Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar
#1
Oyunun gelişimi bir EU4 veya CK2 kadar hızlı ilerlemiyor ve eksikleri çok. Benim gördüğüm eksiklerden ilki üretim konusunda. Üretim çok yavaş işliyor yani bir tank yapana kadar canınız çıkıyor. Kaldı ki uçak desteği+piyade çoğu zaman da iş görüyor. Gemi üretimi de az. Yani belki benim beceriksizliğimdir bilmiyorum ama Almanya ile büyük bir donanma yapma imkanınız çok düşük. Sovyetler daha vahim bir durumda. 4 ayrı bölgede donanma tutuyorlar. Başlı başına bir saçmalık da tank ürettikten sonra petrol ihtiyacının kalmaması. Yahu bu araç neyle gidiyor?

İkincisi oyunun aşırı kolaylaşması. Yani çok küçük, nüfusu az ve kaynak sorunu yaşayan devletlerle bile harikalar yaratabiliyorsunuz. Teknolojide herkes neredeyse eşit. Almanya ve Amerika'nın bariz üstünlükleri olması ve çoğu devlete teknoloji cezası gelmesi lazım. Mesela Türkiye 2017 yılında yapamadığı veya yapmaya çalıştığı şeyler 1936'da yapabiliyor. 

Üçüncüsü Rejim değişikliklerinin çok basit olması. Örneğin Sovyetlerle sadece bir danışmanla Faşist veya Demokratik olabiliyorsunuz ama mesela Troçki'yi başa getirmeyi denerseniz İç Savaş çıkıyor. Yahu bu kadar kolay mı? Devrimin üstünden çok bir zaman geçmemiş. Hala (Stalin kurşuna dizene kadar) Devrimi yapanlar ayakta. Başka bir örnekte Almanya. Tüm gücü elinde tutan, parti devleti kurmuş ve muhaliflerini toplama kamplarına atmış Nazileri bir danışmanla yerinden edebiliyorsunuz. Onlar da tamam öyle olsun diyip gidiyor.

Aklıma bunlar geldi şimdilik. Sizce neler düzeltilmeli?
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 2 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yazsam kitap olur.
[+] 5 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
KEsinlikle katılıyorum.
Ara
Cevapla
#4
Çok uzun süre oynamadım oyunu ama bana çok kısa gelmişti. Senaryo biraz daha uzatılabilseydi daha iyi olurdu sanki.
Ara
Cevapla
#5
Oyunun kendisi yeniden yapılmalı.
[+] 1 üye zencefil nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
fanboylar idam edilmeli.
Ara
Cevapla
#7
(13-05-2017, 20:20)strateggy : Oyunun gelişimi bir EU4 veya CK2 kadar hızlı ilerlemiyor ve eksikleri çok. Benim gördüğüm eksiklerden ilki üretim konusunda. Üretim çok yavaş işliyor yani bir tank yapana kadar canınız çıkıyor. Kaldı ki uçak desteği+piyade çoğu zaman da iş görüyor. Gemi üretimi de az. Yani belki benim beceriksizliğimdir bilmiyorum ama Almanya ile büyük bir donanma yapma imkanınız çok düşük. Sovyetler daha vahim bir durumda. 4 ayrı bölgede donanma tutuyorlar. Başlı başına bir saçmalık da tank ürettikten sonra petrol ihtiyacının kalmaması. Yahu bu araç neyle gidiyor?

İkincisi oyunun aşırı kolaylaşması. Yani çok küçük, nüfusu az ve kaynak sorunu yaşayan devletlerle bile harikalar yaratabiliyorsunuz. Teknolojide herkes neredeyse eşit. Almanya ve Amerika'nın bariz üstünlükleri olması ve çoğu devlete teknoloji cezası gelmesi lazım. Mesela Türkiye 2017 yılında yapamadığı veya yapmaya çalıştığı şeyler 1936'da yapabiliyor. 

