Oncelikle belirtmek isterim ki asagidaki bilgiler tamamen kisisel goruse dayanmaktadir. Bununla beraber bir cok kere test edilmistir.
Oncelikle kullanacagimiz ulke
Benim en cok kullandigim ulke tiplerinden biri. Technocracy, hizli bilim yapmak icin normal ulkelerdeki en iyi civic ve yaninda tum specialist islerine %10 bonus veren meritocracy. Ethic olarak Fanatic materialist Bilime %10 bonus, %20 robot upkeep dususu veriyor, xenophile ise %10 trade value. Xenophile yerine militarist yada pasifist de iyi olur. Oynanisi pek degistirmez. Egalitaryan yapilirsa %5 specialist bonusu var ama populasyona kendimiz gezegen degistiremiyoruz. Authoritaryan yapilirsa ki Tecnocracy yanina en cok kullanilan ethic budur, o durumda kole civic alip ona gore koleci ulke oynamak gerekiyor.
Traitlerde Bilime %10 intelligent, %15 Engineering bonusu ve %15 Ingenious Enerji bonusu aldim. Oyunun ilk 20-30 yilinda en onemli kaynaklar bilim ve enerji cunku.
Origin olarak Shoulder of Giants aldim, Bu originde iyi miktarda arkeoloji arastirmasi imkani bulunuyor boylece enerji icin satabilecegimiz bolca minor artifac alabiliyoruz. Relic world baslangici da buna benziyor. Fazladan pop ve district veren Prosperous unification da hala kullanisli. Diger originleri pek oneremiyorum.
Oyuna baslarken ilk giriste yapilmasi faydali olan bir kac adim bulunuyor;
Policy penceresi
Gemi duzenleme ekraninda baslangic filomuzun tum silah ve savunmasini sili filoyu bos haline guncelliyoruz, bu sayede bir miktar alloy kazanmak mumkun. Bu islemden sonra filo silinebilir yada ne olur ne olmaz diye tutulabiilir. Kayda deger bir folo kalmadigi icin istasyondaki Crew Quarters binasini da kaldiriyoruz.
Ana gezegenimizdeki enforceri bosa cikarip suc oraninin %10 ustune cikmasini sagliyoruz, bu sayede Decision sekmesinden Negotiate with Crime lord secenegini alabiliyoruz, bu sayede +10 stabilite kazaniliyor. Enforceri geri goreve getirince crime lord etkisi devam ediyor ve suc 0 degerine geri dusuyor ama gezegen suca daha meyilli oluyor.
Gezegen ekranindan Governora bakiyoruz, Tercihen Bina ve district masarfina bonus vereni yada bilime bonus veren governoru bulmaya calisiyoruz, ilk deneme basarisiz olursa oyunun ilk yilinda fazladan kaynak harcamaya gerek yok.
Bir yada kaynak yeterliyse iki tane science gemisi cikartip hazirdaki ile beraner surveye gonderiyoruz. Surve gemilerine secilecek liderlerde oncelik sirasina gore, Anoamly ihtimalini arttiran, Arkeolojiye bonus veren ve anomaly research arttiran sayilabilir. Survey hizini arttiran da baslarda cok kullanislidir.
Ilk secilecek teknolojiler sansa bagli, Genelde teknoloji bonusu verenler ilk seceneklerdendir ama onlarda daha oncelikl iolanlar Physicsde enerjo bonusu(oyunun basinda en degerli kaynak enerji), Society icin Hydroponics Farms(Istasyonda food uretimi), Bilimde ise Exoskeleton(Bir sonraki adimda robot teknolojisini aciyor).
Bilim liderlerinde ise physics ve society icin genius, Engineering ise Industry uzmanligi en iyisidir.
Ilk adimlar bitti. Artik surveye baslayip gezegenimize bina yapabiliriz. Kaynaklar geldikce yapilacak ilk isler tum binalari research lab ile degistirmek, bununla beraber en az 1 tane enerji districti insa etmek.
