27-10-2022, 07:11
(Son Düzenleme: 27-10-2022, 07:12, Düzenleyen: cemal. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
60 binle başlamış
mixed olmuş
mixed olmuş
俺たち 自由 に なれる の か ?
Sohbet: Vic3 - Genel Sohbet: Parlamento
|
27-10-2022, 07:11
(Son Düzenleme: 27-10-2022, 07:12, Düzenleyen: cemal. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
60 binle başlamış
mixed olmuş
俺たち 自由 に なれる の か ?
27-10-2022, 08:51
Oyunu bilgisayarım kaldırmadığı için öyle uzaktan uzaktan boynu bükük bakıyorum yorumlara. Hayat çok mü güzel arkadaşlar.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
27-10-2022, 08:55
Evet Çin oynuyorum, var mı bir diyeceğiniz ?
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
27-10-2022, 10:03
Herkes kalkmis savas sistemine saydiriyor. Pdx forumu sikayet basliklari ile dolu. En büyük ve bence tek mantikli sikayet savas sisteminde neyin ne oldugunun, savaşın nasil gelistiginin pek acik olmamasi. Sorun bundan ibaret ama rahatsiz arkadaşlar eski alışkin oldugu birlik gezdirme oyununu bulamadiklari icin yirtinip duruyor.
27-10-2022, 11:06
Ben paradox oyunlarına eu3 ile başlamıştım. Öncesinde total war serilerini oynuyordum strateji olarak. Eu3'ü ilk gördüğümde bu ne demiştim. Bu nasıl savaş sistemidir böyle iki tane piyon karşı karşıya geliyor ve dış dış birbirine vuruyor arka planda zarlar atılıp sayılar hesaplanıyor. Ama sonra oynadıkça farkettim ki oyunun amacı zaten savaş değil. Oyun mekanikleri el verdiğince savaşlar o kadar yansıtılabilmiş. Artık dönüp total war oynamaz oldum. Burada da durum bu. Bence gayet de güzel olmuş dönemin savaş alanları düşünülünce. Çünkü o dönemde savaşlar git gide statikleşiyor. Savaşların bu derece statikleştiği bir durumda da zaten haritada piyon sürüklemek bir anlam ifade etmiyor. Tabi eksiklikleri var. Komutanları transfer edebilmeliyiz. Taburları transfer edebilmeliyiz. Sonra cepheye atanan ordulara yön verebilmek lazım. Misal bir cepheye iki komutan atadın biri Marsilya yönüne biri Paris yönüne diye emir verebilmeliyiz. Sonra balkan ordusu trenin olmadığı Osmanlı'da cart diye Suriye'ye gelememeli. Biraz mikro öğeler eklenebilir çok ağlayanlar için isteyen yapay zekaya devreder mikroları. Sınır hatlarına tahkimat inşası eklenebilir. Bu gibi sorunlar çözülünce tamamdır bence. Ayrıca ben bu oyuna savaş mekanikleri ile ilgili bir dlc beklemiyorum bedava yamalarla yada ana dlcler arasına sıkıştırma özelliklerden öteye gitmez.
27-10-2022, 11:35
Oyunu henüz oynama fırsatı bulamadim, ancak izlediğim videolardan gördüğüm kadarıyla oyun şahane olmuş. Savaş kısmı bence de geliştirilmeli ama kesinlikle o piyonlar geri gelmemeli. Köşe kapmaca oynamak yerine oyunun daha farklı yönlerine odaklanmak istiyorum ben artık. 2. Oyundan daha kapsamlı mi bilmiyorum ama kesinlikle çok daha temiz ve anlaşılır bir oyun olmuş. Oynadıkça güncelleme yapacağım buraya.
27-10-2022, 11:40
İlk oyunumda Osmanlı ile orduyu geliştirip en azından Suriye'yi kurtarayım dedim Mısır İstanbul'u elimden aldı, ikinci oyunumda mısırı yenip sinaya kadar ittim, terfi ettirdiğim generallerin yarısından fazlası ve 5 milyon radikal isyancı savaştan sonra beni devirdi, aydın ve sanayici kesime yağ çektim sanırsam sanayici kesim de arkamdan vurdu, sadece aydın kesim yanımdaydı o da hak getire yani.
