Oyuna gelmesi gerekenler naçizane fikrim
#1
Sizce de bu sistem çok saçma değil mi?3 tane danışman atıyoruz bonuslardan başka bir işe yaramıyor.Hukumdar özellikleri sadece teknoloji gelişimine yarıyor.Bunun yerine kapsamlı bir bakanlar kurulu olsa 6-7 kişilik ülkeye özel.Mesela Osmanlı da divan olsa kazasker defterdar nisancili filan.Eyaletlerlere beylerbeyleri atasak bu beylerbeyleri sadakatleri düşünce isyan etse ya da belirli bir süre beylerbeyligi yapanlari divana alsak.

Yani özetle yönetimin daha detaylı olması gerekir böyle bir oyunda bu haliyle çocuk oyunundan farksız olduğunu düşünüyorum.

Bunun haricinde orduların detaylanmasi gerek piyade,süvari topçu birimi kendi içinde dallara ayrılmalı.

Askerler merkezden belli bir uzaklığa gittiğinde kayıp yaşamalı isyan etmeli.Memluk ordusunun Kırım'da ne işi var.

Daha birçok şey vardır aklıma gelmeyen yani özetle gereksiz yenilikler yerine oyun detaylandirilsa aşırı zevkli olur.
Ara
Cevapla
#2
Bunların çoğu Ck2'de var zaten.
Laissez faire,Laissez passer...
Ara
Cevapla
#3
Yani evet oyuna eklenebilecek tonla mekanik mevcut lakin bunlarla uğraşmak yerine görev ağacı, yeni bölgeler vs. eklemek daha kolay geliyor. Bi HRE mekaniği değiştirdiler hala bugları bitmedi mesela. Daha da mekanik falan değiştireceklerini sanmıyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
(09-07-2020, 12:07)altnkurt : Daha da mekanik falan değiştireceklerini sanmıyorum.
Bu konuda yanıldığını düşünüyorum.

Alıntı:1.31 yamasında Güneydoğu Asya anakarasında bulunan ülkeler için hedefimiz vasallarla oynanışı ve başkent şehirlerin gelişmişliğine odaklanmayı teşvik etmekti. İleride bunları nasıl yaptığımızdan daha ayrıntılı bahsedeceğim ancak elbette vasallarla oynayabilmek için ilk olarak haritada vasal alabileceğiniz devletler olması gerekiyor:

Yeni yayınlanmış bu günlükten aldığım alıntı yeni bir mekaniğe delalet.

Ayrıca sadece görev ağacı,event,hükümet reformu eklerlerse linç yerler.

Düzenleme:
Kusura bakma dediğini yalnış anlamışım.
Laissez faire,Laissez passer...
Ara
Cevapla
#5
Yeni mekanikten ziyade bikaç farklı modifier eklenecekmiş gibi geliyor bana. Öyle büyük beklentilere girme derim o konuda.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#6
Asıl düzeltmeleri gereken optimizasyon laptoplar için önce bunları düzeltsinlerde gerisini sonra tartışırız ayrıca Osmanlı için gelecek en önemli deüğişiklik sokullu dönemini oyunun içine eklemeleri ve hazar denizi için don volga projesini sadece osmanlıya özel olarak oyuna eklemeleri gerekir
[+] 1 üye baywatch06 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Tek yöne akmayan güzel bir ticaret mekaniği.
[+] 2 üye Pharmacist nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
yolda ordumuz zaten patır patır ölüyor, bölgedeki taşıma kapasitesi aşınca. boşver ya insanlar ölmesin, piyizz.

öteki yazdıkların da genel olarak osmanlıyla ilgili. belki osmanlı genişlemesi yapabilirler.

hatta yapsınlar ya bana ne işleri ne. onlara mı acıyacağım.

ama her detay oyunu daha zorlaştırıyor. misal yaya askerlerin sınıfları. öff düşünemiyorum bile ya. hoi 4'de bi tarafım çıkıyor onlar yüzünden. 500 yıllık koca tarihte sürekli sınıf değişimi uğraşımı bayardı şahsen beni.
Ara
Cevapla
#9
(16-07-2020, 03:16)kamikaze : ama her detay oyunu daha zorlaştırıyor. misal yaya askerlerin sınıfları. 
Eu4 ve detay? Galiba farklı bir oyundan bahsediyorsunuz. Bizim bahsettiğimiz oyun Europa Universalis 4
Laissez faire,Laissez passer...
Ara
Cevapla
#10
ben hala anlamıyorum avusturya ordusunu hindistana gönderiyor müttefiki ingiltere ile savaştığım için. böyle bir saçmalık olabilir mi bilmiyorum. mesela müttefik devlet çok uzaktaysa savaşa gelmemeli. çağrılmamalı.
Ara
Cevapla
#11
(16-07-2020, 10:42)Defterdar :
(16-07-2020, 03:16)kamikaze : ama her detay oyunu daha zorlaştırıyor. misal yaya askerlerin sınıfları. 
Eu4 ve detay? Galiba farklı bir oyundan bahsediyorsunuz. Bizim bahsettiğimiz oyun Europa Universalis 4

