Simülasyon: Crying Suns
#1
egs-cryingsunsisatacticalroguelite-altsh...322901.png

Crying Suns, İmparatorluğu kurtarmak için mücadele eden, Efsanevi Amiral Ellys Idaho'nun klonu olarak oynadığınız bir sümilasyon, strateji, rogelite oyunudur.

Geliştirici: Alt Shift

Yayıncı: Humble Games

Çıkış tarihi: 19 Eylül 2019


[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyunu 15 dakika önce bitirdim. İlk söylemek istediğim hikaye odaklı bir streteji oyunu olarak oynanışının eğlenceli olması. Harita oynanışı hakkında konuşursam FTL'deki gibi yıldızları ziyaret ediyoruz. Olası ödüller için gezegenleri arıyor, düşman gemileri ile savaşıyor, istasyon ile sivillere yardım ediyor ve bol bol ikilemler arasında kalıyoruz. Bizi takip eden yerel filodan kurtulup sistemin sonuna geldiğimizde "bölüm sonu canavarını" öldürüyoruz. Ondan sonra başka bir bölüm ve aynısı. Ondan sonra da sistemin en son canavarını yeniyor ve ikinci bölüme geçmeye hak kazanıyoruz. İkinci bölümde gemimize yaptığımız yatırımlar sıfırlanıyor ama geçtiğimiz bölgenin gemi türü ile başlama hakkı kazanıyoruz. Tabi yolda efsanevi mürettebatlardan bulduysak onları da gemimize alabiliyoruz.
Oyun hakkında söylemek istediğim ilk şey çeşitlilik. Yapımcılar hikaye olaylarının yanında karşımıza "rastgele" çıkan olay, gemi ve istekler de eklemişler oyuna aynı FTL'deki gibi. Takdir etmem gereken şey onca olay ve rastgelelik arasında aynı olayın -güneşe fazla yaklaşıp arızalanan bir geminin yardım istemesi gibi- benim başıma tam 6 saatlık oynanıştan sonra çıkmasıydı. Bunu fark ettiğimde oyunu oldukça takdir etmiştim. Ta ki 21 saat 22 dakikalık oynun deneyimimde başka bir rastgele sadece 2 bilemediniz 3 kez çıktığını fark edene kadar. Oyunun kodlarındandır sanırım oyun bana bu rastgele olayları hep bir düzen içerisinde verdi. Sanki elindeki neredeyde bütün olaylar bitene kadar ikinci kez yaşamamı engelledi de ikinci kez yaşayınca bu bariyer kalktı ve koskoca imparatorlukta karşıma güneşe tapan 4 farklı çocuk gemisi ve bana teşekkür edip silah veren 4 farklı anne çıktı. Tabi bunun ile bir sorunum yok ama ilk saatlerde oyuna bu kadar yükselmişken rastgele olayların oynanış süremin çeyreğinde bitmesine biraz üzülmedim değil. Hani oyunun "Ölüp tekrar tekrar deneyeceksiniz" mottosundaki kadar da çok ölmedim. İlk sektörde 2 bölüm sonu canavarı ile 4. sektörde bölüm sonu canavarına ölmüştüm. 2. seviyenin bölüm sonu canavarına da gemimi yanlış hazırladığım için 10 dakikada hasar veremeyince baştan başlatmış bir de en son savaşta bir kere ölmüştüm. Düşününce çok gelebilir ama oyun bir efsanevi mürettebat ölünce yeniden kullanmanız için 5 kere ölmeniz ya da bölümü tamamlamanızı isteyince çok olmadığı anlaşılıyor. 
Oynanışa gelirsek FTL'den ziyade İnto the Breach'i andırıyor. İki tane büyük gemi ortaya avcı gemilerini bırakıp birbiri ile savaştırıyor. İlk önce kimin ana gemisi yok olursa da o savaşı kazanıyor. Tabi avcıların da bir sürü özellikleri var. Ana geminize eklediğiniz özellik ve subaylar ile mesela asteroitlere gemiler girince yavaşlmamaları hatta üstüne görünmez olmaları gibi. Ya da hızlanmaları, hasarlarının artması vs. Bunun yanında avcılar taş kağıt makas mantığı ile çalışan üç ana dala ve bir tane de bonus dala ayrılıyor. Çeşitlilik ise güzel. Düşman gemilerini ele geçirmenizi sağlayan nanabotlar, düşman ana gemisine uzaktan ateş ederek canını azaltan büyük menzilli gemiler, düşman avıcılarına uzaktan ateş edip hem yavaşlamalarına hem de hasar görmelerine neden olanlar, görünmez olanlar, düz rota halinde gidip hızlandıkça düşman gemilerine ekstra hasar veren avcılar... çeşitlilik hoş. Yine de 22 saatlik bir oyun için belki birazcık daha çeşitli olabilirdi. Ana geminize taktığınız ve düşman ana gemisine hasar vermekten tutup düşman avcılarını yavaşlatan, hasar veren ya da zehirleyen gemi silahları da oyuna yönelik hoş bir eklenti.
Son olarak hikaye odaklı bir oyun olan bu oyuna başladığımdan andan itibaren aklıma 3 teori vardı ve üçü de oyunun belli aşamalarında gerçek çıktı. Aşağıya incelememin sonu olarak o teorileri yazıyorum.
En sonunda puanım 10 üzerinden 7.5
Not olarak ölüp tekrar başladığımızda öldürdüğümüz bossların yerine yeni ve etkileşime geçebildiğiniz bosslar, savaşında öldüğümüz bossların da tekrar karşılarına çıktığımızda verdiği tepkiler oldukça hoşuma gitti.
[+] 4 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.