RTS: Gates of Hell: Ostfront
#1
header.jpg?t=1627680206

İkinci Dünya Savaşı'nın şaşırtıcı gerçekçiliğinden zevk alın: Hiçbir ayrıntıdan kaçınmadık. Tarihe uygun olarak bu RTS oyununda savaşın en büyük muharebelerinde, cesur baskınlarda tek bir piyadeyi veya tüm tank birliklerini kontrol edebilirsiniz. Askerlerin yaşadığı bu cehennemi deneyimlemenin zamanı geldi.

Gates of Hell'e dair paylaşımlar ve sohbet bu konu altında yer alır.

ÇIKIŞ TARİHİ: 11 Haz 2021
GELİŞTİRİCİ: Barbed Wire Studios, Digitalmindsoft
YAYINCI: Digitalmindsoft

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel


GoH_PagePreview_01.gif?t=1627680206
GoH_PagePreview_02.gif?t=1627680206
GoH_PagePreview_03.gif?t=1627680206
GoH_PagePreview_04.gif?t=1627680206
GoH_PagePreview_05.gif?t=1627680206
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Şu anda Steam'de kapalı beta aşamasında. Bir hafta içinde 2. faza geçecek ve bir süre sonra da beta bitecek. Kısa bir cilalama sürecinden sonra ise çıkışını yapacak.



MoW:AS2 ve Call to Arms oyunlarına yeni bir soluk getirecek düzeyde bir yapım. Betada oynuyorum ve ismini saydığım oyunları uzun süre oynadıktan sonra diyebilirim ki, Gates of Hell gerçekten bu oyunların üzerine bir şeyler katarak gayet güzel bir hale gelmiş. Çıkış yapmasını hevesle bekliyorum.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#3
Daha önceki yayıncıları ile anlaşamadıkları için 5 sene boyunca bu oyunu geliştiren modlama ekibi oyun motorunun lisansını alamadı. Bu problemi aşmak için hali hazırda
oyun motorunun lisansını almış olan, Call to Arms isimli oyunu geliştirmiş ekiple anlaşarak, onların oyununa DLC olarak duyurmak zorunda kaldılar.

Dün itibariyle tam çıkışını yaptı. Steam Mağaza için link.

