05-05-2021, 21:29
(Son Düzenleme: 11-07-2022, 12:12, Düzenleyen: unonimus. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Resimler demodan. Panzer Campaigns'ten farklı veya onda olmayan kısımlar bu renkte.
İçindekiler:
1-) Opsiyonel Kurallar
2-) Opsiyonel Olmayan Kurallar
Opsiyonel Kurallar
Settings>Optional Rules... ile görebileceğiniz bu kuralları oyuna başlarken değiştirebilirsiniz, oyun başladıktan sonra sadece hangilerinin açık/kapalı olduğunu kontrol edebilirsiniz. Oyuna bağlı olarak bazıları varsayılan olarak açık olabilir. Burada yapacağınız değişiklikler kayıt altında olduğundan her seferinde tekrar ayarlamanız gerekmez.
Alternative Assault Resolution:
Efektif hücum değeri olarak düşman tarafın birliklerin araç cinsinden sert hedefleri varsa hücum ve sert saldırı değerlerinin ağırlıklı ortalaması alınır. Mesela hücumdaki düşman birlikleri tamamen araç cinsinden sert hedef ise hücum değeri olarak sert saldırı değeri kullanılır, bu düşman birliklerinin hiçbiri araç cinsinden sert hedef değilse varsayılan hücum değeri kullanılır.(Tank ve topların tanesinin 10 kişi sayıldığını unutmayın.)
Mesela 10 tank ve 200 piyadeli bir yere hücum ediyorsanız sert saldırı değerinin üçte birini, hücum değerinin üçte ikisini alırsınız.
Artillery Set Up: Kör atış yapabilen toplar hareket ettikten sonra hemen çakılıp kör atışa hazır hâle getirilemez. Bir(kaç) tur sonra hazır olur.
Optional Surrender: Kendisine hücum edildiğinde çekilebilecek yeri olmayan ve hücumu kaybetmiş Broken birlikler imha olur. (Karargâh birlikleri harici imha edilen birliklerin imhası kalıcıdır.)
Fanatik Milletler bu kuraldan etkilenmez.
Low Visibility Air Effects: Görüş alanı düşmesi hava birliklerinin müsaitliğini etkiler. Parametre verisinde yazılan değerlere göre etkilenir.
Parametre verisi ikinci iletidedir.
Programmed Weather: weather.dat dosyası varsa hava/çevre koşullarını/görüş alanını/fırtına ihtimalini bu dosyaya göre ayarlar. Bu dosya yoksa oyuna bir etkisi yoktur.
Bu açık değilse senaryoda belirlenen alt ve üst koşullar arasında (bunlar da dâhil, keyfiyetini bilmediğimiz bir algoritmayla) hava/çevre koşulu/görüş alanı/fırtına ihtimali belirlenir. Korkmayın, bunu seçmediniz diye (özellikle belirtilmemişse) Ağustos'ta kar yağmayacak veya ufkunuz iki katına çıkmayacak . Yine de weather.dat dosyası bulunuyorsa bu kuralı kullanmanızı tavsiye ederim.
Limited Air Recon: Keşif uçaklarıyla görülen birlikler, bunları gözlemleyebilecek bir yer birliği olmadığı sürece havadan veya toplarla saldırıya uğrayamaz. Indirect Fire and Air Strikes by the Map açıksa o kurala göre saldırıya uğrayabilir.
No Low Fuel Effects: Birlikler Kıt Yakıtlı (Low on Fuel) durumuna gelmez. Senaryoların çoğu kıt yakıtlılık isteyeceğiniz/bu mekaniği kullanabileceğiniz kadar uzun değil. Ayrıca Battles of Kursk - Southern Flank ve Battles of Normandy'de kıt yakıtlılık kullanılmıyor.
Optional Fire Results: Atış çözümlemesi için iki normal değer alınıp bunun ortalaması alınır.
Optional Assault Results: Yukarıdaki kuralın Hücum için olanı.
Higher Fatigue Recovery: Yorgunluk atma miktarları artırılır. Düşük Yorgunluklu birlikler normalin 3, Orta Yorgunluklu birlikler normalin 2 katı yorgunluk atar. Yüksek Yorgunluklu birliklerin yorgunluk atma miktarı değişmez.
Indirect Fire and Air Strikes by the Map: Kör atış ve hava saldırıları dost birlikler tarafından görülmeyen yerlere de yapılabilir; bu durumda bu birlikler, normalin çeyreği değerinde vururlar.
Counterbattery Fire: Kör atış yapan birlik düşman görüş alanının dışında olmasına rağmen Bilinmiyor (Unknown) olacak şekilde tespit edilebilir. Parametre verisine göre etkilenir.
Opsiyonel Olmayan Kurallar
Fazlı oynanış yok, dolayısıyla Automatic Defensive Fire'ın olmasına da gerek yok. Zaten Panzer Campaigns'i de fazlı oynamıyorduk.
Kör atış her zaman alternatif çözümlenir. Görerek atış hiçbir zaman alternatif çözümlenmez.
Hava saldırılarında o altıgende birden fazla birlik varsa hedef otomatik belirlenir.
Recon Spotting standart. Gizlenmiş birlikleri göstertebilir.
Malum ikmal kuralları bu kadar kısa vadede gerekli değil. Ayrıca kıt mühimmat/yakıt durumu Battles of Kursk - Southern Flank ve Battles of Normandy'de yok, sadece namüsaitlik var.
