Resimler demodan eklenecek. Panzer Campaigns'ten farklı veya onda olmayan kısımlar bu renkte.
İçindekiler:
1-) İstihkâm
i-) Genel
a-) İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
i-) Genel
ii-) Özel İstihkâm Araçları
iii-) Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
b-) İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
i-) Siper Kazma Yardımı
ii-) Enkaz Temizleme
c-) İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
i-) Mayın Temizleme
ii-) Mayın Döşeme
d-) İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
i-) Köprü Yapımı
ii-) Köprü Sökümü
iii-) Tombaz Köprüsü Yapımı
iv-) Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
v-) Tam Altıgen Köprü Yıkımı
vi-) Anti-Tank Hendeği Yıkımı ve Köprüleme
vii-) Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
e-) İstihkâm İşleri-Botla Sudan Geçirme
i-) Irmak ve Kanal Botları
ii-) Su Altıgeni Botları
İstihkâm
Genel
İstihkâm birlikleri oyunda bazı özelleşmiş işler için kullanılır. View>Highlight>Engineer Units'ten veya birlik sembolünden bu birlikleri bulabilirsiniz.
İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
Genel
Özel istihkâm araçlarını saymazsak bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir:
Komando birlikleri de köprülere veya anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
Özel İstihkâm Araçları
Bazı birlikler köprü yapabilen paletli araçlardan oluşur. Bu araçların tek görevi köprü yapmaktır.
Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
Yıkım birlikleri (Demolition Units) mayın ve engel temizlemekte kullanılabilir ancak bu işte kullanılan birliklerin mevcudu otomatik olarak 32/hücum değeri kadar azalır. Hücum değeri burada yıkım birliğinin hücum değeridir.
İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
Siper Kazma Yardımı
İstihkâm araçları hariç istihkâm birlikleri siper kazma konusunda yardım edebilirler; böylece siper kazma ihtimali o altıgende normalin 3 katına çıkar. Bu, hem direnek mevzii ya da siper oluşturmak için hem de boşaltılmış berkitmelerin doldurulması için geçerlidir.
Enkaz Temizleme
Enkaz üzerindeki istihkâm birliğini Engineer>Clear Mines or Rubble seçeneğiyle enkazı temizletmek için kullanabilirsiniz. Aynı altıgende hem mayın hem enkaz varsa önce mayını, sonra enkazı temizler. Enkaz temizleme ihtimali parametre verisindeki siper kazma ihtimalinin yarısıdır. Donmuş durumda bile enkaz temizlenebilir. Enkazlar tamamen temizlenemez, sadece o altıgendeki yol hareketini tekrar devreye sokmuş olursunuz.
İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
Mayın Temizleme
Mayın tarlasına hareket ettirilen istihkâm/mayın temizleme birliği otomatik olarak mayın temizleme işine başlar. Mayın temizleme özelliği olan birlikler için mayın tarlasına girme bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bir sonraki tur ve sonrasında o birlik mayın tarlasının seviyesini düşürür ve sonunda tamamen temizler. Mayın temizleyebilmesi için o birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın temizleme birliği bu işi yaparken atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Mayın temizleme sırasında aksak olan, hareket eden ve hareket puanı harcayan birlikler sonraki tur aksaklıktan kurtulsalar bile mayın temizleme görevini yapamaz, bu birliklerin en azından bir tur boyunca aksak olmaması ve hareket puanı harcamaması gerekir. Mayın temizleme birliği, mayınlı altıgenin üstüne geldikten sonraki turdan başlayarak oradan ayrılmadığı ve mayın temizleyebiliyor olduğu sürece mayınlı arazi tamamen temizlenmemiş olsa dahi diğer dost birlikler oradan yürüyüş modunda güvenlice geçerler. Mayın temizlemeyi iptal etmek için Engineer>Clear Mines or Rubble'ı kullanın.
Mayın Döşeme
İstihkâm birliklerine Engineer>Lay Mines ile mayın döşetebilirsiniz. Sonraki turlarda mayın döşemenin başarılı olup olmadığına dair bir test yapılır. Mayın döşenmesi için o altıgende herhangi bir mayın olmamalıdır, dolayısıyla 2. ve 3. seviye mayın tarlası döşenemez. Test başarılı olursa 1. seviye mayın tarlası yapılmış olur. Mayın döşenebilmesi için birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın döşüyor olan birlik atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Hareket veya ateş etmiş birlikte bu komut kullanılamaz. Zemin durumu donmuş iken mayın döşenemez. Mayın döşeme ihtimali her bir istihkâm birliği için parametre verisinde Mine Prob ile belirtilen değerdir. Mamafih, 100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır.
İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
Köprü Yapımı
Köprüler ırmak, çay, su yolu, kanal ve anti-tank hendeği altıgen kenarlarına yapılabilir. Sadece Bridge Eng veya Mine/Bridge diye işaretlenmiş birlikler köprü yapabilir. Köprü döşeyiciler haricindekilerin köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının tamamıdır. Köprü döşeyiciler için köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve siper kazıyor olmamalıdır.
Köprü yapımına başlayabilmek için birlik seçildikten sonra Engineer>Bridge Operations seçilerek köprü yapımı açılır penceresi gösterilir ki buradan köprü yapacağınız altıgen kenarını seçebilesiniz. Köprü yapmakta olan birliğin birlik resminin üstünde Bridge Ops yazar. Köprünün tamamlanması için geçen süre parametre verisindeki bazı değerlere bağlıdır.
Köprünün tamamlanma ihtimali mahiyete göre şöyle etkilenir:
A- %120
B- %110
C- Normal.
D- %75
E- %50
F- %25
100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır. Ayrıca istihkâm takımlarının köprü tamamlama ihtimali istihkâm bölüklerinin 1/3'üdür. Aynı köprüyü yapmaya çalışan birden fazla istihkâm birliği köprü tamamlanması ihtimalini artırır.
Köprü bitince birlik resminin üstünde Has Bridge yazar. Köprüyü yapan dâhil birlikler istihkâm köprülerinden deçmek için yürüyüş modunu kullanmalıdır. Köprünün karşısında düşman birliği varsa karşıya hücum etmek için birlikleriniz yürüyüş modunda olmalıdır.
İstihkâm köprüleri ağır köprüdür.
İstihkâm köprüleri zaten köprüsü bulunan altıgen kenarlarına yapılabilir, istihkâm köprüsü varken esas köprü patlatılabilir.
Köprü Sökümü
Has Bridge diye işaretlenmiş birlik köprünün devamlılığını sağladığı kabul edildiğinden köprüden ayrılması için köprünün sökülmesi veya terk edilmesi gerekir. Köprüyü sökmek köprüyü kurmak ile aynı yerden yapılır. Köprüyü sökmek de parametre verisine bağlı ihtimalle olur. Sökülen köprü haritadan silinir.
Tombaz Köprüsü Yapımı
Tombaz köprüsü parametre verisindeki değer sıfırdan büyükse yapılabilir. Bu köprü ancak arada su altıgeni bulunan iki kara altıgeninin arasındaki su altıgenine bu altıgenlerin doğrultusunda yapılabilir. Hasarlı tam altıgen köprünün üstüne yapılamaz. Tombaz köprüsü yapımı ve sökümü normal köprü gibidir ancak köprü yapımına başladıktan sonra en azından parametre verisinde belirtilen sayıda turun geçmesi gerekir. Ondan sonra normal köprü yapım ihtimaliyle aynı ihtimalde tombaz köprüsü yapılabilir.
İstihkâm birliğinin aksak veya Broken olduğu turlar parametre verisinde belirtilen turlardan sayılmaz.
Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
Köprü yanındaki istihkâm birlikleri köprülere hasar vermeye çalışabilir. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı köprülere elle hasar veremez. Köprüye hasar vermeye çalışacak istihkâm birliğinin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması, siper kazıyor olmaması ve o tur hareket veya ateş etmemiş olması gerekir. Engineer>Damage Bridge kısmından bunu yapabilirsiniz. Seçtiğinizde açılır pencereden hangi kenar olduğunu seçerek orayı yıkmaya çalışabilirsiniz. Not: Çay üstündeki köprüleri yıkmanız birliklerin oradan geçmesini engellemez, sadece o birlikleri yavaşlatır.
Hasarlı köprü altıgen kenarı haritada patlama şeklinde gösterilir.