Üçüncüsü Rejim değişikliklerinin çok basit olması. Örneğin Sovyetlerle sadece bir danışmanla Faşist veya Demokratik olabiliyorsunuz ama mesela Troçki'yi başa getirmeyi denerseniz İç Savaş çıkıyor. Yahu bu kadar kolay mı? Devrimin üstünden çok bir zaman geçmemiş. Hala (Stalin kurşuna dizene kadar) Devrimi yapanlar ayakta. Başka bir örnekte Almanya. Tüm gücü elinde tutan, parti devleti kurmuş ve muhaliflerini toplama kamplarına atmış Nazileri bir danışmanla yerinden edebiliyorsunuz. Onlar da tamam öyle olsun diyip gidiyor.

Aklıma bunlar geldi şimdilik. Sizce neler düzeltilmeli?

Bazı yerlerde duygularıma tercüman olsan da bazı noktalara pek katılamıyorum.

Bence CK2'de öyle aman aman gelişim göstermiyor, kaldı ki son yılı zaten, ardından oyunu geliştirmeyi bırakacaklar. Ama hoi4 konusunda kesinlikle haklısın, oyunu iplemiyorlar eu4 kadar. Üretim konusunda ise ben bir sıkıntı görmüyorum. Üretim oranları hayli gerçekçi. O muzaffer Almanya Fransa'ya daldığında 2700 tankı, Sovyetler'e girdiğinde 3200 tankı vardı. 10 kadar fabrika ile günlük 2 orta tank üretimine kavuşmak pekala zor değil. Uçak desteği+piyade ise pakala iş görebilir. Zaten modern savaşın 2 büyük artısı motorizasyon ve hava desteğidir. Sen bunun %50 si olan hava desteğini verirsen de başarıya ulaşabilirsin. Ama düşman ordusunu savaşarak itersin. Yok etmezsin. Zırhlı birliklerin prensibi düşmanı preslemek değil, onları parçalayıp gruplar halinde yok etmektir. Zırhlı birliklerin amacı parçalanmış savunma noktalarını karşı saldırılar yaparak cephe hattını onarmaktır. Zırhlı birliklerin bu saldırı ve savunma stratejisinden öte başka da bir yararı yoktur. Gemi üretimine gelmişiken, e oyunun başından itibaren sivil ve askeri basıp hiç tersane basmıyorsan zaten nasıl yücebir donanma kurmayı düşünüyorsun. Kaldı ki Japonya ile oynarken şu aşağıda gördüğün linkte bulunan listeyi sadece 22 tersane ile %100 bitirebildim ki içeriğinde 101 farklı gemi bulunmakta.

https://drive.google.com/file/d/0B1pDRgR...TSXBv/view

Nedir gemi üretiminin formülü? Focotry Output veren araştırmaları yapmak, ticari yasalar ile Factory output arttırmak, tersane sayısını arttırmak. Bu arada tersanaler EKonomi yasalarından etkilenmezler. Ayrıca sivil-askeri fabirkanın tüketici kullanım oranına da etki yapmazlar. Hayli bağımsızdırlar. Sovyetler her daim öyleydi. Adamlar'ın deniz bağlantısı malesef zayıf. Bunun neresi saçma, Karadeniz, Baltık, kuzey ve PAsifik Filolaları olarak ayrılmış durumdalar. Eğer tek parça olabilseydi bizim Yavuz gemisi Karadeniz'de ruslara nasıl üstünlük sağlayabilirdi.

Oyun hayli kolay, tamamen haklısın. Dün bir AAR çalışması için Sovyetler denedim. Tüm Axisler TAM BOOST lu ve zorluk VETERAN da. Almanya savaş açmadı 1942 de ben girdim. 3 hafta da Berlin düştü. Senin gibi oyunun ben... dedim be kapattım.
Teknoloji kısmında ise herkes şikayetçi, Türkiye nükleer bomba kasabiliyor, Liberia uçak gemisi indirebiliyor, Bolivya stratejik jet bombardıman uçağı üretebiliyor. Bence bunun için 2 tür çözüm var.

-İlki oyuna 3 araştırma ile başlayanlar 2'ye düşmeli, 2 ile başlayanlar 1'e düşmeli. Bak bakalım daha da fantazi yapabiliyorlar mı?
-Diğer seçenek te tüm minor ülkelerin araştırma ağacında ki yıllar +1 olsun. Örneğin 1936 araştırması olan Fighter I 1937 yılı olarak gözüksün onlarda. Belkide +2 yıl olmalı.

