Oyunda En Gereksiz Bulduğunuz Mekanik
#1
Oyunda gereksiz bulduğunuz ya da amacına hizmet etmeyen bir mekanik var mıdır? Örneğin ben Send an Insult mekaniği olmasa oyundan hiçbir şey eksilmezdi diye düşünüyorum. Buna benzer sizin de gereksiz bulduğunuz mekanikleri merak ediyorum. Belki de "o aslında şöyle şöyle fayda sağlıyor oyuna"* şeklinde kullanımı ve amacını daha iyi anlayabiliriz.


*Send an Insult katkılarını biliyorum yine de aşırı gereksiz bir mekanizma olduğunu düşünüyorum....
[+] 1 üye argoargoo nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Naval Doktrinler.

Send insult power projection kasmak için işe yarıyor.

Edit: Son satırı okumamışım.
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Oyunda gereksiz sayılabilecek çok fazla mekanik ve etken var. Benim için bunların başında askeri olanlar geliyor. Örneğin: Military Tactics, artillery damage from backrow.

Military Tactics, muharebelerin şansa göre gelen zarlarla belirlendiği bir oyunda, generalin bile hiçbir etkisinin olmadığı gereksiz bir etken.

Artillery damage from backrow, belki çoğu oynayanın bilmediği, duymadığı bir mekanik. Genellikle %20 gibi oranlsrla bulunuyor. Kağıt üstünde çok iyi gibi gelse de pratikte hiçbir işe yaramamakta. Topçu birlikleri arka safdan saldırabilen tek birimdir ve arka safdan saldırırken hasarının %50'sini verir. Mekaniğin sıkıntı yarattığı kısım burada. Bu %50'nin %20'sini alıyor, yani %20 eklemiyor. Bu da aslında %20 diye aldığınız etkinin aslında %10 olarak kendini göstermesi demek oluyor.
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(13-01-2020, 15:10)Voidian : Naval Doktrinler.

Send insult power projection kasmak için işe yarıyor.

Edit: Son satırı okumışım.
Naval doktrinler konuyu açarken aklımdaydı, unutmuşum. Kesinlikle +1 o yüzden. Ayrıca gereksiz mekanik sayılmaz belki ama gemilere de teknolojiyle birlikte dünya kadar para vermek bana çok yorucu geliyor...
Ara
Cevapla
#5
(13-01-2020, 15:29)PCOyun : Oyunda gereksiz sayılabilecek çok fazla mekanik ve etken var. Benim için bunların başında askeri olanlar geliyor. Örneğin: Military Tactics, artillery damage from backrow.

Military Tactics, muharebelerin şansa göre gelen zarlarla belirlendiği bir oyunda, generalin bile hiçbir etkisinin olmadığı gereksiz bir etken.

Artillery damage from backrow, belki çoğu oynayanın bilmediği, duymadığı bir mekanik. Genellikle %20 gibi oranlsrla bulunuyor. Kağıt üstünde çok iyi gibi gelse de pratikte hiçbir işe yaramamakta. Topçu birlikleri arka safdan saldırabilen tek birimdir ve arka safdan saldırırken hasarının %50'sini verir. Mekaniğin sıkıntı yarattığı kısım burada. Bu %50'nin %20'sini alıyor, yani %20 eklemiyor. Bu da aslında %20 diye aldığınız etkinin aslında %10 olarak kendini göstermesi demek oluyor.

Ben onun etkisini Dharma'nın ilk çıktığı patchteki bir mpde Bengal'e karşı savaşırken yaşamıştım. Kalabalık savaşlarda pratikte çok ciddi bir etkisi var.
Ara
Cevapla
#6
1-Sürekli büyüyen koalisyonlar.
Yeterince agresif yerseniz Osmanlı Anadolu'dan çıkıp Hindistan'a geliyor.

2-Naval doktrinler.
son oyunlarımın hemen hemen hiçbirinde kullanmadım.Eksikliğini de hissetmedim.

