Rehber: HoI3 - Tümen Tasarımı Rehberi
#1
RnZG8n.jpg

Bu rehberde kullanılan kısaltmalar:
IC - Endüstriyel Kapasite
INF - Piyade
ARM - Orta Zırhlı
LARM - Hafif Zırhlı
HARM - Ağır Zırhlı
PAR - Paraşütçüler
MTN - Dağcılar
MAR - Deniz Piyadeleri
GAR - Garnizonlar
MEC - Mekanize
MOT - Motorize
ART - Toplar
MIL - Milisler
MP - Askeri Polis
CAV - Atlılar
AC - Zırhlı Araçlar
SPAA - Motorize AA veya Kundağı Motorlu Hava Savunma Topçusu
SPA - Kundağı Motorlu Topçu
TD - Tank İmha Edici
ENG - Mühendisler

Oyun Başı Tümenleri
Piyade
3 x INF
1 x ART
En fazla çok yönlülüğe sahip bu tümen, ordunuzun büyük bir kısmını oluşturacaktır. Oyuna birçok INF alayı ile başlarsınız ve bunları savaşa göndermeden önce ART ile güçlendirmeniz gerek. Bu tümenleri neredeyse her şey için kullanabilirsiniz.

Zırhlılar
1 x LARM
1 x MOT
1 x ENG/AC
1 x TD
Hafif zırhlılar, zırhlı tümenler için çok yumuşak kalır ama bu birlik türü oyunun başındaki yüksek hızıyla küçük ülkeleri bozguna uğratabilir. Daha hızlı ve zırhlı bir tümen istiyorsanız ENG'i, AC alayı ile değiştirin. Ancak nehirler ve fortlar (müstahkem mevki, istihkam vs.) için ise ENG olmazsa olmazdır. Bu tümenleri oyunun başında cepheyi yarmak için ve düşmanı çevrelemek için kullanın.

Hızlı tümenler
3 x MOT
1 x ENG/AC/TD/SPAA
Oyuna başlarken SPA'ya sahip olmayacaksınız, bu yüzden TD veya SPAA koymak MOT tümenlerinize fazladan ateş gücü verebilir. Fazla tankı olan ülkelere karşı TD daha iyi olur. Araştırmanıza göre ikisinden birini seçebilirsiniz. SPAA yumuşak hedeflere karşı iyidir ve MOT tümenleri genellikle bombardıman uçaklarına karşı zayıf olmaktadır. ENG ve AC harekat kabiliyeti için, özellikle de ENG nehirler için ve AC hız ile sertlik için kullanılabilir. Ek olarak, ENG alayı eklemek tümeninizi tüm arazilerde daha iyi konuma getirecektir. Bu tür birlikler blitzkrieg benzeri saldırıları oldukça güçlendirebilir ve büyük çevrelemelerde yardımcı olabilir.

2 x CAV
1 x AC (isteğe bağlı)
CAV tümenleri, gerçek motorize birliklerin eksikliğinde geçici olarak kullanılabilir. Ayrıca partizan isyanlarını bastırmak için mükemmel birliklerdir. En büyük sorunları ise çok yumuşak olmaları, bu yüzden AC eklemek CAV tümenlerinin hızını ve sertliklerini geliştirir. Ancak, CAV tümenlerinin büyük bir avantajı olan hiç petrol kullanmamaları, AC ile ortadan kalkar.

Oyun Ortası/Sonu Tümenleri
Piyade
3 x INF
1 x ART
1 x (herhangi destek/doğrudan ateş/top)
Beşinci alayın açılması ile INF tümenlerinizin ateş gücünü veya çok yönlülüğünü geliştirebilirsiniz. Ne ekleyeceğiniz size bağlıdır ve ikmalden endişe ediyorsanız 3 x INF 1 x ART ile de devam edebilirsiniz.

