Modern & Panzer Campaigns Başlangıç Rehberi
#1
Kiev43.jpg

Selamlar, bu rehberde Panzer Campaigns ve Modern Campaigns oyunlarını kapsayacak şekilde temel bilgiler verilecektir. Oyunu oynamayı öğrenecek ve ordunuzu kontrol etmeye hazır olacaksınız.

Öncelikle, bu rehberi okurken oyununuzu açmanızı ve started.scn senaryosunu oynamaya başlamanızı öneririm. Butonlardan ve arayüzden bahsederek rehbere başlayabiliriz.

Arayüz ve Butonlar

unknown.png

Yukarıda görmüş olduğunuz normal bir arayüz ekranıdır. Sol tarafta gördüğünüz seçtiğimiz (Tıkladığımız) altıgendeki tüm birlikleri gösteriyor(Eğer birlikler arayüz boyutu sınırından fazlaysa aşağı kayar, sol aşağıdaki butonlarla da gözükmeyen birliklere gidersiniz).

Mavi numaralar ve kırmızı çizgiler ile işaretlemiş olduğumuz butonlar sırayla;

1- Ateş etme modunu açma/kapatma butonu
2- Kayıt yükleme butonu, bir kaydınız varsa onu yükleyebilirsiniz
3- Kaydetme butonu, şu anki oyununuzu kaydedebilirsiniz
4- Turu geçme butonu, tıkladığınız zaman eğer uyarıcı kuralı açmadıysanız turu direkt olarak geçer
5- Olduğunuz turdaki alabileceğiniz birlikleri bu butona tıklayarak görebilirsiniz
6- Birliklerinize bu buton ile siper kazdırabilirsiniz
7- Sahip olduğunuz uçakları görebilir ve uçak butonuna tıklamanızdan evelki seçtiğiniz altıgeni bombalayabilirsiniz/keşif uçağı gönderebilirsiniz
8- Başlattığınız hücumu sonuçlandırabilirsiniz
9- Bu butonla farklı tümenleri veya tugayları farklı renklerde göstermeyi açabilirsiniz

Yukarıda 9 tane işe yarar butondan bahsettim, bunların kısayolları da bulunuyor. Bilinen kısayolları aşağıdaki spoilera koyuyorum, eğer ihtiyacınız varsa oradan bakabilirsiniz.


Hareket, Saldırı ve Birlikler


Hareket

Soldaki birlik resimlerine/çerçevelerine tıklayarak birlikleri seçebilirsiniz. Tıkladığınız vakit o birlikleri seçecek veya o birlik daha önce seçildiyse onu seçili durumdan çıkaracaksınız. Böylece o birliklerin sonraki eylemlerinize katılıp katılmayacağını seçmiş olursunuz(Kırmızı çerçeveliler seçili durumda olanlardır).

Bir birliği seçerek kırmızı çerçeveli hale getirdikten sonra onu hareket ettirebiliriz. Hareket ettirmek için bitişik altıgene sağ tıklamamız yeterlidir, eğer top veya anti tank gibi bir birlik ise seçtikten sonra T tuşu ile travel moda sokmalıyız. Travel modundayken istediği yere gidebilir olacaktır.

Travel mod hareket modudur, birlikleriniz bu moddayken eğer bir araca sahipse hareket puanı artar, yollardan ise daha hızlı hareket eder. Eksisi ise birlikleriniz çok az hasar vermesi ve çok fazla hasar almasıdır. Hareket puanları ise birliklerinizin kaç altıgen gideceğini belirler, kaç altıgen gideceğinde en çok etkisi olan şey ise doğa şartlarıdır.

Saldırı

unknown.png

Yukarıda görmüş olduğunuz seçilmiş bir birliktir. Kırmızı çerçevesiyle ortada gözüküyor, bir eylem yaptığımızda da o eyleme katılacak. Eğer eyleme katılacak durumda değilse eylem başarısız olacak ve başarısız olmasına dair sol altta hata yazısı çıkacak.

Ve eğer dikkat ederseniz sağ kısımda bizim birliğimizden karşıt birliklere doğru çekilen bir kırmızı ok var, bu ok saldırının gerçekleştiğini gösteren bir ok. CTRL+Sağ Click(Veya sol yukarıdan ateş etme modunu açıp sağ click) yaptığımız vakit seçili olan birliklerimiz clicklenen altıgene ateş eder, ve o zaman da bu ok çıkar.

Bu ok çıktığı zaman gerekli hesaplamalar gerçekleşecek, karşı ataklar yapılacak ve tüm işlemler bittiğinde ise imleç normal hale gelecektir. İmleç normal hale gelene kadar oyunda eylem yapmaya çalışmanız önerilmez.

Yukarıda anlattıklarım askerlerinizin düşmana ateş etmesiydi. Peki düşmanların geri çekilmesini nasıl sağlayacaksınız? Bunun için ise ateş modunda değilken düşmana hareket eder gibi sağ tıklamanız ve arayüz kısmında anlattığım gibi "Resolve Assault" tuşuna basmalısınız.

