08-04-2017, 16:51
aptal bir nesil yetistirmek icin muhtesem bir sistem ..
Irkin, Dinin ne olursa olsun kardesim, Ne mutlu Turkum diyen herkes TURKtur. aksini soyleyenin kaynanasina atlayayim.
Sizce Liselerdeki Tarih Dersi Yeterli mi ?
|
08-04-2017, 16:51
aptal bir nesil yetistirmek icin muhtesem bir sistem ..
Irkin, Dinin ne olursa olsun kardesim, Ne mutlu Turkum diyen herkes TURKtur. aksini soyleyenin kaynanasina atlayayim.
08-04-2017, 22:51
Şahsen yetersiz buluyorum ve Arap sempatizanlığı yapılıyor Araplar iyi gösteriliyor
Ya istiklâl, ya ölüm !
-Mustafa Kemal Atatürk
09-04-2017, 22:57
(08-04-2017, 16:18)SiyahAtlıHarzem : Sağlık dersi gibi saçma sapan dersler var.2 saat tarih dersi yetersiz ve saçma bir müfredatı var. Sağlık dersinin gereksiz olduğunu düşünmüyorum.Bu derste amaçlanan şey asıl ilk yardım eğitimi vermektir.Ve bu hayatın her alanında karşımıza çıkar. İngilizce zaten tamamiyle ayri bir dünya.Onun için ayrı bir başlık açılabilir. Tarih kitapları olaylara objektif bakmıyor dedin sanırım.Türk bakış açısı ile yazıldıkları doğru ama bu yanlış değil.Her ülke kendi tarihini biraz yanlı yazar. Hem Allah aşkına hangi kaynak tam objektif yazılıyor ki? Bence asıl çözülmesi gereken konu,insanlara tarihin ne olduğunu anlatmak.Eğer Tarih'in sadece genel kültür bilgisi olmadığını,geçmişimizi öğrenmenin bize yarar sağlayacağı ve zaman algımızı genişleteceği öğretilirse,zaten kendileri ilgi duyup araştıracaklardır.
10-04-2017, 20:19
Kesinlikle yetersizdir. Günümüzdeki eğitim sisteminde neden Matematik dersine bu kadar önem verdiklerini anlamıyorum. Analitik zekayı falan geliştiriyor diyorlar da ben pek inanmıyorum, zira liselerdeki Matematik dersleri sayısalcı olmayanlara eziyet gibi geliyor farkındayım. Tarih dersi en önemli derslerden biri olmalı ve tarih okulları açılmalı. İlber Ortaylı'nın da kitaplarında bahsettiği üzere Atatürk zamanında bir çok tarih profesörü yetiştirdik fakat onun devamını getiremedik.
10-04-2017, 21:27
(Son Düzenleme: 10-04-2017, 21:30, Düzenleyen: zeusclluber.)
@KARTAL
Kaynaklar sadece iyi taraflarıyla anlatılıyor.Birde ilk önce tarihin ne olduğunu öğretmek lazım diyorsun.Oysaki sen tarihinde yapılan yanlışları görmedikten sonra ne işine yarayacak ileride aynı hatayı tekrarladıktan sonra.bak bir örnek vereyim Atatürk tekke ve zaviyeleri zamanında kapatmıştır oysaki bugün ülkemizde binbir türlü cemiyet toplulukları bulunmakta ve yakın zamanda bir tanesi 15 Temmuz vakasını yaşatmıştır.Demekki iyi öğrenememiş başımızdaki liderler. Bu arada sağlık dersinin hiçbir halta yaramadığını umarım gözlemlerin sonucunda anlarsın.İşlevi dışında kullanılan bir ders çoğu okulda boş ders olarak geçiyor.
