Söyleşi: Vic3 - Soru Cevap
#1
Vic3.png

Victoria 3 resmî Discord sunucusunda geliştiricilerle soru cevap etkinliği düzenlendi.

Victoria 3'ün üzerinde çalışırken insanların Victoria 3 için yalvarmasını izlemek nasıldı?
Çok heyecanlıydı ve doğal olarak beklentileri karşılamamız için bir baskıydı.

Victoria 3'te ABD'yi bir monarşist imparatorluğa dönüştürmek mümkün mü?
Her ülkeyi siyasi açıdan değiştirebilirsiniz, şahsen monarşist Amerika'nın haritadaki görüntüsünden gurur duyuyorum.

Üretim zincirleri Victoria 2'ye göre ne kadar kapsamlı? Daha çok adım/ara ürün var mı yoksa süreç tamamen farklı mı işliyor?
Üretim zincirlerinin Üretim Metotlarının eklenmesiyle karmaşıklık bakımından Victoria 2'den daha üstün olduğunu söyleyebilirim. Buna dair daha fazla ayrıntı paylaşmayacağım fakat hakkında bir geliştirici günlüğümüz elbette olacaktır!

Geliştirici günlükleri haftanın hangi günü gelecek?
Şimdilik belli bir güne söz veremeyiz ama haftalık olarak yayınlanacaklar.

Victoria 3'te görev ağaçları olacak mı? Eğer öyleyse başlangıçta hangi devletlerin görev ağacı olmasını bekleyebiliriz?
Görev ya da odak ağaçları yok çünkü oyunun topluluk inşası yönünden dolayı bir ülkeyi yönetirken birkaç "doğru" yol olmasını istemiyoruz, yine de tarihî ülkeler kurmaya teşvik edecek (tek bir yola zorlamayacak şekilde) mekanikler olacak.

Şahsen oynamak için üçüncü parti araçlar gerekse bile Victoria 2'nin multiplayer'ını seviyordum. Peki Victoria 3'te multiplayer deneyimi daha erişilebilir ve stabil olacak mı?
Imperator ve Crusader Kings 3 ile aynı multiplayer teknolojisini kullanıyor yani evet!

Ekonomide çöküşler yaşanacak mı?
Evet ve bazen yalnızca oyuncunun kötü yönetiminden kaynaklanmayacaklar. Pazarlardaki arz ve talepler ve de oyuncu ile yapay zekâ devletlerinin yaptığı seçimlerin sonuçları, ulusal veya küresel boyutta ekonomik krizlerle sonuçlanabilir.

Üzerinde çalışmaktan en çok gurur duyduğunuz proje Victoria 3 mü?
Evet ve 8 yıldır tüm PDS oyunlarının geliştirilmesinde yer alıyorum.

Ekran görüntülerinde denizde görünen noktalar ne? Ticaret rotaları mı? Savaştayken bir ülkeyi ablukaya alabiliyor muyuz?
Onlar nakliye rotaları. Bunun hakkında daha fazla konuşmak için henüz hazır değiliz.

Oyun üçlemenin önceki oyunlarını oynamayanlar için daha erişilebilir olacak mı?
Niyetimiz önceki oyunların derinliğini kaybetmeden oyunu daha erişilebilir kılmak.

Victoria 3 birden fazla başlangıç tarihine sahip olacak mı?
Fazladan başlangıç tarihi yok, çıkıştan sonra 1821 ya da 1822 gibi daha erken başlangıç tarihleri ekleme ihtimalini tamamen ortadan kaldırmayalım ama 1836-1936 arasındaki "ana yüzyıla" odaklanmak istiyoruz.

Her pazarın kendi fiyatları olacak mı?
Her pazarın üzerilerinde alınıp satılan mallar için kendi fiyatları olacak. Ulusal pazarınızdaki malların yurt dışındakilerden daha pahalı olduğunu bulabilir ve bundan yararlanmak için ticaret yapabilirsiniz. Vickynomics Paneli'nde buna daha geniş açıdan baktık.

Anarşistlik nasıl işleyecek?
Şu an bunun hakkında fazla ayrıntıya girmek istemiyoruz fakat simüle etmeyi hedeflediğimiz Anarşistlik, kapsamlı yerel yönetim ve zayıf bir merkezî yönetim bulunan ve özerk topluluklardan oluşan bir konfederasyonla benzerlik gösteriyor.

