Rome II Askeri Mekanikleri
Oyunun (Total War oyunlarının) düz mantık bir mekanizması vardır. Tabi daha ince ayrıntıları da var fakat en genel tabirle başlayalım:
-Kılıçlı(sopalı, falxlı,baltalı) piyade, mızraklıya karşı güçlüdür.
-Mızraklı piyade, atlıya karşı güçlüdür.
-Menzilli, kılıçlı piyadeye karşı güçlüdür.
-Atlı, menzilliye karşı güçlüdür.
Dediğim gibi düz ve basit bir mantıkla bakarsak durum böyle...
Total War oyunlarında farklı bir birim bazen daha normalden daha güçlü olabiliyor veya olması gerekenden düşük olabiliyor. (Örneğin Medieval II de atlılar çok güçlü)
KONU: MIZRAKLI BİRİMLERİN ETKİSİZLİĞİ
Öncelikle, atlı durumuna değinmek istiyorum:
Oyunda atlılar çok önemli işler yapsalar da ağır, düzenli piyadelerle yakın dövüşte çok kolay ölüyorlar. Bu yüzden atlılar yakın dövüşte asla kullanılmamalı. Atlıların öncelikli amacı düşmanın menzilli askerlerini yok etmek ve düşman piyadelerine kanatlardan, arkadan girerek sıkıştırmak ve korkutmak. Gerek kılıçlı olsun gerek mızraklı hiçbir piyadenin atlılarınızla yakın dövüşe girmesine izin vermeyin.
Mızraklı birimlerin(çok sevdiğiniz Hoplitler dahil ) amacı ise atlıları yakalayıp bir güzel öldürmek. Lakin burda asıl anlatmak istediğim konuya geliyorum. Ne demiştik? Kılıçlı birimler de atlıları yakaladığında pert ediyor çünkü atlılarımız yakın dövüşte kötü. Peki mızraklı birimler kendisine denk(para olarak denklik diye düşünebiliriz) bir kılıçlıyla kaşılaştığında ne oluyor? Kılıçlı birim mızraklıyı çok rahat alıyor.
Yani biz bu mızraklı birimi alarak paramızı bir nevi çöpe atmış oluyoruz. Çünkü kılıçlı birim zaten mızraklı birimin yaptığı işi yapıp hemde yakın dövüşte bir mızraklıdan çok daha iyi olabiliyor.
Sadede gelirsek; Bir orduda en fazla 2 birim mızraklı yeterlidir (nitekim ben hiç kullanmıyorum) Yunan devletleri gibi devletler bu konunun dışında diyebiliriz çünkü sadece mızraklı birimleri var.
KONU: ZIRH DELİCİ SİLAH TAŞIYAN BİRİMLER
Zırh delme özelliği oyunun ince ayrıntısı gibi gözükse de dikkat edilmesi gereken bir konu.
Roma, Helen Devletleri, Kartaca vs. Devletlerin birimleri genellikle ağır zırhlı oluyorlar. Bu ağır zırhı da geçmenin elbet bir yolu var.
Öncelikle birimlerin zırh delici hasar oranlarına bir göz atalım:
-Trakyalıların Falxı: 15 Zırh delme
-Getlerin Falxı: 14 Zırh delme
-Cirit: 12 Zırh delme (birkaç ciritçi de 9 Zırh delme)
-Balta: 10 Zırh delme
-Şok atlısı mızrağı: 10 Zırh delme
-Sopa: 8 Zırh delme
-Sopa: 8 Zırh delme
-Kılıç: 4-6 arası değişiyor
-Mızrak 5-7 arası değişiyor
-Ok: 4 Zırh delme
-Sapan: 3 (Doğulu ve Britanyalılar 6, Balaerli ve Rodoslular 8)
-Uzun mızrak (pike): 3Zırh delmesi yüksek birimler gerçekten kullanışlıdırlar. Örneğin Trakyalı piyadeyi(falxlı) hoplit gibi zırhlı bir birimin üstüne saldırttığınızda zırh dinlemeden nasıl da hızlıca öldürdüklerini görebilirsiniz.