10-04-2017, 21:33
İnkilap ve Atatürkçülük dersinde 1881-1938 selanik-ankara'dan öteye derine nufüz edemiyoruz.Atatürkün fikir babalar , hayal dünyasına katkı yapan kitaplar okutulmuyor.Yaptığı devrimler çarpıtılıyor.Mesela devletçilik diyorlar bi kesim bunu komünizm olarak algılıyor esasında atatürk devletçiliği istemeyerek uygulamıştı.Halifeliğin kaldırılışı neden kaldırıldı''ee laik bi devlet olucaz'' gerçekte halifelik kurumunun herhangi ne bir gücü ne de bir önemi kalmamıştı sadece yabancıların müdahalesi için bahane olabilirdi.Bi de dersin hocası yetersizse öyle üstünden geçiliyor ezberlenip sınava giriliyor.Bi de kendisine düşman hocalar olabiliyor ...
俺たち 自由 に なれる の か ?
10-04-2017, 22:05
Tarihi objektif işlemek imkansız gibi ya. Bakınız
Fall of Constantinople - İstanbul'un Düşüşü https://en.wikipedia.org/wiki/Fall_of_Constantinople İstanbul'un Fethi https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0stanbul%27un_Fethi Diğer pek çok dilde de baktım, hepsinde İstanbul'un düşüşü yazıyor.Sadece İtalyanca İstanbul Kuşatması olarak ele almış. Şimdi o şekilde bakınca tarih hocası İstanbul'un Fethi olarak mı anlatsın, İstanbul'un düşüşü olarak mı anlatsın yoksa İstanbul kuşatması olarak mı anlatsın? İllaki objektif diyosanız İstanbul kuşatması olarak anlatması lazım. O da hem tepki toplar hemde ilgi çekmez. Tarih çok sevilen bir ders değil, hatta öğrenciler tarafından ezber dersi olarak nitelendiriliyor. Sınavdan önce açıyor kitabı okuyor, hangi şehir haritada nerde bilmiyor bile ama ne zaman kim tarafından fethedilmiş biliyor. Tarih ezber değil yorum dersi olması lazım. Ayrıca çok sıkıcı konular işleniyor. Osmanlı vergi sisteminden haftalarca bahsediliyor, sınavda ordan sorular soruluyor. Ülkede ''Tımarlı Sipahi'' lafını duymayan yoktur. 1 kere anlatılıp geçilecek olan bir konu, defalarca anlatılıyor. Eğer böyle konular işlenecekse 2 ders değil 1 ders olsa daha iyi. Ama tarih dersi kendini geliştirecekse haftada 4 saat olması daha mantıklı olur. Bir önceki yorumlarda İngilizce dersinin ders sayısının fazlalığından ve konuların hep aynı olduğundan bahsetmişler, o da şöyle, öğrenciler ingilizce'yi öğrenemiyorlar. Üstüne kata kata ilerleyemiyorlar. Her sene ''tense'' leri işliyor hocalar çünkü öğrenciler bilmiyorlar. Biraz öyle olmasının sebebi ise de, herkesi çılgına çeviren YGS'de ingilizce sorulmaması. Dahası KPSS'de de sorulmaması. Tam anlamıyla öğrencide '' bu bana yaramaz '' düşüncesi oluşuyor. Devlet İngilizce öğretmenin bile KPSS'de ingilizce sormayarak seçiyor. E ne diye -şimdilerde 2. sınıfta başlıyor- bu dersi her sene 4 saat civarı görüyoruz. Eğitim sisteminde baştan aşağı değişikliğe gidilmesi lazım.
10-04-2017, 22:08
(Son Düzenleme: 10-04-2017, 22:09, Düzenleyen: chatlaks14.)
(10-04-2017, 22:05)ZenderX : Tarihi objektif işlemek imkansız gibi ya. Bakınız Asırlık tarih zaten 40 dkda anlatılamaz.Tarihi neresinden tutsan açılır gider.Evde açıp okuyacaklar dingin kafayla.Sonra karar verirsin eğriye,doğruya.