Kurulabilir ülkeler olacak mı?
Kurulabilir ülkeler olacak ama şimdilik daha fazla ayrıntıya girmeyeceğiz.

Victoria 3'te programlaması en zor şey ne?
En zorun hangisi olduğundan emin değilim ancak en zaman harcayıcı olanlarından ikisi Pazarlar/Ekonomi veya genel olarak kullanıcı deneyimi.

Victoria 2'yi oynamadım ama Victoria 3'e ilgiliyim. Eğitim modu ne kadar ayrıntılı olacak ve bir başlangıç ülkesi seçtiniz mi? CK3'teki gibi oyun içi bir ansiklopedi olan ve hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak istediğiniz şeyleri araştırabildiğiniz bir araç ipucu sistemi olacak mı? CK3'teki bu özelliği gerçekten beğendim, yeni mekanikleri ve belirli şeylerin en anlama geldiğini öğrenmemde hayli yardımcı oldu. Bir de Zeplin link'i ne zaman çalışacak?
Eğitim modu üzerinde malum sebeplerden ötürü geliştirme sürecinin en sonlarında çalışıyoruz, bu sebeple ayrıntı veremem. Ama eğitim modunun küçük veya orta boyuttaki birkaç önerilen ülkeyi kapsaması için yeterince esnek olmasını istiyoruz. Eğitim modu oyuna başlarken ihtiyaç duyduğunuz temel bilgileri öğretmekte yeterli olacaktır fakat oyunu daha ileri seviye anlamanız araç ipuçlarını, "Vickypedia" yazılarını ve eylemlerinizin sonuçlarını keşfederek olacak bir şey. Zeplin gazete kayıt bonusuna gelirsek, üzerine çalışılan teknik bir sorun ama çözülmesi muhtemelen yarına kadar sürer!

Araştırmanızda hiç tarih kitabı kullandınız mı? Hangilerini?
Stockholm'e taşındığımda yanımda ufak bir kütüphane getirdim, buraya taşındıktan sonra daha da büyüttüm ve çeşitli şeyler için kitaplarıma sık sık başvuruyorum. Birçok defa Jill Harsin'in "Barricades: The War of the Streets in Revolutionary Paris, 1830-1848" adlı eseri, François Crouzet'nin "The Victorian Economy" adlı eseri, John Brown'ın "The Baldwin Locomotive Works, 1831-1915" adlı eseri, Peter Marshall'ın "Demanding the Impossible: A History of Anarchism" adlı eseri ve... vay canına, listenin tamamı bayağı yer kaplar.

Kültürel "Özellikler" sistemi ne kadar kapsamlı? Yalnızca yasalar/asimilasyon için mi geçerli?
Evet, kültürel özellikler sadece ayrımcılık yasalarını etkiliyor, kültürel güçlendirme veya zayıflatmalar filan yok.

İlk olarak, neyi cevaplayabileceğinize dair bir sınır var mı yoksa her şeyi sorabiliyor muyuz? Asıl soruma gelince, oyun hangi dönemde geçecek? Victoria 1836-1836 arasındaydı. Victoria 3 de aynı dönemi mi kapsayacak yoksa farklı mı olacak?
Evet, bazı şeylerin hakkında henüz konuşamıyoruz ama sormayı elbette deneyebilirsiniz! Yine evet, oyun 1836-1936 arasında geçecek.

Peki ya bayraklar? Farklı bir tür hükûmet başa geçtiğinde özel bir bayrağımız olacak mı?
Victoria 2'den daha ileriye giden güzel bir sistemimiz var. Bayrağınız hükûmet türünüze göre değişmekle kalmayıp süzereninizin kim olduğu gibi faktörlere göre de değişecek.

Bugünkü ekonomi panelinde nehir sistemlerinin altyapıya katkı sağladığından bahsedildi. Donanmalar nehirlerden geçip onlara ambargo uygulayabilecek mi?
Korkarım ki kahverengi su donanmaları yok ancak donanmaların ticaretin üzerinde güçlü bir etkisi olmasını istiyoruz.

Hayranların tepkileri oyunla ilgili planları etkiledi mi?
Evet, kesinlikle! Topluluktan gelen geri bildirim ekibimiz için çok önemli, özellikle de kullanıcı deneyimi tasarımcısı olduğumdan benim için. İnsanların bu hafta sonu tartıştıklarını baz alan ve daha yakından bakmak istediğim bir yapılacaklar listesine sahibim. 

