Rome II - Ekonominin İpuçları
#1
kartaca.jpg

Total War : Rome II 

Ekonominin İpuçları 


Ekonomi oyunun en önemli dengelerinden birisidir. Askerinizi beslemek için gıdanın yanında paraya da ihtiyacınız vardır. Elde ettiğiniz askeri zaferleri ekonomik zaferlere dönüştüremedikten sonra o zaferlerin etkisi kısa süreli olmaktan öteye geçemez. Dolayısıyla ekonomik dengeyi çok iyi kurmamız gerekmektedir. 

*Ticaret

Öncelikle başkentimiz ticaretin merkezidir. Başkentimize gelen ticaret yollarını iyi tespit etmeliyiz. Bu yol üzerinde herhangi bir düşman ordusu veya gemisi varsa ticaretimiz baltalanıyor olabilir. Ticaret yolunun üzerine fare imlecini getirdiğinizde alttaki resimdeki gibi yaptığınız ticaretin detayları gözükür. Dolayısıyla para kazandığımızı görürüz. Eğer buradaki sayılar 0 olarak gözükürse ticaret yapılan liman kuşatılmış olabilir. Veya ticaret yaptığınız ülkenin limanı kuşatılmış olabilir. Başkentiniz kuşatılırsa da ticaret geliriniz sıfıra iner. Aynı şekilde ticaret yaptığınız ülkenin başkenti kuşatılırsa o ülkeyle yaptığınız ticaret geliri sıfıra iner.

ticaret_yolu1.jpg


Ticaret limanı önemli bir detaydır. Başkentinize gelen ticaret yollarındaki limanlara kesinlikle ticaret limanı yapmalısınız. 


Ticaret_Liman.jpg


İmleci "Gelir" yazısının üzerine getirirseniz o bölgenin ekonomisi gözükecektir. 


gelir_tusu.jpg


Şehirlerinizde Tüccar binası ile yerel ticaretten gelirinizi arttırabilirsiniz. 

tuccar.jpg

Oditoryum ile eğlenceden kazanç sağlarken diğer yandan asayiş bonusu da alabilirsiniz. 

oditoruym.jpg

Bir ülke ile yaptığınız ticaret ne kadar uzun sürerse geliriniz yavaş yavaş daha fazla artmaya başlayacaktır. 

Uzun vadeli ortaklıktan gelir aşağıda gözüküyor. 

uzun_vadeli_ortaklk.jpg

Bu da aldıklarımız ve sattıklarımızdan kazancımız. Üretimimiz oldukça fazla. Bunun yanında sadece diğer ülkelerden deri ithal ediyoruz. 

Satlan_Mal.jpg


Altta gördüğünüz Çeruskerler ile aramız iyi. Yeşil surat iyi demek biliyorsunuz ki. Aramız iyi olduğu için ticaret anlaşmasını muhtemelen kabul edeceklerdir. Şu durumda ticaret teklifi yaparak tahmini 742 altın kazanabiliriz. 

yesil_ama_beyaz.jpg

Sirenayka ile mevcut durumda ticaret yaptığımız için ticaret simgesi yeşil renkte. 


yesil.jpg

Ticaret yapmadığımız ama aramızın kötü olduğu ülkelerde surat kırmızı ve ticaret simgesi şeffaftır. İlişkileri bir şekilde iyileştirirseniz bu ülkeler ile de ticaret yapabilirsiniz. 

kpkrmz.jpg

Aramızın kötü olmadığı ama ticaret yolu olmadığı için ticaret yapamadığımız ülkelerde vardır. Bu ülkelerin ya limanları yoktur. Ya da bizle kara sınırı yoktur. Bu sebeple ticaret yapamayız. 

krmz.jpg


Şarap Taciri ve Köle Taciri binaları sadece eyalet başkentlerinde inşa edilebilmektedir. Barbarlar, Roma, Helen, Kartaca, Doğulu vs tüm kültürlerde farklılık gösterebilir bu binalar. Ama temelde hepsi benzer bonuslar vermektedir. Şarap taciri ve Köle taciri binalarıyla ticaretinizi arttırabilirsiniz. 

sarap_taciri.jpg
kole_taciri.jpg
kole_taciri2.jpg



*Yozlaşma

Yozlaşma, başka bir deyişle yolsuzluk da diyebiliriz. Ülkeniz büyüdükçe yolsuzluk artar. Kontrolü zorlaşır. Mevcut durumda ülkenin gelirinin %27'si kayboluyor. Yani faydalanamıyoruz. Yani toplamda 20000 altın kazanıyorsak yaklaşık 5400 altın kayba gider. Geriye 14600 altın kalır. Bu da kimsenin isteyeceği bir durum değil tabiki.

yozlasma.jpg


Şimdi bu yozlaşmayı nasıl azaltabiliriz bunlara bakalım. 


