12-02-2019, 20:19
Sanırım oyunda en gıcık olduğum şey olabilir bu kültür olayı arkadaşlar. Bence üç temel sorun var burada, yanlış kategoriler, eksik kültürler ve azınlık olayının olmaması. Adım adım gideceğim yoksa yazılarım çok dağılıyor.
İlki yanlış kategoriler. Burada "oZmAnLı nİyE aRaB?" geyiği yapmayacağım arkadaşlar ama cidden bazı kültür grupları bence sıkıntı. Örneğin Low Countries bölgesinin Beneluxic diye tek bir kültür grubuna bağlı olması tarihe daha uygun, daha mantıklı. Bölgeyi Alman ve Fransız grupları arasında bölmekten kat kat daha mantıklı. Bunun dışında Güney Yemenli ile Türk aynı kültür grubu olmamalı bence. South Arabic ve Near Eastern diye ikiye ayrılabilir misal. Yahut Aegean diye grup oluştur Türkleri oraya koy. Buna daha fazla örnek verebilirim. Bu konuda iki de fikrim var ayrıca. İlki "süper kültür grupları". Örneğin Iranian, Levantine, Maghrebi gibi kültürlerin tek bir süper kültüre alınması, Slavlar için aynısının yapılması, Uzak Doğulular için keza. Bence güzel olabilirdi. İkinci fikrim ise kolonilerin kendi kültürlerinin olması ve bunun overlordlarının grubuna ait olması. Örneğin ben İrlanda ile Brezilya'yı koloni yapmışsam oranın kültürü Brazilian(Celtic) olabilir. Ve bir fikir daha, Lost Cultures dağılsın. Custom oyun fantazilerimi mahvediyor. Spartan kültürünü Byzantine, Rman kültürünü Latin, Assyrian kültürünü Levantine yapsanıza yahu? Bu ne saçma bir sistemdir Allah aşkına.
İkincisi eksik kültürler. Eyalet sayısı artarken kültürler de balkanize edilmeli, oyun gerçekçi olmalı. Mesela ilk aklıma gelen eklenebilir kültürler Britanya'dan başlayarak bölge bölge. Cumbian, Northumbrian, Manx, Cornish, Midlander, Valencian, Murcian, Provençal, Frisian, Louxembourger, Scanian, Moravian, Montenegrin, Bosniak, Cretean, Cypriot(Buraya bu kültürün hakim ülkenin kültürüne göre kültür grubu değiştirip Byzantine-Anatolian grupları arasında gezmesi eklenebilir), Maltese, Bilumum koloni kültürleri, Icelandic, Faroese, Zaza vesaire.
Üçüncü mekanik azınlık. Development üzerinden azınlık hesabı yapılabilir. Örneğin 3 devlik bir şehrin, mesela Kırkkilisenin 1 devi Bulgar, 1 devi Yunan, 1i Türk olabilmeli. Bu conversion maliyetini etkilemeli. Native policy gibi bunun da mekaniği olmalı ki egemenlik altında kaldıkça egemen ülke kültürü çoğalsın ya da aynı kalsın unrest düşsün, bu sayede otomatik conversation olsun. Bu ise oyundaki kontrolümüzü artırır, daha gerçekçi kılar ve en önemlisi Hebrew, Assyrian gibi hiçbir yerde çoğunluk olmayan kültürleri ve Ege gibi karışık demografili yerlerin daha iyi sunulmasını sağlar.
Sizin görüşleriniz ne? Plaza'ya taşımalı mıyım bu yazıyı?
İlki yanlış kategoriler. Burada "oZmAnLı nİyE aRaB?" geyiği yapmayacağım arkadaşlar ama cidden bazı kültür grupları bence sıkıntı. Örneğin Low Countries bölgesinin Beneluxic diye tek bir kültür grubuna bağlı olması tarihe daha uygun, daha mantıklı. Bölgeyi Alman ve Fransız grupları arasında bölmekten kat kat daha mantıklı. Bunun dışında Güney Yemenli ile Türk aynı kültür grubu olmamalı bence. South Arabic ve Near Eastern diye ikiye ayrılabilir misal. Yahut Aegean diye grup oluştur Türkleri oraya koy. Buna daha fazla örnek verebilirim. Bu konuda iki de fikrim var ayrıca. İlki "süper kültür grupları". Örneğin Iranian, Levantine, Maghrebi gibi kültürlerin tek bir süper kültüre alınması, Slavlar için aynısının yapılması, Uzak Doğulular için keza. Bence güzel olabilirdi. İkinci fikrim ise kolonilerin kendi kültürlerinin olması ve bunun overlordlarının grubuna ait olması. Örneğin ben İrlanda ile Brezilya'yı koloni yapmışsam oranın kültürü Brazilian(Celtic) olabilir. Ve bir fikir daha, Lost Cultures dağılsın. Custom oyun fantazilerimi mahvediyor. Spartan kültürünü Byzantine, Rman kültürünü Latin, Assyrian kültürünü Levantine yapsanıza yahu? Bu ne saçma bir sistemdir Allah aşkına.
İkincisi eksik kültürler. Eyalet sayısı artarken kültürler de balkanize edilmeli, oyun gerçekçi olmalı. Mesela ilk aklıma gelen eklenebilir kültürler Britanya'dan başlayarak bölge bölge. Cumbian, Northumbrian, Manx, Cornish, Midlander, Valencian, Murcian, Provençal, Frisian, Louxembourger, Scanian, Moravian, Montenegrin, Bosniak, Cretean, Cypriot(Buraya bu kültürün hakim ülkenin kültürüne göre kültür grubu değiştirip Byzantine-Anatolian grupları arasında gezmesi eklenebilir), Maltese, Bilumum koloni kültürleri, Icelandic, Faroese, Zaza vesaire.
Üçüncü mekanik azınlık. Development üzerinden azınlık hesabı yapılabilir. Örneğin 3 devlik bir şehrin, mesela Kırkkilisenin 1 devi Bulgar, 1 devi Yunan, 1i Türk olabilmeli. Bu conversion maliyetini etkilemeli. Native policy gibi bunun da mekaniği olmalı ki egemenlik altında kaldıkça egemen ülke kültürü çoğalsın ya da aynı kalsın unrest düşsün, bu sayede otomatik conversation olsun. Bu ise oyundaki kontrolümüzü artırır, daha gerçekçi kılar ve en önemlisi Hebrew, Assyrian gibi hiçbir yerde çoğunluk olmayan kültürleri ve Ege gibi karışık demografili yerlerin daha iyi sunulmasını sağlar.
Sizin görüşleriniz ne? Plaza'ya taşımalı mıyım bu yazıyı?