Simülasyon: Capitalism Serisi
#1
Capitalism 1995 yılında çıkan ilk oyunuyla seriye başlayan bir iş simülasyonu oyun serisidir.
Capitalism (1995), ilk oyunun elden geçirilmiş hali olan Capitalism Plus(1996) ve Capitalism(2001) olmak üzere 3 oyundan oluşmaktadır.


Capitalism'e dair üye paylaşımları, yorumlar vb. iletiler bu konu altında yer alır.

Pek çoğumuzun merakla başladığı,hüsranla ragequit attığı bu karmaşık ve ilginç oyun yine pek çoğumuzun içinde sürekli batmaktan,bir türlü çözememekten,kar edememekten ukte olarak kalmıştır. Ben derim ki, toplanın Capitalizm mağduru hırslı capitalistler, birleşelim ve başaralım! :))

Bu oyunla ilgilenenler, ilgi duyup öğrenmek isteyenler için bilgili olanlarla birlikte rehber/türkçe yama hazırlama ve sohbet grubu kurma fikrim var. Hatta bununla ilgili Telegram grubu kurmayı da düşünüyorum. Kimler benimle?
[+] 3 üye Ksenofanex nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
15 yıldır ara ara oynadığım, bilgisayarımdan hiç silmediğim tek oyun. Her konuda yardımcı olmaya çalışırım. Tycoonlardan hoşlanan, ekonomi, işletme okuyan herkesin kaçırmaması gereken bir oyun.
Cap1 oynamadım ama Cap2'nin suyunu çıkardım. Başlayacak olanlar Cap2 ile başlayıp oyunu öğrenip daha sonra Cap 2 Lab eklentisini edinmesini tavsiye ederim.
Ara
Cevapla
#3
(11-05-2018, 21:34)perverende : 15 yıldır ara ara oynadığım, bilgisayarımdan hiç silmediğim tek oyun. Her konuda yardımcı olmaya çalışırım. Tycoonlardan hoşlanan, ekonomi, işletme okuyan herkesin kaçırmaması gereken bir oyun.
Cap1 oynamadım ama Cap2'nin suyunu çıkardım. Başlayacak olanlar Cap2 ile başlayıp oyunu öğrenip daha sonra Cap 2 Lab eklentisini edinmesini tavsiye ederim.

Öncelikle ilgin ve desteğin için teşekkürler. Sanırım ilk önce küçük tüyolar, taktikler ve önemli detaylar hakkında küçük bir rehber epey iş görecektir. Bu konuda detaylı ve güzel bir rehber hazırlayabilir misin? Kendi oyunlarında yaptığın taktikleri, keşfettiğin açıkları, mutlaka yapılması gereken şeyleri vs yazdığın detaylı, küçük bir yazı çok işe yarayacaktır. Örnek olarak başka bir forumda bir arkadaş borsada spekülasyon yapmayı ve çokça para kazanmayı eğlenceli ve anlaşılır bir şekilde anlatmış ;

[+] 1 üye Ksenofanex nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Merak ettim bu oyunu. Nerden bulabilirim?
Ara
Cevapla
#5
(12-05-2018, 13:32)Merco : Merak ettim bu oyunu. Nerden bulabilirim?

Steamde var. steam linki

Düşük parayla başlanan oyunlarda stratejim genelde market açmaktır. Diğer şirketlerin ve limanlarda bulunan ürünleri markette satarak minimum masrafla kâr etmeye çalışıyorum. Zaten 10m $ fazla bir seçenek bırakmıyor. Bir diğer taktik de çok az hammadde isteyen ürünlerin üretimlerini yapmak. Cüzdan gibi sadece deriyle üretilen ürünler başlangıç için ideal. Kredi çekerek büyümek de bir diğer strateji.