27-10-2022, 13:18
Savaş en bariz sıkıntı. Sen claiminin olduğu toprakları alamıyorsun. Eğer karşındaki devlet zayıfsa 5 claimin varsa sadece 1 tanesi verip 10 sene ateşkes alıyor. Yapay zeka desen oda sıkıntılı.
Oyunda Amerikan iç savaşı yok. Bildiğin yok olay sadece landownerlar üzerine onlarıda boş bırakıp isyan ettirirsen( çok zor) o zaman random eyaletler katılıyor bir bakmışsın new york confedere lousiana özgürlükçü olmuş iç savaşta. Oyun sadece ekonomi felan fişman anlatmaya gerek yok tropico 7 almadık burada yani. Victoria 3'ü seviyorum ama yine de forumda en çok gömmek zorunda kalan ben oluorum. Mecbur bırakıyorsunuz yani.
俺たち 自由 に なれる の か ?
27-10-2022, 13:37
Ben oyunu deneyemedim ama Hoi oyunlarında bile savaşın bu şekilde kontrolümüzün dışında olmasını isterdim. Hitler cephe cephe dolaşıp siz şuraya siz de şuraya saldırın demiyordu sonuçta. Oyunun savaş sistemini Hoi için de entegre etseler keşke. Gördüğüm kadarıyla şahane görünüyor.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Bu arada Savaş Sisteminin gömülmesi ≠ Eu4 sistemine geri dönülsün.
俺たち 自由 に なれる の か ?
27-10-2022, 13:48
(27-10-2022, 13:18)cemal : Savaş en bariz sıkıntı. Sen claiminin olduğu toprakları alamıyorsun. Eğer karşındaki devlet zayıfsa 5 claimin varsa sadece 1 tanesi verip 10 sene ateşkes alıyor. Yapay zeka desen oda sıkıntılı. Amerikadan bir degil 1 degil 4 claim aldım bir savasta. O tek claim sorununu anlamadim. Diplo play surecinde claim ekledim, infamyden korkmasam daha da fazla alacaktım. Amerikan ic savaşı cikmamasi durumu bende de var. Ciksa bile absurd bolunme olmasi, bolunmenin sebebinin ise daha da abzurd kanun anlasmazliklari olmasi da sorun. Ordularin mobilizasyonunu cok kisa surede yapmasi da mantikli degil. Mobilizasyon hizi ilk dunya savasinda almanyanin temel avantajlarindan biriydi. (27-10-2022, 13:48)yafeshan :(27-10-2022, 13:18)cemal : Savaş en bariz sıkıntı. Sen claiminin olduğu toprakları alamıyorsun. Eğer karşındaki devlet zayıfsa 5 claimin varsa sadece 1 tanesi verip 10 sene ateşkes alıyor. Yapay zeka desen oda sıkıntılı. Diplo playde meksika pes edip duruyor. Ben savaş çıkaramadım.
俺たち 自由 に なれる の か ?
27-10-2022, 14:39
Pes ederse diplo-playi actigin claimi aliyosun sadece. Orada sorun yok. Full savaş olursa istedigini alirsin. Ayni sekilde sen acip savasmadan geri adim atarsan bu sefer para ödüyosun, defansdaki claim atmis olsa bile alamio baska bisey
27-10-2022, 17:24
(27-10-2022, 10:03)yafeshan : Herkes kalkmis savas sistemine saydiriyor. Pdx forumu sikayet basliklari ile dolu. En büyük ve bence tek mantikli sikayet savas sisteminde neyin ne oldugunun, savaşın nasil gelistiginin pek acik olmamasi. Sorun bundan ibaret ama rahatsiz arkadaşlar eski alışkin oldugu birlik gezdirme oyununu bulamadiklari icin yirtinip duruyor. Ben komutanlara ne kadar agresif olacaklarına dair emir veremediğimize ayar oldum. Sayıca 3 kat fazla birliğim var, ancak ork sürüsü gibi gidin zayiat umurumda değil diyemiyorum. 10 birliğe 10 birlik combat yapıyorlar sonra, hiçbir ilerleme kat edemiyorum.
