Sohbet: Three Kingdoms - Genel Sohbet: İmparatorluk Sarayı
#21
Savaş mekanikleri olarak gelmiş geçmiş en iyi oyun total war oyunu olabilir. Hem savaş animasyonları hem de yapay zekanın sizi gerçekten zorlaması oyunun savaş kısmını harika yapıyor.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
[+] 2 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#22
Oyundaki yerleşim yerlerinin sayısı oldukça iyi. 

Görsel
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
[+] 3 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
Oyundaki general sayısı insanı tatmin ediyor ancak birimlerin çeşitliliği de bu general sayılarına uyabilmeli sanki biraz daha birim çeşitliliği olmalı gibi.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#24
Son dlc isteklerimi karşılayacağa benziyor. Birimler ve bulundukları yer gayet iyi. Fiyatı ise dudak uçuklatan cinsten. Bu fiyatta kaldıkça uzun zaman oynamayacağım gibi.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#25
Yanlış bilmektense bilmemeyi tercih ederek oyun dilini İngilizceye çevirdim. Resmi çevirisinin kalitesi StrategyTurk resmi olmayan çevirilerinin kalitesinin yarısı kadar bile değil.
Ara
Cevapla
#26
a1.jpg

Three Kingdoms'ın artık yeni içerik almayacağını duyurduktan sonra Steam yorumları özellikle ikinci günde 1608 olumsuz oy alarak En Son İncelemeler %24 ile çoğunlukla olumsuz oldu. Bugün ise şimdiden 415 olumsuz yorum yapılmış. Çinliler pek sevinmemiş sanırım.
Ara
Cevapla
#27
İnsanlar bir oyun aldıklarında artık bu oyunun yıllar boyunca destekleneceği beklentisiyle alıyor, yeni içerikler aldığında oyuna tekrar tekrar dönüp farklı tecrübeler edinmeyi umuyor. Total War'ın ezelden beri 2 problemi var, birincisi oyunlarına senaryo multiplayer modu ekleyememesi, ikincisi oyunlarını uzun süreli destekleyememesi. Biraz daha geleneksel bir firma edasıyla "bu oyun da bitti şimdi bir sonraki oyuna geçelim" düşüncesi hakim Total War'da.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#28
Total War'un geleceğine dair tüm umutlarım böylece sönmüş oldu. Three Kingdoms iyiydi hoştu da artık insanüstü güçlere sahip bir birimin yüzlerce birimin arasına kendini atabildiği oyunların serinin tamamını oluşturuyor olması beni rahatsız ediyor. Bu hamleyle Çinliler ve fanteziseverlerin Total War'u ne kadar iyi götürdüğünü bir kez daha görmüş olduk. Çin ve Warhammer'a bayılmasam da özenli bir Total War oyunu yapıldıktan sonra seve seve oynarım. Fakat beni soğutan 2 senede bir devam oyunu çıkararma modeline başvurmaları. Sevdiğim bir seriydi, böyle bir politikayla başka bir para sağma makinesine dönüştürülmesi yazık oldu. Three Kingdoms 3'lerde, 5'lerde görüşmek üzere.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#29
Açıkçası ben tamamlanmış oyun fikrine sıcak bakıyorum. Elbette yeni içerikler ve yeni mekanikler güzel şeyler, ancak paradox gibi zorlama dlcler getirmek de pek hoş değil. Şu noktada rahatsız olduğum şey Three Kingdoms'ın bitirilmiş bir oyun olması değil, Total War'ın iyiden iyiye gerçekçi oyunlardan fantastik oyunlara kayması. Attila'ya katılıyorum. Multiplayer konusunda da Duman'a katılıyorum. Mp oyunlarının çokça ön plana çıktığı günümüzde halen bu problemi aşamadılar. Warhammer 3'de açıklanan yeni savaş tipleri ile bu konuda fazladan adım attıklarını görüyoruz ancak çok geriden geliyorlar.
Ara
Cevapla
#30
oyun daha 2 senelik neyin desteğini kesiyolar warhammer gibi three kingdoms 2 mi yapacaklar?
Ara
Cevapla
#31

Sanırım napolyon veya attila gibi bir ek oyun olarak 3K in yeni bir oyununu yapacaklar.Niye böyle bir karar aldıklarını anlamadım. Nete gördüğüm kadarıyla çinli oyuncuların dlclerden ziyade yeni oyun almaya meyilli olmalarından kaynaklıymış bu kararın alınması.
Ara
Cevapla
#32