Başlangıçta borsa oyunları bana çok mantıklı gelmedi. Yapayzeka bazen garip davrandığı için hangi şirketin düzgün yönetilip kâr edeceğini kestirmek kolay olmuyor. Bu da borsayı biraz kumara çeviriyor. Veya şöyle yapılabilir; oyunda zamanı ilerletip 1 yıl falan, hangi şirketin ne yatırımlar yaptığına bakıp kâr edeceğini düşündüğünüz şirketin hisselerini alabilirsiniz. Fakat şirketin borsadaki değerinin çok yükselmeden hamlenizi yapmanız gerekir. Geç kalırsanız şirketin borsadaki rekorlarına bakıp iç çekersiniz. 

Oyunun suyunu çıkardığım için kendi kendime oyun tarzları oluşturmuştum. Bir oyunumda hiç bir üretim-satış yapmadan sadece borsa faaliyetiyle oynamayı kendime hedef koyup koca şirketleri ele geçirmiştim çok eğlenceliydi benim için.

Rehber konusunda şunu diyebilirim; belki oyuna yeni başlayanlar için yüzeysel taktikler verip gerisini oyunculara bırakabiliriz. Ancak oyunun en sıkıntılı yanı arayüzü. Neyin ne işe yaradığını resimlerle falan anlatmak lazım. Bir youtube kanalım var belki orada anlatıp buraya koyabilirim. Resimlerle anlatmak gözümü korkuttu şuan.
Ara
Cevapla
#6
(12-05-2018, 14:26)perverende :
(12-05-2018, 13:32)Merco : Merak ettim bu oyunu. Nerden bulabilirim?

Steamde var. steam linki

Düşük parayla başlanan oyunlarda stratejim genelde market açmaktır. Diğer şirketlerin ve limanlarda bulunan ürünleri markette satarak minimum masrafla kâr etmeye çalışıyorum. Zaten 10m $ fazla bir seçenek bırakmıyor. Bir diğer taktik de çok az hammadde isteyen ürünlerin üretimlerini yapmak. Cüzdan gibi sadece deriyle üretilen ürünler başlangıç için ideal. Kredi çekerek büyümek de bir diğer strateji.

Başlangıçta borsa oyunları bana çok mantıklı gelmedi. Yapayzeka bazen garip davrandığı için hangi şirketin düzgün yönetilip kâr edeceğini kestirmek kolay olmuyor. Bu da borsayı biraz kumara çeviriyor. Veya şöyle yapılabilir; oyunda zamanı ilerletip 1 yıl falan, hangi şirketin ne yatırımlar yaptığına bakıp kâr edeceğini düşündüğünüz şirketin hisselerini alabilirsiniz. Fakat şirketin borsadaki değerinin çok yükselmeden hamlenizi yapmanız gerekir. Geç kalırsanız şirketin borsadaki rekorlarına bakıp iç çekersiniz. 

Oyunun suyunu çıkardığım için kendi kendime oyun tarzları oluşturmuştum. Bir oyunumda hiç bir üretim-satış yapmadan sadece borsa faaliyetiyle oynamayı kendime hedef koyup koca şirketleri ele geçirmiştim çok eğlenceliydi benim için.

Rehber konusunda şunu diyebilirim; belki oyuna yeni başlayanlar için yüzeysel taktikler verip gerisini oyunculara bırakabiliriz. Ancak oyunun en sıkıntılı yanı arayüzü. Neyin ne işe yaradığını resimlerle falan anlatmak lazım. Bir youtube kanalım var belki orada anlatıp buraya koyabilirim. Resimlerle anlatmak gözümü korkuttu şuan.