Süper güç sıralamalarına nasıl karar verilecek?
Ülkeler esasen güçlerinin (askerî kudret, ekonomik kudret vb.) bir toplamı olan prestije sahipler. Büyük Güç ve Süper Güç gibi kademeler küresel ortalamaya bağlı olarak belirli miktarda prestij gerektiriyor, bu yüzden Süper Güç sayısında sınırlama yok.

İşe yarayan geri bildirimleri bulmak için topluluğun geri bildirim selini incelediniz mi?
Bol miktarda kahve ve akşamlar boyu forumlarda gezinmek, bir de bunları bizim için derleyen harika meslektaşlar!

Keşif mekanikleri olacak mı? Örneğin Nil'in kaynağının keşfi gibi.
Nil'in kaynağını aramak oyunda çıkabileceğiniz seferlerden biri.

Bu projede çalışmanın en sevdiğiniz tarafı ne?
Sahip olduğumuz harika ekip ve tutkulu hayran kitlesi!

Ülkeler "idealara" veya onları birbirinden ayırt edecek başka bir şeye sahip olacak mı?
Ülkelerin oynanışı çok farklı olacak ve farklı oynanış tarzları gerektirecek, "topluluk inşasının" olayı ülkeyi istediğin gibi şekillendirmek olduğundan belirli ülkelerin oynanış tarzlarını fazla kısıtlamama konusunda dikkat ediyoruz. Ülkeler arasındaki farklardan biri Çıkar Gruplarının kendi doğası, örneğin devlet kiliseleri için ideolojiler.

Materyal üretimi için binalardan bahsedildi, zanaatkârlar da oyunda olacak mı?
Başlı başına zanaatkârlar yok ama daha az karmaşık üretim zincirlerini kullanan ve kapitalist temelli olmak yerine lonca temelli olan üretim metotları var.

Bunun Paradox'ta üzerinde çalıştığınız en zor veya karmaşık oyun olduğunu söyler miydiniz?
Evet, çoğu yönden kesinlikle en karmaşığı. Aynı zamanda üzerinde çalışması en ödüllendirici olanı!

Oyunun en çok heyecan duyduğunuz yönü ne? Ekonomi mi? Savaş mı? Başka bir şey mi? Veya belirli bir özellik mi?
Benim için kesinlikle ekonomi.

Henüz oynanabilir olmayacaklarını biliyorum fakat etkileşime geçeceğimiz merkeziyetsiz ülkelerin bazılarının isimlerini söyler misiniz? Örneğin Amerika ve Amazon kabilelerinin olacağını duymuştum.
Harita çapında merkeziyetsiz devletler var! Avustralya'da Noongar, Pasifik'in kuzeybatısında Nez Perce ve Kongo'nun kuzey taraflarında Azande bulunuyor.

Avrupa'da Meißen vb. meşhur yerlerde olduğu gibi porselen üretimi olacak mı?
Evet, porselen teorik olarak her yerde üretilebilen bir lüks kaynak.

Victoria 3'ün üzerinde çalıştığınızı kazara açığa çıkardığınız bir zaman oldu mu, yoksa ağzınız hep kenetli miydi?
Hayır, ağzımız bayağı kenetliydi, son PDXCON'da beni sarhoş yapmaya çalışmış olmalarına rağmen.

Harita nasıl olacak? CK3'teki gibi yakınlaştırana kadar kâğıt harita mı gösterilecek yoksa HoI4 gibi mi olacak?
Dediğiniz gibi, yakınlaştırana kadar CK3 tarzı kâğıttan bir harita olacak.

Oynamak için bir ülke seçebilecek miyim?
Evet, oynamak istediğiniz ülkeyi siz seçebileceksiniz!

Oyunun isminde neden Roma rakamlarından Arap rakamlarına geçtiniz?
Çünkü eğer sızdırılsaydı buna kimse inanmazdı.

Günde 4 tick olduğuna göre tick başına mı para alacağız yoksa günde bir mi?
Para hafta bitiminde hazinenize konulur.

Kötü şöhret Victoria 2'deki gibi mi çalışacak? Ya da kaldırılacak mı?
Victoria 2'deki Kötü Şöhret yerine Tehdide sahibiz; küresel olmaması ama tehdit ettiğiniz alana bağlı olması, kimin umursadığı, tanınmış veya tanınmamış bir ülkeden toprak almanız vb. bakımından Agresif Genişlemeyle benzerlik gösteriyor.