Mumkun olan en kisa surede yeni koloni atmaya calismak gerekiyor.
Tradition olarak Expansion yada Discovery ile baslanabilir. Ben Discovery tercih ediyorum fazladan bilim icin.
Sistemlere genisleme yaparken koloni gezegeni olmayanlar haricinde mineral cok olan sistemleri almak oncelikli olmalidir.
Teknolojisi biter bitmez ilk istasyona hydroponics farm yapip, koloni sistemlerine istasyon insa edip onlara da birer tane ayni binadan koyulmali
Ilk 10 yil icinde Robot teknoljisini acmis, en az bir gezegenin kolonisi bitmis ve robot binasi yapilmis olmali, ikinci olarak ise o gezegen Forge World focus yapilip sadece alloy uretmesi saglanmali. Ekonominin geri kalanini halen ana gezegen yukleniyor ve istasyonlardaki food uretimi sayesinde food districtleri enerjiye donusturulmus ve daha fazla Research lab yapilmasi idealdir.
Teknolojilerde de bilim, enerji bonuslari ve 3. olarak gemi teknolojileri oncelikli olarak secilmeli. Bununla beraber ozel kaynak binasi teknojileri her zaman ilk secilmelidir.
Artan bilim adami ihtiyaclari icin consumer goods yetmediginde district insa etme yerine enerji ile satin almak daha verimli simdilik.
Ilk Ascension perk bir kac istisnai durum disinda her zaman Technological Ascendancy. Ikinci tradition agaci icin ise, Multiplayer oyunsa Supremacy, degilse expansion yada prosperity oneriyorum.
2. koloni gezegenimiz yeni artan nufusu ile alloy ureten ilk kolonimizi besleyecek ve kendisi sadece robot ureten isciyi barindiracak. Bu yuzden diger tum isleri kapatmak gerekiyor.
Bu arada arastirdigimiz arkeolojilerden gelen minor artifact Unity sekmesindeki Relics bolumunden 500 enerji karsili satilabilir. Bu yontem, bizi uzun sure enerjide idare edebilir.
2220 yillarinda artik ana gezegen bilim icinde yuzup enerji gelirimizin oenmli bir kismini karsilarken, alloy gezgeni de nufus arttirip alloy uretimini arttirmis olacaktir. Haritada, habitability seviyesi onemli olmaksizin bulunan her gezegen sistemi alinmaya calisilmali.
Bu arada Alloy binasi gelistirmesini yakalayabilmek ve alloy gezegenine insa etmek cok onemli artik.
Teknolojilerde 2230 yilina kadar Society kisminda en az iki defa naval kapasite gelistirmesi kazanip, Enginenering kisminda Droidleri acmak sizi rahatlatacaktir.
2230lara yaklasirken eger Cruiser teknolojisi karsiniza ciktiysa alabilirsiniz, yoksa Destroyer olarak devam edebilirsiniz.
2230 yilina geldigimizde halen saglam bir ekonomimiz, 6k alloy ve +70 alloy gelirimiz, toplamda +492 bilim gelirimiz bulunuyor. Bu noktadan sonra artik tam enerji ve tam mineral gezegeni insa etmeli, Ana gezegendeki enerji gelirinin bir kismini Consumer Goods'a cevirip marketten alimi azaltmaliyiz. Bu arada da makul buyuklukte filo yaparak cevredeki dusmanlardan korunabilir yada onlari isgal edebiliriz. En bastan anlasilabilecegi uzere bu build Synthetic ascension yoluna dogru gidiyor. 2. Tradition agaci bittignde nufus cyborga donusturme imkani olacak. Nufuslar arttikca gezegenlerde amenity ihtiyaci basgosterecek. Bunu Clerk isleriyle halletmektense Holo Theatres insa etmek daha uygun olacaktir.