Oyundaki rehberi ve oyunu genel olarak Türkçe olarak anlatan bir video serisi var :

https://www.youtube.com/playlist?list=PL...nqI-Lsjqp2

Sen de istersen video çekip kendi bulduğun taktikleri anlatabilirsin. Ben de oyunu yeni yeni öğreniyorum, şuan tutorialın farming kısmındayım. Oyunun kendi rehberi detaylı ve açıklayıcı olsa da benim kafama takılan şeyler var. Ürünlerin ne kadar talep gördüğünü anlamak için illa satmak mı zorundayız? Ürün satmadan piyasa araştırması vs yapamıyor muyuz? Seaport'un üzerine gidip tıkladığımda ürünlerin market sharesini vs gösteriyor ama talebi göstermiyor. Talebi sanırım necessity index'ten anlıyoruz? Öyleyse yapmam gereken dükkan kurmadan önce Seaport'a gidip satılan ürünleri bulmak sonra o ürünlerin Product Information'undan Necessity Index'ine bakmak? Bir de, advertising çok gerekli mi? Yani advertising sadece markalaşmayı mı arttırıyor yoksa doğrudan satışlara da etki ediyor mu? Bir de sağ taraftaki layout'un ortası hep boş oluyor ya, ben ortaya Advertising departmanı kuruyorum ve tüm satış departmanlarına bağlayıp ürün başına 100.000 $ bütçe veriyorum. Doğru mu yapıyorum?
Ara
Cevapla
#7
Alıntı:Ürünlerin ne kadar talep gördüğünü anlamak için illa satmak mı zorundayız? Ürün satmadan piyasa araştırması vs yapamıyor muyuz? Seaport'un üzerine gidip tıkladığımda ürünlerin market sharesini vs gösteriyor ama talebi göstermiyor. Talebi sanırım necessity index'ten anlıyoruz?

Eğer ürünü hiç bir şirket satmıyorsa ne kadar satılabileceği maalesef bilinmiyor. Benim de muzdarip olduğum bir konuydu. Az çok tahmin edebiliyorsun. Başka şirketler satıyorsa zaten gözüküyor ama henüz o sektöre kimse girmediyse biraz kör işi oluyor. Ama dediğin gibi necessity index tüketicilerin yüzde kaçının bu ürüne ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. Eğer yüksekse çok fazla müşteri potansiyeli oluyor. Zaten dikkat ettiysen günlük ihtiyaçlarda (gıda gibi) yüksektir necessity. O yüzden ben genelde oyun başında markette gıda ürünleri satmayı tercih ediyorum. Çoğu şirket de oyun başı çiftlik kurduğu için arz sıkıntısı yaşamıyorum. Fakat yapayzeka da NI yüksek olan ürünlere yöneldiği için rekabet oluyor. 

Alıntı:Öyleyse yapmam gereken dükkan kurmadan önce Seaport'a gidip satılan ürünleri bulmak sonra o ürünlerin Product Information'undan Necessity Index'ine bakmak?
NI'den ziyade sektörde kaç tane rakip var ona bak. Ne kadar çok rakip o kadar çok rekabet ve zarar demek. Limandan, genelde kimsenin satmadığı, kaliteli ve ucuz ürünleri satmaya çalış. Ama kimse satmıyor diye de en berbat kalitede pahalı ürünleri satmaya kalkışma. Bir ürünü kimse satmıyor diye tüketiciler illa senden almak zorunda değil. Oyunda bizim görmediğimiz local satış mekaniği de var. Hiç bir şirketle rekabet etmiyorsan local satıcılarla rekabet edersin.

Alıntı:Bir de, advertising çok gerekli mi?

Tüketiciler her ürün için 3 kritere bakarlar. Fiyat, kalite, marka değeri. Bu üç değer her ürün için farklı değerdedir. Aşağıdaki resimlerde yuvarlak içine bakarsan orda da görebilirsin. 

Pl817b.jpg
Burda gördüğün üzere tüketiciler yumurta alırken %44 fiyatına %44 kalitesine %12 de markasına dikkat ediyorlar. Yani yumurta satarken daha çok satmak istiyorsan kaliteli ve ucuz yapman gerekir. Markaya ise neredeyse hiç bakmıyorlar. Yani sen ürettiğin yumurtanın market değerini 100 puan bile yapsan çok bir şey değişmez. 