3-Kuzey Amerika yerlilerinin din mekanikleri
Ne yaparsan yap Avrupa'dan birisi kolonicilik yapmazsa gelişemiyorsun.
n3.png
[+] 1 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Tüccar cumhuriyetlerinin tradepost mekaniği.
Oyuna geçen yıllarda eklenen ticaret merkezlerini geliştirme, ticaret şirketi yatırımları ve yeni bir çok ticaret merkezinden sonra trade value havuzları epey bi büyüdü. Fakat merc replerin tradepostları hala aynı kısıtlamalara ve aynı bonusa sahip. Yapmak aşırı derecede gereksiz.

Korsan ve berberilerin raid mekaniği.
3 deniz bölgesi limitiyle 10 yılda bir yapılan ve neredeyse hiçbir katkısı olmayan bir mekanik. Raid atacağın adamın burnunun dibine kadar girmek gerekiyor. CKII'deki gibi vikinglerle italya kıyılarını yağmalayamıyoruz. Sırf eklemek için eklenmiş yani oyuna.

Yine tüccar cumhuriyetlerine dönersek, tüccar cumhuriyetlerinin kendisi.
Merc repler bölgedeki ticaret oranına göre bölgedeki diğer ülkelere üretim bonusu verir. Peki hanginiz üretim bonusum olsun diye bölgenizde bir merc rep barındırmayı düşündünüz bu güne kadar?

Kolonicilere ticaret şirketinden toprak satmak
Ticaret şirketi bölgelerine yapılan yatırımlar o eyalete bir takım bonuslar veriyor. Bu bonuslar için ticaret şirketine toprak satan hintli oyuncular bir adım öne çıksın lütfen.

Daha aklıma gelmeyen o kadar çok mekanik var ki anlatamam. Konu güncelde kalırsa gördükçe yazarım.
Sic Parvis Magna
[+] 3 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Global trade power modifier ve Trade efficiency diye iki farklı şey olması ve Trade steering ve Caravan power diyi iki farklı şey olması bana hep gereksiz bir fazlalıkmış gibi gelmiştir.
Laglamak seçim değil yaşam sebebidir
[+] 1 üye isocuk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Gemi satma mekaniği kesinlikle.
[+] 2 üye Redtay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
son zamanlarda çıkan avrupalı devletlerin ticaret şirketi kurulabilen bölgelerde toprak satın alabilmesi afrika ya da malezya gibi bölgelerde alakasız devletlerin toprağını görmek itici oluyor
[+] 2 üye 4S0S nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Oyundaki en sinirimi bozan şey enstitü olayı. Hiçbir getirisi yok götürüsü aşırı fazla. Birde o bitmek bilmeyen teknoloji maliyeti muhabbeti yok mu direk alt f4 çekesi geliyor adamın.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#12
(13-01-2020, 21:10)Böri Şad : Oyundaki en sinirimi bozan şey enstitü olayı. Hiçbir getirisi yok götürüsü aşırı fazla. Birde o bitmek bilmeyen teknoloji maliyeti muhabbeti yok mu direk alt f4 çekesi geliyor adamın.
Bence eski sistemden daha iyi.

Counter-espionage. Aranızda Counter-espionage kullanan var mı?
Bir kere kullanmadım. Gidip Counter-espionage yapcağıma Rival devlete casus yollarım. Hiç değilse onda yolsuzluk artrırım,diplomatik saygınlığını düşürürüm.
Laissez faire,Laissez passer...
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
(14-01-2020, 00:08)Filsuk :
Counter-espionage. Aranızda Counter-espionage kullanan var mı?
Bir kere kullanmadım. Gidip Counter-espionage yapcağıma Rival devlete casus yollarım. Hiç değilse onda yolsuzluk artrırım,diplomatik saygınlığını düşürürüm.
Mplerde kullanılıyor
[+] 1 üye 4S0S nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
@4S0S
Hocam şu oyunu 700 küsür saat oynadım.
695 saatinde tek kişilik modda oynadım.
Laissez faire,Laissez passer...
Ara
Cevapla
#15
(14-01-2020, 00:08)Filsuk :
(13-01-2020, 21:10)Böri Şad : Oyundaki en sinirimi bozan şey enstitü olayı. Hiçbir getirisi yok götürüsü aşırı fazla. Birde o bitmek bilmeyen teknoloji maliyeti muhabbeti yok mu direk alt f4 çekesi geliyor adamın.
Bence eski sistemden daha iyi.