Sonuçlar saldırdığınız altıgenin üzerinde belirecektir, bir yere tıklarsanız sonuçlar kaybolur. Örnek olarak "11 Men 1 Vehicle / 5 Vehicle 102 Men /D" gibi bir sonucu verirsek, burada sol kısımda kalan dost zayiatlar, sağ kısımda yer alan ise düşman zayiatlarıdır. Yanında yazan /D ise "Disrupted" anlamına gelmektedir. Bu Disrupted değil Broken de olabilir, bunları ileriki bölümde anlatacağım.

Birlikler

Arayüz ve hareket kısımlarında birliklerden bahsetmiştik, burada birliklerin özelliklerinden ve faliyetlerinden bahsedeceğim. Öncelikle birliklerin özelliklerini anlatalım.

unknown.png

Yukarıda görmüş olduğunuz sıradan bir arap piyade taburudur. Bu taburda 7 özellik bulunuyor, bu özellikler sırayla;

1- Birlik fotoğrafı - Birliklerin fotoğrafları bulunur, neredeyse her farklı birlik türünün kendine has fotoğrafı vardır.
2- Birlik simgesi - Birliklerin türünü belirleyen nato simgeleri bulunur, bunlar her birlikte vardır.
3- Asker/Araç/Silah sayısı - Birliklerin boyutunu belirleyen sayılar bulunur, bunlar X Vehicle, X Men, X Gun gibi belirtilir.
4- Mahiyet - Birliklerin mahiyetini ve muharebedeki işlevini belirleyen sırayla A, B, C, D, E, F olmak üzere harfler bulunur.
5- Hareket puanı - Birliklerin kaç altıgen gideceğini belirlemek için kullanılan hareket puanları bulunur.
6- Yorgunluk - Birliklerin yorgunluk puanını belirler, bu yorgunluk puanı ise morali ve dolayısıyla birliğin çoğu faliyetini etkiler.
7- Hasar - Birliğin Hard, Soft ve Assault değerlerini içerir.

Özellikler

İlk iki özellik önemli değil, 3. özellikten anlatmaya başlayalım. Aşırı teknik ve mekaniksel kısımlara girmiyorum ki kafanız karışmasın zira siz yazılımcı değil oyuncusunuz, bilmeniz gereken ne olacağı. Asker sayısı düşmana verdiğiniz zararı hesaplamada kullanılır.

Mahiyet düşmana vereceğiniz hasarı, düşmandan alacağınız hasarı ve dolayısıyla o birliğin tüm faliyetini etkiler. Mahiyet yorgunluk puanına bağlı olarak başlangıçtan sonra düşebilir veya yorgun birlikler dinlenip yorgunluktan kaynaklı olan mahiyet eksisini giderebilir.

Hareket puanı o birliğin yürüyebileceği altıgen sayısını direkt olarak etkiler. Hareket puanı dışı bir diğer etken ise altıgenin ne tür bir altıgen olduğudur. Örneğin ormanlık, çay ve bataklıklar hareket puanınızı büyük bir ölçüde etkiler. Bu etki serinin bazı oyunlarında tarihsel olacak şekilde azalabilir veya artabilir.

Yorgunluk direkt olarak birliğin mahiyetini etkiler. Birlik mahiyeti +100 yorgunluktan sonra bir kademe, +200'den sonra ise 2 kademe düşer. Disrupted veya Isolated durumları ise mahiyeti birer kademe düşürür.

Hasarlar Hard, Soft ve Assault olmak üzere 3 türdür. Assault hücum değeri olarak kullanılır (Alternative assault kuralı açıksa tanklara hard vurursunuz hücumda), Hard değeri tanklara ve zırhlı araçlara verilen hasar olarak kullanılır, Soft değeri ise motorize, piyade, top gibi birliklere vurulan hasardır. Birliğin fotoğrafına doğru sağ tık basılı tutarsanız detaylar gözükür. Örnek olarak 8/1, 8 hasar 1 altıgen menzil demektir.

İzolasyon, Dağılma ve Diğer

Yukarıda birliklerin özelliklerinden bahsettik, şimdi o özelliklerin detayından hızlıca bir bahsedeyim. Disrupted dediğimiz şey birliğin yıpranma sonucu dağılma durumudur. Dağılmış yani Disrupted olmuş birlikler organize olamadıklarından dolayı hücum edemezler ve mahiyetleri bir kademe düşer.

İzolasyon ise birliklerin kıskaca alınması (Paket edilmesi) ile sağlanan bir durumdur. Bu durumu sağlamak için kıskaca almak gerekir, bu durumdaki düşman Disruptedde olduğu gibi mahiyet kaybeder.

Kıskaca almak için Zone of Control dediğimiz mekanik aracılığıyla birliğin bir üçgen içine alınmasıdır. Birliğin kıskaç içine girmesi için birliğin ulaşabildiği her altıgende ya düşman olmalı ya da düşmanın bitişik altıgeni olmalıdır. Ekstra olarak bu bitişik altıgenlerde hiç dost birliğin olmaması gerekiyor. Bu şartlar gerçekleştiğinde ve 1 tur boyunca değişmediği sürece birlik izole olacaktır.


Rehber bu kadar idi, başlamak isteyenlere olabildiğince kısa ve öz olan bir rehber hazırlamak istedim. Eğer anlamadığınız bir kısım veya eklenmesini önerdiğiniz bir kısım varsa yorum olarak aşağıya yazabilirsiniz, eklemekten ve yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.

Muharebe sırasında iyi şans dilerim!
Space-Background.gif
[+] 5 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.