01-12-2021, 23:25
Arkadaşlar selamlar. Bu gün Rimworld detaylı başlangıç rehberimizin ilk bölümüyle karşınızdayım.
Rehberi hazırlarken adım adım gitme konusunda fikir kıldım.
1. Kısım: Giriş
Arkadaşlar oyuna giriş ekranı ve senaryo oluşturmak basit. Klasik Rimworld de 3 kişi ile oyuna başlarız. Araştırmalar 1x hızında nispeten başlangıçta açık olan elektrik teknolojisi vs gibi etkilerle hayatta kalması kolaydır. Kayıp Kabile senaryosu ile bu sefer 5 kişiyle oyuna başlarız. Araştırmalar 2.1 x hızında ve neredeyse hiç bir teknoloji açık değildir. Bu zorluğu sayı avantajıyla kapatması tercih edilebilir. Bu senaryoda nereye indiğiniz hayatta kalmanız açısından çok önemlidir. Zengin Kaşif adı üstünde zengin, teknolojiler ucuzdur. Fakat 1 kişi ile oyuna başlarsınız. Oyunun en zor senaryosu ise Çıplak Vahşet senaryosudur. Başlangıç olarak hiç bir şeye sahip değilsiniz. Gerçekten kıyafetiniz bile yok. Eğer tecrübeli değilseniz bu senaryoya bakmayın bile.
2. Kısım: Hikaye Anlatıcısı
Bu bölüm basit arkadaşlar. Özel bir durum söz konusu olmadığı için bir açıklama yapmayı gerek görmüyorum. Zorluk ayarlarından Özel zorluk ayarını seçerseniz kendinizi zorlayabilirsiniz. Bu bölümü tecrübeli oyunculara öneriyorum.
3 Kısım: Seed ve Factionslar
Bu bölümde gezegen oluşturma ve büyüklüklerini ayarlayabilir dünyanızın nasıl bir yer olacağını seçebilirsiniz. Kendinize bir ateş dünyası veya buz gezegeni tasarlayabilir hayyatta kalmanızı ekstra zorlaştırabilirsiniz. Sağ tarafta bulunan Factionslar ise size gelen baskın türlerine doğrudan etkisi olduğu hepsinden olmasını öneririm
4. Kısım: Dünya, Coğrafya ve İklimler
Bu bölümde size biyomlar hakkında bilgi vereceğim. Her biyomun belli zorlukları, hastalık sıklıkları, vahşi tehlikeleri gibi etkinlikleri var.
Haritamızda bölgesel olarak farklı renkte olan alanlar iklimleri, Küçük kahverengi noktalar dağlar ve tepeler gibi coğrafyayı, Renkli işaretler ise dünyada var olan Factionsları gösterir.
İklimler:
Ilıman Orman: (Açık Yeşil) Oyunda zorluk seviyesi olarak en düşük olan 1 puan vermek istiyorum. Sıcaklıkları dengelidir. Hayvanlar yönünden zengin ve avcılığa müsaittir. Kış dışında genellikle tarım yapılabilir. Gelişmek kolaydır. Hastalık sıklığı x1 dir. Bu seviyede grip gibi basit ve tedavisi kolay hastalıklar ilaçsız tedavilerle bile atlatılabilir.
Tavsiye: Bu iklimde oynamak istiyorsanız ağaç yönünden ve avcılık yönünden zengin bir alana ineceksiniz. Tarım ve avcılık sayesinde bunları işleyerek erken ekonomi oluşturabilirsiniz. Ağaç bolluyla kendinize hızlı bir savunma düzeni inşa edip başlangıç baskınlarını kolayca atlatabilirsiniz. Fakat ilerleyen zamanlarda yanmaz malzemelere çevirmenizi şiddetle tavsiye ederim.