Leak kaynağına göre Three Kingdoms 2 geliştirilmesi 2022 yılının ilk çeyreğinde durdurulmuş.
youjo-senki-the-saga-of-tanya-the-evil.gif
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#33
3k oynanış olarak güzel olmasına rağmen isimlere ve çağa hiç ısınamadığım oyunlardan biriydi. İptal edilmesine çok üzülmedim.
Ara
Cevapla
#34
Sezar'a katılıyorum. Yani Rome II ile başlayan mekanik değişiklikleri 3k'da farklı bir seviyeye gelmişti ve bence az çok oturmuştu da. Özellikle savaş dışı diplomasi unsurları konusunda güzel mesafe kat etmişlerdi. Ancak Japonya aksine Çin kültürü ve coğrafyası benim de ilgimi çekmedi. 3k dönemine dair yazılar okudum aşina olmak adına ama maalesef ne isimler doğru düzgün akılda kalıyor, ne karakterlerle bir bağ kurulabiliyor. Grafikleri de gayet iyi, mekanikler geliştirilerek med 3 çıkarmaları çok daha makbul olacaktır.
[+] 2 üye elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#35
Three Kingdoms'ın genel manada Medieval II ve Shogun 2 gibi oyunların yanına bile yaklaşamayacağını düşünüyorum, yine de son zamanlarda çıkan Total War oyunları arasında en iyisiydi. Sanırım çıkışına dek yakından takip ettiğim tek Total War oyunu Three Kingdoms idi. Hatta oyunun çıkmasını beklerken Romance of the Three Kingdoms'ı biraz okumuş ve ondan uyarlanan diziyi epey izlemiştim, sıcak ve uzun Ramazan günlerinde iftarı beklerken bölümlerini peş peşe izlediğim bu diziyi yâd etmesem olmaz. Tüm bu uğraşa rağmen ben de Çin'in bu dönemini örneğin bir Sengoku'yu sevdiğim kadar sevemedim. Hâl böyleyken oyun ne kadar iyi olursa olsun ondan daha kötü olduğunu düşündüğüm oyunlardan daha az oynayabildim.

Aslında Three Kingdoms, campaign derinliği açısından uzun zamandır yokuş aşağı giden serinin bu gidişatı tersine çevirebileceğine dair bana bir umut kırıntısı aşılamıştı. Total War'un campaign'le ilgili yaptığı en iyi şeylerden biri olan nüfus mekaniğini yanlış hatırlamıyorsam en son Napoleon'da görmüştük, o da bu mekaniğin büyük oranda su katılmış hâliydi. Rome'daki "asker eğittiğinde birliğin mevcudu kadar nüfusun eksilir" ve "asker terhis ettiğinde birliğin mevcudu kadar nüfus artar" mantığından sonra nüfus mekaniğinde, hatta bilumum campaign mekaniklerinde, ta Medieval II'den beri süregelen bir ufalma vardı. Shogun 2'yle birlikteyse maalesef tamamen tarihe karışmıştı. Three Kingdoms ise bunu hiç de fena olmayan bir şekilde geri getirdi. Peki arkası geldi mi? Hayır.

Bunun haricinde serinin adını galiba fazla ciddiye alan geliştiricilerin daima ihmal ettiği diplomasinin iyileştirilmesi yönünde çaba sarf edildi. Komutan çeşitleri ve bir ordunun birkaç komutandan teşekkül etmesi gibi muharebeleri daha ilginç kılabilecek bazı fikirler uygulandı. Kısacası hem muharebe hem de campaign alanında umut vadeden gelişmeler yaşandı. Bunlar da Three Kingdoms'ta hapsoldu, Çin pazarı planları suya düştüğüne göre hapis kalacak gibi.

Ne yazık ki geldiğimiz noktada geriye yönelik Saga unvanı verilen ve aslında Shogun 2 için çıkarılmış bir ek paket olan Fall of the Samurai'ın dahi çıtasının üzerine çıkamayan, en sonunda çıkardığı tematik oyunu tam oyun fiyatıyla pazarlayan bir CA var. Bu vaziyetteyken ikisi de normalde görmeyi fazlasıyla isteyeceğim oyunlar olan Medieval III'ün de, Empire II'nin de hakkını veremezler. Hoş, sırf ben "Yeter, bırakın gitsin." dedim diye altın yumurtlayan tavuğu salıvermezler ya.
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#36
taş gibi oyunu hiç ettiler. onun yerine reskin oyun satıyolar
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.