Rehber: BATTLETECH - Oynanış Rehberi
#1
Battletech'de savaşlar Lanceler arasında gerçekleşir. 4 adet battlemech MechWarriorlar tarafından komuta edilir ve herbirinin kendine has özellikleri ve savaş performansları vardır. Buradaki amaç kendi mechlerini korurken düşmanınkileri yok etmektir.

Eğer battlemechlerin iki bacağı, merkezi gövdesi veya baş kısmı (pilotun bulunduğu kısım) kaybedilirse yok olurlar. Ancak verilen hasarlar modülerdir ve düşman mechlerinin ek parçalarını yok ederek onları etkisiz hale getirebilirsiniz.

Mechlerin performansı, genellikle onları yöneten pilotlara bağlıdır. 4 adet yetenek mevcuttur:
  • Gunnery: Uzaktan saldırıların isabet yüzdesini belirler. Hemen hemen her mech için faydalıdır.
  • Piloting: Fiziki saldırı (melee) ve Death From Above saldırısı isabet yüzdesini belirler. Yakın saldırı mechleri ve jump jeti olan mechler için önerilir.
  • Tactics: Mechinizin görüş mesafesini (LOS), radardan elde edilen veri miktarını ve Called Shot saldırısı isabet yüzdesini belirler. Uzaktan saldırı mechleri için idealdir.
  • Guts: Aşırı ısınma (Overheating) yaşanmadan önce ne kadar ısıya dayanabileceğini belirler. Genellikle işe yarayan bir yetenektir ama en çok ısıya dayanıklılığı az olan mechler için kullanışlıdır.

Her MechWarrior'un kendine has özel yetenekleri vardır ki bunlar pilotları ve mechlerini geliştirmede rol alır.

Savaş Yapısı

Her savaş turu 5 evreye ayrılır ve mech büyüklüklerine göre her mech, kendi sırası geldiğinde hareketini yapabilir. Hafif mechler turun başlarında hareketini yapabilirken ağır olanlar sonlarında hareketlerini gerçekleştirebilir.

Oyun, her iki taraf arasında sırayla oynanır, ta ki bir tarafın tüm mechleri yok edilene kadar. Bu olduğunda (örneğin 3. evrede) mechlere sahip olan taraf, kalan tüm mechleriyle art arta oynayabilir.

1. evre bittiğinde 5. evreden yeni bir tur başlar.

Daha sonraki evrelerde oynayabilmek için mech rezervi yapılabilir. Bu durum, düşman turunu oynadığında ona karşılık verebilmenizi sağlar veya ileride normalden daha fazla mech ile oynayabilmenizi sağlar.

Oryantasyon

Savaşın gerçekleştiği zeminin çok kritik önemi vardır. Görüş alanınının belirlenmesi, dar geçitler, haraket hızı ve daha fazlası zemin tarafından belirlenir. Genel olarak:
  • Geniş ve açık alanlar sniperlar ve ağır silahlı mechler tarafından domine edilir. Onlar tarafından yakalanmak iyi bir fikir değildir, özellikle kanat saldırılarını kolay bir şekilde yaptıklarını göz önüne. Ayrıca düşman Lance'inin odak saldırılarını daha etkili bir biçimde yapabildiğini unutmamak lazım.
  • Ormanlar, aynı yok edilmiş binalar gibi %25 saklanma bonusu verir.
  • Yollar hareket hızını arttırırken sert zeminler azaltır ve meche denge hasarı verir.
  • Su ve bataklıklar ısı artışını ve denge hasarını yarıya düşürür.

Genel olarak hareket etmeden önce gideceğiniz yeri ve zemini iyi seçin. Isı dayanıklılığı olan bir mechi sulu bir zemine indirmek, onu korkutucu hasarlar veren bir meche dönüştürebilir. Tüm silahlarıyla saldırırken ısınma problemi minimal düzeyde olur.

Mechlerin Yerini Saptama

Düşmanlarla savaşmadan önce onların yerini saptamanız lazım. Düşmanla temas kurana kadar (sensor menziline girmek) tüm mechlerinizi aynı anda limit olmadan hareket ettirebilirsiniz. Sensor menzili standart olarak 400 birimdir, görüş mesafesi ise 200 birim.

Bir mech sensor menziline girdiğinde onun silüeti ve ağırlığı belli olur. Ama görüş sağlanana kadar herhangi bir saldırıda bulunamaz (ya da Sensor Lock yeteneği kullanılmadıkça).

Daha önce belirttiğimiz gibi tüm mechler aynı şekilde imal edilmedi. Savaş (combat) mechleri genellikle azaltılmış sensor menziline sahiptir. Örneğin  Atlas AS7-D, sadece %50 sensor menzilini sahipken Commando COM-1B ise hem %140 sensor menziline (560 birim uzaklıktaki düşman mechlerini görebilir) hem de %25 gözetleme (spotting) düzenleyicisine (modifier) sahiptir.