Rejim olayına gelirsek, hayli basit bir olay evet. Şikayetçimiyim? Pek değil, insanlar ne isterse öyle oynasınlar, kalkıp oyunda parti kurup her şehre parti binası mı yapalım, miting mi düzenleyelim :) Oyun savaş oyunu o kadar da takmıyorum ideoloji tarafına, olay aslında sadece hangi tarafta olacaksın sorusuna cevap vermemiz.

Stalin'in de Allah belasını versin, cehennem de ilk onunla tanışacağım.
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
(18-05-2017, 05:02)napolyon94 : Zırhlı birliklerin prensibi düşmanı preslemek değil, onları parçalayıp gruplar halinde yok etmektir. Zırhlı birliklerin amacı parçalanmış savunma noktalarını karşı saldırılar yaparak cephe hattını onarmaktır. Zırhlı birliklerin bu saldırı ve savunma stratejisinden öte başka da bir yararı yoktur

1) Preslemek ne demek ? 
2) Bahsettiğin senin kendi geliştirdiğin bir şey mi ? Kendi düşüncelerin mi ? 

Zırhlı birliklerin 2. DS'de çok farklı taktiklerde ve çok farklı şekillerde kullanıldığını gördük. Bahsettiğin bir kalıba koymak yanlıştır. 

Zırhlı birlikler yeri geldiğinde bizzat düşman hatlarını yarmak için kullanılmış yeri geldiğinde ise cephe hattında aktif keşif- pasif savunma gibi taktikler ile kullanılmıştır ve daha niceleri..  

2.DS'de Nazi Almanya'sında senin düşündüğünün tam tersi şekillerde kullanılmıştır. Temel düşünce alanda mevcut olan piyade unsurları tank birliklerini desteklemek için vardır. Tanklar piyade için yoktur , piyade tank için vardır. Hattın en zayıf noktası belirlenir , önce yoğun ve kısa topçu atışları yapılır ardından saldırı hava kuvvetleri ile desteklenir. Piyade unsurları tankların böldüğü veya kıskaca aldığı savunma hatlarını imha eder veya kuşatır.  Bu bir kullanım yöntemi özellikle Guderian'ın. Ayrıca Alman tank komutanlarının her fırsatta ileri sürdükleri ve savundukları prensiplerin başında sürpriz etmeni geliyordu. 

Kısacası , söylediklerine katılmamakla beraber yanlış olduğunu söylüyorum ve yazacak çok şey var ama vakit meselesi :)

(13-05-2017, 20:35)Semavi7 : Yazsam kitap olur.

Tamamen katılıyorum. El mahkum HOI 4'e kaldık..
Ara
Cevapla
#9
(18-05-2017, 05:02)napolyon94 :
CK2'i üzerinden kaç yıl geçmesine rağmen hala geliştirildiği için örnek gösterdim. Yeni bir oyun olmasına rağmen geliştirilmiyor. Zırhlı birimlerin kullanım amacı değişkenlik gösteriyor ama diyorum ki geç üretiliyor. Zaten bonuslarla zor 1939'daki medium tanklara geçiliyor Sovyetler ve Almanya'da. Bir de üstüne üretim de yavaş olunca hiç tank göremiyoruz. WW1 oyunu olsa anlarım da WW2 filmlerinde bile hep tank görüyoruz gel gör ki Almanya ile bile doğru düzgün tank üretimi yapamadım ben. Benim beceriksizliğimdir belki bilemem orasını. Ayrıca tank çeşitliliği de bana zayıf geldi özellikle Almanya için.
Sovyetler gerçekte de büyük bir donanmaya sahip değildi kabul ama ben onu örnek olarak vermiştim. WW2 döneminde Almanlar iyi bir donanma kurabilmişlerdi ve ABD savaşa girene kadar da müttefikleri zorladılar. Oyunda bu çok zor. Üretim gücünü donanmaya versen bu sefer karada kötü kalıyorsun.
Ayrıca tank üretimi önemliydi savaşta. Almanlar örneği var önümüzde kapı gibi.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 1 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Afrika Afrika Afrika Afrikaaa şaka bir yana eğer müttefikler Fransa düşmeden afrikayı temizleyemezlerse Almanya kaybetmek uğruna afrika da savaşıyor.Kaç defa Romanya'nın, Macaristan'ın Berlin'de müdafaa yapmaya çalıştığını gördüm.
Ara
Cevapla
#11
@kilical12333 ben Parise saldırmaya çalışan Türk ordusu gördüm ama bir türlü alamadı fakat çok inat davrandı sonra bir Alman tankı sınıra geldi Fransız birlikleri Paristen çekildi.
Ara
Cevapla
#12
1-Kapütüle olmuş devletlerin bazen sağlam ülkeden fazla askeri oluyor.
2-Almanlar Japonlar askerlerini denizde ölüme gönderiyor.
Ara
Cevapla
#13
(23-05-2017, 21:04)kilical12333 : 1-Kapütüle olmuş devletlerin bazen sağlam ülkeden fazla askeri oluyor.