Şimdi de kolaya bakalım
p6ybMN.jpg
Burda da gördüğün üzere tüketiciler kola alırken markaya %52, kaliteye %19 fiyata %29 dikkat ediyorlar.
Reklam harcamalarını buna göre düzenleyebilirsin.

Alıntı:Bir de sağ taraftaki layout'un ortası hep boş oluyor ya, ben ortaya Advertising departmanı kuruyorum ve tüm satış departmanlarına bağlayıp ürün başına 100.000 $ bütçe veriyorum. Doğru mu yapıyorum?

Evet doğru yapıyorsun. Advertising kutusunu bağladığın her kare için o fiyatı ayrı ayrı ödersin. 4 kutuya da bağlarsan her biri 100binden 400bin reklam harcaması yaparsın. Bir advertisinge farklı ürünleri de bağlayabilirsin. Ama sadece kendi ürettiğin ürünlerin reklamını yap. Çünkü başkasının ürününün reklamını yaparsan bundan onlar da faydalanır.
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Peki ürettiğim hammaddeleri sadece kendim kullanmak istiyorsam başka kimseye satmak istemiyorsam Internal Sale mavi mi olmalı yeşil mi? Bir de diyelim ben fabrikada Leather Wallet'i 1 dolara mal ediyorum, bunun standart satış ücreti 5 dolar. Ben kendim alacağım için satış ücretini 1.5 $ yapıp dükkandaki fiyatı uçursam(Örneğin 20 $) daha mantıklı olmaz mı? Fabrikadaki Private Labelling departmanı etiketleme departmanı di mi? Gerekli mi? Son olarak, borsada amaç ne olmalı? Ben genelde borsayla pek ilgilenmiyorum, kendi şirketimin hisse çoğunluğunu yüksek tutmaya bakıyorum sadece. Şimdi sadece borsayla ilgilendiğim bir oyun açtım ve epey zevkli ama %51'ini ele geçirdiğim şirketlerle ne kredi çekebiliyorum ne de yeni hisse sürebiliyorum piyasaya. Ele geçirdiğim şirketleri nasıl batırabilirim? Aslında batırmak biraz saçma olur çünkü ele geçirene kadar o kadar para yatırmış oluyorum. Teşekkürler şimdiden.

Ara
Cevapla
#9
Alıntı:Peki ürettiğim hammaddeleri sadece kendim kullanmak istiyorsam başka kimseye satmak istemiyorsam Internal Sale mavi mi olmalı yeşil mi?
Evet, bir kere tıklayınca yeşil oluyordu sanırım. O da başkası alamaz demek.
 
Alıntı:Bir de diyelim ben fabrikada Leather Wallet'i 1 dolara mal ediyorum, bunun standart satış ücreti 5 dolar. Ben kendim alacağım için satış ücretini 1.5 $ yapıp dükkandaki fiyatı uçursam(Örneğin 20 $) daha mantıklı olmaz mı?
Olur ben de öyle yapıyorum. Ama internal satış yapmalısın. 

Alıntı:Fabrikadaki Private Labelling departmanı etiketleme departmanı di mi? Gerekli mi?
Evet. Limanlardan aldığın ürünlere şirketinin etiketini bastırıp marka değerini yükseltmeye çalışabilirsin. Ve ya şirket olarak yüksek marka değerin varsa etiketlediğin ürünler de marka değerinden faydalanır. Çok özel haller dışında pek gerekli değil. 

Borsada kısaca 3 iş yapabilirsin. 
1- Hisse arzı yaparak kendine sermaye sağlarsın.
2- Diğer şirketlerin hisse çoğunluklarını ele geçirerek, şirket birleşmesi yapabilirsin. Yanılmıyorsam %75 hisse çoğunluğu ele geçirirsen merge(birleşme) seçeneği çıkar.
3- Değerleneceğini düşündüğün şirketlerin hisselerini alarak, değerlenince satarak kâr edersin.
%51'ini ele geçirdiğin şirketin zarar edip batmasının sana bir faydası olmaz.

