İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
01-09-2021, 17:44
(Son Düzenleme: 12-09-2021, 15:01, Düzenleyen: unonimus.)
(09-06-2021, 12:23)unonimus : Özellikle belirtilmese de büyük senaryolarda/çölde açmak lazım genelde. Ufak senaryolar çok da etkilenmeyebilir. Yine de hepsinde açılabilir, neredeyse tamamı bu kuralı destekliyor.
Israrla tavsiye etmesinin nedeni bazılarının (özellikle büyük senaryolarda) ikmal hesabı uzun sürdüğü için kapatmak istemesi. "Uzun" burada yavaş bilgisayarlar için 1 dakikadan fazla anlamına geliyor.
Elimdeki makinede (işlemcisi Intel Core i7-3632QM) F14-A senaryosunda test ettim.
Virtual Supply Trucks açıkken senaryonun ilk turunun başlaması (Strateji seçeneklerinin geldiğini gösteren kutucuğun gözükmesini ilk turun başlaması olarak kabul ettim, dolayısıyla arada geçen süre YZ seçeneklerinde OK'e bastıktan strateji seçeneklerinin olduğu kutucuğun gözükmesine kadarki süre. İlk turda strateji seçeneği olmasaydı komuta raporu açılır penceresinin gözükmesini alacaktım.) yaklaşık 35,5 saniye sürdü. Kapalıyken (veya Explicit Supply açıkken) bu süre 4-5 saniye. 1-2 saniye yanılma payı eklenebilir veya çıkartılabilir.
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
F14-A senaryosu ne bilmiyorum ama tahminimce büyük bir senaryo olmalı ve o tarz büyük senaryoları oynaması başlı başına fazlaca vakit aldığı için (en azından kendi adıma konuşursam günde en fazla 1-2 tur oynayabileceğimden dolayı) 35 saniye çok da uzun bir süre sayılmaz. Yani sırf fazladan 30 saniye uzun sürüyor diye virtual supply trucks kuralını açmamak bence biraz saçma kalıyor.
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Evet, France '14'ün büyük seferinin büyük senaryolarının ilki.
Bu opsiyonel kuralın eklendiği dönemden kalma işlemcilerde böyle bir şey ne kadar sürer acaba ? Athlon veya Pentium III'lerde yani.
•
İleti Sayısı: 3,665
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
KMT mi bu hilkat garibeleri?
•
İleti Sayısı: 3,193
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
20
Evet bunlar dandik Kundağı motorlu topçular.
İleti Sayısı: 3,665
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
uçaktaki 4/15/10 ne anlama geliyor acaba?
•
İleti Sayısı: 3,193
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
20
4 Hard, 15 Soft, 10 Defans değeri diye biliyorum. Başkası da onaylarsa iyi olur.
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
01-09-2021, 19:49
(Son Düzenleme: 01-09-2021, 20:12, Düzenleyen: unonimus.)
Doğru. Hava gücü konusuna eklememiştim, şimdi ekledim.
Aşağıdaki 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Onur34
İleti Sayısı: 3,665
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
01-09-2021, 20:00
(Son Düzenleme: 01-09-2021, 20:01, Düzenleyen: Onur34.)
assault'un normal ateş etmekle farkı tam olarak ne? Hani tamam askerlerimiz düşmana saldırıyor ama artı ve eksiler tam olarak nasıl? Bir de ben emri verdikten sonra mı yoksa tur bittikten sonra mı saldırıyorlar? Bir birlikle iki kez assault atabilir miyim aynı turda?
•
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Assault atmanın en iyi yanı eğer kazanabilirsen düşmanı disrupt edip ilerleyebilirsin. Kötü yanı olarak sanırım daha çok fatigue yemesi ve daha riskli olması denebilir.
Aşağıdaki 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Onur34
İleti Sayısı: 3,193
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
20
(01-09-2021, 20:00)Onur34 : assault'un normal ateş etmekle farkı tam olarak ne? Hani tamam askerlerimiz düşmana saldırıyor ama artı ve eksiler tam olarak nasıl? Bir de ben emri verdikten sonra mı yoksa tur bittikten sonra mı saldırıyorlar? Bir birlikle iki kez assault atabilir miyim aynı turda?
Assault'da emri verip emri aynı tur içerisinde gerçekleştirmen gerekiyor buton aracılığı ile. Gerçekleştiğinde düşmana hücum ediyorsun, başarılı olursan karşıyı disrupt edip ilerliyorsun. Başarısız olursan muhtemelen daha fazla zayiat vererek ilerleyemiyorsun. Karşısı geri çekilemiyorsa da aşırı fazla zayiat veriyor.
İlerleme gibi bi amacın yoksa veya karşıyı kıstırmadıysan pek bi anlamı yok genelde.
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
(01-09-2021, 20:00)Onur34 : assault'un normal ateş etmekle farkı tam olarak ne? Hani tamam askerlerimiz düşmana saldırıyor ama artı ve eksiler tam olarak nasıl? Bir de ben emri verdikten sonra mı yoksa tur bittikten sonra mı saldırıyorlar? Bir birlikle iki kez assault atabilir miyim aynı turda?
Hücumu kazanırsan (yani karşıdaki herkes aksak [Disrupted] olur ve hücum eden birliklerinde hâlen aksak olmayanlar varsa) oraya ilerlersin.
Hücumu Assault->Resolve Assault ile veya tuşuna basarak çözümlettirmen gerekiyor.
