Söyleşi: Total War Saga: Troy - Kostüm Tasarımı
#1
baslk.jpg

Total War tarafından yayınlanan bu söyleşide Troy'da kullanılan zırhların nasıl tasarlandığına dair bilgiler veriliyor.

https://www.totalwar.com/blog/costume-de...saga-troy/ :Truva kahramanlarının uygun elbiseleri olmadan savaş alanında dolaşmaları pek düşünülemezdi, neyse ki Creative Assembly Sofya sanat takımı bu işi halletti.

Bugün yine Total War Saga: Troy ekibinde baş tasarımcısı Nikolay Toshev ile konuşuyoruz. Ancak bu sefer silahlar yerine kostümler, zırhlar ve bunlar arasındaki her şeye göz atacağız.

MODAYI KAZMAK


Truva için takım hem arkeolojik hem yazılı kaynakları araştırdı. Ama her ikisine de farklı yaklaşımlarda bulundular.
"Ege medeniyetlerinde kullanılmış, Truva Savaşı efsanesine ilham olma ihtimali bulunan Bronz Çağa ait her türlü araç gerece dair bilgiyi topladık. Miken harbine, Bronz Çağ çöküşüne, Deniz Kavimlerine vb. dair her şeyi anlatan kitapları satın aldık. Ticaret veya paylaşılan zanaat teknikleri gibi bir şekilde Akdeniz'le alakalı olabilecek tasarım çizimlerimizi Orta ve Doğu Avrupa ve biraz da Mısır'a ait teçhizatlardı referans aldık, ekleyebildiğimiz kadar çeşitlilik ekledik."


"Açıkçası stilleri belirlerken arkeolojik kazılara güvendik, içerik içinse İlyada gibi yazılı kaynaklardan ilham aldık. O yüzden misal, Agamemnon'un zırhı Homeros'un anlatımında geçtiği gibi yılanlarla süslendi, ama Homeros jenerasyonlar sonra yaşadığından ötürü, tümüyle zırh takımının Bronz Çağ tasarımına aşina olmayabilir."
Çizilmesi için referans öğeleri bulunan iyi bir kütüphane ile, takım süreci iyi bir şekilde tasarladı.

"Öncelikle büyük kültürel grupların farklılıklarını görsellikler üzerinde belirleyerek başladık. Misal, Akalar plaka zırh, bloklu kalkan şekilleri ve sıcak renkler kullanırken, Truvalılar pullu zırh, iki yüzü içbükey kalkan şekilleri ve soğuk renkli uzun giysiler kullanıyorlardı."


Kendisi bunların tamamen tarihi olmadığını kabulleniyor -gerçekte, muhtemelen bölgedeki herkes savaş için aynı şekilde giyiniyordu- ama iki tarafı net bir şekilde ayırabilmek için takımlar güçlü, farklı görsel temalara ihtiyaç duyarlar.

Oyun tasarımcılarının kahramanların kişiliklerine ve oynayış şekillerine dair kısa anlatımlarından sonra Truva ekibi akıllarındaki renk skalasıyla efsanevi kahramanların görünüşünü tasarladılar. Kabul edildikçe, kahramanın fraksiyonun birimleri ve generalleri de tasarlandı.

"Misal Agamemnon gücüyle gösteriş yapmayı seven küstah bir yönetici -bu sebeple zırhı şatafatlı, hatta bir tık abartılı. Miken muhafızları Praetorian muhafızları gibi, imparatorluk koruması gibi hissettiriyor. Neticede Odysseus gerilla taktikleri uygulayan bir hileci- onun daha hafif ve pratik teçhizatı var ve baskın birimleri geceleri gizli kalmak için çevreye uyum sağlayan bir şekilde giyinirler."


ZIRH AŞKI

Nick'in ayrıca belirtmek istediği gibi video oyunlarda -özellikle Total War'da- karakterleri ve kostümlerini tasarlamak bazı karmaşıklıkları da beraberinde getiriyor.
"Çoğu oyunda olduğu gibi Total War'da da oynayış her zaman ilk öncelik. Bu yüzden her kostüm sadece güzel görünmekle kalmamalı, aynı zamanda karakterin rolü hakkında bilgi verip ekran üzerinde anlaşılabilir olmalı. Bunun yanında, Total War benzeri oyunlarda ekranda binlerce modeli aynı anda görüyor olursun, uygun kare limitini sağlamak adına bunun da teknik sınırlandırmaları vardır.