Yükselen beklentilerden ötürü devrimler olabiliyor mu? Diğer bir deyişle ekonomik büyümenin yavaşlaması varlıklı nüfusların memnuniyetsiz olmasına yol açıyor mu?
Nüfuslar ekonomik gerilemeden muzdaripse ve yaşam standartları düşüyorsa radikalleşebilirler, dikkat etmezseniz devrimle sonuçlanabilir.

Taşıma maliyetleri mal fiyatlarına dâhil ediliyor mu? Başka bir deyişle daha yakında olan malları satın almak daha uzaktan satın almaktan daha ucuz mu?
Malların taşınması için altyapının bulunması veya denizci bir tüccarın olmasına ihtiyaç duyulması gibi mekanikler ve maliyetler var, şimdilik fazla ayrıntıya girmiyorum.

Hangi harita modlarını planlıyorsunuz? Daha az mı göreceğiz daha çok mu?
Victoria 3'ün kullanıcı deneyiminin ana hedeflerinden biri bilgiyi haritayla daha sıkı biçimde bağdaştırmak. Yani evet, şu ana kadar gösterdiklerimizden daha fazla harita modu göreceksiniz!

Bu oyunu hiç Victoria 2 oynamamış birine neden önerirsiniz?
Birinin Victoria 2 oynamasının gerekmesi yerine kendi başına bir ülke inşası oyunu olduğu için öneririm.

Victoria 3'te ülkeler borca girmeye çalışacak mı? Gerçek hayatta ekonomiden para çekmek için yapıldığı gibi.
Evet, bütçe açığı Victoria 3'te gayet geçerli bir strateji olacak.

1848 Devrimleri seven biri olarak onları oyuna yansıtma planınız var mı merak ediyorum? Özel olarak mı yansıtılacaklar yoksa oyundaki diğer sistemlerden ortaya çıkan bir sonuç mu olacaklar?
Genel olarak yaklaşımımız bu tür şeyleri sonradan ortaya çıkan mekanikler olarak yansıtma yönünde, devrimler kesinlikle yalnızca tarihî olaylara bağlı olarak ilerlemeyecek. Bununla beraber tarihteki birçok büyük olay oyunun o anki vaziyetine göre tetiklenecek ama tarihten tanıyabileceğiniz olaylar veya olay zincirleri olarak belirtilecekler. Tarihî olaylar tarihte oldukları yer ve zamanda gerçekleşmeyebilir.

Hakkında konuşmaya izniniz olan şeylerin arasında Victoria 2'den sonra oynanış, tarz veya odağa yapılan en temel değişikliğin ne olduğunu düşünüyorsunuz?
18 bölümlük bir YouTube serisi izlemeden oturup oyunun tadını çıkarabilmenizi umuyoruz.

Büyük bir istikrarsızlık yaşamadan oyun sonuna kadar mutlak monarşi olarak kalmak mümkün olacak mı?
Zorlukları olacaktır ama halkınızı mutlu ederseniz her şey mümkün.

Anayasal ve düzenli yasaların arasındaki fark ne?
Aynı şeyler, temelde Yasalar ve Enstitüleriniz var.

Favori ülkeniz hangisi?
İsveç veya Yunanistan'ı tercih ederim! Britanya'nın bir yerinde heyecan verici bir serbest bırakılabilir ülke olsa da... ama bunun hakkında konuşmayacağım.

Savaş sistemi Victoria 2'deki gibi mi yansıtılacak yoksa farklı mı olacak?
Victoria 3'teki savaşa dair birkaç soru olduğu için bu genel bir cevap olacak. İlerleyen bir geliştirici günlüğünde savaş hakkında konuşacağımız için hakkındaki soruları şu anlık cevaplamayacağız. Geçtiğimiz iki günde Victoria 3'te savaş bile olmayabileceğini söyleyen yorumları gördüğüm için söyleyeyim, oyunda savaş olacak.

Vickynomics panelinde bir ekran görüntüsü bir değişikliği geçirmek için belirli miktarda zaman gerektirdiğini gösteriyordu. Aynı anda birden fazla değişiklik geçirebiliyor musunuz?
Hayır, aynı anda yalnız bir yasa geçirebilirsiniz. Yani hızla reform yapmak istiyorsanız gündeminizi destekleyen kuvvetli bir hükûmete sahip olmanız önemli. Yine de devrimlerden kaçınmak için daha yavaş reform yapmak geçerli bir strateji olabilir.