Oynamak için Call to Arms - Basic Edition'a da sahip olmanız gerekiyor yukarıda anlattığım sebepten ötürü. Ayrıca oyuna da para ödemeniz gerekiyor. DLC olarak gözükse de başlı başına farklı bir oyun. Her şeye rağmen bu türü seven kişilerin şans vermesi gerektiğini düşünüyorum.
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Eski bir Soldiers, FOW ve MOW oyuncusu olarak yeniden ww2'ye dönmeleri iyi olmuş. Denemem lazım.
Ara
Cevapla
#5
Bu oyunun Men of War'a göre ne gibi farklılıkları var? Oyunda hangi ülkeler bulunuyor?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#6
Farklılıkları aklıma gelenlerden şu şekilde sıralayabilirim:
  • Grafikler oldukça gelişmiş. Kaplamaların çözünürlüğü yüksek, modeller detaylı ve yüksek kalitede. Savaş alanını gerçekten sinematik düzeyde yansıtmayı başarmış.
  • Asker animasyonları MoW:AS2'dekinden çok çok daha iyi. Koşma, ateş etme, el bombası atma, araca inme/binme, yatma, eğilme, kalkma gibi animasyonlar oldukça akıcı. Animasyon çeşitliliği fazla. Ayrıca ölen birimler ragdolla dönüşerek fizik kurallarına uygun bir şekilde devriliyorlar. (Bazen etrafa uçuştuklarında, top atışları sonucunda çukurlaşmış zeminin farklı colliderları ile temas edince havada asılı kalabiliyorlardı, ben oynamayalı ufak patchfixlerin yanında 2 büyük içerik güncellemesi geldi, belki de düzeltmişlerdir.)
  • MoW:AS2'nin de multiplayerını oluşturun, bayrak ele geçirerek puan toplama sistemi bu oyunun da ana mp oynanışlarından biri ancak bu oyunda bayrak ufak dairesel bir alan ile temsil edilmiyor. Haritalar artık MoW'un mp haritalarına görece oldukça büyük oldukları için, ele geçirilmesi gereken bayraklar, haritanın büyük bir alanını kaplıyor. Dairesel değil, bayrağın bulunduğu stratejik alanın şekline göre genelde dikdörtgen bazen çokgen şeklinde, büyük bir alan olabiliyor. Haritalar oldukça detaylı ve savaş meydanları dolu dolu. Hatta bazı haritalar o kadar büyük ki, MoW:AS2 mp oynarken normalde Sd.Kfz.251 (Zırhlı Personel Taşıyıcı) hiç çağırmazdım, çünkü koşarak her yere ulaşılabiliyor, bu oyunda ulaşımı hızlandırmak için bir ZPT çağırarak spawndan asker alıp, hedef noktada indirip, gerekirse makineli tüfek ateşi açıp, tekrar spawna çekip, tekrar asker bindirip götürüyorum.
  • Haritalar büyüdüğü için tüfeklerin, topların, anti-tankların, tank toplarının etkili menzilleri daha realistik. MoW:AS2'de birimler çok yakın mesafede çatışabilirken, GoH'da gerçek tüfekler gibi 100 metreye ateş edebiliyorlar. Toplar daha uzak mesafelerden atış yapabiliyor. Anti-tankları ormanların içine güzel pozisyonlara mevzilendirerek, tespit edebildiğiniz uzaklardaki düşman tanklarını tehdit edebiliyorsunuz.
  • Piyadeler kürekleri olduğu müddetçe foxhole kazabiliyor. Mühendisler güçlendirilmiş siper mevzileri kazabiliyorlar, kum torbalarından geleneksel siperler inşa edebiliyorlar, tel örgü ve Czech hedgehog (tank engeli), anti piyade ve anti tank mayınları döşeyebiliyor. Bu saydıklarımın bazıları elbette MoW:AS'ta da var.
  • MoW:AS2'nin aksine, araçları tek bir tamir kiti ile sonsuza dek tamir edemiyoruz. Tamir kitleri daha çok "yedek parça" gibi kullanılıyor bu oyunda ve araç tamir ettikçe kit tükeniyor. Kit tükendiği için araçları tek bir kit ile sonsuza dek tamir etme devri de kapanıyor.

Aklıma bunlar geldi yazarken.

Oyun doğu cephesini ele alıyor. Bu yüzden şu anda oyunda Sovyetler ve Almanlar var. Ancak lobide önce savaşın hangi tarihlerde geçeceğini seçip, sonra da doktrin seçiyorsunuz. Yani lobi sahibi mid ya da late seçeneklerinden birini seçiyor, buna göre ülkelerin birimleri değişiyor. Ardından siz de "Irregular", "Defensive", "Offensive" ve "All-Round" doktrinlerinden birini seçerek özel puanlarla çağırabileceğiniz birimleri oyun tarzınıza göre özelleştirebiliyorsunuz.

Sovyetler ve Almanya dışında geliştiriciler farklı ülkeler eklemek istediklerini ve böyle bir planları olduklarını açıklamışlardı. Gelecek güncellemelerde muhtemelen farklı ülkeler de göreceğiz.
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
"MoW'un üstü yoktur herhâlde." diyordum ama anladığım kadarıyla yapmışlar. Benim için en büyük sorun İkinci Dünya Savaşı'nda daha az ilgimi çeken bir cepheye odaklanması. Batı, Afrika hatta Pasifik cepheleri Doğu'ya nazaran daha çok ilgimi çekiyor. O yüzden tez zamanda yeni ülkeleri eklemelerini diliyorum. Bunun dışında ₺73,80'nın biraz tuzlu olması var, indirimde azıcık olsun düşüyordur umarım.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#8
Kesinlikle aynı dertten mustaribiz. Doğu cephesi benim de hiç ilgimi çekmez. Kesinlikle Batı, Afrika ve Pasifik cephelerini tercih ederdim ancak geliştiriciler bu cepheyi seçmişler. Yine de oynanış zevkli.