Köprüye verilen hasar Çarpışma Sonucu gibi tespit edilir. Köprüye "saldırmak" için istihkâm birliğinin hücum değeri kullanılır. Savunma değeri olarak köprü için parametre verisindeki değer kullanılır. Köprü burada araç veya top sayılır. Köprünün hasar alması için sonucun sıfır olmaması gerekir.
Tam Altıgen Köprü Yıkımı
Su altıgeninin üstündeki köprüler şöyle yıkılır:
Yıkılmış tam altıgen köprüsü tekrar tamir edilemez. Tam altıgen köprüsünün yıkımı sırasında köprünün üstünde bulunan birlikler imha olur. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı, tam altıgen köprüleri elle tuzaklayamaz.
Anti-Tank Hendeği Yıkımı ve Köprüleme
Anti-Tank hendeği yıkımı köprü yıkımı gibidir. Hendeğin savunma değeri 1 alınır. Yıkıldığında hareket etkisi su yolunun hareket etkisi gibi olur.
Üstüne köprü de yapılabilir. Köprü yapımı ırmağa köprü yapımı gibidir.
Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
Parametre verisinde bunun için değer verilmişse aktifleştirilir. Belirtilen taraf; altıgen kenarı köprüleri için köprülerin yanına, tam altıgen köprüleri için altıgen kenarlarının üstüne geldiğinde tuzaklı köprüler otomatik olarak test edilir.
Hangi köprülerin tuzaklı olduğu senaryo tasarımcısı tarafından belirlenir. Köprüler, tam altıgen olanları da dâhil belirtilen tarafın düşmanı tarafından sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken o düşman tarafın köprüleri kendisinin elle yıkmasına izin verilmez.
Arazi kutusunun sağ tık görüntüsünde altıgen kenarı tuzaklı köprüleri görülebilir.
Bu özellik açıkken gerekli olduğunda tuzaklı köprüler parametre verisine göre test edilir. Test başarılı olursa köprü imha olur, başarılı olmazsa köprünün tuzaklılığı kalmaz. Yani bu test her tuzaklı köprü için sadece bir defa ve belirlenen tarafın o köprüye doğru hareketiyle uygulanır. Tam altıgen köprülerinde testin başarılı olması, testi tetikleyen birlik veya birliklerin imhasını sağlar.
İstihkâm İşleri-Botla Sudan Geçirme
Irmak ve Kanal Botları
Irmak ve kanal altıgenlerinden istihkâm birliklerinin botla geçirmesi için şunlar gerekir:
Bunlar sağlanırsa botla götürülen birlik tam hareket hakkını kullanarak karşıya geçer.
Özel durum olarak istihkâm birliği yürüyüş modundaysa kendisini karşıya botla geçirebilir.
Su Altıgeni Botları
Bazı istihkâm birlikleri botla su altıgenlerinden birlikleri taşıyabilir. Bunu birliğin resminin üstünde Has Boats yazmasından görebilirsiniz. İstihkâm birliği köprü yapıyor veya söküyor olmamalı ve mayın döşüyor veya temizliyor olmamalıdır. Ayrıca aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı bulunmalı ve yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalıdır.
Bu hareketin üç sınırlılığı vardır.
İçindekiler:
1-) İstihkâm
i-) Genel
a-) İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
i-) Genel
ii-) Özel İstihkâm Araçları
iii-) Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
b-) İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
i-) Siper Kazma Yardımı
ii-) Enkaz Temizleme
c-) İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
i-) Mayın Temizleme
ii-) Mayın Döşeme
d-) İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
i-) Köprü Yapımı
ii-) Köprü Sökümü
iii-) Tombaz Köprüsü Yapımı
iv-) Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
v-) Tam Altıgen Köprü Yıkımı
vi-) Anti-Tank Hendeği Yıkımı ve Köprüleme
vii-) Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
e-) İstihkâm İşleri-Botla Sudan Geçirme
i-) Irmak ve Kanal Botları
ii-) Su Altıgeni Botları
İstihkâm
Genel
İstihkâm birlikleri oyunda bazı özelleşmiş işler için kullanılır. View>Highlight>Engineer Units'ten veya birlik sembolünden bu birlikleri bulabilirsiniz.
İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
Genel
Özel istihkâm araçlarını saymazsak bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir:
- Siper kazma becerisini iyileştirmek.