Savana: (Koyu Kahverengi) Zorluk seviyesini 2 puan olarak belirliyorum. Sıcaklıkları yıl boyunca 0 ın üstündedir. Nadir durumlar dışında 4 mevsim tarım yapılabilir. Avcılık konusunda çok büyük hayvanlara ev sahipliği yapar. Fil gibi hayvanların dişleri çok güzel para getirebilir. Fakat aynı oranda öldürmesi zor ve size saldırdığında ciddi anlamda tehlike içindesiniz. Bu haritada sıcaklık ile mücadele edersiniz. Hastalık sıklığı x1.5 tir. Veba gibi ilaçla tedavi edebilmesi gereken hastalıklara sahiptir.
Tavsiye: Bu haritanın asıl avantajı barındırdığı gergedan, fil gibi hayvanlardan gelir. çok yüksek et getirisi ve fil dişleriyle sağlam para kaldırabilirsiniz. Sadece sıcakla mücadele edeceğiniz için düzgün bir soğutma sistemi size kolay bir oyun sürecektir. Yiyecek için avcılık ilk tercihimiz olacağı için erkeden Rehber bölümündeki bahsettiğim üretim bitkilerini üreterek malzeme ve para yönünden zenginleşin. Bu zenginliği daha kaliteli malzemeler ve kolonist satın almak için kullanın.[url=https://forum.strategyturk.com/konu-rimworld-bitkiler-ve-tarim-rehberi][/url]
Çöl: (Açık Kahvrengi) Zorluk seviyesi olarak 4 puan vermek istiyorum. Sürekli yüksek sıcaklıklar tarım yapılamayan çok geniş araziler, avcılık için çok az hayvan sıklığı ile yaşanması zor bir iklimdir. Ağaç çok az olduğu için başlangıçta bir şeyler inşa etmek sizin için zorlayıcıdır..
Tavsiye: Bu haritanın tek olayı zor olması. Tecrübeli iseniz oynayın.
Kuzey Ormanları: (Koyu Yeşil) Zorluk seviyesi için 2 puan veriyorum. Kışlar daha uzun olmakla beraber genellikle tarım için fazla bir zaman yoktur. Ağaç ve hayvan yönünden her mevsim çok verimlidir. Harita genellikle büyük su birikintileriyle kaplı olduğu için bir şeyler inşa etmek biraz zorlayıcı olabiliyor. Hastalık sıklığı 1.2 dir
Tavsiye: Kuzey ormanları soğuk olmakla beraber nispeten verimlidir. yaban healrotlar bol olduğu için bitkisel ilaç toplamanız kolay. Avcılıkla verimli bir tekstil kolonisi kurmanız münkün . Tarım zor fakat gerekli pek değildir. İhtiyaç duyduklarınızı bir mevsimde geniş tarlalarda üretip stoklamanız yeterli olur. Rehber bölümünde bahsettiğim hayvanlar rehberine göz atarsanız size faydalı olacaktır. Kuzey ormanları hayvancılık için en uygun iklimdir.
Tundra: (Soluk Kahverengi) Zorluk seviyesi için 3 puan veriyorum. Sürekli soğuk ve tarım yapılamıyor. Ağaçlar az avcılık nispeten zor. Hastalık sıklığı x0.8 dir.
Tavsiye: Sürekli soğukla mücadele ettiğiniz için tek bir üretim zinciri oluşturmak yeterli oluyor. İnşaat malzemeleri zor bulunduğu için erkenden taş yontma işine girmeniz gerekli. Küçük bir ekim bölgesi oluşturup içine güneş lambası ( örnek ) ekleyip tarım yapmak gerekli. Yırtıcı hayvanlara dikkat edin. Bu haritanın avantajı hastalık olarak basit hastalıklar dışında çok zor hastalıklar olmuyor.
* Hastalık sıklığı ve harita dinamikleri gezegenin sıcaklık, yağış miktarı ve zorluk seviyesine göre değişkenliği vardır.