Zaman zaman %20 civarında indirim alıyor olması lazım. Tek oyunculu kampanyası da oldukça eğlenceli. Zaman zaman devasa hücumlar organize edip, zaman zaman üstünüze akın akın gelen Sovyet tank sütunlarına karşı savunma organize ediyorsunuz. Bazen sahip olduğunuz bir avuç özel kuvvet ile düşman hatları arkasında komandoculuk yapmanız gerekebiliyor. MoW:AS2'deki, düşman kontrolündeki bayraklara birim çağır, saldır ve ele geçir, birim kilidi açılsın, sıradaki bayrağa ilerle gibi bir tek oyunculu mod yok ancak getirmeyi planlıyorlar. Ancak MoW:AS2'de olmayan farklı bir tek oyunculu moda sahip. Bir cephe haritası var. Bu haritada saldırı noktası seçtikten sonra, kaynaklarınız ile savaşa girmeden önce birimler alıyorsunuz ve gruplandırıyorsunuz. Bu grupları "Dalga 1", "Dalga 2" şeklinde muharebe sırasında çağırabiliyorsunuz. Bir siz saldırıyorsunuz, bir karşı taraf. Bu şekilde cephe ilerliyor ya da geriliyor farklı muharebeler sonucunda.

İndirim yakaladığınızda tavsiye ederim.
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Craetus ile 6,6 saatlik GoH deneyimimden şu sonuçlara ulaşmış bulunmaktayım;

- MoW:AS2 ye kıyasla bayrağın içine 1 adet asker yerleştirip etrafa yayılmak yerine geniş bir bölge olan bayrağın içine mevziler hazırlayıp bir bölge savunmak daha da zorlaşmıştır.
- Askerlerin çatışma mekaniği MoW:AS2 deki sinir bozuculuğu burada bulunmamaktadır. Çünkü uzak menzilden erkenden girilen çatışmalar sayesinde mevzileşme erken başlıyor.
- MoW:AS2 de kendi doktrinimi oluşturmak için değişik kombinasyonlar oluşturmak için uğraşırken GoH da hazır doktrinlerden çeşit çeşit araçlar getirebiliyorsun.

Yakın zamanda tekrardan oynamak istediğim oyunlardan birisi.
[+] 2 üye Euphrates nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Şu an Steam'de %40 indirimde Gates of Hell. Oyun motorunun lisans anlaşması probleminden dolayı bağımsız oyun olarak çıkış yapamadılar, bu yüzden Call to Arms oyununun DLC'si olarak gözüküyor. Bu yüzden paket olarak satın alıyorsunuz ancak oynayabilmek için Call to Arms'ı da indirmeniz gerekmiyor. Gates of Hell, kütüphanenizde bağımsız bir oyun olarak gözüküyor.

Ayrıca bugünkü güncelleme ile İçerik Güncellemesi 2 geldi.

7f973b24ab730517edae09333fb8821fa54e287e.png

5 yeni PVP haritası:
  • 1v1 Crossing
  • 2v2 Gelid
  • 2v2 Courtyard
  • 4v4 Dubovka
  • 4v4 Vitebsk

2 yeni singleplayer görevi “Courland” ve “Krasny Bor”.
Var olan MP haritalarına fixler ve geliştirmeler.
Sovyetler için yeni "lend lease" doktrini. Bu doktrin ile İngilizlerin ve Amerikanların, Sovyetlere sağladığı araçları kullanabiliyorsunuz.
Almanlar için yeni birlik türü, İspanyol gönüllülerden oluşan División Azul ya da Mavi Tümen. "Krasny Bor" görevinde Mavi Tümen ile singleplayer oynayabiliyorsunuz.

fdf0f29bd106f530b82160a05387bd3d8bc36962.jpg

Oyun şu anki hali ile 200'den fazla tank, silah ve araç içeriyor ve geliştiriciler sıradaki faction için çalışmalara başladılar.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#11
Keşke dlc olarak çıkmasaymış.
Ara
Cevapla
#12
Bugün @Craetus ile 2.5 saat kadar tekrar oynadık División Azul görevi ile oyuna başladık ön hazırlığımızı yaparak arkası kesilmeyen sovyet kuvvetlerine karşı direndik. División Azul dan sonra veteran botlara karşı oynadık. Gates of Hell'in, Men of War a kıyasla ne kadar daha gerçekçi ve zor olduğunu tekrar hatırlamak güzel oldu. Gates of Hell'in farklı savaş zamanlarına göre araçların kullanılması ve doktirinlerin de değişerek zamana uyması oyunun keyfini daha da arttırıyor.

