Söyleşi: Dawn of War III - Soru Cevap
#1
B8Ba2v.jpg

Dawn of War III ile ilgili oyuncularda genellikle kafa karışıklığı yaratabilen hususlara odaklanılan bir soru cevap metni hazırlanmış, birlikte inceleyelim.

Cover sistemi neden değiştirildi?
Cover sisteminin yerini ele geçirilebilir enerji kalkanları aldı, bu kalkanı indirmediğiniz müddetçe arkasındaki birime zarar veremiyorsunuz. Bu kalkan oyunda çok rahatlıkla görülebiliyor ve bu kalkanları ele geçirme hususunda esasen defansif yapıda olan birimler dahi ofansif anlamda kullanılabiliyor. Dawn of War 2'deki cover sisteminden farklı olarak bu kalkanın içine çok sayıda birim sığabiliyor.

Cover sisteminin kendi içerisinde belli sorunları vardı ve istediğimiz şekilde çalışmıyordu. Kolaylıkla yokedilebiliyordu ve içinden geçilmesi durumunda menzilli saldırıların azalmasına sebep olduğu için bazı oyuncular neden birden bire birimlerinin daha az hasar vermeye başladığını anlamlandıramıyordu. 

Oyun neden çok parlak ve renkli?
Oyun aslında çok parlak ve renkli değil, tüm efektleri kapattığınızda öyle gözüküyor ancak gölgelendirmeler vb. efektleri açık tuttuğunuzda oyun aslında oldukça karanlık.

Neden oyunda geri çekilme yok?
Serinin eski oyunlarında geri çekilme mekaniği oyuncunun düştüğü kötü durumdan kolaylıkla sıyrılmasını sağlamak içni yapılmıştı. Artık hamlelerinizi yaparken daha çok düşünmeniz ve kötü bir duruma düşmemek için gözcüler kullanmanız gerekecek. Geri çekilmenin kaldırılmasıyla oyuncuların daha dikkatlice hamlelerde bulunmalarını amaçlıyoruz.

Oyuncular arayüzde değişiklikler yapabilecek mi?
Şimdilik sadece minimapın sağda mı yoksa solda mı olmasını istediğinizi belirleyebiliyorsunuz, bunun dışında kesin bir customization seçeneği mevcut değil.

Bu oyun MOBA gibi mi yoksa StarCraft 2 gibi mi?
Dawn of War 3'te,  Dawn of War 1'in oynanışı, Dawn of War 2'deki yetenekler ve bunların üzerine bir miktar MOBA etkisi mevcut. Oyunda MOBA etkisi olarak bahsedebileceğimiz yegane kısım yeni Elit birimlerin çok güçlü olmaları ve Core yoketme üzerine odaklı zafer koşulları. Eğer Elit birimleri biraz zayıflatsak ve düşmanın core'u yerine kalesini yokedin desek kimse bu oyunun MOBA olduğunu iddia edemezdi. Haritalara gelince bazıları hat tabanlı bazıları ise farklı yapıda, çok sayıda avatarımız var. Eğer oyunun MOBA olmasından endişeleniyorsanız bu endişelerinizin yersiz olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Elit birimler ne kadar güçlü?
Elit birimler Dawn of War 2'deki komutan birimlerinden daha güçlü, tipik MOBA oyunlarındaki herolardan ise daha zayıf. Eğer onlara karşı çok zorlanıyorsanız birimleriniz için can ve hasar geliştirmeleri alabilir veya basitçe daha çok birim üretebilirsiniz.

Oyunda belli şeyleri satın almak oyuncuya avantajlar sağlayacak mı?
Hayır, oyunda sadece kozmetik DLC'ler olacak. Oyuncular geri kalan her şeyi oyun içi bir kur olan 'Skulls' karşılığında alacak.

Yeni factionlar eklenecek mi?
Oyuna yeni factionlar DLC'lerle eklenecek.

Oyunda hangi modlar bulunuyor?
Oyunda düşman core'unu yoketme odaklı bir mod bulunuyor. Bu mod 1v1, 2v2 veya 3v3 olarak oynanabiliyor. İleride daha farklı modlar eklenebilir.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.