Oncelikle kullanacagimiz ulke
Benim en cok kullandigim ulke tiplerinden biri. Technocracy, hizli bilim yapmak icin normal ulkelerdeki en iyi civic ve yaninda tum specialist islerine %10 bonus veren meritocracy. Ethic olarak Fanatic materialist Bilime %10 bonus, %20 robot upkeep dususu veriyor, xenophile ise %10 trade value. Xenophile yerine militarist yada pasifist de iyi olur. Oynanisi pek degistirmez. Egalitaryan yapilirsa %5 specialist bonusu var ama populasyona kendimiz gezegen degistiremiyoruz. Authoritaryan yapilirsa ki Tecnocracy yanina en cok kullanilan ethic budur, o durumda kole civic alip ona gore koleci ulke oynamak gerekiyor.
Traitlerde Bilime %10 intelligent, %15 Engineering bonusu ve %15 Ingenious Enerji bonusu aldim. Oyunun ilk 20-30 yilinda en onemli kaynaklar bilim ve enerji cunku.
Origin olarak Shoulder of Giants aldim, Bu originde iyi miktarda arkeoloji arastirmasi imkani bulunuyor boylece enerji icin satabilecegimiz bolca minor artifac alabiliyoruz. Relic world baslangici da buna benziyor. Fazladan pop ve district veren Prosperous unification da hala kullanisli. Diger originleri pek oneremiyorum.
Oyuna baslarken ilk giriste yapilmasi faydali olan bir kac adim bulunuyor;
Policy penceresi
- First contact proactive de olursa her kesfettiginiz uzaylida extra influence geliyor ki bu genislemek icin cok faydali
- Baskalarinin ulkenize girmesini ve arkanizda sistem almasini engellemek icin sinirlar kapali.
- Economik policy dogrudan Militarize olarak basliyor, %25 daha az consumer goods, %25 daha fazla alloy.
- Trade policy icin trade degerini enerji ve consumer goods icin bolusturmeyi tercih ediyorum. Burada enerji ve unity bolusumu de yaygin kullanilir.
Gemi duzenleme ekraninda baslangic filomuzun tum silah ve savunmasini sili filoyu bos haline guncelliyoruz, bu sayede bir miktar alloy kazanmak mumkun. Bu islemden sonra filo silinebilir yada ne olur ne olmaz diye tutulabiilir. Kayda deger bir folo kalmadigi icin istasyondaki Crew Quarters binasini da kaldiriyoruz.
Ana gezegenimizdeki enforceri bosa cikarip suc oraninin %10 ustune cikmasini sagliyoruz, bu sayede Decision sekmesinden Negotiate with Crime lord secenegini alabiliyoruz, bu sayede +10 stabilite kazaniliyor. Enforceri geri goreve getirince crime lord etkisi devam ediyor ve suc 0 degerine geri dusuyor ama gezegen suca daha meyilli oluyor.
Gezegen ekranindan Governora bakiyoruz, Tercihen Bina ve district masarfina bonus vereni yada bilime bonus veren governoru bulmaya calisiyoruz, ilk deneme basarisiz olursa oyunun ilk yilinda fazladan kaynak harcamaya gerek yok.
Bir yada kaynak yeterliyse iki tane science gemisi cikartip hazirdaki ile beraner surveye gonderiyoruz. Surve gemilerine secilecek liderlerde oncelik sirasina gore, Anoamly ihtimalini arttiran, Arkeolojiye bonus veren ve anomaly research arttiran sayilabilir. Survey hizini arttiran da baslarda cok kullanislidir.
Ilk secilecek teknolojiler sansa bagli, Genelde teknoloji bonusu verenler ilk seceneklerdendir ama onlarda daha oncelikl iolanlar Physicsde enerjo bonusu(oyunun basinda en degerli kaynak enerji), Society icin Hydroponics Farms(Istasyonda food uretimi), Bilimde ise Exoskeleton(Bir sonraki adimda robot teknolojisini aciyor).
Bilim liderlerinde ise physics ve society icin genius, Engineering ise Industry uzmanligi en iyisidir.