Botlara karşı ilk maçımızda savaşın ortalarındaki dönemde oynadık ve offensive doktirinimle Panzer G ve H en büyük araçlardı. Sovyet birlikleri gerçek savaştaki gibi zırhı ve topu yetersiz araçlar çağırdı. Yapay zeka üst düzey oyun performansı gösteremediği için kolaylıkla ilk maçı kazandık ama aldığımız keyif MoW a kıyasla çok daha fazlaydı.

İkinci maçımız late dönemindeydi ve artık Panzer G ve H normal birlik olmuştu. Özel puan ile strum çağırabiliyorduk. Normal puan ile Panter çağırdım arazim geniş ve düz olduğu için yüksek delme gücü daha avantajlıydı. Panter ile 220m mesafedki IS-1 tankına 144mm ye yakın delme kuvveti ile sıkmak bu oyunu benim için daha değerli yapıyor.

Daha önce bahsettiğim gibi bayraklar devasa alanlar olduğu için bayrak savunması dizerek 1 tane asker girip elinden alamıyor. Tankların menzillerini kullanmak çok büyük avantaj. Tankların en büyük zorluğu tamir kiti sayısı eğer tamir kitiniz biterse tankınızı terk etmek zorundasınız.
[+] 2 üye Euphrates nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Beklediğim indirimin gelmesiyle oyunu aldım. MoW oynadıktan sonra CoH2'den pek keyif alamıyordum, aynısı GoH ile tekrar olacak mı merak ediyorum.
IbnE9P2.gif
[+] 3 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Bugün Gates of Hell oynarken aldığım tank sslerini atmak istiyorum. Bu sayede strateji oyunlarındaki gelinebilecek seviyeyi daha iyi anlayabiliriz. MoW:AS2 deki gibi kuşbakışı ve third person bakışın ötesine geçerek first person bakışında da oynayabildiğimiz GoH tank savaşlarındaki nişan alma kabiliyetini arttırmaktadır. Tanklar konusunda ek olarak UI nin gayet düzgün atışlar yapabildiğini 200m uzaktaki tanka düzgün bir şekilde kitlenip dar açılardan onu görerek sıkabilmektedir. 

Asker çatışmalarında da fps yerine kendi haline bırakıp doğru pozisyon aldırmak daha mantıklı. Oyundaki çatışma mesafelerinin çok yüksek olması bazen askerleri görmekte zorluk çıkartıyor en mantıklısı pozisyon aldırıp kendi haline bırakmak.

Farklı araçlarından aldığım ekran görünteleri şöyledir;
Ekran_Goruntusu_251.png

Burada Panzer IV H tankı ile  alan hakimiyeti kurmaya giderken.

Ekran_Goruntusu_252.png

Panzer IV H ile bayrağıma koşan piyadeleri HE topları ile avlarken.

Ekran_Goruntusu_250.png

Sd.Kfz 231'in 20mm topu ve MG34'ü ile piyade biçerken. Sd.Kfz 231 aynı zamanda rusların özel puan ile çağırdığı bombardıman uçaklarını vurmaya yarıyor.

