12-05-2018, 14:51
(Son Düzenleme: 12-05-2018, 14:53, Düzenleyen: Ksenofanex.)
(12-05-2018, 14:26)perverende :(12-05-2018, 13:32)Merco : Merak ettim bu oyunu. Nerden bulabilirim?
Steamde var. steam linki
Düşük parayla başlanan oyunlarda stratejim genelde market açmaktır. Diğer şirketlerin ve limanlarda bulunan ürünleri markette satarak minimum masrafla kâr etmeye çalışıyorum. Zaten 10m $ fazla bir seçenek bırakmıyor. Bir diğer taktik de çok az hammadde isteyen ürünlerin üretimlerini yapmak. Cüzdan gibi sadece deriyle üretilen ürünler başlangıç için ideal. Kredi çekerek büyümek de bir diğer strateji.
Başlangıçta borsa oyunları bana çok mantıklı gelmedi. Yapayzeka bazen garip davrandığı için hangi şirketin düzgün yönetilip kâr edeceğini kestirmek kolay olmuyor. Bu da borsayı biraz kumara çeviriyor. Veya şöyle yapılabilir; oyunda zamanı ilerletip 1 yıl falan, hangi şirketin ne yatırımlar yaptığına bakıp kâr edeceğini düşündüğünüz şirketin hisselerini alabilirsiniz. Fakat şirketin borsadaki değerinin çok yükselmeden hamlenizi yapmanız gerekir. Geç kalırsanız şirketin borsadaki rekorlarına bakıp iç çekersiniz.
Oyunun suyunu çıkardığım için kendi kendime oyun tarzları oluşturmuştum. Bir oyunumda hiç bir üretim-satış yapmadan sadece borsa faaliyetiyle oynamayı kendime hedef koyup koca şirketleri ele geçirmiştim çok eğlenceliydi benim için.
Rehber konusunda şunu diyebilirim; belki oyuna yeni başlayanlar için yüzeysel taktikler verip gerisini oyunculara bırakabiliriz. Ancak oyunun en sıkıntılı yanı arayüzü. Neyin ne işe yaradığını resimlerle falan anlatmak lazım. Bir youtube kanalım var belki orada anlatıp buraya koyabilirim. Resimlerle anlatmak gözümü korkuttu şuan.
Oyundaki rehberi ve oyunu genel olarak Türkçe olarak anlatan bir video serisi var :
https://www.youtube.com/playlist?list=PL...nqI-Lsjqp2
Sen de istersen video çekip kendi bulduğun taktikleri anlatabilirsin. Ben de oyunu yeni yeni öğreniyorum, şuan tutorialın farming kısmındayım. Oyunun kendi rehberi detaylı ve açıklayıcı olsa da benim kafama takılan şeyler var. Ürünlerin ne kadar talep gördüğünü anlamak için illa satmak mı zorundayız? Ürün satmadan piyasa araştırması vs yapamıyor muyuz? Seaport'un üzerine gidip tıkladığımda ürünlerin market sharesini vs gösteriyor ama talebi göstermiyor. Talebi sanırım necessity index'ten anlıyoruz? Öyleyse yapmam gereken dükkan kurmadan önce Seaport'a gidip satılan ürünleri bulmak sonra o ürünlerin Product Information'undan Necessity Index'ine bakmak? Bir de, advertising çok gerekli mi? Yani advertising sadece markalaşmayı mı arttırıyor yoksa doğrudan satışlara da etki ediyor mu? Bir de sağ taraftaki layout'un ortası hep boş oluyor ya, ben ortaya Advertising departmanı kuruyorum ve tüm satış departmanlarına bağlayıp ürün başına 100.000 $ bütçe veriyorum. Doğru mu yapıyorum?