Senin dediğini yapmak imkansız.Aynı mantıkla sadece tarih değil fen derslerini de açıp kitap okuyup yorumlamak kafa yormak gerekiyor.@ZenderX ,eğitim sistemini tak diye değiştirse öğrencilerin isyan ediceğini unutmamak lazım.Köklü bir değişiklik kimseye yarar sağlamaz.Geçen yıl yaptıkları şu Ygs düzenlemesi yeterli değil ama güzeldi.Aslında buradaki herkes tarih sevdiğinden veya en azından alakası olduğundan olaya diğer pencereden pek bakmıyor diye düşünüyorum.Tarih dersi yeterli mi sorusu hocadan hocaya değişen bir kavram diye düşünüyorum.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
10-04-2017, 22:40
Tarih dersi olayların sebeplerinden, insanlığa etkilerinden ve nasıl sonuçlar çıkarmamız gerektiğinden ziyade savaş ezberleme olduğundan yeterli olmayı geç sıfır yararı vardır. Çok kıymetli tarih hocalarının yarattığı istisnalar haricinde herhangi bir lisede 4 sene tarih dinleyeceğine Crash Course World History'de John Green abimizi dinleyen kişi 1000 kat daha fazla şey kazanır.
(10-04-2017, 22:40)TurkJedi : herhangi bir lisede 4 sene tarih dinleyeceğine Crash Course World History'de John Green abimizi dinleyen kişi 1000 kat daha fazla şey kazanır. Bilgisayar oyunu oynasa? Hehehe Bir de söylediğin gibi biz Tarih dersini tarih ve savaş ezberleme olarak öğrettiğimiz için çok çekici gelmiyor. Ve diğer dersler deneylerle daha rahat anlaşılsa da (Kimya, Fizik gibi) Tarih dersinde bu pek mümkün gözükmüyor. Yine de bence farklı yöntemler geliştirilebilir. Sahi şu anda Panzerlied dinliyorum, acaba tarihe ilgi duymayan birisi bu marşı dinlese Tarihe ilgi duyabilir mi?
Liselerdeki 4 senelik tarih dersini ozet geciyorum: osmanli aslinda hic toprak kaybetmemis sonra Ataturk gelip her yeri kaybetmis. Berlin antlasmasinda koca imparatorluk topraklarinin yarisini iki kadeh biraya satan abdulhamid de dunya lideriymis.
Turkiye'de egitim sistemi ogretmenlige mulakat getirip turban takmayani ogretmen yapmama anlayisindan gectigi icin sadece tarih degil tum dersler yanlis anlatiliyor.
11-04-2017, 20:32
Tarih gereksiz bir alan. Onun yerine yazılım, kuantum teknolojileri, uzay bilimleri vs öğretilebilir.
12-04-2017, 21:19
12-04-2017, 21:32
(09-04-2017, 22:57)KARTAL : Sağlık dersinin gereksiz olduğunu düşünmüyorum.Bu derste amaçlanan şey asıl ilk yardım eğitimi vermektir.Ve bu hayatın her alanında karşımıza çıkar. İlk yardım önemli ama doğru uygulamak daha önemli. Doğru bildiğini sanarak uygulamaya kalkıp yaralının/hastanın ölümüne sebep olmak var.
12-04-2017, 21:51
O kadar tarih dersi alıyor öğrencilerimiz ama hala aynı hataları tekrarlıyoruz fark etmiyor sad
俺たち 自由 に なれる の か ?