Ekran_Goruntusu_253.png

Özel Puan kullanarak çağırdığım Ace Tiger ile IS-1 e sıkarken, sol tarafta T34/76 tarafından patlatılmış Sd.Kfz 231'im duruyor, IS-1'in yanında özel puanla çağırdığım Hetzer ile patlattığım T34/76 gözüküyor.
[+] 2 üye Euphrates nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#16
Content Update 1 ve 2'den sonra, haftaya ücretsiz Community Update 1 güncellemesi ile birlikte oyunun çıkışından beri ilk defa yeni bir DLC çıkacak. Oyunun Çok Oyunculu PvP modunda mevcut olan Mid War ve Late War'a bu güncelleme ile birlikte Early War zaman dilimi de eklenecek. DLC ile birlikte yeni faction ve yeni içerikler gelecek ancak ne geleceği henüz bilinmiyor. Oyunun resmi Discord sunucusunda topluluk bu DLC ile birlikte, Early War zaman dilimine de uydukları için, Finlandiya veya Polonya factionın ekleneceğini tahmin ediyor.


Ücretsiz Community Update 1 ile birlikte oyuna "Domination" isimli yeni bir oyun modu eklenecek. Bu modda iki takımın da hayatı pahasına koruması gereken birer mevzii var. Zaman içinde haritada rastgele konumlarda ikincil hedefler belirleniyor. Ancak kazanmak için buraları ele geçirme zorunluluğu bulunmuyor. İkincil hedefleri ele geçirmek ekstra MP kazanımı sağlıyor. Oyun boyunca mühendis müfrezeleri ile mevziinizi güçlendirebiliyorsunuz. Amaç rakibe en çok hasarı verebilmek. Ayrıca zamanla Doktrin aşamalarında ilerlendiğinde harita yanal bir şekilde büyüyerek, kanatlardan saldırmak gibi yeni stratejiler denemenize de olanak sağlayacak.

Görsel
Yeni oyun modu: Domination

Ücretsiz güncelleme ile eklenecek yeni birimler:
  • Ba-10
  • T-28'in modeli yenilenecek
  • BT-7A
  • Sdkfz 250/3
  • Sdkfz 250/11
  • 28mm Pzb41


Ücretsiz güncelleme ile eklenecek yeni Çok Oyunculu haritaları:
  • 2v2 Suburbs
  • 3v3 Factory


Ayrıca yeni siper inşa etme ve siper alma mekanikleri, arayüzde düzeltmeler ve daha okunaklı birim işaretleri, birim formasyonları gibi çeşitli değişiklikler ve geliştirmeler de güncelleme ile birlikte eklenecek.

76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Content Update 1 çıktı. Oyun da, oyun çıktığından bu yana aldığı en büyük indirimi aldı. 1 hafta boyunca indirim devam edecek.

76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#18
Topluluk sıradaki modül ile gelecek olan factionın ya Polonya ya da Finlandiya olacağını tahmin ediyordu. Görünüşe göre Finlandiya tahminleri doğru çıktı. Barbedwire Studios, Gates of Hell: Talvisota'yı duyurdu ve Steam mağazasında yerini aldı. Henüz çıkış yapmadı.

Oyuna 1939 ve 1945 arasındaki Finlandiya ordusunun 40 aracını, 50 farklı üniformasını ve 20 silahını ekleyecek. 6 yeni campaign görevi, (MoW:AS'da da olan skirmishler gibi) Almanya, SSCB ve Finlandiya için toplam 12 adet skirmish campaign görevi, 20 yeni multiplayer ve dynamic campaign haritası eklenecek.

Oyunda multiplayerda Almanya ve SSCB için Mid ve Late War dönemleri mevcut. Bu DLC ile Early War dönemi de eklenecek her faction için. DLC'ye sahip olmasanız bile DLC'ye sahip olan oyuncuların kurduğu lobilere katılabilecek ve Finlandiya'ya karşı savaşabileceksiniz.

76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#19
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...ext=hotmod bu mod ile soğuk savaş dönemine ait araçlarla oynayabiliyorsunuz en keyifli ve zor olan araç helikopterdir. Gates of hell sinirleri bozan bugları bulunsa dahil oyun için balance ı iyi ayarlandığından dolayı sizi çeşitli oynanış şekillerine itiyor.
[+] 1 üye Euphrates nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
Görsel


Gates of Hell'in ilk DLC'si Gates of Hell: Talvisota, ana oyunun çıkışından tam 1 sene sonra çıktı. DLC çıkana kadar oyun, 12 ayda 24 güncelleme, 3 büyük Content Update aldı.

76561198034761601.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.