Bu işe başladığımda, gerçek zamanlı elbise simülasyonları yoktu ve bütçe de bir biraz düşüktü, misal bu yüzden gerçekçi bir Roma tören elbisesinin karakterin üstündeki duruşunu modellemek ve animasyonunu gerçekleştirmek kabus gibiydi. Bugünlerde teknoloji çok daha iyi noktalara geldi ve bilgisayar uzmanları da işinin ehliler, ama ulaşılmak istenen için hâlâ daha limitler söz konusu."


Total War oyunlarında zorluklar sadece kıyafetle bitmiyor, bir zırh tasarlarken göz önünde bulundurulması gereken bir çok etmen var. Nick:
"Çeşitlilik en büyük zorluk. Oynayış sırasında iyi zırhlı askerler, ağır zırhlılar, kıdemliler ve aşırı ağır zıhlılar yan yana durabiliyorlar. Bu da gerçek hayattaki bir Bronz Çağı ordusunda kullanılabilenden çok daha fazla çeşitlilik, yani onlarca farklı kültür ve farklı fraksiyonların her bir seviye birimleri farklı tasarımlar gerektiriyor."

İşleri daha da karmaşık hale getirmek için, zırh için referanslar nispeten azdı ve o zamana ait sadece birkaç parçalanmış bronz zırh takımları bulundu. Ek olarak, deri gibi çürümeye eğilimli malzemelerden üretilen zırh, yalnızca freskler ve çömlekler üzerindeki stilize edilmiş görüntülerden tahmin edilebilir bir hale geliyor.


"Bu sebeple bir çok boşluğu yaratıcıkla kendimiz doldurmak zorunda kaldık. Tasarladığımız bazı zırhlar, daha önceki ve sonraki döneme ait tarihi ekipman arasında, spekülatif "orta nokta" gelişim aşamalarındaymış gibi görünmek üzere tasarladık. Diğerleri basitleştirilmiş veya mevcut olanların daha ayrıntılı yeniden tasavvurlarıydı."

Bir kez daha, gerçekçiliğin önemi, tarihsel bir başlıkta küçümsenmeyecek bir şeydir. Ancak anlatılanlarda da görüleceği üzere, uygun bir şekilde yapılabilecek şeylerin de bir sınırı var. Nick şöyle devam ediyor "Kostüm tasarımında gerçekçilik önemlidir çünkü oyun dünyasını yaşanmış ve otantik hissettirir. Belirsiz arkeolojik kayıtlar yüzünden her şeyi tam olarak doğru yapamasak da, o sırada kullanılan malzeme ve teknikler göz önüne alındığında, ekipmanın makul görünmesi için elimizden gelenin en iyisini yaptık."

Ve şöyle bir açıklama ekliyor "Kullanım ve tarihlendirmede bazı inisiyatifler aldık. Misal, ünlü Dendra teçhizat tasarımı muhtemelen Truva Savaşı sırasında eskimişti ve gerçekçi olarak yalnızca savaş arabaları tarafından kullanılmış olabilirdi. Bununla birlikte, “aşırı derecede zırhlı hücumcular” olarak tanımlanan bir biriminiz olduğunda, Miken ekipmanının en ağır ve en ikonik parçasına atıfta bulunmamak olmazdı.

ROMA'DAN KALANLAR


Peki tüm bu anlatılanlar göz önünde bulundurulduğunda Nick için Total War Saga: Troy'daki favori kostümü hangisidir?

"Üzerinde çalıştıklarımdan, Aeneas'ın Romalıların atası olarak efsanevi statüsünü ima eden ve bazı belli olmayan eğlenceli Roma temalı tasarımlara sızma şansı verdiği için Aeneas'a bayılıyorum. Onun Paris’in asil karakterine çok uygun olduğunu düşünüyorum ve tacı bana doğduğum yerin yakınında keşfedilen ünlü bir antik hazineyi hatırlatıyor."

Nick'in Roma tasarımına olan düşkünlüğü, gerçek hayatta tasarladığı herhangi bir kostüme sahip olmak isteyip istemediği sorulduğunda, "ROME II'nin İmparatoru Aurelian'ın kaskını takmayı çok isterim, böylece kendi tarzımla güneşi yüceltebilirim."


Ve son olarak, Nick'in video oyunu karakter kostümü tasarımlarını geliştirmek isteyenler için bazı ipuçları veriyor: “Oyun kamera için tasarlayın. Sadece estetiği değil, oynanışı aklınızda bulundurun. Tasarımlarınızı hayata geçirecek 3D sanatçıların ve animatörlerin çalışma süreçlerini öğrenin, bu size çok zaman kazandıracaktır."

PARLAK VE BRONZ OLUN!
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.