İzleyici modu var mı?
Evet!

Siyasi kişilikler olacak mı? Bismarck veya popüler generaller ve entelektüeller gibi.
Oyunun başında kodladığımız tarihî figürler var ve oyuncuların oyunlarına kimin daha çok uyum sağlayabileceğine hâlâ bakıyoruz.

Hava durum tamamen görsel mi yoksa oynanışı etkiliyor mu?
Düzenli hava durumu oynanışı etkilemeyecek.

Siyaset/ekonomide etkileşime geçtiğimiz ana unsur eyaletler, yine de antlaşma limanları gibi olaylarla eyaletlerden vilayet ayırabiliyoruz. Ne kadar nüfusun antlaşma limanında kaldığını ve ne kadarının eyaletin geri kalanında kaldığını ne belirliyor?
Bir eyalet bölünüyorsa veya bir vilayet eyaletin bir kısmından öbür kısmına geçiyorsa hangi kaynak ve nüfusların hareket ettiğini orantı kurarak belirliyoruz.

İmparatorluğu parçalara ayırma savaş sebebi geri dönecek mi? Oyun sonunun büyük savaşlarında önemli bir unsurdu.
Fazlasıyla tehditkâr bir ülkeyi yakın zamanda aldığı toprakları geri vermek zorunda bırakarak ona ağzının payını vermek olacak. Oyun sonunda imparatorluğu parçalarına ayırma tarzı bir savaş hedefimiz de olabilir.

"Merkeziyetsiz Ülkeleri" tasarlarken bu toplulukların/kültürlerin üyelerine/soyundan gelenlere danıştınız mı?
Evet, bu konuda bayağı çaba sarf ettik. Çok iyi geri bildirimler aldık ve görüşmelere devam ediyoruz.

Farklı ülkeler/pazarlar için para birimleri eklemeyi (belki DLC ile?) düşünüyor musunuz?
Bu konuda konuşamam çünkü gelecek DLC'lere dair bir şey söylemek bana düşmüyor. Şu anki durum ekonomiden çoğunlukla bahsedildiği gibi bir soyutlaştırma: her ülkenin para birimi ve değeri var fakat zamanın uluslararası para biriminin değerine göre soyutlaştırılıyor.

Victoria 3'te en çok gurur duyduğunuz özellik/sistem ne?
Cevaplaması zor bir soru! Önceki oyunlarımızdan sonra belirgin bir geliştirme, bir eylem yapıldığında hazine tahminlerinin güncellenmesi sayesinde hafta sonunu beklemek yerine hemen geri bildirim almanız.

Merak ediyorum, oyundaki nüfuslarla ne kadar etkileşime geçebileceğiz? "Stellaris" ve "Crusader Kings 3" ölçeklerinde konumlandırın.
Victoria 3'te nüfuslarla doğrudan etkileşime geçemiyorsunuz çünkü ölçeklendirilebilir değil ve küçük ülkelerle oynamayı sıkıcı, büyük ülkelerle oynamayı ise bunaltıcı yapardı. Bunun yerine oyuncu nüfuslarla binalar vasıtasıyla (endüstriler, kışlalar gibi) ekonomik olarak ve Çıkar Gruplarıyla siyasi olarak etkileşime geçiyor. Tabii ki oyuncunun yaptığı her şey nüfusları dolaylı yoldan etkiliyor!

Siyasi haritadaki renkleri nasıl seçtiniz?
Ülke renkleri için birkaç yaklaşımımız var! Bazen diğer oyunlarda kullanılanlara benzer renkler kullanmaya çalıştık, bazense estetik olarak daha çok tatmin edici renkleri seçtik. Nadiren sırf kaos için yeni renkler seçtiğimiz oldu.

Bize tiyatro ve operada olduğu gibi kültürden biraz daha bahseder misiniz? Ülke olarak prestij kazanmak için buna odaklanabiliyor muyuz?
Evet, kültür ve sanata yatırım yapmak prestij kazanma yollarından biri.

Finans ve borsa oyuna yansıtılacak mı?
Ticaret Merkezleri/Finans Bölgeleri adında bina türü var ama şimdilik bu konuda ayrıntıya girmeyeceğim.

