Shogun 2 - Otomo Klanı Rehberi
#1
Merhabalar, bu rehberde sizlere Shogun 2'de Otomo klanı oynarken neler yapmalısınız, neler yapılmamalı, nasıl birlikler basılmalı gibi bilgiler vereceğim. Eğer bir eksik görürseniz veya sizi tatmin etmeyecek kadar bilgi bulursanız neleri merak ediyorsunuz ve neler eklenebilir gibi şeyleri yanıt olarak aşşağıya yazabilirsiniz.

Tanımlama renkleri:

Yeşil - Birlikler
Kırmızı - Başlıklar
Açık kırmızı - Devletler
Eflatun - Bölgeler
Sarı - Binalar

Genel Durum:

unknown.pngstsmall507x507-pad600x600f8f8f8.png?widt...height=451
// Kyushu haritası(sol) ve Otomo bayrağı(sağ)


Öncelikle başlangıç olarak Kyushu adasında başlıyoruz. Batımızda Shoni klanı bulunmakta ve batılı inancına sahip olduğumuz için pek diplomasi şansımız yok. Kyushu'daki muhtemel düşmanımız Shimazu ancak oyun başı onun ile pek bir ilgimiz yok. Önceliğimiz batımızdaki Shoni klanını ele geçirmek ve sonrasında yavaş yavaş Kyushu'yu ele geçirmek. 

Birlik olarak 1/3 Mathlock Ashigaru, 1/3 Bow Ashigaru 1/3 Yari Ashigaru üretin. Mathlock Ashigarular iyi hasar verir ancak menzili kısadır, sayıca azdır ve zayıftır. Bow Ashigaruların menzili uzundur, hasarı ortadır ve zayıftır. Yari Ashigarular ise ön birimlerimiz olarak Bow Ashigaru birliklerimizi ve özellikle Mathlock Ashigaru birimlerimizi koruyacak. Sonradan araştırmalar ve binalar aracılığıyla daha iyi tüfeklileri ve Donderbuss Cavalary birliği açıp ortalığı kasıp kavurabiliriz.

Bina inşası olarak şu birliklere gereken tüm binaları kurun: Donderbuss Cavalary(Siege lvl2 + Cavalary lvl2 ), Katana Samurai(Sword lvl2 ), Portugese Tercos(Son lvl Port) ve son lvl Siege binası. Portugese Tercos veya Mathlock Samurai ana birimimiz olacak ve ordu düzenimiz ortalama şu düzende olacak: 

Erken oyun:
Yari Ashigaru, 4 Mathlock Ashigaru ve 2 Bow Ashigaru

Oyun ortası:
6 Katana Samurai, 4 Yari Samurai/Yari Ashigaru,
3 Donderbuss Cavalary/Bow Ashigaru, 7 Portugese Tercos/Mathlock Samurai

Oyun sonu:
3 Katana Samurai(Defans için), 3 Yari Samurai, 10 Portugese Tercos ve 4 Donderbuss Cavalary

Birlik Açıklamaları:

Katana Samurailer oyun ortası çok iyidir sebebi ise yüksek moral, saldırı ve defans oranlarıdır. Portugese Tercos'a ulaştıysanız Katana Samurai üretimi sayısını yarıya indirin ve onları Donderbuss veya Tercos'a çevirin.

Tercosların saldırı oranı Katana Samurailer kadardır ancak savunma oranı çok düşüktür dolayısıyla bunlar ile savunma yapmanız imkansızdır.

Donderbuss Cavalary birlikleri ise hem çevik hem de güçlüdür ve en azından azıcık bile olsa atlıya ihtiyacınız var.

Yari Samurailer bize süvari counterlamakta yardımcı olacaklardır bu yüzden az olsalar da olsunlar.

Savaş&Diplomasi:

Durumumuz kötü olarak başlıyoruz. Hristiyan olduğumuzdan dolayı çokça devlet tarafından saldırıya uğrayacağız ancak derin bir defans yaparak düşmanları savuşturacağız. Önce yazılan birliklerden oyun başı için olanı üretin(orta düzey ihtiyaçları karşılayana kadar(Hızlı karşılayın)). 