- Köprü ve anti-tank hendeklerini imha etmek.
- Birlikleri ırmak ve kanallardan botla geçirmek.
- Mayın döşemek.
- Enkaz temizlemek.
- Mayın temizlemek (Mine Clear diye geçer; ama bunun geçtiği birlikler istihkâm birliği olmak zorunda değildir.).
- Köprü yapmak (Bridge Eng diye geçer; ama bunun geçtiği birlikler istihkâm birliği olmak zorunda değildir.).
Komando birlikleri de köprülere veya anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
Özel İstihkâm Araçları
Bazı birlikler köprü yapabilen paletli araçlardan oluşur. Bu araçların tek görevi köprü yapmaktır.
Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
Yıkım birlikleri (Demolition Units) mayın ve engel temizlemekte kullanılabilir ancak bu işte kullanılan birliklerin mevcudu otomatik olarak 32/hücum değeri kadar azalır. Hücum değeri burada yıkım birliğinin hücum değeridir.
İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
Siper Kazma Yardımı
İstihkâm araçları hariç istihkâm birlikleri siper kazma konusunda yardım edebilirler; böylece siper kazma ihtimali o altıgende normalin 3 katına çıkar. Bu, hem direnek mevzii ya da siper oluşturmak için hem de boşaltılmış berkitmelerin doldurulması için geçerlidir.
Enkaz Temizleme
Enkaz üzerindeki istihkâm birliğini Engineer>Clear Mines or Rubble seçeneğiyle enkazı temizletmek için kullanabilirsiniz. Aynı altıgende hem mayın hem enkaz varsa önce mayını, sonra enkazı temizler. Enkaz temizleme ihtimali parametre verisindeki siper kazma ihtimalinin yarısıdır. Donmuş durumda bile enkaz temizlenebilir. Enkazlar tamamen temizlenemez, sadece o altıgendeki yol hareketini tekrar devreye sokmuş olursunuz.
İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
Mayın Temizleme
Mayın tarlasına hareket ettirilen istihkâm/mayın temizleme birliği otomatik olarak mayın temizleme işine başlar. Mayın temizleme özelliği olan birlikler için mayın tarlasına girme bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bir sonraki tur ve sonrasında o birlik mayın tarlasının seviyesini düşürür ve sonunda tamamen temizler. Mayın temizleyebilmesi için o birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın temizleme birliği bu işi yaparken atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Mayın temizleme sırasında aksak olan, hareket eden ve hareket puanı harcayan birlikler sonraki tur aksaklıktan kurtulsalar bile mayın temizleme görevini yapamaz, bu birliklerin en azından bir tur boyunca aksak olmaması ve hareket puanı harcamaması gerekir. Mayın temizleme birliği, mayınlı altıgenin üstüne geldikten sonraki turdan başlayarak oradan ayrılmadığı ve mayın temizleyebiliyor olduğu sürece mayınlı arazi tamamen temizlenmemiş olsa dahi diğer dost birlikler oradan yürüyüş modunda güvenlice geçerler. Mayın temizlemeyi iptal etmek için Engineer>Clear Mines or Rubble'ı kullanın.
Mayın Döşeme
İstihkâm birliklerine Engineer>Lay Mines ile mayın döşetebilirsiniz. Sonraki turlarda mayın döşemenin başarılı olup olmadığına dair bir test yapılır. Mayın döşenmesi için o altıgende herhangi bir mayın olmamalıdır, dolayısıyla 2. ve 3. seviye mayın tarlası döşenemez. Test başarılı olursa 1. seviye mayın tarlası yapılmış olur. Mayın döşenebilmesi için birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın döşüyor olan birlik atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Hareket veya ateş etmiş birlikte bu komut kullanılamaz. Zemin durumu donmuş iken mayın döşenemez. Mayın döşeme ihtimali her bir istihkâm birliği için parametre verisinde Mine Prob ile belirtilen değerdir. Mamafih, 100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır.
İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
Köprü Yapımı
Köprüler ırmak, çay, su yolu, kanal ve anti-tank hendeği altıgen kenarlarına yapılabilir. Sadece Bridge Eng veya Mine/Bridge diye işaretlenmiş birlikler köprü yapabilir. Köprü döşeyiciler haricindekilerin köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının tamamıdır. Köprü döşeyiciler için köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve siper kazıyor olmamalıdır.