Haha sen de haklısın. İncik boncuk detaylar olarak düzeltiyim.
[+] 1 üye kamikaze nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Aslında oyuna gelmesi en önemli şeyler Mamlük devletine özel heavy cavarly gelmesi, Ming hanedanlığında donanmaya yada kara ordusuna önem verme arasındaki kararsızlık Osmanlıya özel Anadolu da akıncı birlikleri ve Osmanlı ve çevresindekilere komşuları akın yapma özelliği ve bu akın yapmaya bide tüm göçebe devletler sahip olmalı Oyuna haritada eklenemsi gereken yerlerden biri de gorigos kalesi ve Kıbrıs krallığı ile Mamlük arasındaki ilişkileri belirleyen özel eventler gelmeliydi emperor dlcsi ile ama adamlar çok sığ geliştirme yapıyolar her seferinde
Ara
Cevapla
#13
Talep ettiğiniz özelliklerin EUIV'de yeri yok. Oyunun konseptini daha iyi anlamaya çalışmanızı öneririm. Bahsettiğiniz özelliklere sahip bir çok oyun hali hazırda piyasada bulunmakta. Onları deneyebilirsiniz.

Biraz açmak gerekirse; söylediğiniz gibi, bir hükümdar sadece teknoloji geliştirmeye yaramıyor. Oyundaki mana sistemini kullanan tüm özellikleri, yani oyunun büyük kısmını etkiliyor. Zaten yapılmak istenen de budur. Üstelik bu hükümdar sistemi eskiden daha yavan kalıyordu. Rights of man dlcsi ile hükümdarlara kişilikler de eklenip biraz daha derinlik katılmak istendi.

Burada talep ettiğiniz özelliklerin hepsi oyunu yolundan saptırabilir. Gereksiz detaylarda boğabilir. Oynadığınız hiçbir oyunda bu kadar gerçeğe yakınlık aramamanızı öneririm. Oyunun bir konsepti var ve o konseptiyle güzel.
[+] 2 üye Carpathia nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Ya ben bir şey demek istiyorum,
Bu oyunun zaten en büyük sıkıntısı konsepti.
Bu oyunun konspeti devlet yönetmek karakter yönetmek değil,oyun devletlere odaklanıyor karakterlere değil bunu günlüklerde açıkladılar.

Bu nasıl olabilir? Devlet olupta karakter olmaması? Devletleri karakterler yönetiyor,hanedan karakterlerden oluşuyor,Ulema,Ümera ve diğer sınıflar karakterlerden oluşuyor. Ama sen diyorsun ki "Yok kardeşim,bizim oyunumuzda devlet var ama karakter yok"

Karakterler ve devlet,bir paranın iki yüzü gibi. İkiside olmalı. Biri eksik olmamalı.

Ayrıca oyun zaten sığ,
Oyun çok sığ.
Oyunda bir çok mekanik var ama hep basit ve zeka gerektirmiyor.
Kolonicilik var zeka gerektirmiyor.
Savaşlar var zeka gerektirmiyor.
Fikir grupları var zeka gerektirmiyor.
Ticaret var zeka gerektirmiyor.
Deniz savaşları zeka gerektirmiyor.
Şehir geliştirme var zeka gerektirmiyor.

Bir sürü mekanik var ama hepsi zeka gerektirmiyor ve sığ.

Kimse kusura bakmasın ama şu oyunu 100 saat oynayıp "Oyun karmaşık" diyebilirsin belki ama 1000 saat oynayıp oyunun karmaşık olduğuna inanıyorsan ya kendinizi kandırıyorsunuz ya da aptalsınız.
Laissez faire,Laissez passer...
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
biz oyuncular olarak devletin neresinde yer alıyoruz hükümdardan üstünüz ülkenin geleceğine karar veriyoruz hükümdarı seçiyoruz mihrakları yönetiyoruz biz neyiz derin devletimiyiz geçenlerde aklıma geldi:D ha eu4 detaylı mıdır bence detaylı bir oyun zor mu değil eu4 ü diğer oyunlarla karşılaştırmak lazım detay konusunda oyun sığ mı zeka gerektirmiyor mu doğrudur az bişi oynayınca neler yapman gerektiğini biliyorsun oyun sıkıcı oluyor süprizlerle karşılaşmadıkça oyun sıkıcı oluyor oyun zeka oyunu değil bilgi oyunu tecrübe biraz
[+] 1 üye freeforall nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Dev basma ve nüfus mantığı değişmeli. ülkeni kötü yönetmen vergi oranı yatırım teknoloji refah huzur gibi etkenler bölgesel dev oranlarını belirlemeli. Halkın belli bir bölümü senden memnun değilse kabul görür koşullarda nüfus göçleri yaşanmalı. 1 Dünya savaşında Anadolunun nüfusu sadece 7 milyondu. Oysa Almanya 65 rusya 120 milyon nüfusa sahipti. Halkını besleyemiyor bakamıyorsan çoğalma durabilir göç olabilir. Bu değişiklikler manuel tık ile ayarlanmamalı bence bu oyundaki en büyük hatalardan birisi. Devin nüfus ile alakası yok diyenler harita boyayıcı bebeşer muhattap olamasınlar. Ev yapar yol yaparsın ama insan ekemezsin
[+] 1 üye Zeytin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
(20-07-2020, 09:30)Zeytin : Dev basma ve nüfus mantığı değişmeli. ülkeni kötü yönetmen vergi oranı yatırım teknoloji refah huzur gibi etkenler bölgesel dev oranlarını belirlemeli. Halkın belli bir bölümü senden memnun değilse kabul görür koşullarda nüfus göçleri yaşanmalı. 1 Dünya savaşında Anadolunun nüfusu sadece 7 milyondu. Oysa Almanya 65 rusya 120 milyon nüfusa sahipti. Halkını besleyemiyor bakamıyorsan çoğalma durabilir göç olabilir. Bu değişiklikler manuel tık ile ayarlanmamalı bence bu oyundaki en büyük hatalardan birisi. Devin nüfus ile alakası yok diyenler harita boyayıcı bebeşer muhattap olamasınlar. Ev yapar yol yaparsın ama insan ekemezsin