Savaş:

unknown.png
1 Piyade+ 2 Tüfekli/Okçu vs 1 Piyade(Flanklama benzeri menzilli taktik)
unknown.png
İkili flank tuzağı(Warhammer oyunundan)

Not: Aşşağıda yazılan Mathlockların yerini Tercoslar alır ve Tercosları hücumda kullanabilirsiniz. Ve burası muharebe rehberi mi vs diyebilirsiniz ancak Takeda'nın savaş stili farklı Otomo'nun farklı. Flank yapma Otomo için en iyi savaş stillerinden bence.

Düz muharebede Mathlock Ashigaru ile düşman yanlarından sıkacağız. Eğer başka birlikler Mathlock Ashigarularımıza yürüyorsa arkadan bir Katana Samurai birliği getirin ve onu düşmana saldırtıp bu sefer söz konusu kanattaki tüfekli birliği ona saldıran birliğe sıktırın aynı bu fotoğraftaki gibi. Sürekli düşmanlar muharebedeyken yanlarından veya arkasından sıkın/saldırın böylece moralleri çok azalacak ve savaş boyutu büyüyecek.

Kale defansı yaparken önce Okçu birliklerinizi öne koyun ve düşmanların biraz yaklaşmasını bekleyin. Bow Ashigaruları yaklaşık 2 kere oklarını attıklarında azıcık gerisinde bıraktığınız Mathlock Ashigaruları öne çekin ve onların sıkmasını bekleyin. Düşman tırmanmaya başladığında Katana Samuraileri kaledeki savunma konumuna getirin ve düşmanların tırmanırken ölmesini izleyin.

Defans yaparken bir önemli nokta yerleşim. Örneğin Bow Ashigaruları ve Mathlock Ashigaruları en çok piyadenin olduğu yere koyun ve karşınızda okçuların olduğu yere ne piyade ne okçu koyun. Düşman piyadeler yaklaştığında oraya hemen bir piyade birliği sevk edin ve oradan çıkışı engelleyin. O sırada sizin birlikleriniz karşı piyadeleri eritiyor olacak bu sefer de bir önceki anlattığımı uygulayın. 

Diğer bir düz arazi savaşı seçeneği ise, bir sıra halinde iken düşman yaklaşana kadar(Mümkünse tepelikte olun) ateş edin/ok atın ve sezgisel olarak eğer düşmanın size ulaşmasına 4 saniye varsa geri çekilmeye başlayın. Katana Samuraileriniz ile düşmanın yaklaşan birliğine saldırın ve yanlardan savaşan düşmanlara sıkın. 
Bunlar basit şeylerdi, detaylısını başka bir rehberim olursa onda anlatırım. Şimdi diplomasiye geçelim.

Diplomasi:

Öncelikle Shoni klanını yok edin. Ardından Sagara klanını yok edin ve sonrasında da Shimazu ile büyük bir savaş yapıp Kyushu'yu ele geçirin. Buradan sonra diğer klanlar ile barışı koruyun ve batımızdaki ticaret noktalarına ticaret gemileri yollayın. Ticaret mallarını ticaret gemileri aracılığıyla ele geçirin ve bulabildiğiniz her devlet ile ticaret yapın.

Oyun başı kurtuluş savaşı yaşayacaksınız muhtemelen. Eğer şanslıysanız Shoni klanını işgale uğramadan ele geçirirsiniz. Eğer daha da şanslıysanız Sagara klanını yok edip olası işgali yok edersiniz. Sagara ve Shoni düştüğünde sizi durduracak pek bir güç kalmayacak. Ancak unutmayın, her an işgale uğrayabilirsiniz(muhtemelen deniz üzerinden).

Yeterince ekonominizi ve ordunuzu topladığınızda da kuzeydeki ve güneydeki adaları ele geçirin. Adaları himayenize alıp büyük bir ticaret kurduğunuzda da Ouchi veya Amako (Yerel güçler, muhtemelen Kyushu'dan geçiş olan yeri birisi ele geçirecek)klanına saldırıp ele geçirin.