Kutup İklimi: Zorluk seviyesi 5. Tarım yapılamıyor. Toprak olmadığı için tarım yapma şansı yok. Avcılık neredeyse 0. Hastalık seviyesi 0.5
Tavsiye: Arkadaşlar tavsiyem yok. En son oyunu silmeden önce oynamak için bir sebebiniz var. Zor+Zor. Baskınlardan korkmayın. Saldırmadan donuyorlar.
Kolonistler ve Yetenekler:
Bu rehberin belki de en önemli kısmına geldik. Kolonistler ve onların yetenekleri sizin hayatta kalmanıza doğrudan etkili tek dinamik.
Bu resimde gördüğünüz gibi bir kolonistin çocukluktan yetişkinliğe geçmişi ve orta tarafta sahip olduğu yeteklerin seviyesi, sol taraftada sağlığı hakkında bilgiler mevcut.
* Bir kolonistin hangi işi yapıp yapamayacağını çocukluk ve yetişkinlik geçmişi belirler. Bazıları çok avantajlı olduğu gibi bazı dezavantajlarıda var. Öncelikle hangi kolonisti seçmeliyiz derseniz bu sorudan önce hangi iklimde ve dağ, tepe gibi coğrafi özellikler içeren bir yerde oynuyor musunuz diye sormalıyım. Bu konu hakkında ayrıntılı rehberi bölüm 2 de sunacağım. Dağ coğrafyasına sahip bir haritada madencilik yeteneği çok az bir kolonist seçmek mantıksız olur değil mi? Bu yüzden haritalarımıza uygun kolonist seçmek önemli.
*Her koloninin olmazsa olmaz bir kaç rolü vardır. Bunlarda ilki inşaat, yemek için avcılık veya tarımcılık seçimize göre tarım ve aşçılık, araştırma ve sağlık için tıp ve kültür özellikleri yüksek kolonistler hayati. İkincil olarak yukarda gördüğünüz gibi bazı yeteneklerde tek veya çift alev mevcut. Bunun anlamı bu kolonistlerin o işi ne kadar sevdiği ve öğrenmeye ne kadar yatkın oldukları ile alakalı. Alevlerin yüzde 100 veya yüzde 150 oranında öğrenme bonusuna sahipken normal olanlarda bu oran yüzde 35. Bu yüzden geliştirmek istediğiniz yeteneklerin alevli olması önemli. Size tavsiyem her kolonistin tek işi olması ve bu işte en az tek alevinin olması. Çünkü kolonist bu alevli işlerinin yaparken fazladan moral bonusu alıyor. İnşaat ve tarım için en az 8, tıp ve araştırma için 8-10 arası gerekli. Bu saeyenin altındaysa karakterleriniz hızlıca geliştirmeye bakın. Aşçılık yeteneğiniz 7 nin altında ise yemeklerden çok fazla gıda zehirlenmesi yaşayabilirsiniz.
*Zanaat yeteneği sizin taş yontmanız, demircilik ve terzilik için etkili olan yeteneğiniz seviyesi ne kadar çok olursa kaliteli olma olasılığı o derecede artar. Mutlaka alevli olmasına dikkat edin
* Sanat yeteneği ise heykel yaparak güzel odalar oluşturmanızı ve bu heykelleri satıp para kazanmanızı sağlar.
*Sosyal yeteneğiniz ise kolonistlerinin ilişkilerdeki bonuslarına etki eder. Ne kadar yüksekse ticarette o kadar bonus alır ve mahkum kolonistleri koloniye alma ihtimalini artırır.
* Hayvancılık yeteneği kasması zor bir yetenek. Hayvan beslemek ve kullanmak için başlangıçta seviyesi yüksek seçerseniz rahat edersiniz. Tavsiyem 9 ve üstü.