Gece yorgunluğu da bu kadar kısa vadede gerekli değil.
İçindekiler:
1-) Opsiyonel Kurallar
2-) Opsiyonel Olmayan Kurallar
Opsiyonel Kurallar
Settings>Optional Rules... ile görebileceğiniz bu kuralları oyuna başlarken değiştirebilirsiniz, oyun başladıktan sonra sadece hangilerinin açık/kapalı olduğunu kontrol edebilirsiniz. Oyuna bağlı olarak bazıları varsayılan olarak açık olabilir. Burada yapacağınız değişiklikler kayıt altında olduğundan her seferinde tekrar ayarlamanız gerekmez.
Alternative Assault Resolution:
Efektif hücum değeri olarak düşman tarafın birliklerin araç cinsinden sert hedefleri varsa hücum ve sert saldırı değerlerinin ağırlıklı ortalaması alınır. Mesela hücumdaki düşman birlikleri tamamen araç cinsinden sert hedef ise hücum değeri olarak sert saldırı değeri kullanılır, bu düşman birliklerinin hiçbiri araç cinsinden sert hedef değilse varsayılan hücum değeri kullanılır.(Tank ve topların tanesinin 10 kişi sayıldığını unutmayın.)
Mesela 10 tank ve 200 piyadeli bir yere hücum ediyorsanız sert saldırı değerinin üçte birini, hücum değerinin üçte ikisini alırsınız.
Artillery Set Up: Kör atış yapabilen toplar hareket ettikten sonra hemen çakılıp kör atışa hazır hâle getirilemez. Bir(kaç) tur sonra hazır olur.
Optional Surrender: Kendisine hücum edildiğinde çekilebilecek yeri olmayan ve hücumu kaybetmiş Broken birlikler imha olur. (Karargâh birlikleri harici imha edilen birliklerin imhası kalıcıdır.)
Fanatik Milletler bu kuraldan etkilenmez.
Low Visibility Air Effects: Görüş alanı düşmesi hava birliklerinin müsaitliğini etkiler. Parametre verisinde yazılan değerlere göre etkilenir.
Parametre verisi ikinci iletidedir.
Programmed Weather: weather.dat dosyası varsa hava/çevre koşullarını/görüş alanını/fırtına ihtimalini bu dosyaya göre ayarlar. Bu dosya yoksa oyuna bir etkisi yoktur.
Bu açık değilse senaryoda belirlenen alt ve üst koşullar arasında (bunlar da dâhil, keyfiyetini bilmediğimiz bir algoritmayla) hava/çevre koşulu/görüş alanı/fırtına ihtimali belirlenir. Korkmayın, bunu seçmediniz diye (özellikle belirtilmemişse) Ağustos'ta kar yağmayacak veya ufkunuz iki katına çıkmayacak . Yine de weather.dat dosyası bulunuyorsa bu kuralı kullanmanızı tavsiye ederim.
Limited Air Recon: Keşif uçaklarıyla görülen birlikler, bunları gözlemleyebilecek bir yer birliği olmadığı sürece havadan veya toplarla saldırıya uğrayamaz. Indirect Fire and Air Strikes by the Map açıksa o kurala göre saldırıya uğrayabilir.
No Low Fuel Effects: Birlikler Kıt Yakıtlı (Low on Fuel) durumuna gelmez. Senaryoların çoğu kıt yakıtlılık isteyeceğiniz/bu mekaniği kullanabileceğiniz kadar uzun değil. Ayrıca Battles of Kursk - Southern Flank ve Battles of Normandy'de kıt yakıtlılık kullanılmıyor.
Optional Fire Results: Atış çözümlemesi için iki normal değer alınıp bunun ortalaması alınır.
Optional Assault Results: Yukarıdaki kuralın Hücum için olanı.
Higher Fatigue Recovery: Yorgunluk atma miktarları artırılır. Düşük Yorgunluklu birlikler normalin 3, Orta Yorgunluklu birlikler normalin 2 katı yorgunluk atar. Yüksek Yorgunluklu birliklerin yorgunluk atma miktarı değişmez.
Indirect Fire and Air Strikes by the Map: Kör atış ve hava saldırıları dost birlikler tarafından görülmeyen yerlere de yapılabilir; bu durumda bu birlikler, normalin çeyreği değerinde vururlar.
Counterbattery Fire: Kör atış yapan birlik düşman görüş alanının dışında olmasına rağmen Bilinmiyor (Unknown) olacak şekilde tespit edilebilir. Parametre verisine göre etkilenir.
Opsiyonel Olmayan Kurallar
Fazlı oynanış yok, dolayısıyla Automatic Defensive Fire'ın olmasına da gerek yok. Zaten Panzer Campaigns'i de fazlı oynamıyorduk.
Kör atış her zaman alternatif çözümlenir. Görerek atış hiçbir zaman alternatif çözümlenmez.
Hava saldırılarında o altıgende birden fazla birlik varsa hedef otomatik belirlenir.
Recon Spotting standart. Gizlenmiş birlikleri göstertebilir.
Malum ikmal kuralları bu kadar kısa vadede gerekli değil. Ayrıca kıt mühimmat/yakıt durumu Battles of Kursk - Southern Flank ve Battles of Normandy'de yok, sadece namüsaitlik var.
Gece yorgunluğu da bu kadar kısa vadede gerekli değil.