Köprü yapımına başlayabilmek için birlik seçildikten sonra Engineer>Bridge Operations seçilerek köprü yapımı açılır penceresi gösterilir ki buradan köprü yapacağınız altıgen kenarını seçebilesiniz. Köprü yapmakta olan birliğin birlik resminin üstünde Bridge Ops yazar. Köprünün tamamlanması için geçen süre parametre verisindeki bazı değerlere bağlıdır.
Köprünün tamamlanma ihtimali mahiyete göre şöyle etkilenir:
A- %120
B- %110
C- Normal.
D- %75
E- %50
F- %25
100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır. Ayrıca istihkâm takımlarının köprü tamamlama ihtimali istihkâm bölüklerinin 1/3'üdür. Aynı köprüyü yapmaya çalışan birden fazla istihkâm birliği köprü tamamlanması ihtimalini artırır.
Köprü bitince birlik resminin üstünde Has Bridge yazar. Köprüyü yapan dâhil birlikler istihkâm köprülerinden deçmek için yürüyüş modunu kullanmalıdır. Köprünün karşısında düşman birliği varsa karşıya hücum etmek için birlikleriniz yürüyüş modunda olmalıdır.
İstihkâm köprüleri ağır köprüdür.
İstihkâm köprüleri zaten köprüsü bulunan altıgen kenarlarına yapılabilir, istihkâm köprüsü varken esas köprü patlatılabilir.
Köprü Sökümü
Has Bridge diye işaretlenmiş birlik köprünün devamlılığını sağladığı kabul edildiğinden köprüden ayrılması için köprünün sökülmesi veya terk edilmesi gerekir. Köprüyü sökmek köprüyü kurmak ile aynı yerden yapılır. Köprüyü sökmek de parametre verisine bağlı ihtimalle olur. Sökülen köprü haritadan silinir.
Tombaz Köprüsü Yapımı
Tombaz köprüsü parametre verisindeki değer sıfırdan büyükse yapılabilir. Bu köprü ancak arada su altıgeni bulunan iki kara altıgeninin arasındaki su altıgenine bu altıgenlerin doğrultusunda yapılabilir. Hasarlı tam altıgen köprünün üstüne yapılamaz. Tombaz köprüsü yapımı ve sökümü normal köprü gibidir ancak köprü yapımına başladıktan sonra en azından parametre verisinde belirtilen sayıda turun geçmesi gerekir. Ondan sonra normal köprü yapım ihtimaliyle aynı ihtimalde tombaz köprüsü yapılabilir.
İstihkâm birliğinin aksak veya Broken olduğu turlar parametre verisinde belirtilen turlardan sayılmaz.
Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
Köprü yanındaki istihkâm birlikleri köprülere hasar vermeye çalışabilir. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı köprülere elle hasar veremez. Köprüye hasar vermeye çalışacak istihkâm birliğinin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması, siper kazıyor olmaması ve o tur hareket veya ateş etmemiş olması gerekir. Engineer>Damage Bridge kısmından bunu yapabilirsiniz. Seçtiğinizde açılır pencereden hangi kenar olduğunu seçerek orayı yıkmaya çalışabilirsiniz. Not: Çay üstündeki köprüleri yıkmanız birliklerin oradan geçmesini engellemez, sadece o birlikleri yavaşlatır.
Hasarlı köprü altıgen kenarı haritada patlama şeklinde gösterilir.
Köprüye verilen hasar Çarpışma Sonucu gibi tespit edilir. Köprüye "saldırmak" için istihkâm birliğinin hücum değeri kullanılır. Savunma değeri olarak köprü için parametre verisindeki değer kullanılır. Köprü burada araç veya top sayılır. Köprünün hasar alması için sonucun sıfır olmaması gerekir.
Tam Altıgen Köprü Yıkımı
Su altıgeninin üstündeki köprüler şöyle yıkılır:
- İstihkâm birliği köprünün üstüne gelir.
- Engineer>Bridge Operations ile köprüyü tuzaklamaya başlar.
- İş bittiğinde arazi malumat kutusunda köprü TUZAKLI (WIRED) olarak gözükür.