Tavsiye: Arkadaşalar kolonistlerin yeteneklerini seçerken birbirini tamamlayan şekilde olmasına özen gösterin. Bir üretim zinciri oluştursunlar. Örneğin pamuk + tekstil şeklinde para kazanmak istiyorsanız tarım + zanaat yeteneği olan kolonistler seçin. Başlangıç kolonistleriniz mümkünse 2 işi yapabilsin. Tarım yapan boş zamanlarında aşçı, İnşaat yapan boş zamanlarında madencilik gibi.
Kolonistlerin yetenekleri kadar önemli olan bir diğer durum onların sahip olduğu kişisel özellikler.
Asla sahip olunmaması gereken özellikler:
Wimp, uyuşuk, ürkek, tembel, yavaş öğrenen, sickyl, miskin, korkak, kimyasal ilgilisi, depresif, ateş manyağı. (Bazılarının çevirisi oyun içinde olmadığı için orijinal hallerini yazdım). Bu özelliklere sahip fakat çok kaliteli bir kolonist değilse almayın. En ufak şeylerden başınız ağrıyabilir.
Sahip olunması faydalı özellikler:
Çalışkan, Hızlı öğrenen, güçlü iradeli, işine düşkün, koşucu, sarsılmaz, seri adım, süper ımmune, tough, ümitli, . Bu özelliklere sahip birilerini bulursanız ve ya seçerseniz eğer geliştirmeye açıklarsa tercih edin. Avcılık için koşucu veya seri adım, yakın dövüşçüleriniz için tough çok faydalı özellikler.
Arkadaşlar oyuna başlarken fikir sahibi olmamız gerek konularda mümkün oldukça basit şekilde anlatmaya çalışarak ilk bölümüzü tamamladık. Detaylı rehbere girmeden önce yukarıdaki bilgiler bizim işimizi kolaylaştıracak. Serimizin ikinci bölümünde çok detaylı olarak hayatta kalma üzerine tek tek değineceğim.
Bkz.
( https://forum.strategyturk.com/konu-rimw...rh-rehberi )
( https://forum.strategyturk.com/konu-rimw...ik-rehberi )
( https://forum.strategyturk.com/konu-rimw...im-rehberi )
Rehberi hazırlarken adım adım gitme konusunda fikir kıldım.
1. Kısım: Giriş
Arkadaşlar oyuna giriş ekranı ve senaryo oluşturmak basit. Klasik Rimworld de 3 kişi ile oyuna başlarız. Araştırmalar 1x hızında nispeten başlangıçta açık olan elektrik teknolojisi vs gibi etkilerle hayatta kalması kolaydır. Kayıp Kabile senaryosu ile bu sefer 5 kişiyle oyuna başlarız. Araştırmalar 2.1 x hızında ve neredeyse hiç bir teknoloji açık değildir. Bu zorluğu sayı avantajıyla kapatması tercih edilebilir. Bu senaryoda nereye indiğiniz hayatta kalmanız açısından çok önemlidir. Zengin Kaşif adı üstünde zengin, teknolojiler ucuzdur. Fakat 1 kişi ile oyuna başlarsınız. Oyunun en zor senaryosu ise Çıplak Vahşet senaryosudur. Başlangıç olarak hiç bir şeye sahip değilsiniz. Gerçekten kıyafetiniz bile yok. Eğer tecrübeli değilseniz bu senaryoya bakmayın bile.
2. Kısım: Hikaye Anlatıcısı
Bu bölüm basit arkadaşlar. Özel bir durum söz konusu olmadığı için bir açıklama yapmayı gerek görmüyorum. Zorluk ayarlarından Özel zorluk ayarını seçerseniz kendinizi zorlayabilirsiniz. Bu bölümü tecrübeli oyunculara öneriyorum.