Hasar

Her mech, HUD'da 3 adet bar ile ayırt edilmiştir:
  • Üsteki bar genel hasar seviyesini gösterir. Her gövde parçası, belirli bir zırh miktarın ile iç yapı birimine sahiptir. Beyaz renkli olan, iç yapı birimi hasar görmeye başlayıncaya kadar olan ne kadar hasar engelleyebileceğini gösterir. Eğer iç yapı birimi (sarı renkli olan) 0'a ulaşırsa o gövde birimi, onun tüm alt sistemleri ile beraber yok olur.
  • İkinci bar ise ısı değerini gösterir. Neredeyse yapılan her eylemde (yavaş gezinme hariç) ısı üretilir. Silahları ateşlemek, silah türüne göre değişik oranlarda ısıyı yükseltir. Koşmak, belirgin bir biçimde ısıyı yükseltir. Jump jet kullanımı ise büyük miktarlarda ısı üretir. Fazla ısınan mechler (ısı kapasitesinin %50 ve daha fazlası) iç yapı hasarı almaya başlar. Isı kapasitesi %100'e ulaştığında ise mechler kendilerini soğumak için kapatır ve saldırılara savunmasız hale gelirler.
  • Üçüncü bar ise mechin denge değerini gösterir. %50 denge hasarını geçen mechler dengesiz (Unsteady) duruma geçerler. Bu durumda iken isabetliliklerinde azalma olur. Bar %100 olduğunda yüzükoyun duruma gelirler. Tekrar kalkabilmeleri için hareket puanı harcamaları gerekir ve kalkana kadar gelen saldırılara savunmasız olurlar.

Mechlerle Savaşma

Manevra yapma, düşman mechlerle savaşırken yapılması gereken ilk şeydir. Hedeflendiğiniz meche karşı nerede bulunduğunuza bağlı olarak saldırınızı önden, yanlardan veya arkadan yapabilirsiniz.
  • Bir meche önden saldırırken tüm gücünüzü kullanmalısınız. Mechlerin ön tarafında sahip oldukları zırh miktarı en üst seviyededir. Ayrıca verdiğiniz hasar, geniş bir alan üzerinde yayıldığı için etkisi azalmış olur.
  • Saldırılar yanlardan yapıldığında, önden yapılmaya göre daha etkili olur. Çünkü bir mechin yan tarafları daha korumasızdır. Yanlardan yağtığınız sürekli saldırılar ile onları etkisiz hale getirme ihtimaliniz daha yüksek olur.
  • Arkadan yapılan saldırılar en etkili saldırı biçimidir. Sadece gövde kısmının bir miktar zırhı bulunur, diğer tüm kısımlara yapılan saldırılar iç yapıya hasar verir. Bu saldırılar ayrıca Cover ve Guarded bonuslarını görmezden gelir.

Mechleri Yok Etme

Kullanılan tüm silahlar değişik kategorilere ayrılır. Her birinin cephane kullanımı farklıdır.:
  • Enerji silahları (energy weapons) basit ve isabetlidir. Medium ile large lazerler ve Particle Projector Cannon bu kategoridedir. Bu silahlar cephaneye ihtiyaç duymazlar ama kullanımları fazla ısı üretir.
  • Balistik silahları (ballistic weapons) esas otomatik silahlardır. Peashooterdan supergunlara kadar uzanırlar. Bu silahlar hem normal hasar hasar hem de denge hasarı verirler. Kullanımları az ısı üretir, bu yüzden seri kullanıma uygundurlar ama cephane miktarları az sayıdadır. Yok edildiğinde patlarlar ve seri kullanımları isabetlilikte azalmaya neden olur.
  • Füzeler (missiles) uzun menzilli (LRM) ve kısa menzilli (SRM) olmak üzere ikiye ayrılır ve her biri farklı sayılarda füze ateşler. Büyük miktarda normal hasar ve denge hasarı verirler. Uzun menzilli olanların cephaneleri oldukça azdır ve kısa menzilliler ise adı gibi kısa mesafelerde kullanılabilirler (pompalı tüfek gibi).
  • Antipersonel silahları (antipersonnel weapons) ise bir mechte bulunan en hafif silah tipidir. Bu silahların herbirinin verdiği hasar tipi farklıdır ve menzilleri kısadır.
    • Machine guns: Zırhı bulunmayan mechlere yüksek iç yapı hasarı verir.
    • Lasers: Zırhlara verdiği hasar yüksektir.
    • Flamers: Düşmanların ısı seviyelerini yükseltir.

Son olarak fiziki saldırı (melee) ve death from above (DFA) saldırıları var. Fiziki saldırılar yeterince hareket puanınız varsa ve hareket ederken saldırabilme seçeneğiniz varsa kullanılabilir. DFA ise mechinizde jump jet varsa ve zıplarken düşmanı hedef alabiliyorsanız kullanabilirsiniz. Her ikisi de iç yapı ve denge hasarı vermede çok iyidir. Ancak DFA saldırısı yaparken saldırıyı yapan kişi de belli bir miktar hasar alır.
tTRiYax.png
[+] 2 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.