12-04-2017, 23:03
(12-04-2017, 21:51)cemal : O kadar tarih dersi alıyor öğrencilerimiz ama hala aynı hataları tekrarlıyoruz fark etmiyor sad Hangi hatalar @cemal? (12-04-2017, 23:03)GaulTurk :(12-04-2017, 21:51)cemal : O kadar tarih dersi alıyor öğrencilerimiz ama hala aynı hataları tekrarlıyoruz fark etmiyor sad Mesela şu anda abdülhamidi taklit etme hevesindeler ama abdülhamidin yaptıkları osmanlının yıkılışını engelleyememişti.Şimdi de bizimkiler 2 asır öncesinin sistemini 21.yy'da uygulamaya çalışıyorlar. Geçen yüzyıllarda teknolojide nasıl geride kaldıysak şimdi de öyle geride kalıyoruz. Orduya siyaset bulaşması yüzünden balkan savaşlarını kaybetmiştik.Şimdi fetö,akp,kemalist,... diye ayırdılar böldüler parçaladılar.İktidar partisinden olmayan askere su bile verilmiyor. 93 Harbini kaybetmiştik çünkü kurmay kadromuz zayıftı o dönemin askeri okulları iyi eğitim veremiyordu ondan sonra abdülhamid reforme etti Cumhuriyeti kuran kurmay kadro o sayede çıktı.Ama biz şimdi kendi ellerimizle yüzlerce yıllık geleneği bulunan askeri okulları harap ediyoruz. Osmanlı'nın son zamanı çok kültürlü bir imparatorluk olmamız bize çok fazla zarar vermişti.Diğer ırklar Türkleri gördükleri yerde katledip anadoluya sürüyorlardı. En son Türkiye Cumhuriyetini Ulus-Devlet olarak kurduk çünkü artık sadece Türklerin ve bize yakın gönül bağı olan birkaç milletin azınlık bir biçimde olduğu anadolu kalmıştı. Ama bundan ders almadık ve Turgut Özal döneminden beri anadoluya Türk olmayan kim varsa doldurduk hala da doldurmaya devam ediyoruz.Ulus oluşturmayı başaramamış(suriye) devletler haricinde normal bir ulus-devlette iç savaş kolayca çıkmaz.Bunu bilerekten ulusu kendi elimizle tasfiye edip İslam Milletini kurmaya çalışıyoruz. Ortadoğu medeniyet dairesinden bize fayda gelmeyeceğini anlayıp yüzümüzü batıya dönmüştük şimdi tekrar ortadoğuya dönüyoruz. Abdülaziz döneminde hunharca borç alıp atıl projelere yatırmıştık.Mesela büyük bir donanma kurmak gibi ama o donanmayı sürdürebilir şekilde finanse edecek bir sanayimiz yoktu.O aldığımız borçla gemiler alacağımıza fabrikalar kurup ekonomik kalkınma yaşayabilirdik.Şimdi de öyle yapıyoruz aldığımız borçla yol,köprü,imam hatip,... inşa ediyoruz.Bunların yerine Biz fen lisesi açtık da dış mihraklar açma mı dedi ? Ar-ge çalışmalarına para yatırdık da batı Durrr yolcu mu dedi hayır... Yine osmanlının son dönemi Almanyaya bağımlı hale gelmiştir neredeyse yarı-sömürge olacaktık.1.Dünya savaşında Türk cephelerinin komutanları Almandır mesela... Şimdi kullandığımız leopard tankının yedek parçasını geç mühimmatı bile almanyadan geliyor.Akkor sistemimiz bile alman kopyası.Altay tankının motoru alman olacaktı.Almanlara nedense sınırsız bi güven var bizimkilerde. Zamanında fransızlara da güveniyorduk rusyaya karşı savaşlarımızda barış müzakerelerinde bize yardımcı olurlardı osmanlı paşaları sanardı ki fransızlar bizi çok seviyoo ama fransızların çıkarı mısırı almak olduğu vakit gözlerini kırpmadan saldırıp yüzlerce yıllık dostluğu silip mısırı aldılar.Tüm osmanlı erkanı şok olmuştu kadim dostt ihanet etti... Kandırıldık hala da kandırılıyoruz ...
俺たち 自由 に なれる の か ?
14-04-2017, 01:37
Türkiye dahil diğer ülkelerde de eğitim sisteminde 'reenactment' (yeniden canlandırma) kurumlarının etkin olması okullardaki eğitime de katkı sağlar. Bir kısmı oyunlara da fon ayırıyorlar. Örnekler:
http://www.thesealedknot.org.uk (İngiliz iç savaşı ilk dönemi 1642-46) http://www.civilwar.org (Amerikan iç savaşı) Verileri tarihsel tutulan ve korunan konularda hamaset daha az olur. Bu da çocuk yetiştirilmesinde önemli rol oynayabilir.
14-04-2017, 14:03
Bizde olsa milliyetçiler ve islamcılar Osmanlı ve Timur diye ikiye bölünüp gerçekten kavga ederdi
俺たち 自由 に なれる の か ?
|
|