3 Kısım: Seed ve Factionslar
Bu bölümde gezegen oluşturma ve büyüklüklerini ayarlayabilir dünyanızın nasıl bir yer olacağını seçebilirsiniz. Kendinize bir ateş dünyası veya buz gezegeni tasarlayabilir hayyatta kalmanızı ekstra zorlaştırabilirsiniz. Sağ tarafta bulunan Factionslar ise size gelen baskın türlerine doğrudan etkisi olduğu hepsinden olmasını öneririm
4. Kısım: Dünya, Coğrafya ve İklimler
Bu bölümde size biyomlar hakkında bilgi vereceğim. Her biyomun belli zorlukları, hastalık sıklıkları, vahşi tehlikeleri gibi etkinlikleri var.
Haritamızda bölgesel olarak farklı renkte olan alanlar iklimleri, Küçük kahverengi noktalar dağlar ve tepeler gibi coğrafyayı, Renkli işaretler ise dünyada var olan Factionsları gösterir.
İklimler:
Ilıman Orman: (Açık Yeşil) Oyunda zorluk seviyesi olarak en düşük olan 1 puan vermek istiyorum. Sıcaklıkları dengelidir. Hayvanlar yönünden zengin ve avcılığa müsaittir. Kış dışında genellikle tarım yapılabilir. Gelişmek kolaydır. Hastalık sıklığı x1 dir. Bu seviyede grip gibi basit ve tedavisi kolay hastalıklar ilaçsız tedavilerle bile atlatılabilir.
Tavsiye: Bu iklimde oynamak istiyorsanız ağaç yönünden ve avcılık yönünden zengin bir alana ineceksiniz. Tarım ve avcılık sayesinde bunları işleyerek erken ekonomi oluşturabilirsiniz. Ağaç bolluyla kendinize hızlı bir savunma düzeni inşa edip başlangıç baskınlarını kolayca atlatabilirsiniz. Fakat ilerleyen zamanlarda yanmaz malzemelere çevirmenizi şiddetle tavsiye ederim.
Savana: (Koyu Kahverengi) Zorluk seviyesini 2 puan olarak belirliyorum. Sıcaklıkları yıl boyunca 0 ın üstündedir. Nadir durumlar dışında 4 mevsim tarım yapılabilir. Avcılık konusunda çok büyük hayvanlara ev sahipliği yapar. Fil gibi hayvanların dişleri çok güzel para getirebilir. Fakat aynı oranda öldürmesi zor ve size saldırdığında ciddi anlamda tehlike içindesiniz. Bu haritada sıcaklık ile mücadele edersiniz. Hastalık sıklığı x1.5 tir. Veba gibi ilaçla tedavi edebilmesi gereken hastalıklara sahiptir.
Tavsiye: Bu haritanın asıl avantajı barındırdığı gergedan, fil gibi hayvanlardan gelir. çok yüksek et getirisi ve fil dişleriyle sağlam para kaldırabilirsiniz. Sadece sıcakla mücadele edeceğiniz için düzgün bir soğutma sistemi size kolay bir oyun sürecektir. Yiyecek için avcılık ilk tercihimiz olacağı için erkeden Rehber bölümündeki bahsettiğim üretim bitkilerini üreterek malzeme ve para yönünden zenginleşin. Bu zenginliği daha kaliteli malzemeler ve kolonist satın almak için kullanın.[url=https://forum.strategyturk.com/konu-rimworld-bitkiler-ve-tarim-rehberi][/url]
Çöl: (Açık Kahvrengi) Zorluk seviyesi olarak 4 puan vermek istiyorum. Sürekli yüksek sıcaklıklar tarım yapılamayan çok geniş araziler, avcılık için çok az hayvan sıklığı ile yaşanması zor bir iklimdir. Ağaç çok az olduğu için başlangıçta bir şeyler inşa etmek sizin için zorlayıcıdır..
Tavsiye: Bu haritanın tek olayı zor olması. Tecrübeli iseniz oynayın.