Counter-espionage. Aranızda Counter-espionage kullanan var mı?
Bir kere kullanmadım. Gidip Counter-espionage yapcağıma Rival devlete casus yollarım. Hiç değilse onda yolsuzluk artrırım,diplomatik saygınlığını düşürürüm.

Düşman ülkedeki casus ağı boyutun 100'e ulaşırsa kuşatma esnasında kale savunmasını %20 oranında zayıflatırsın böylece düşman oyuncunun eyalet fermanından alacağı %33 oranındaki bölgesel savunma bonusunu bir nebze dengelersin rakamları ve durumu dikkate alınca mp tecrübesi zayıf bir oyuncunun böyle bir yorum yapmış olması aşikar.
Ara
Cevapla
#16
Spy network işi gerçekten berbat. Bir devletin isyancılarını desteklemek için %75 'lik bir spy network'ünüz olmalı. Böyle bir rakama ulaşmak için de espionage ideası almanız gerekiyor. Zira oyunu çıktığı günden beri oynayan biri olarak henüz o idea olmadan rebellion destekleyebildiğimi hatırlamıyorum. Buna bir düzenleme getirmeleri gerekiyor.

Koalisyonlar da gerçek dışı. Nasıl oluyor da HRE'den bir şehir devleti, Osmanlı veya diğer majör devletlere kendi başına koalisyon açabiliyor? Koalisyonların elden geçmesi gerek. Memlük Devleti'ni birkaç muharebe ile haritadan silmiş Osmanlı İmparatorluğu'na karşı tarihte böyle bir koalisyon kuruldu mu bunu da sorgulamalı.
[+] 1 üye Tacitus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
(23-01-2020, 00:28)Tacitus : Spy network işi gerçekten berbat. Bir devletin isyancılarını desteklemek için %75  'lik bir spy network'ünüz olmalı. Böyle bir rakama ulaşmak için de espionage ideası almanız gerekiyor. Zira oyunu çıktığı günden beri oynayan biri olarak henüz o idea olmadan rebellion destekleyebildiğimi hatırlamıyorum. Buna bir düzenleme getirmeleri gerekiyor.

Koalisyonlar da gerçek dışı. Nasıl oluyor da HRE'den bir şehir devleti, Osmanlı veya diğer majör devletlere kendi başına koalisyon açabiliyor? Koalisyonların elden geçmesi gerek. Memlük Devleti'ni birkaç muharebe ile haritadan silmiş Osmanlı İmparatorluğu'na karşı tarihte böyle bir koalisyon kuruldu mu bunu da sorgulamalı.

diplomatik danışman olarak ''casus ağı inşası'' bonuslu elamanı tutarsan ve casus ağı kurduğun ülke rakibin ise kısa bir sürede idea almadan bahsi geçen rakama ulaşırsın.
[+] 1 üye 1Manascı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Geçici bir hareket uğruna advisor değiştirip, tonla para harcamak ve o ülkeyi rakip seçmek gibi zamandan ve paradan götüren bir opsiyon sunuyorsunuz. Zira oyun, görevlendirdiğin casusun yakalanma riski gibi bir detaya da sahip. Spy network işinin daha yalın olmasını dilerdim. Yine de verdiğiniz öneri işe yarıyor, bunu reddetmek mümkün değil. Benim değerlendirdiğim bir opsiyon olmadı.
Ara
Cevapla
#19
(13-01-2020, 20:45)Redtay : Gemi satma mekaniği kesinlikle.
Geçenlerde Granada oynuyorum.
Full ağır gemi basıyordum.
Sonra bir harbe girdim.
Donanmam 5 adet galley yakaladı.
Ben de onları yakmak yerine Siena devletine sattım.
Laissez faire,Laissez passer...
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
Bende zor durumlarda tag değiştirip kendi ülkeme gemi satiyorum
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.