Ilk adimlar bitti. Artik surveye baslayip gezegenimize bina yapabiliriz. Kaynaklar geldikce yapilacak ilk isler tum binalari research lab ile degistirmek, bununla beraber en az 1 tane enerji districti insa etmek.
Mumkun olan en kisa surede yeni koloni atmaya calismak gerekiyor.
Tradition olarak Expansion yada Discovery ile baslanabilir. Ben Discovery tercih ediyorum fazladan bilim icin.
Sistemlere genisleme yaparken koloni gezegeni olmayanlar haricinde mineral cok olan sistemleri almak oncelikli olmalidir.
Teknolojisi biter bitmez ilk istasyona hydroponics farm yapip, koloni sistemlerine istasyon insa edip onlara da birer tane ayni binadan koyulmali
Ilk 10 yil icinde Robot teknoljisini acmis, en az bir gezegenin kolonisi bitmis ve robot binasi yapilmis olmali, ikinci olarak ise o gezegen Forge World focus yapilip sadece alloy uretmesi saglanmali. Ekonominin geri kalanini halen ana gezegen yukleniyor ve istasyonlardaki food uretimi sayesinde food districtleri enerjiye donusturulmus ve daha fazla Research lab yapilmasi idealdir.
Teknolojilerde de bilim, enerji bonuslari ve 3. olarak gemi teknolojileri oncelikli olarak secilmeli. Bununla beraber ozel kaynak binasi teknojileri her zaman ilk secilmelidir.
Artan bilim adami ihtiyaclari icin consumer goods yetmediginde district insa etme yerine enerji ile satin almak daha verimli simdilik.
Ilk Ascension perk bir kac istisnai durum disinda her zaman Technological Ascendancy. Ikinci tradition agaci icin ise, Multiplayer oyunsa Supremacy, degilse expansion yada prosperity oneriyorum.
2. koloni gezegenimiz yeni artan nufusu ile alloy ureten ilk kolonimizi besleyecek ve kendisi sadece robot ureten isciyi barindiracak. Bu yuzden diger tum isleri kapatmak gerekiyor.
Bu arada arastirdigimiz arkeolojilerden gelen minor artifact Unity sekmesindeki Relics bolumunden 500 enerji karsili satilabilir. Bu yontem, bizi uzun sure enerjide idare edebilir.
2220 yillarinda artik ana gezegen bilim icinde yuzup enerji gelirimizin oenmli bir kismini karsilarken, alloy gezgeni de nufus arttirip alloy uretimini arttirmis olacaktir. Haritada, habitability seviyesi onemli olmaksizin bulunan her gezegen sistemi alinmaya calisilmali.
Bu arada Alloy binasi gelistirmesini yakalayabilmek ve alloy gezegenine insa etmek cok onemli artik.
Teknolojilerde 2230 yilina kadar Society kisminda en az iki defa naval kapasite gelistirmesi kazanip, Enginenering kisminda Droidleri acmak sizi rahatlatacaktir.
2230lara yaklasirken eger Cruiser teknolojisi karsiniza ciktiysa alabilirsiniz, yoksa Destroyer olarak devam edebilirsiniz.
2230 yilina geldigimizde halen saglam bir ekonomimiz, 6k alloy ve +70 alloy gelirimiz, toplamda +492 bilim gelirimiz bulunuyor. Bu noktadan sonra artik tam enerji ve tam mineral gezegeni insa etmeli, Ana gezegendeki enerji gelirinin bir kismini Consumer Goods'a cevirip marketten alimi azaltmaliyiz. Bu arada da makul buyuklukte filo yaparak cevredeki dusmanlardan korunabilir yada onlari isgal edebiliriz. En bastan anlasilabilecegi uzere bu build Synthetic ascension yoluna dogru gidiyor. 2. Tradition agaci bittignde nufus cyborga donusturme imkani olacak. Nufuslar arttikca gezegenlerde amenity ihtiyaci basgosterecek. Bunu Clerk isleriyle halletmektense Holo Theatres insa etmek daha uygun olacaktir.