Kuzey Ormanları: (Koyu Yeşil) Zorluk seviyesi için 2 puan veriyorum. Kışlar daha uzun olmakla beraber genellikle tarım için fazla bir zaman yoktur. Ağaç ve hayvan yönünden her mevsim çok verimlidir. Harita genellikle büyük su birikintileriyle kaplı olduğu için bir şeyler inşa etmek biraz zorlayıcı olabiliyor. Hastalık sıklığı 1.2 dir
Tavsiye: Kuzey ormanları soğuk olmakla beraber nispeten verimlidir. yaban healrotlar bol olduğu için bitkisel ilaç toplamanız kolay. Avcılıkla verimli bir tekstil kolonisi kurmanız münkün . Tarım zor fakat gerekli pek değildir. İhtiyaç duyduklarınızı bir mevsimde geniş tarlalarda üretip stoklamanız yeterli olur. Rehber bölümünde bahsettiğim hayvanlar rehberine göz atarsanız size faydalı olacaktır. Kuzey ormanları hayvancılık için en uygun iklimdir.
Tundra: (Soluk Kahverengi) Zorluk seviyesi için 3 puan veriyorum. Sürekli soğuk ve tarım yapılamıyor. Ağaçlar az avcılık nispeten zor. Hastalık sıklığı x0.8 dir.
Tavsiye: Sürekli soğukla mücadele ettiğiniz için tek bir üretim zinciri oluşturmak yeterli oluyor. İnşaat malzemeleri zor bulunduğu için erkenden taş yontma işine girmeniz gerekli. Küçük bir ekim bölgesi oluşturup içine güneş lambası ( örnek ) ekleyip tarım yapmak gerekli. Yırtıcı hayvanlara dikkat edin. Bu haritanın avantajı hastalık olarak basit hastalıklar dışında çok zor hastalıklar olmuyor.
* Hastalık sıklığı ve harita dinamikleri gezegenin sıcaklık, yağış miktarı ve zorluk seviyesine göre değişkenliği vardır.
Kutup İklimi: Zorluk seviyesi 5. Tarım yapılamıyor. Toprak olmadığı için tarım yapma şansı yok. Avcılık neredeyse 0. Hastalık seviyesi 0.5
Tavsiye: Arkadaşlar tavsiyem yok. En son oyunu silmeden önce oynamak için bir sebebiniz var. Zor+Zor. Baskınlardan korkmayın. Saldırmadan donuyorlar.
Kolonistler ve Yetenekler:
Bu rehberin belki de en önemli kısmına geldik. Kolonistler ve onların yetenekleri sizin hayatta kalmanıza doğrudan etkili tek dinamik.
Bu resimde gördüğünüz gibi bir kolonistin çocukluktan yetişkinliğe geçmişi ve orta tarafta sahip olduğu yeteklerin seviyesi, sol taraftada sağlığı hakkında bilgiler mevcut.
* Bir kolonistin hangi işi yapıp yapamayacağını çocukluk ve yetişkinlik geçmişi belirler. Bazıları çok avantajlı olduğu gibi bazı dezavantajlarıda var. Öncelikle hangi kolonisti seçmeliyiz derseniz bu sorudan önce hangi iklimde ve dağ, tepe gibi coğrafi özellikler içeren bir yerde oynuyor musunuz diye sormalıyım. Bu konu hakkında ayrıntılı rehberi bölüm 2 de sunacağım. Dağ coğrafyasına sahip bir haritada madencilik yeteneği çok az bir kolonist seçmek mantıksız olur değil mi? Bu yüzden haritalarımıza uygun kolonist seçmek önemli.