Alıntı:1-) A şirketinin %100'ünü alabilecek potansiyeliniz var ise, bu şirketin %51'ini alın. Bu şirketin kasasındaki para ile B şirketinin %51'ini almaya çalışın. B şirketinin %51'i ile C şirketini ve bu böylece tüm şirketleri kapsayana kadar gidecektir. 1 şirket ile tüm şirketleri %51'ini alabilirsiniz.
Bu taktik iyidir, benim de kullandığım bir taktik.
Birleşme hareketlerini uzun vadede yapmak doğrudur. Kısa sürede bir şirketi ele geçireceğim deyip hisselere abanırsan çok değerlenir.
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Abi ne taktikler dönüyo be. Reelde de borsa oynayın bence. Bişeyler kazanırsınız.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#11
Oyun baya ilgimi çekti. Mezun olduktan sonra bir göz atacağım mutlaka.
Ara
Cevapla
#12
Hazır sofistike,gerçekçi ve eğitici oyunlara sarmışken, Geopolitical Simulator 4 ile ilgili başlık da açalım mı?
Ara
Cevapla
#13
(14-05-2018, 22:20)ArthurDayne : Hazır sofistike,gerçekçi ve eğitici oyunlara sarmışken, Geopolitical Simulator 4 ile ilgili başlık da açalım mı?

Birkaç kere deneyip başarısız olduktan sonra varsa tecrübeli insanların yazdıklarını okumak isterim.
Ara
Cevapla
#14
(14-05-2018, 22:20)ArthurDayne : Hazır sofistike,gerçekçi ve eğitici oyunlara sarmışken, Geopolitical Simulator 4 ile ilgili başlık da açalım mı?

Var zaten. https://forum.strategyturk.com/konu-stra...-simulator
Ara
Cevapla
#15
Capitalist Campaign 4. Bölüm "Drug Czar"ı geçemedim bir türlü. Oyuna başlar başlamaz zamanı durduruyorum, piyasaya hisse senedi sürüyorum sürebildiğim kadar, hisse senetleriyle beraber toplam nakitim 250 m $ oluyor. Daha sonra rakiplerimden benden ileri oldukları 3 drug teknolojisini alıyorum ve hammadesinden satışına uçtan uca tamamen benim kontrol ettiğim iş modeline başlıyorum. Bu konuda kafam karışık.

1-Drug üretmek için gereken 2 kaynak var ; Chemical materials ve plastic. Şimdi ilk önce Chemical Material Madeni ve Oil well kuruyorum daha sonra küçük bir Plastik fabrikası kuruyorum. Hammaddeleri ben çıkardığım için kendime maliyetinden satıyorum. Örneğin Oili 0.2 centten çıkarıyor, 0.2 cente kendime satıyor, fabrikada 0.4 cente plastiğe çeviriyor ve yine 0.4 cente sadece kendime satıyorum. Böyle yapmanın avantajı ürün fiyatları çok ucuz oluyor ve kar marjı epey artıyor ve acaip bir rekabet avantajı veriyor. Şöyle ki 0.10 cente mal ettiğim Headpill'i 1 dolara satıyorum ve rakiplerim mecburen rekabet etmek için fiyatları 4-5 $'dan 1 $'a kadar düşürmek ve tamamen zarar etmek zorunda kalıyor. Dezavantajı ise fabrikalar çok zarar ediyor ki planın bir parçası bu, pazarı domine etmek ve en yüksek pazar payına sahip olmak için retail storelerin ilk başta zarar etmesi normal. Bu kendin üret kendin sat stratejisi genel olarak mantıklı mı? Öbür türlü kaynakları dışarıdan alıp ürettiğimde maliyeti 1.50 $ iken satış max 2.10 $ olabiliyor rekabet edebilmek için.

2-Utilization tam olarak ne? %100'de olması sorun olduğunun göstergesi mi? Ben trainingi tüm yatırımlarımda fullüyorum, yanlış mı yapıyorum?