Bu sayı ülkedeki asker sayısına bağlı mesela fransa düşünce 30 birime kadar askeri olabiliyor fakat o durumda vichy çıkartırsan onunda 20 birim askeri oluyor oranlarını oynarken fark ettim.
Ara
Cevapla
#14
1939 yılında Slovakya ile başladığınızda Naval Effort odağını yapmış olarak başlıyor.
Ara
Cevapla
#15
(01-06-2017, 11:20)zencefil : 1939 yılında Slovakya ile başladığınızda Naval Effort odağını yapmış olarak başlıyor.

:joy:  İyimiş  , Benimde en güldüğüm nokta Etiyopya'nın havacılık odaklarını seçmesi savaşta :scream:
Ara
Cevapla
#16
"tank çeşitliliği de bana zayıf geldi özellikle Almanya için."  arkadaşım hiç tank varyantı yaptın mı ve ya tankların yanında bulunan at-aa gibi versiyonları denedin mi ? Mesela pz4 şasesine aa koyarsan  flakpanzer ıv oluyor ve ya tiger tankına at özellik basınca jagtiger, pantere at basarsak jagpanther oluyor  lakin orada yazmıyor mu bunu bilmiyorum Almanya oynamak hiç tarzım değil.Eğer yazmıyorsa oyunun çok çok büyük bir hatası. @strateggy
Ara
Cevapla
#17
İlk düzeltilmesi gereken şey şu lanet olası kahrolası optimizasyon yorumlara bakıyorumda saçma saçma yorumlar yapılmış şu oyunun en ana problemi optimizasyon optimizasyonnnn bu düzeltilmeyeceği süre zarfında saçma sapan bi oyun yapımcısı olarak anıcağım...
Ara
Cevapla
#18
@ardsy Oyunun öyle dillere destan bir optimizasyon problemi yok. 1942'den sonra yavaşlaması tek sorun. Ki, o bütün paradox oyunlarının doğasında var. 5x hızda kasması Allah'ın emri zaten. Kendiniz teknik problemler yaşamış olabilirsiniz, ya da gerçekten optimizasyon problemleri olduğuna kanaat getirebilirsiniz ama buraya yazılan o kadar iletiye "Saçma" diyemezsiniz.
Ara
Cevapla
#19
oyun iyice çöp oldu
modların yapması gerekenleri paradox yapıyor ama oyundaki saçmalıkları 3 yıldır düzeltmediler
Ara
Cevapla
#20
(12-07-2018, 22:52)yusufbugra76 : oyun iyice çöp oldu
modların yapması gerekenleri paradox yapıyor ama oyundaki saçmalıkları 3 yıldır düzeltmediler

PX hoi4'e üvey evlat muamelesi yaptı. Çıkarttıkları 3 DLC de ufak yenilikler getirdi. Fakat ilk çıktığında ki haline göre yinede oyun iyi bir seviye de. Akaryakıt günlüğü ile doğru bir yola girdiklerini gördük. 

Ben hoi4'den alacağımı aldım. Beklentilerimi yüksek tutmadım ve oyunun başarılı kısımları ile mesud oldum uzun süre. Oynayacak olanlara da tavsiyem budur. Beklentinizi büyütmeyin, daha çok MP bir oyun olarak hoi4'ü ele alırsanız aslında bir çok şey daha mantıklı ve makul görünüyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 7 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.