Ajanların kolcu özelliği ile yozlaşma %1 azalır. Bunun için o ajanı ülkenizin bir bölgesine mevzilendirmeniz gerekmektedir. Ve bu özelliği açmış olmanız gerekmektedir. 

kolcu.jpg


Felsefe teknolojisindeki ilk bölümdeki tüm araştırmaları bitirirseniz yozlaşma %2 azalır.

felsefe1.jpg

Felsefe teknolojisinin 2. bölümündeki araştırmaları bitirirseniz yozlaşma %3 azalır.

felsefe2.jpg

Felsefe teknolojisinin 3. bölümündeki tüm araştırmaları bitirirseniz yozlaşma %5 azalır.

felsefe3.jpg

Aynı zamanda yine Felsefe araştırmalarının içindeki 2. bölümün 2. araştırmasını bitirseniz yozlaşma %5 azalır. Neden 2. bölüm 2. araştırma dediğimi merak etmişsinizdir. Çünkü resim Roma kültürüne ait. Diğer kültürlerde araştırmaların adları değişmektedir. Ama aşağı yukarı özellikleri aynıdır. Sadece ufak birkaç değişiklik olabilir. Onun dışında genel olarak tüm teknolojiler aynı bonusları vermektedir. 

is_gucu.jpg

2. Bölüm 3. araştırma ile yine yozlaşma %5 azalır. 

yasal_kuruluslar.jpg

3. bölüm 1. araştırma ile de yozlaşma %7 azalır. Tabi biz bunların hepsini yapsak da yine yozlaşma olacak. Tamamen sıfırlamak maalesef mümkün olmayacaktır.

karslkl.jpg

Eyalet başkenti olmayan küçük şehirlerde yerleşim yerleri inşa edilir. Bunlar 3 çeşittir. 

Yurttaş yerleşim yerleri, ticaret veya tarıma pek etki etmeyen şehirlerde kullanılabilir. 

yurttas.jpg

Pazar yerleşim yerleri, ticareti arttırır. Yani o eyaletin ticaretine doğrudan katkı sağlar. Eğer eyaletinizde deri, zeytinyağı vs. gibi herhangi bir ürün üretilip satılıyorsa bu binayı kullanabilirsiniz. 


pazar.jpg

Çiftçi yerleşim yerleri, bol miktarda tarlanız olan veya eyalet başkentinde zeytinyağı üretilen eyaletlerdeki küçük şehirlerde kullanılabilir. Böylece eyaletteki tarımdan elde edilen geliri arttıracaktır. 


ciftci.jpg

Çiftlikler de bildiğiniz gibi 3e ayrılır. Bol miktarda gıda için çiftlik binasını, yüksek gelir için büyükbaş çiftliği ve hem gıda hem de askerlerin yenilenme hızını arttırmak için ambar çukuru binasını yapmak gerekir. 

ciftlik.jpg


Köle nüfusu eyaletten eyalete değişkenlik gösterir. Köle nüfusunun fazla olması ekonomik geliri arttıracaktır. Alttaki resimde gördüğünüz gibi. Ama aynı zamanda köle nüfusunun varolması ile de asayiş bir miktar azalacaktır. Çok aşırı olmadığı sürece köle nüfusu her daim faydalıdır. %30-40 lara çıkarsa çok büyük asayiş problemleriniz olabilir. 

kole_nufusu.jpg


Madenler oyunda gelir elde etmenin bir başka yoludur. Madenlerin seviyesi arttıkça asayişi azaltırlar. Dikkat edilmeli. Dikkat edildiği takdirde gayet karlı bir yatırım olacaktır. 

maden.jpg


Her liman kentinde ticari liman yapmanıza gerek yoktur. Örneğin Kartaca'dan ticaret yolumuz geçmediği için ticaret limanı veya ticari bina yapmamıza gerek yok. Kartacayı daha çok askeri şehir olarak geliştirebiliriz. Siz de bu durumu ülkenize uyarlayabilirsiniz. 

kartaca.jpg


3 çeşit sanayi binası vardır. Bunlar Darphane, Emayeci ve Amfora ocağı. Tabi bu isimler Roma için geçerlidir. Başka ülkelerde Sikke ocağı gibi isimlerle de görebilirsiniz. Genel olarak işleyiş aynıdır. Ufak tefek bonus farklılıkları olabilir. Ama hepsinin amacı aynıdır. Gelir elde etmek. 