Zırhlılar
1 x ARM
1 x MOT/MEC
1 x TD
1 x ENG
1 x SPA
Standart orta tank tümeni. Herhangi bir uzun süreli zırhlı saldırılar için oldukça önemlidirler. Teknoloji ve ikmalinize bağlı olarak MOT veya MEC kullanın. Bu birlikler çok güçlüdür ve tank ordunuzun belkemiğini oluşturmalıdır.

1 x HARM
1 x MEC
1 x TD
1 x AC
1 x SPA
Ağır zırhlı tank tümenleri için odaklanmanız gereken özellik sertliktir. Bunun için de çoğunlukla zırhlı birlikler kullanmanız lazım. HARM tümenleri, fortları yarma işlevi görür. Hiçbir zaman nehirlerin üzerinden veya dağlarda kullanmamalısınız. Bu birlikler tamamen isteğe bağlı ama Almanya ve SSCB'nin oyun sonunda birçok HARM tümenine sahip olacağını unutmayın.

Hızlı tümenler
3 x MEC
1 x SPA
1 x ENG (isteğe bağlı)
Mekanize tümenler, hareket kabiliyeti olan çok sert piyade tümenleridir. Kötü tarafı ise çok fazla petrol kullanırlar ve engebeli arazide pek iyi performans göstermezler. MOT tümenleri gibi zırhlı saldırılara yardımcı olması için kullanın.

Özel Tümenler
Özel Kuvvetler
3 x Ülkeye Özel Birlik
1 x ART (isteğe bağlı)
Ülkelere özel olan birlikler isteğe bağlı olarak kullanılabilir. Hepsinin özel bir arazi avantajı vardır, bu yüzden ART koymak pek iyi olmayabilir. Ayrıca Waffen-SS birlikleri hızlı birlik sayıldığı için MOT/MEC alaylarınız ile değiştirebilirsiniz.

3/4 x MAR
1 x ENG (isteğe bağlı)
Karada nehir geçişlerinde kullanılan deniz piyadeleri için, 3 x MAR ve 1 x ENG nehir geçişinden en az etkilenir. Denizden saldırmak için 4 x MAR daha iyidir ve tümene biraz daha yumuşak saldırı verir.

2/3/4/5 x PAR
Uçaklara sadece paraşütçüler binebilir bu yüzden diğer birliklerle karıştırmanın bir anlamı yoktur. Nakliye uçaklarınız daha fazla taşıyabildiğinde PAR sayısını da ona göre arttırın.

2/3/4/5 x MTN
Her destek birliği MTN tümenlerinin arazi avantajını azaltacağı için bir tümene istediğiniz kadar alay koyun. Bir 2 x MTN tümeni dağlarda saldırıyı desteklemek için kullanılmalıyken, 5 x MTN tümeni kendi başının çaresine bakabilir.
Milisler/Polis

2/3 x MIL
Teknoloji seviyeniz düşük ve nüfusunuz fazlaysa MIL kullanın. Doğru teknolojilerle bu birlikleri toplu halde kullanmak iyi olabilir ama her zaman INF tümenleri yapmaya çalışmalısınız.

2 x CAV
1 x MP
Partizanları bastırmak için oldukça iyidir. Fazladan IC varsa işgal ettiğiniz bölgelerde bu birlikleri yaymak, saldırı için daha fazla birliğe sahip olmanızı sağlar.

2 x GAR
Bunları kıyı şehirlerini denizden gelen saldırılara karşı savunmak için kullanın. Garnizonların çok uzun dayanamayacağını unutmayın, bu yüzden hemen destek birlikler getirmelisiniz. Bunları fazladan GAR veya ART ile güçlendirmeyi severim ama hepsi ikmal durumuna bağlıdır. Adalar için en az ikmal kullanıp en fazla savunma sağlayan birlikleri kullanmalısınız.

Kaynak: http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...=337429986
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık
Resimler gözükmüyor ama sorun bende mi?
giphy.gif
Ara
Cevapla
#3
(30-03-2018, 21:59)turkish lokum : Eline sağlık 
Resimler gözükmüyor ama sorun bende mi?

Duman koymuş o resmi, bende de gözükmüyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.