3-Advertising doğrudan satışlara etki ediyor mu? Pazar payı kapmada rolü var mı yoksa sadece brand'i mi arttırıyor?

Danke.
Ara
Cevapla
#16
1- Genelde ben de bir ürünün tüm aşamalarını kendim yapmaya çalışıyorum. Yapayzekaya güven olmuyor, bana sattığı ürüne çok fazla talep olursa fiyat yükseltiyor veya satmaktan tamamen vazgeçiyor, üretim zincirimi aksatabiliyor. O yüzden kendin yapman çoğu zaman daha iyidir. Fakat oyun başlarında henüz yüksek üretim ve satış kapasitelerine ulaşmadan, bir tane petrol kuyusu ordan bir tane plastik fabrikası falan açarsan sürekli kapasite fazlası verir boşa maliyet çıkarırsın şirkete. Pazarda belli bir orana ulaşmadan önce en azından bazı hammaddeleri diğer şirketlerden temin etmek daha kârlı olabilir.

2-Utilization o bölümün kapasite kullanımını gösterir. %100 olması kötü değil, iyidir. Bölüm tam kapasite çalışıyor demektir. Training çok ciddi masraf kalemidir. Kullanırken daha verimli olmak gerekir. Eğer bir fabrika veya dükkan tam kapasitesinde çalıştığı halde talebi karşılayamıyorsa verimliliği artırmak için training yapmak gerekir. Halihazırda talebi karşılayan bir tesisin daha çok üretim yapması ekstra maliyet ve maldan başka bir fayda sağlamaz.

3-Evet. Yukarıdaki mesajda da anlatmıştım. Her ürünün marka değeri tüketiciler üzerinde belli bir etkiye sahiptir.
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
(15-05-2018, 15:59)perverende : 1- Genelde ben de bir ürünün tüm aşamalarını kendim yapmaya çalışıyorum. Yapayzekaya güven olmuyor, bana sattığı ürüne çok fazla talep olursa fiyat yükseltiyor veya satmaktan tamamen vazgeçiyor, üretim zincirimi aksatabiliyor. O yüzden kendin yapman çoğu zaman daha iyidir. Fakat oyun başlarında henüz yüksek üretim ve satış kapasitelerine ulaşmadan, bir tane petrol kuyusu ordan bir tane plastik fabrikası falan açarsan sürekli kapasite fazlası verir boşa maliyet çıkarırsın şirkete. Pazarda belli bir orana ulaşmadan önce en azından bazı hammaddeleri diğer şirketlerden temin etmek daha kârlı olabilir.

2-Utilization o bölümün kapasite kullanımını gösterir. %100 olması kötü değil, iyidir. Bölüm tam kapasite çalışıyor demektir. Training çok ciddi masraf kalemidir. Kullanırken daha verimli olmak gerekir. Eğer bir fabrika veya dükkan tam kapasitesinde çalıştığı halde talebi karşılayamıyorsa verimliliği artırmak için training yapmak gerekir. Halihazırda talebi karşılayan bir tesisin daha çok üretim yapması ekstra maliyet ve maldan başka bir fayda sağlamaz.