- İstihkâm birliği köprüden ayrılıp köprünün yanındaki bir altıgene gelir. Birlik bu sırada konuşlanmış olmalıdır.
- Engineer>Damage Bridge or AT Ditch ile köprü yıkılmaya çalışılır. Hesaplar normal köprü yıkımıyla aynıdır, savunma değeri olarak her zaman ağır köprü savunma değeri kullanılır.
Yıkılmış tam altıgen köprüsü tekrar tamir edilemez. Tam altıgen köprüsünün yıkımı sırasında köprünün üstünde bulunan birlikler imha olur. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı, tam altıgen köprüleri elle tuzaklayamaz.
Anti-Tank Hendeği Yıkımı ve Köprüleme
Anti-Tank hendeği yıkımı köprü yıkımı gibidir. Hendeğin savunma değeri 1 alınır. Yıkıldığında hareket etkisi su yolunun hareket etkisi gibi olur.
Üstüne köprü de yapılabilir. Köprü yapımı ırmağa köprü yapımı gibidir.
Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
Parametre verisinde bunun için değer verilmişse aktifleştirilir. Belirtilen taraf; altıgen kenarı köprüleri için köprülerin yanına, tam altıgen köprüleri için altıgen kenarlarının üstüne geldiğinde tuzaklı köprüler otomatik olarak test edilir.
Hangi köprülerin tuzaklı olduğu senaryo tasarımcısı tarafından belirlenir. Köprüler, tam altıgen olanları da dâhil belirtilen tarafın düşmanı tarafından sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken o düşman tarafın köprüleri kendisinin elle yıkmasına izin verilmez.
Arazi kutusunun sağ tık görüntüsünde altıgen kenarı tuzaklı köprüleri görülebilir.
Bu özellik açıkken gerekli olduğunda tuzaklı köprüler parametre verisine göre test edilir. Test başarılı olursa köprü imha olur, başarılı olmazsa köprünün tuzaklılığı kalmaz. Yani bu test her tuzaklı köprü için sadece bir defa ve belirlenen tarafın o köprüye doğru hareketiyle uygulanır. Tam altıgen köprülerinde testin başarılı olması, testi tetikleyen birlik veya birliklerin imhasını sağlar.
İstihkâm İşleri-Botla Sudan Geçirme
Irmak ve Kanal Botları
Irmak ve kanal altıgenlerinden istihkâm birliklerinin botla geçirmesi için şunlar gerekir:
- Botla geçen birlikler istihkâm birliğinden veya istihkâm birliğine hareket etmelidir.
- Geçecek birlikler ya normal (Foot) ya da Ski, Bisikletli(Bicycle) veya Atlı(Horse) olmalı ve kişi cinsinden mevcutlu olmalı veya tabanvay birlik olmalıdır.
- Geçecek birliğin tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş modunda olmalı ve aksak veya Broken olmamalıdır.
- İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve köprü yapım/sökümünde olmamalıdır. Köprü koruyor durumda olabilir.
- Geçecek birliğin hedef altıgene gitmesi mümkün olmalıdır.
Bunlar sağlanırsa botla götürülen birlik tam hareket hakkını kullanarak karşıya geçer.
Özel durum olarak istihkâm birliği yürüyüş modundaysa kendisini karşıya botla geçirebilir.
Su Altıgeni Botları
Bazı istihkâm birlikleri botla su altıgenlerinden birlikleri taşıyabilir. Bunu birliğin resminin üstünde Has Boats yazmasından görebilirsiniz. İstihkâm birliği köprü yapıyor veya söküyor olmamalı ve mayın döşüyor veya temizliyor olmamalıdır. Ayrıca aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı bulunmalı ve yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalıdır.
- Geçecek birlikler ya normal (Foot) ya da Ski, Bisikletli(Bicycle) veya Atlı(Horse) olmalı ve kişi cinsinden mevcutlu olmalı veya tabanvay birlik olmalıdır.
- Geçecek birliğin tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş modunda olmalı ve aksak veya Broken olmamalıdır.
Bu hareketin üç sınırlılığı vardır.
- Kendisine hareket edilen su altıgeni botlu istihkâm birliğiyle komşu olmalıdır.
- Bu su altıgeninde köprü olmamalıdır.
- Bu su altıgenine aynı anda sadece bir birlik girebilir.