27-10-2022, 19:31
Diplomatik hamle kısmında karşı taraf çekilince sadece ilk talebimizin olması sıkıcı bir durum bencede. Eğer cekilecekse 5 koyduysam 5'inide almalyım. Komutanlar savaş hedefi verme agresiflik ayarlama ve komutanları transfer taburları transfer acil gelmesi gerekenler savaş için. Ama yavaş yavaş düzelir merak etmeyin. Oyunun türkçe olması ve çıkış sürümünde Osmanlı ile ilgili bu kadar contents olması beni mutlu etti açıkcası.
27-10-2022, 19:31
Bu oyun en büyük hayal kırıklığım olabilir... Paradoxa o kadar güvendim... En azından CK3'ü öğrendiğim kadar hızlı öğrenirim diye düşündüm.... Ama bırak hızlı öğrenmeyi sağlayacak bir öğreticiyi... Daha ayarlar yolu ile dil değiştirirken bile sorunla karşılaşıyorum... Sen gel o kadar uğraş fazladan para verip edition al ama rahat rahat öğrenemeyeceğin kadar buglu bir şey al
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
27-10-2022, 20:43
1880'lerden itibaren rastgele ctd yemeye başladım, baya can sıkıcı bir durum.
28-10-2022, 00:23
Bende de 1875te çökmeler başladı önce 4-5x hızdayken savaş diplo-playı başlayınca 2 defa çöktü hızı 3 yaptım devam ettim. Sene 1879 Bürokraside kağıt kullanımını arttırıp 1k puan kasmak için tıkladım hesapladı arttırdı sonrasında oyun yine çöktü. 1900leri hiç düşünemiyorum şu an.
俺たち 自由 に なれる の か ?
28-10-2022, 04:16
(Son Düzenleme: 28-10-2022, 04:19, Düzenleyen: Kodazot. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Oyun Capitalism lab ile Democracy arası karışımı olmuş. Savaş sistemi otomatik olmasının sebebi hoi3 gibi her yerde şehir olması. Cepheler arası asker aktarma yok yapa zeka bunu kesinlikle yapamıyor. Ekonomi al sat yaparak bile artıya geçiyorsun Buhara ile darphane gibi para basabiliyorsun. Osmanlı ya çok güçsüz ya da en güçlü askeri devlet oyuna göre değişiyor.
1837 Osmanlı-Rus savaşında Kiev girdiler bir yıl sonra Yunanistanı yok ettiler. 60 larda Mısır tamamen sona erdirdiler. Avusturya Prusya savaşında neredeyse Viyanaya gireceklerdi. Neyse diğer Tunus oyunumda 1839 Mısır savaşında kaybettiler sonra 1860 Osmanlı diye devlet kalmadı. Rusya ile Mısır Osmanlıyı yediler. Fransa 44 de İngiltere'ye çıkarma yaptı ve İskoçya'ya ve İrlandaya bağımsızlık kazandırdı. Fas-Cezayir-Tunus ve Sicilya ittifak kurup Britanya'ya ve Fransa karşı galip geldi. Yine aynı ittifak İspanya'yı parçaladı. Endülüs kuruldu. Askeri alanda sıkıntı çok büyük. Birinci oyunda ingiltere Fas-Cezayir-Tunus-Sicilya ittifakına tek atar. Bekleme süresi çok uzun herşeyde bekliyorsun oyun ticaret dışında size pek bir oynama şansı sunmuyor.(özellikle küçük devletlerde). Oyundan beklentilerinizi çok düşük tutarsanız aslında çok iyi oyun. Victoria 0.3 gibi bir şey olmuş 2-3 yıl sonra adam olur bu oyun.
Yalnız Adam
Steam:Kodazot
28-10-2022, 12:01
(Son Düzenleme: 28-10-2022, 12:02, Düzenleyen: trhan12. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Victoria 3'ün en az 2.5 - 3 senesi var, ayrıca oyuna ck3'ün daha modern yorumlu entrika mekaniklerini getirmiş olsalar gerçekten savaşmaya gerek kalmazmış, benim gibi tarihsellik arayanlar için bu oyun henüz olmamış, şimdiden uzun bekleyişe çökenlere sabır diliyorum.
|
|