3-Evet. Yukarıdaki mesajda da anlatmıştım. Her ürünün marka değeri tüketiciler üzerinde belli bir etkiye sahiptir.
Üstteki resimde görüldüğü gibi dükkanımdaki hem utilization düşük hem de talebi karşılayamıyor. Fabrikada da böyle retailde de. Neden böyle bu? Supply barı hep ortalarda geziyor, Large factory kursam ve trainingi fullesem bile değişmiyor.
Fabrikada da aynı şekilde utilization ve supply düşük. Benim merak ettiğim şey ürünlerin fabrika çıkış fiyatını biraz yüksek tutmakta fayda olup olmadığı. Şimdi üstteki resimdeki Headache pill'in maliyeti 0.25 sent satış fiyatı 1.5 $, böyle olunca retialdeki fiyatını 5-6 $ yapabiliyorum. Öbür türlü fabrika çıkış fiyatını 0.25 cent yapıp retail fiyatını 3 $ falan yaparsam, rakiplerimin fiyatı 5 $ olmasına ve benim ürünümün onlarınkinden kaliteli olmasına rağmen alan olmuyor. Sanırım uçuk kâr marjından? Hangisini yapmalıyım?
Bu listedeki Overhead ne oluyor? Ulan ne saçma iş anlamadım, fabrikalar kâr ediyor advertisingden dolayı retailler zarar ediyor ve pazar payı yerinde sayıyor. İnternette bi' göz gezdirdim de herkes HQ'nun hayati olduğunu ve bir an önce yapılması gerektiğini söylüyor. Ben zaten Drug Czar bölümünde olduğum için rakiplerden teknoloji almak için oyunun başında HQ kurmak zorundayım ama teknolojiyi aldıktan sonra yıkıyorum. Bu sefer dursun dedim CMO aldım 80 expertiseli ama pek bi' işe yaramadı. CTO ve COO alırken hange expertiselere bakmalıyım? Valla ne kadar teşekkür etsem az, minnettarım. :)
Ara
Cevapla
#18
Fabrikadan başlayalım;
Fabrikada 3 farklı ürün üretiyorsun. Bu fabrikada toplamda 3 tane üretim slotun faaliyette. Onlarda utilization %100 yani harıl harıl çalışıyorlar. Fakat satış departmanlarına baktığımızda utilization düşük görünüyor çünkü üretilen ürünleri tamamen satmışlar ve üretimden mal gelmesini bekliyorlar yani yatış modundalar dolayısıyla util düşük. Kısaca özetlersek senin fabrikanda çok yüksek talep varken üretimin yetersiz. Burda iki seçenek var; ya training yaparak verimlilği artırmaya çalışacaksın ama bu ha deyince olmaz zaman alır. Ya da yeni fabrika açacaksın.

Dükkandaki duruma bakarsak da;
İlk olarak ilacı maliyetin altında bir fiyattan satıyorsun. Fakat aynı zamanda talebi de karşılayamıyorsun. Müthiş gereksiz bir durum. Maliyetin altında ürün satmak tek bir amaçla yapılır, ya rakip şirketi batırmaya çalışırken ya da hızlı bir şekilde pazar payı kazanmak için. Fakat senin durumunda geçerli değil çünkü sen zaten talebi karşılayamıyorsun. Müşteriler akın akın dükkanına geliyor ama raflar boş. Dükkanda çalışanlar kendi aralarında muhabbet ediyor çünkü satacak ürün yok raflarda dolayısıyla utili burda da düşük.

Yapman gerekeni kısaca söyleyeyim. Arzı artırmalısın, yeni fabrika yapmanı öneriyorum. İkincisi fiyatları makul bir seviyeye çekip kâr etmelisin. Yüzde kaç kâr ettiğin müşteriyi ilgilendirmez. Önemli olan onun standartlarına uygun olmasıdır. Dükkanda ürünlerin yanındaki mavi ve kırmızı barlara bakarak fiyatı ayarlayabilirsin. Birbirlerine yakın olmaları gerek. Ne arz az olsun ne de talep onları dengelemeye çalış.

Operating overhead'i tam hatırlayamadım ama büyük ihtimal işletmelerin bakım, çalışma maliyeti olsa gerek.
Ben şirkete hiç çalışan almıyorum. Her şeyi kendim kontrol etmekten hoşlanıyorum. Kaldı ki aldığım adamlar saçma sapan işler yapabiliyorlar. HQ'da halkla ilişkiler bölümü ve insan kaynakları açıyorum sadece.

Rica ederim.
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19


Ara
Cevapla
#20
244 milyon yıllık gelirin 96 milyonu kâr. Gayet iyi bir şirket olmuş. Tebrikler işletme diplomanızı yarın öğrenci işlerinden alabilirsiniz.
[+] 2 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.