CK3'te Tab'a basarak ne yapmanız gerektiğini söyleyen o küçük kısmı açabiliyordunuz. Bunu çok kullanışlı buluyordum, Victoria 3'te benzeri var mı?
Evet, CK3'tekine benzeyen Güncel Durum sistemimiz var.

Ekonominin oyunda nasıl çalıştığını anlayabilmek için ekonomi diplomasına ihtiyacım var mı?
Olmamasını umuyoruz ama kalite kontrolünde bana yardımcı olduğu kesin!

Tarihî figürler belirli bölgelerde çıkacak mı, odak gruplarını yöneten ya da belirli devrimlere liderlik eden kişiler gibi?
Doğaüstü/Ruhsal hareketler yok ama Sunset Invasion'ın Victoria 3 versiyonunu yapmak için mücadele edeceğim, daha Lovecraftvari olanını.

Bu soruldu mu bilmiyorum ama demir yolları onları eskimiş kılmadan önce kanallar olacak mı?
Demir yollarının oyunun başlangıcına ne kadar yakın olduğu göz önünde bulundurulursa küçük kanallar için iyi bir kullanım bulamadık. Ama büyük kanal projelerimiz Süveyş/Panama tabii ki var ve nehirler demir yolu öncesi altyapısı için önemli.

Alternatif tarihin rolü ne kadar büyük olacak? Ya da oyun daha tarihî bir yol mu izleyecek?
Oyuncuya tarihi değiştirecek gücü vermek hayati önem taşıyor, yapay zekâ da bazen tarihten önemli ölçüde sapabilir. Ama hedefimiz oyunun asla tamamen rastgele hissettirmemesi. Yapay zekâ karakteristik olmayan ya da tamamen tarihsellik dışı bir şey yapıyorsa geçerli bir nedeni olmalı ve oyuncu olarak bunun ardında yatan nedeni algılayabilmelisiniz.

Şu ana kadar birkaç nüfus türü gördük. Gelecek geliştirici günlüklerinde daha fazlasını görmeyi bekleyebilir miyiz?
İlk geliştirici günlüğümüz nüfuslar hakkında olacak ve nüfus türleri ile kullanımlarını gösteren daha fazla bilgi kesinlikle gelecek.

Bağlı devletlerin seviyeleri olacak mı? Ülkeleri pazara ekleme konusunu duyduk ama bağlı devletlerin "vasal" veya "himaye" gibi "kademeleri" var mı?
Evet, örneğin bir Kukla bir Himayenin daha az özerk olan versiyonu.

İmparatorluğumuzun kültürel karakterini ne kadar etkileyebileceğiz? Birincil kültüre ilaveten kabul edilen kültürleri seçebilecek miyiz?
Birincil kültür özünde ülke "tagına" bağlı, hangi kültürlerin ayrıma uğradığı Yasalarınıza bağlı. Mesela ülkeniz ırk seviyesinde ayrımcılık yapıyorsa birincil kültürünüzün Miras özelliğini paylaşmayan kültürlere karşı ayrımcılık yapılır, ulusal üstüncü bir ülkedeyse birincil kültür harici tüm kültürlere ayrımcılık yapılır.
IbnE9P2.gif
[+] 6 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Imperator ve CK3 ile aynı teknolojiyi kullanıyor. Chat yok yani...
Ara
Cevapla
#3
Alıntı:Ekran görüntülerinde denizde görünen noktalar ne? Ticaret rotaları mı? Savaştayken bir ülkeyi ablukaya alabiliyor muyuz?
Onlar nakliye rotaları. Bunun hakkında daha fazla konuşmak için henüz hazır değiliz.

Ekran görüntülerini görünce bu soruyu ben de kendime sormuştum. Yanıtlanması güzel olmuş, daha fazla detayı merak ediyorum
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#4
(24-05-2021, 17:58)Attila the Hun : Siyasi haritadaki renkleri nasıl seçtiniz?
Ülke renkleri için birkaç yaklaşımımız var! Bazen diğer oyunlarda kullanılanlara benzer renkler kullanmaya çalıştık, bazense estetik olarak daha çok tatmin edici renkleri seçtik. Nadiren sırf kaos için yeni renkler seçtiğimiz oldu.
Umarım Prusya sarı olur.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#5
Gördüğümüz kadarıyla olmayacak ama oyun çıkar çıkmaz Prusya'yı sarı yapan bir mod yapacaklarından eminim.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#6
(24-05-2021, 18:10)Defterdar :
(24-05-2021, 17:58)Attila the Hun : Siyasi haritadaki renkleri nasıl seçtiniz?
Ülke renkleri için birkaç yaklaşımımız var! Bazen diğer oyunlarda kullanılanlara benzer renkler kullanmaya çalıştık, bazense estetik olarak daha çok tatmin edici renkleri seçtik. Nadiren sırf kaos için yeni renkler seçtiğimiz oldu.
Umarım Prusya sarı olur.

