Magic The Gathering Arena'da her sette bulunabilen terimleri (Evergreen Keyword) ve tanımlarını bu konuda bulabilirsiniz.
Keyword Ability'ler
Bu başlıktaki terimler kartların karakteristiklerini tanımlar.
- Deathtouch: Bu terime sahip yaratıklar tarafından hasar alan yaratıklar hasar miktarına bakılmaksızın anında ölürler.
- Defender: Bir yaratığın saldırmasını yasaklar.
- Double Strike: Bir yaratığın iki defa hasar vermesini sağlar. İlk hasarı verirken karşı yaratıktan hasar alınmaz.
- Enchant: Bir Aura Spell'inin neyi hedefleyebileceğini ve bir Aura Permanent'ının neye bağlanabileğini tanımlar.
- Equip X: Bu terime sahip Artifact'ler X mana bedeli ödendiğinde bir yaratık tarafından kuşanılır.
- First Strike: Bu terime sahip yaratıklar saldırırken ilk hasarı verirler. Eğer o yaratık ölmezse o zaman ondan hasar alır.
- Flash: Flash sahibi kartlar Instant türü kartlar gibi rakibin turu esnasında oynanabilirler.
- Flying: Bu terime sahip yaratıklar sadece yine bu terime sahip yaratıklar tarafından veya Reach sahibi yaratıklar tarafından engellenebilirler.
- Haste: Haste sayesinde yaratıklar Summoning Sickness sahibi olmadan oynandıkları gibi saldırabilirler.
- Hexproof: Bu terime sahip Permanent'lar ve oyuncular hedef özellikli kart ve yetenekler tarafından hedeflenemezler.
- Indestructible: Bu terime sahip kartlar herhangi bir şekilde yok edilemezler.
- Lifelink: Herhangi bir kart bu terime sahipse o kartın vereceği hasar ile o kartı kontrol eden oyuncu aynı miktarda can kazanır.
- Menace: Bu terime sahip yaratıkları engellemek için 1'den fazla yaratık gerekir.
- Protection from X: Bu terime sahip kartlar X tarafından hiçbir etkiye maruz kalmazlar.
- Reach: Uçma özelliğine sahip olmayan yaratıkların uçabilen yaratıkların saldırılarını engelleyebilmelerini sağlar.
- Trample: Trample sahibi bir yaratık saldırırken eğer başka bir yaratık tarafından engelleniyorsa ve o yaratığa vurduğu hasar gereğinden fazla ise fazlalık olan hasar savunan oyuncuya aktarılır.
- Vigilance: Bu terime sahip yaratıklar saldırırken Tap konumuna getirilmezler.
Keyword Action'lar
Bu başlıkta bulunan terimler oyun mekaniklerini tanımlar.
- Activate: Etkinleştirmeli özelliklere sahip kartlar eğer o özelliğin bedeli ödenirse çalıştırılabilirler ve efektleri gerçekleşir.
- Attach: Bir Aura, Equipment veya Fortification kartının başka bir kart veya oyuncu ile bağlanmasını sağlar.
- Cast: Spell türündeki kartların oynanmasını ifade eder.
- Counter: Bir kart efektinin gerçekleşmeden mezarlığa gönderilmesini sağlar.
- Create: Bir kartın veya efektin sahaya Token çağırmasını sağlar.
- Double: Bir özelliğin veya efektin iki kere gerçekleşmesini sağlar.
- Destroy: Bir Permanent yok edildiğinde mezarlığa gönderilir.
- Discard: Bu terim ile kartlar oyuncunun elinden mezara gönderilir.
- Exchange: Bu terim oyuncular arasında bazı nesnelerin (can değerleri, sahadaki yaratıklar gibi) değiş tokuş edilmesini sağlar.
- Exile: Bir kart Exile edildiğinde oyundan çıkarılır.
- Fight: İki yaratık sahip oldukları saldırı güçleri ile birbirlerine hasar verirler.
- Play: Herhangi bir kartın oynanmasını ifade eder.
- Reveal: Bir kartın tüm oyuncular tarafından görülmesini sağlar.
- Sacrifice: Bir Permanent'ın mezarlığa gönderilmesini sağlar.
- Scry X: Oyuncu, destesinin en üstündeki X sayısındaki karta bakabilir ve onları ister destesinin en altına koyabilir isterse de hiçbir değişiklik yapmadan en üstte tutmaya devam edebilir.
- Search: Oyuncunun belirli bir alanda bir kart aramasını sağlar.
- Shuffle: Destelerin karıştırılmasını sağlar.
- Tap: Farklı şekillerde kullanımı olan bu terim genel olarak bir Permanent herhangi bir özellik kullandığında veya bir yaratık saldırı gerçekleştirdiğinde o kartın Tap'lenmesine neden olur. Tap'lenen kart hafif sağa bakacak şekilde koyulur. Tap'lenen yaratıklar Untap olana kadar düşman yaratıklarını engelleyemez.
- Untap: Tap'lenmiş olan bir Permanent'ın normal konuma gelmesini sağlar. Genel olarak oyuncunun turunun başlangıcında tüm Permanent'lar Untap'lenir.