Panzer Campaigns ve Modern Campaigns'te aynı birlikle bir turda iki kere hücuma kalkamazsın, First World War Campaigns'te süvarilerle bir turda hareket puanın yetiyorsa üç kere hücuma kalkabilirsin.
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Locking Zones-Of-Control alt kuralının açılması önerildiği senaryolar hiç var mı? Bana alt kurallar içerisinde en gereksizi (manual defensive fire haricinde) gibi geliyor, sizce de öyle mi?
•
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
14
(10-09-2021, 22:25)reddga : Locking Zones-Of-Control alt kuralının açılması önerildiği senaryolar hiç var mı? Bana alt kurallar içerisinde en gereksizi (manual defensive fire haricinde) gibi geliyor, sizce de öyle mi? Bence bazı doğu senaryolarında tarihsel durumu yansıtmak için açılabilir(Hitler'in geri çekilmeyi yasaklaması vs.). Onun dışında tamamen absürt bir kural olduğunu düşünüyorum.
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
10-09-2021, 23:41
(Son Düzenleme: 10-09-2021, 23:43, Düzenleyen: unonimus.)
(10-09-2021, 22:25)reddga : Locking Zones-Of-Control alt kuralının açılması önerildiği senaryolar hiç var mı? Bana alt kurallar içerisinde en gereksizi (manual defensive fire haricinde) gibi geliyor, sizce de öyle mi?
Benim görebildiğim kadarıyla yok. Saldırana ÇOK FAZLA avantaj sağlıyor, savunma yapanı bir anda çaresiz bırakabiliyor saldıran taraf. Üstüne Optional Surrender da açınca 1960 ve '70'lere geri dönüyoruz .
Oyun ilk çıktığından beri var olan bir kural. Sanırım eski serilerden kalma bir şey (Talonsoft dönemindeki oyunlardan kalma [1995-1999].).
Aşağıdaki 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• reddga
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Manual Defensive Fire da sanırım Talonsoft döneminden kalma olsa gerek çünkü yine hiç kullanılabilirliği olmayan bir alt kural ve zoc kuralından farklı olarak yanlışlıkla bile açılacak bir yanı yok.
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
11-09-2021, 13:35
(Son Düzenleme: 11-09-2021, 18:20, Düzenleyen: unonimus.)
YZ'ye karşı oynarken "dansçılık filan yapmayacağım ben" diye açılabilir aslında ama oyunu çok uzatıyor .
Talonsoft döneminden kalma demişim ama Talonsoft dönemindeki oyunlara bakıyorum, Battleground serisinde Manual Defensive Fire varsayılan ve zorunlu kural gözüküyor.
Campaign 1776'da yanlış anlamadıysam 2001'de varsayılan ve zorunlu olarak fazlı sistem kullanmayı terk edip opsiyonel yapmışlar. PzC'de hiçbir zaman zorunlu değildi hâlbuki.
Locking Zones of Control belki de eskiden varsayılan kuraldı, East Front kullanım kılavuzunu satır satır okumaya üşendiğim için emin olamadım.
Ek: Dansçılığı soran olmuş, kuşlar söyledi. Karşının savunmasının önünde bazı birlikleri ileri geri çekip öteki birliklerin ani hedef atışına maruz kalmadan ilerlemesini sağlamaya deniyor.
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Oyunu uzatması gibi olumsuz yanlarını geçersek oyunu daha eğlenceli v.s yaptığı da söylenemez. Bence hiçbir olumlu yanı yok. "Atış hakkı daha iyi bir şekilde harcanabilir" tarzı bir şey denilebilir ama bu bana biraz "kasıntı" geliyor. Oyunu bu kadar ciddiye alarak oynamaya gerek yok.
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
11-09-2021, 14:51
(Son Düzenleme: 11-10-2021, 11:53, Düzenleyen: unonimus.)
PzC/FWWC/MC için haklısın aslında ki onları (hele ki PBEM oynarken) o kural açık olarak oynayan görmedim, duymadım. Bill Peters'ın Japan '45 ve '46'da Automatic Defensive Fire'ı varsayılan olarak açık göstermesini Napolyon kafasıyla düşünmesine bağlıyorum.
Napolyon/Erken dönem Amerika/Amerikan İç Savaşı oyunlarını fazlı oynamak yerine turlu oynasan da bazı kısıtlamalar var. Ateş eden birlik turun devamında hareket edemez ama yakın dövüşe girebilir. Yakın dövüşe giren birlik turun devamında hareket edemez ve ateş edemez. Sonuçta bu birlikler 20.+ yüzyıl birlikleri kadar esnek değillerdi. Bunlarda fazlı oyun açmayı kişilerin takdirine bırakıyorum.
Sanırım bir hafta içinde yeni bir şeyler açıklayacaklar. 1 hafta 1 ay olursa beni dövmeyin .
Ek: 1 ay oldu, bir şeyler açıklamadılar. Hâlen bekliyoruz.
•
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
12-09-2021, 00:10
(Son Düzenleme: 12-09-2021, 10:32, Düzenleyen: Attila the Hun.)
https://www.theblitz.club/message_boards...#pid446118' : Herkese merhaba,
Fazla bilgi açığa çıkarmadan dâhil olduğum birkaç projeden birinden ufak bir ekran görüntüsü paylaşayım diye düşündüm. Nereden olduğunu söylemeyeceğim.
Mike Prucha kim merak ediyorsanız Prucha senaryolarını yapan şahıs.
XXe corps d'armée'nin katıldığı muharebelere baktığımda 1918'den sonrasına geçmiyorlar. Yani senaryonun France '14 için olması muhtemel.
•
|