Ticaret sadece sizin için bir kumardır. Çünkü siz Hristiyansınız ve klanlar sizden mal almak istemeyebilir. İstemezlerse kurabildiğiniz büyük bir orduyu kurun ve saldırmaya başlayın. Sizin güçlü birlikleriniz var ve medeni olma avantajına sahipsiniz. Pekala iyi toplara sahip olmayabilirsiniz ancak tüfek denen muhteşem silaha sahipsiniz(Hem de portekiz tüfekleri).

Dikkat edilmesi gerekenler:
1. Sakın Kyushu'yu ele geçirmeden başka bir klana savaş açmayın.
2. Tüfekçiden fazla okçu basmayın. Çünkü tek avantajımız tüfekçiler.
3. Oyun başı tek önceliğiniz haritada sağ kalmak ve Kyushu'da üstünlük kurmak. Bu yüzden olabildiğince birlik üretip düşman kaleleri ele geçirin ve başkentinizi koruyun.
4. Vergiyi oyun başı yüksek tutabilirsiniz ancak Kyushu'yu aldıktan sonra vergiyi indirin.
5. Shimazu'dan hızlı büyümezseniz yenilirsiniz. Bu yüzden hızlıca klanları yutun.
6. Hiç bir klana güvenmeyin.


Evet, rehber bu kadardı. Eksik gördüğünüz/Hata gördüğünüz/Öneriniz/Anlamadığınız olduğu bir kısım varsa yanıt olarak yazabilirsiniz.
[+] 4 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
(24-12-2020, 04:44)Yasin Ahmet : 6. Hiç bir klana güvenmeyin.

Katılıyorum
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Rehber için teşekkürler. Kendilerinin monu avatarımı süslemektedir görüldüğü üzere.

Otomo, Ouchi ve Shoni ile savaş hâlinde başlıyor. Yani 2 tarafınız düşmanlarla çevrili. Oyunun başında 1 adet Matchlock Kobaya'nız var. Bu birim ile, Shoni'nin işini bitirdiğiniz esnada Ouchi'nin Kyushu'ya asker çıkarmayacağından emin olmak için boğazı kapatabilirsiniz. Oyun başında Bow Kobaya'dan daha üstün olduğu için düşmanlarınızın o gemiyi oradan kaldırması kolay olmayacaktır.

Normalde ülkenizde aynı anda 1 Nanban Trade Port bulundurabiliyorsunuz. Fakat biraz "gamey" bir taktikle bu sayıyı 2'ye çıkarabilirsiniz. Mesela başkentiniz Bungo'da bir Nanban Trade Port var, bu sebeple Buzen'de Nanban Trade Port yapamıyorsunuz. Eğer Bungo'yu isyancıların almasına izin verirseniz hâlihazırda ülkenizde hiç Nanban Trade Port kalmadığı için Buzen'de bir tane inşa edebilirsiniz. Bundan sonra da Bungo'yu geri aldığınızda 2 Nanban Trade Port'a sahip olacaksınız. Bu taktiği, isyancılara (veya başka bir ülkeye) bıraktığınız şehri istediğinizde geri alma garantiniz varsa kullanabilirsiniz.

Nanban Trade Ship'ten bahsetmesek olmaz. Fiyatı ve bakım masrafı pahalı olsa da, maliyetini fazlasıyla karşılıyor. Bu gemi sayesinde denizlerde terör estirebilirsiniz. Bir Nanban Trade Ship tek başına en az 4-5 tane gemiyi batırabilir. Ama Fire Bomb Thrower gemilerinin Nanban Trade Ship'inize yaklaşmasına izin vermeyin.

Son olarak, hem ticaret noktalarına yakınsınız hem de oyunun başlangıcından itibaren Trade Ship üretebiliyorsunuz. Yani ticaret konusunda çifte avantaja sahipsiniz. Evet, diğer klanlar "kâfir" Otomo'dan nefret ediyor olabilir ama dış ülkelerle ticaretinizi (ticaret noktaları) Nanban Trade Ship birimleriyle sağlamlaştırmak sizin elinizde.
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
@Attila the Hun, geri dönüş için teşekkürler. Ouchi ile de savaşta başladığımız tamamen aklımdan çıkmış rehbere bir iki güncelleme getirdiğim zaman onun ile ilgili yazıları çoğaltırım. Ayrıca Shoni yerine Kyoshi yazmışım onu da düzelttim.
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.