*Her koloninin olmazsa olmaz bir kaç rolü vardır. Bunlarda ilki inşaat, yemek için avcılık veya tarımcılık seçimize göre tarım ve aşçılık, araştırma ve sağlık için tıp ve kültür özellikleri yüksek kolonistler hayati. İkincil olarak yukarda gördüğünüz gibi bazı yeteneklerde tek veya çift alev mevcut. Bunun anlamı bu kolonistlerin o işi ne kadar sevdiği ve öğrenmeye ne kadar yatkın oldukları ile alakalı. Alevlerin yüzde 100 veya yüzde 150 oranında öğrenme bonusuna sahipken normal olanlarda bu oran yüzde 35. Bu yüzden geliştirmek istediğiniz yeteneklerin alevli olması önemli. Size tavsiyem her kolonistin tek işi olması ve bu işte en az tek alevinin olması. Çünkü kolonist bu alevli işlerinin yaparken fazladan moral bonusu alıyor. İnşaat ve tarım için en az 8, tıp ve araştırma için 8-10 arası gerekli. Bu saeyenin altındaysa karakterleriniz hızlıca geliştirmeye bakın. Aşçılık yeteneğiniz 7 nin altında ise yemeklerden çok fazla gıda zehirlenmesi yaşayabilirsiniz.
*Zanaat yeteneği sizin taş yontmanız, demircilik ve terzilik için etkili olan yeteneğiniz seviyesi ne kadar çok olursa kaliteli olma olasılığı o derecede artar. Mutlaka alevli olmasına dikkat edin
* Sanat yeteneği ise heykel yaparak güzel odalar oluşturmanızı ve bu heykelleri satıp para kazanmanızı sağlar.
*Sosyal yeteneğiniz ise kolonistlerinin ilişkilerdeki bonuslarına etki eder. Ne kadar yüksekse ticarette o kadar bonus alır ve mahkum kolonistleri koloniye alma ihtimalini artırır.
* Hayvancılık yeteneği kasması zor bir yetenek. Hayvan beslemek ve kullanmak için başlangıçta seviyesi yüksek seçerseniz rahat edersiniz. Tavsiyem 9 ve üstü.
Tavsiye: Arkadaşalar kolonistlerin yeteneklerini seçerken birbirini tamamlayan şekilde olmasına özen gösterin. Bir üretim zinciri oluştursunlar. Örneğin pamuk + tekstil şeklinde para kazanmak istiyorsanız tarım + zanaat yeteneği olan kolonistler seçin. Başlangıç kolonistleriniz mümkünse 2 işi yapabilsin. Tarım yapan boş zamanlarında aşçı, İnşaat yapan boş zamanlarında madencilik gibi.
Kolonistlerin yetenekleri kadar önemli olan bir diğer durum onların sahip olduğu kişisel özellikler.
Asla sahip olunmaması gereken özellikler:
Wimp, uyuşuk, ürkek, tembel, yavaş öğrenen, sickyl, miskin, korkak, kimyasal ilgilisi, depresif, ateş manyağı. (Bazılarının çevirisi oyun içinde olmadığı için orijinal hallerini yazdım). Bu özelliklere sahip fakat çok kaliteli bir kolonist değilse almayın. En ufak şeylerden başınız ağrıyabilir.
Sahip olunması faydalı özellikler:
Çalışkan, Hızlı öğrenen, güçlü iradeli, işine düşkün, koşucu, sarsılmaz, seri adım, süper ımmune, tough, ümitli, . Bu özelliklere sahip birilerini bulursanız ve ya seçerseniz eğer geliştirmeye açıklarsa tercih edin. Avcılık için koşucu veya seri adım, yakın dövüşçüleriniz için tough çok faydalı özellikler.
Arkadaşlar oyuna başlarken fikir sahibi olmamız gerek konularda mümkün oldukça basit şekilde anlatmaya çalışarak ilk bölümüzü tamamladık. Detaylı rehbere girmeden önce yukarıdaki bilgiler bizim işimizi kolaylaştıracak. Serimizin ikinci bölümünde çok detaylı olarak hayatta kalma üzerine tek tek değineceğim.
Bkz.
( https://forum.strategyturk.com/konu-rimw...rh-rehberi )
( https://forum.strategyturk.com/konu-rimw...ik-rehberi )
( https://forum.strategyturk.com/konu-rimw...im-rehberi )