Dev basarak kazandığın nüfus senin halkını temsil etmiyor asker olarak görevlendirebileceğin kitleyi temsil ediliyor hatta reformlar ve nobilitye verilen bir ayrıcalık ile manpower mekaniğinin vergi mekaniği ile ters ilişkiye sahip olmasından bunu kolaylıkla anlayabilirsin, ek olarak ülkenin istikrarı kötü bir durumda olduğunda gerek vergi gelirini gerek ticaret gelirini düşürebilecek ülkende uzursuzluk çıkarabilecek hatta ülkeni iç savaşa götürebilecek disasterler ve eventler zaten mevcut.
[+] 1 üye 1Manascı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
(20-07-2020, 09:30)Zeytin : Dev basma ve nüfus mantığı değişmeli. ülkeni kötü yönetmen vergi oranı yatırım teknoloji refah huzur gibi etkenler bölgesel dev oranlarını belirlemeli. Halkın belli bir bölümü senden memnun değilse kabul görür koşullarda nüfus göçleri yaşanmalı. 1 Dünya savaşında Anadolunun nüfusu sadece 7 milyondu. Oysa Almanya 65 rusya 120 milyon nüfusa sahipti. Halkını besleyemiyor bakamıyorsan çoğalma durabilir göç olabilir. Bu değişiklikler manuel tık ile ayarlanmamalı bence bu oyundaki en büyük hatalardan birisi. Devin nüfus ile alakası yok diyenler harita boyayıcı bebeşer muhattap olamasınlar. Ev yapar yol yaparsın ama insan ekemezsin
senin istediğin oyun victoria2 ve verdiğin örnekde onun zamanında geçiyor acilen  böyle önerileri bırak ve vic2 ye başla
Ara
Cevapla
#19
Sizler de dağlara taşlara uçan kuşlara kadar dev basın. Zirveleri otobanlar ve koca koca kalelerle doldurun. Ne de olsa bedava. Estate için de benzer şeyler söylüyordum ki değişti çok şükür. Uzun zamandır etkinliklerinize katılmıyorum. Şu mualefet dilini ve temelsiz egoyu sevmiyorum
Ara
Cevapla
#20
1.Batı Afrika, Güney Afrika ve Filipinlerdeki devletlerine DLC . DLC'nin içeriği görev ağaçlarının şekillenmesi ve ek olarak perkler olsun. Bu perkler İspanya'nın kullanabildiği Estate buffı gibi olabilir ya da Rusya'nın o yönetim arayüzündeki bufflar gibi. Ayrıca dini inançlarına göre ek özellik kazanabilirler. Tarihi daha iyi şekillendirebiliriz.

2. Nüfus sistemi eklenebilir bence. Madem devlet yönetiyoruz devletin nüfus sistemini de ayarlayabilelim. Bölgeleri fethedince azınlık olarak gösterilen yerleri azınlıkları yüzdelik olarak görüyoruz. Sayı olarak görelim ve göç olayını ona göre ayarlayabilelim. Devletler arasında mübadele yapıladabilir. Oyuna soykırım özelliği de gelmeli. Ne kadar kötü birşey olsa da tarihte böyle olaylar yaşanmış sonuçta , rp için güzel olur.

3.Ateşkes, Savunma, Ticaret, Toprak satın alma isteği, Donanma kiralama gibi diplomatik opsiyonlarla genişletilebilir.

4. Custom Nation achi leri arttırılabilir ( Kişisel düşüncem RP yapmak isteyenleri teşvik edebilir.) . Custom Nation oluştururken görev ağacı oluşturulsun, görev ağacı seçilsin ya da bölgeye özel CN ağaçları olsun.
[+] 1 üye UcanSpagett nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.