Darphane 

darphane.jpg

Emayeci 

emayeci.jpg

Amfora ocağı 

Amfora.jpg

Ticaret yollarınızda korsanlık yapan birilerini görürseniz kesinlikle saldırıp korsanlık yapmalarını engelleyin. Ayrıca filolarınızı "devriye" vaziyetinde tutarak yine korsanlıktan kaybolan gelirin bir miktarını elde edebilirsiniz. 


devriye.jpg


Vergi ülkenin en büyük gelir kaynaklarından birisidir. Eyalet eyalet vergi ayarlaması yapamıyoruz maalesef. Oyunun mekaniği sadece bir eyaletteki vergi alımını kapatma veya açma üzerine kurulu. Tüm ülkenin vergi ayarlamasını Ticaret&Maliye sekmesinden yapabiliyorsunuz. 


Vergi en yüksekte iken hem her eyalette 20 asayiş cezası alırsınız hem de her eyaletteki büyüme hızını azaltırsınız. Ama ciddi miktarda gelir elde edersiniz. 

Ticaret_Maliye.jpg

Vergi orta seviyede iken herhangi bir büyüme cezası veya bonusu almazsınız. Her eyalette 5 asayiş cezası alırsınız. 

Ticaret_Maliye2.jpg

Vergi en düşükte iken her eyalette 1 asayiş cezası alırsınız. Bunun yanında herhangi bir büyüme bonusu veya cezası almazsınız. 

Ticaret_Maliye3.jpg


Eyalet vergileri, mevzilendirilen ajanlar vasıtasıyla arttırılabilir. Veya eyalet tebliği yayınlayarak da vergi gelirinizi arttırabilirsiniz. Genellikle "Mevkidar" ların özellikleri vergi, asayiş ve din ile alakalıdır. Mevkidarlarınızı geliştirirken vergiyı arttıran özelliklerini seçerek geliştirirseniz işiniz kolaylaşır. 

Rehber burada bitmiştir. Okuduğunuz için teşekkürler. Bu konuya Total War: Rome 2 ekonomi ile ilgili her türlü sorunuzu sorabilir öneri ve ipuçları paylaşabilirsiniz.
[+] 9 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Elinize saglik @Merco , hocam. Cok guzel bir rehber yapmissiniz. Cok fazla tecrubem yok ama sanki hem RTW2`de hemde Atilla`da ticaret geliri , vergi gelirine oranla cok dusuk kaliyor gibi geliyor. Sizin bu konudaki dusunceleriniz nelerdir?
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Medieval gibi çok detaylı olmuş elinize sağlık
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
[+] 1 üye glorfindel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Eline sağlık hocam, gayet güzel ve bilgilendirici bir rehber olmuş.
[+] 1 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Teşekkürler arkadaşlar.

@Sezar o dönemlerde yaşayan insan sayısını düşünürsek verginin çok olması zaten pek mümkün değil. Ticaret geliri zaten oyunda önemli olmak zorunda diğer türlü savaşmadan oyunu sürdürmek veya savaş kazanıp ticaret ürünlerini ele geçirmek olmazdı.
Ara
Cevapla
#6
@Merco eline sağlık güzel rehber.

Sezar vergi gelirinin daha fazla olduğunu kast etmiş sanırım. Haksız sayılmaz gelir genelde vergiye bağlı oluyor.
Ara
Cevapla
#7
Haa evet şimdi farkettim. Bayağı fail olduk :D Aslında olması gereken ticaretin fazla olması nitekim ETW de o şekilde. M2tw de denk sayılır. Yukardaki resimleri incelediğimde de verginin bir hayli fazla olduğunu farkettim. Buna sebep olarak fazla ülke ile ticaret yapmamamız ve yaptığımız ülkelerin de nüfuslarının bizim kadar fazla olmamasını gösterebiliriz. Her oyunda oynadığımız ülkeler en büyüğü oluyor ya da giderek en büyüğü oluyor. E karşımızda da bize denk bir ülke varsa saldırıyoruz ticaret yapmak yerine. Dolayısıyla ufak ülkelerle ticaretten de ufak gelirler gelmesi normal.

[+] 3 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.