Bence yakışmıyor ya. Sarı Prusya görünce ciddiye alamıyorum diyebilirim.
Ara
Cevapla
#7
Sarı Prusya'nın göz kanatıcı olduğu konusunda herkes hemfikir olabilir, mizahi bir unsur hâline geldiği için gayriciddi biçimde kullanırlar zaten.

(24-05-2021, 17:58)Attila the Hun : Victoria 3'te görev ağaçları olacak mı? Eğer öyleyse başlangıçta hangi devletlerin görev ağacı olmasını bekleyebiliriz?
Görev ya da odak ağaçları yok çünkü oyunun topluluk inşası yönünden dolayı bir ülkeyi yönetirken birkaç "doğru" yol olmasını istemiyoruz, yine de tarihî ülkeler kurmaya teşvik edecek (tek bir yola zorlamayacak şekilde) mekanikler olacak.

Bunu Martin Anward'ın Paradox Plaza'daki iletisinden öğrenmiştik.

(24-05-2021, 17:58)Attila the Hun : Peki ya bayraklar? Farklı bir tür hükûmet başa geçtiğinde özel bir bayrağımız olacak mı?
Victoria 2'den daha ileriye giden güzel bir sistemimiz var. Bayrağınız hükûmet türünüze göre değişmekle kalmayıp süzereninizin kim olduğu gibi faktörlere göre de değişecek.

Hoş bir özellik, bayraklar İngiltere kolonilerinde olduğu gibi süzerenin bayrağı ilave edilerek yapılır diye tahmin ediyorum.

(24-05-2021, 17:58)Attila the Hun : Süper güç sıralamalarına nasıl karar verilecek?
Ülkeler esasen güçlerinin (askerî kudret, ekonomik kudret vb.) bir toplamı olan prestije sahipler. Büyük Güç ve Süper Güç gibi kademeler küresel ortalamaya bağlı olarak belirli miktarda prestij gerektiriyor, bu yüzden Süper Güç sayısında sınırlama yok.

Victoria 3'ten en büyük beklentilerimden biri de sıralamanın daha az kısıtlayıcı olmasıydı. Bu değişiklik bu durumu ortadan kaldırmada büyük bir rol oynayacaktır. Beklentilerimin bir bir gerçekleştiğini görmek beni umutlandırıyor.

(24-05-2021, 17:58)Attila the Hun : Ülkeler "idealara" veya onları birbirinden ayırt edecek başka bir şeye sahip olacak mı?
Ülkelerin oynanışı çok farklı olacak ve farklı oynanış tarzları gerektirecek, "topluluk inşasının" olayı ülkeyi istediğin gibi şekillendirmek olduğundan belirli ülkelerin oynanış tarzlarını fazla kısıtlamama konusunda dikkat ediyoruz. Ülkeler arasındaki farklardan biri Çıkar Gruplarının kendi doğası, örneğin devlet kiliseleri için ideolojiler.

"Topluluk inşası" ve "şekillendirme" vurguları birkaç yerde tekrar edilmiş, bu iyiye işaret.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#8
(24-05-2021, 18:14)Henri : Bence yakışmıyor ya. Sarı Prusya görünce ciddiye alamıyorum diyebilirim.

Öylesine demiştim aslında :P Benim favorim Eu4'teki Prusya rengi. Mavi Prusya sevmiyorum nedense.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
İlk bilgiler umut verici ama ben tanınan ve tanınmayan ülke mekaniğini merak ediyorum.Tanınmayan bir ülke olup avrupa ile aynı teknoloji,sanayi vb sahip olmak garip olurdu.(civiziled unciv yerine getirildiği düşününce sanırım teknoloji farkı olmayacak)
Ara
Cevapla
#10
Bence orada civilized, uncivilized tabirlerinin kullanılmaması düşük sınıf toplum iması barındırdığı için tercih edilmemiş. Oynanış açısından gerçek bir fark olacağını sanmıyorum.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.