda.
Bu zamanda bu gibi yeniliklere firmaların pek sıcak bakmaması çok doğal, tabi biz oyuncuların yeni şeyler görmek istemesi de küçük görülecek bir şey değil.Malesef yapımcılar olan işi batırmama derdinde oldukları ve para kazançlarının düşmemesi için yenilikçi kafaya girmek istemiyorlar. Daha çok yenilikçi olmak zorunda olan indie yapımlar ise büyük şirketlerin bu kafaya girmesini istemeyebilirler.Öyle güzel öyle farklı deneyim sunan oyunlar var ki gün geçtikçe bazı fikirlerin tükendiğini bile görüyoruz.Bizim isteğimiz ölçülü lootbox ve yeni deneyim olsa da firmalar her şeyin mokunu çıkartmaktan kendilerini alıkoyamazken bir de aynı şeyi önümüze koymaları canımızı sıkıyor. Yazıyı yazmaya devam ederdim ama çok farklı yerlere gideceği için burada bitirmekte yarar var.
"c" tuşum çalışmıyor copy-paste yapıyorum.Lütfen "c"leri büyük yaz demeyiniz, iyi forumlar :)
Aynı durum sinema sektöründe de var. “Disney neden her sene yeni Star Wars filmi çıkarıyor da yepyeni bir bilimkurgu IPsi üretmiyor? ” gibi. Cevabı az çok belirli. Yeni IPler riskli oluyor. Yayıncı şirketler yapımcılara tutan konsepte yönelmelerini diretiyor. Yapımcı tutan konsepte devam etmek zorunda kalıyor. Ayrıca yeni IP üretmek varolana devam etmeye göre çok daha zor bir iş.
Vir sapit qui pauca loquitur
15-04-2018, 02:23
Oyun piyasasına daha çok firma dahil olmasıyla yapımcılara gelirin yayıldığını ve oyunların özellikle steam üzerinden ucuzladığını düşünüyorum. Eskiden daha tekeldi ve orjinal oyunlar çok pahalıydı. SSI (Strategic Simulations)strateji ve adventure oyunları çok pahalıydı ve yamalarla geliştirme imkanı yoktu.
Bu dönemde ise bizde daha çok problemin alım gücünün zayıf olması ve piyasayı tam tanımamak olarak görüyorum. http://yhst-12000246778232.stores.yahoo....waddo.html Rule the Waves Thea: The Awakening http://store.steampowered.com/app/378720..._Awakening veyahut Dwarf Fortress gibi oyunlar grafik özellikler barındırmadan oynanabilirliği yüksek oyunlardır. Orijinal fikirler barındırır.
15-04-2018, 11:14
Aslında ubisoft yeni birşeyler denemeye hazır watch dogs yeni bir seriydi ghost reçine wildlands de öyle division da öyle ayrıca bir şey çalışıyorsa yenisini almaya ne gerek var ?
15-04-2018, 13:37
Tüm oyunlar şu Bugisoft formülüne sürükleniyor:
Sıkıcı ana karakter+Açık dünya+İlginç baş düşman+Birbirinin aynısı yan görevler+Karakter geliştirme
15-04-2018, 13:59
teknoloji akıllanıyor insanlar mallaşıyor
aklını kullanan insan az kaldı yeni fikir üretmek zor onlara göre
15-04-2018, 14:16
Zamanında iyi oyun çıkartıp büyüyen yapımcılar aynı oyunlar üzerinden giderek yenilerini çıkartıyorlar ve onlar da iyi satış yapıyor. O yüzden kendi bildikleri yoldan devam ediyorlar. Bence asıl iş bizlere düşüyor. Yenilikçi fikirleri olan indie yapımcıları destekleyip onların oyunlarını satın almalıyız. Bu şekilde büyük yapımcılar da gittikleri çizginin dışına çıkabilirler.
15-04-2018, 14:16
AAA oyunların maliyetleri çok arttığı için büyük riskler almaktan kaçınıyorlar. Değişik fikirler görmek isteyenler, tek kişilik ya da ufak oyun stüdyolarının yaptığı oyunlara baksın.
16-04-2018, 17:02
Bir de şu açıdan bakın: Acaba mevcut oyunlar olması gerekenden hızlı mı tüketiliyor?
20 senedir aktif oyun oynayan biri olarak sizlere şaşıyorum; piyasada o kadar çok oyun olmasına rağmen çoğunu biliyorsunuz hatta oynamışsınız. Sanki oyunlara hak ettikleri değeri vermiyorsunuz gibi geliyor bana. 90'lı yılların sonlarında çok fazla oyun yoktu yahut biz ulaşamıyorduk bu sebeple oynadığımız oyunları çok fazla seçme şansımız olmadan oynadık ancak belki de bu durum oyunların içine daha fazla girebilmemizi sağladı. Şöyle bir bakıyorum, iyi biliyorum diyeceğim oyun sayısı 10'u geçmez. - Ultima Online - Half Life - Age of Empires - Red Alert - Medieval Total War - Championship Manager - Football Manager - Wining Eleven - PES - Dead Island - Euro Truck Simulator - Assassin Creed (III'e kadar) - Son olarak bir senedir CK2 oynuyorum. Skyrim önerdiler, çok zamanımı alacağını düşündüğümden korktum başlamaya.
16-04-2018, 18:09
Saydığınız listedeki oyunların hepsi zaten ya devrim niteliğinde, ya da çok geniş kitlelere ulaşmış oyunlar. Ancak oyunların hızlı tüketilme mevzusu bir açıdan doğru.
Sektör artık 90'lardaki gibi değil, o süreçte oyun sektörü büyürken firmalar devleşti, pazarlama teknikleri değişti. Artık beklentiler daha büyük ama bize verilenler daha da az. Son çıkan çoğu devam oyunlarında birbirleri arasında benzerlikler artmaya başladı. Gene seri oyunlarda aynı paraya oynanacak süre azaldı. Mesela Far Cry 5 30 saatten az bir oynanış süresi vaadediyor 60$'a. Firmaların büyümesi şahsımca video oyunlarını daha zevkli hale getirmedi. Sadece interaktif bir filme dönüştürdü.
18-04-2018, 00:12
Video oyunları film gibi sadece vakit geçirilen ve zaman zaman belli başlı firmalar üzerinden görsel nitelikler üzerinden değerlendirildiği vakit bizdeki potansiyeli daraltıyor gibi geliyor. Yurtdışında alım gücü yüksek kitlelerin niche oyunlara değer verip vakit ayırdığı bir dönemde bizdeki piyasa daha verimli&organize olmalı bence.
Bu daha çok bol bütçeli oyunlara karşı tepki üzerinden değil aslında niche oyunlar üzerine dünyadaki piyasanın ne kadar evrildiği ve oyun forum&kulüp yapısında etki ettiği üzerine. Misal diyelim ki Operational Art Of War serilerine mod yapanların bazıları çeyrek asırdan fazla modla uğraşıyor. Bu oyundan öte hobi alanı. Şu gerçek tabii yılda bir-iki oyun bütçesi olan kişi tercihini bilinenden yana kullanacaktır. |
|