Stellaris - 2.0 Cherryh ve Apocalypse İlk İzlenimler
#1
Apocalypse%20forum%20banner.png

Stellaris için Apocalypse eklentisi beraberinde 2.0 Cherryh yamasıyla birlikte bugün çıktı, özellikle 2.0 yaması Stellaris'in oynanışıyla ilgili çok sayıda köklü değişiklik içeriyor. 2.0 yamasındaki bu değişiklikleri ve Apocalypse eklentisinin içeriğini beğendiniz mi? Bu konuda yorumlarınızı belirtebilirsiniz.
Cevapla
#2
Oyun ilk bakista oldukca degisik geldi. Normal gelisme stratejilerini degistirmem gerekti. Yeni mekaniklerle basa cikmaya calisrlen bir suru gerekli seyi unuttum, geri kaldim. Influence genislemeyi yavaslatan tek sey gibi gozuluyor. Bu durumda influence kazandiran ozelliklerin onemi artiyor. Gozden kacirdigim baska birsey eddictler. Ozel cok buyuk bonuslari var ve yine influence on planda.

Oyun tek gaia gezegen ile basladim. Bu sizi tall gitmeye zorluyor ve ne yaparsaniz yapin geri kaliyorsunuz. Her ne jadar az ve buyuk gezegen iyi gibi gozuksede degil ve bir mp macinda denemek intihar.

Daha savas yapmadim, guclu savunma kurmak cok kolay vr bekledigimden ucuz. Gemileri gelistirmek icin yeni teknolojiler gelmis, bir anda filo gucunu ucurabiliyor.

İlk defa bir oyunda missile odakli oynuyorum, savastaki etkisini merak ediyorum. Bunun yaninda plasma tam gemi katiline dönmüş ama yaninda yardimci silah mecburi.

Savaslar icin cok sikayet edilen yeni bir durum var. War exhaustion cok hizli artiyormus, kazaniyor olsaniz bile. 100 olunca auto baris yapiyormus o anda claimli ne ele gecirdiyseniz direk size kaliyor. Ayni sekilde guclu savunma ile dusmanin exhaustion seviyesini ucurup auto barisa zorlayabiliyorsunuz. Ozellikle Mp maclarda buyuk sorun cikarabilir. Su anki durumda mumkun oldugu kadar hizli ilerleyip claimleri ele gecirmek tek gecerli yol gibi duruyor. Gezegen almaya bile firsat kalmiyormus ezici zafer yasarken bile. Cok yakinda buna ayar cekilir

Ayrica sınır olmayan kimseye claim atamiyorsunuz, bu durumda savas ilani yapilamiyor. Bazi arkadaslarin cok hosuna gidebilir.

Daha cok az oynadim ama yeni ozellikler isiginda oyun bicimimde büyük degisiklikler yapacagim gibi gorunuyor
Ara
Cevapla
#3
Oncelikle yafesin tespitlerine katiliyorum.ustune ekleme yapacak olur isek gezegen ele gecirmek kolay degil.gezegen ele geciremediginizde ise claimi ele gecirmis olmuyorsunuz. Sistem claiminde outpostu isgal yeterli. Tabii savasin durumunu belirleyen war exhaustion ve aynen ezici sekilde yenseniz de we her iki taraf icin de hizli artiyor. Siz gezegeni almaya calisirken karsi taraf isgal ettigi outpostlarla savastan karli cikabilir. Savas sistemini pek begenmedim. Ben de gaia 25 le basladim ve evet bosuna caba.. yeni sistemde gezegen ve nufus agirlikli oynamak sart.sistem odakli giderseniz geri kaliyorsunuz. Edictler guzel.influence bol gelmesi icin demokratiksistemler ideal. Demokraside gorevi tamamlayinxa inf vermiyor yalniz..  unity kazanmak ve perks acmak oldukca zor. eğer  fazlaca sisteme yayildiysaniz..kisacasi az sistem cok gezegen .buyuk filolari unutun.fallenleri ezmeyi unutun.yeni oyun bu
Ara
Cevapla
#4
Merakla gezegen yokedicilerin yorumlarını ve mümkünse videolarını bekliyorum.
Ara
Cevapla
#5
Yokediciler tahminim bayaa bi endgame. Bugun sabahlarsam gorurum belki
Ara
Cevapla
#6
Sınır  olmayana claim atilabilir eger rival ise..yok edici ethicler claime ihtiyac duymadiklari gibi savasta ele gecirdikleri yerleri de direk kendilerine bagliyorlar.tabii ayni sekilde bu ethiclere sahip kisilere direk saldirip annexleyebilirsiniz.hersey karsilikli.colussus icin once titan acilmali.. 2350 ye kadar battleshipi zor actim.birakin titani..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#7
Horda ile oyuna başlayabiliyor muyuz?
Ara
Cevapla
#8
(23-02-2018, 14:24)Semavi7 : Horda ile oyuna başlayabiliyor muyuz?

Yok malesef ..hordalar oldukca guclu filolarla sizi soyuyor..kafasina esince  yagmaliyor..khan atagi yemedim bu surede hic..birinin ustune salmaniz icin rivaliniz olmali o kisi ve hayli miktar maden odemesi gerekli
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#9
İlerde onuda açarlar para ile.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Alıntı:unity kazanmak ve perks acmak oldukca zor.

Ben pek zorlanmadım bu konuda. Ama yapay zekanın yolladığı korsanlar çok ayarsız güçte gelebiliyor. Ben 2-3k zor toplarken adamlar 10k ile gezegenimi kuşatmıştı.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#11
başlangıç için kolay elbette ..sistem sayınızı artırdıgınızda artık 1 traditionu aylar değil yıllar sonra alıyorsunuz..eski versiyonda 2350 lerde tm perksleri açmak mümkündü. şuanda 2350 ye geldiğim bir deneme oyununda sadece 3 tanesini açabildim. bu sebeple unity konusunda zorlaştırma geldigini söyledim. sistem odaklı yavaşlatma var kısacası. sistem odaklı degil gezegen odaklı gitmek gerekiyor.gezegenler de yavaslatıyor bu arada. onu farkettim. fakat etkisi oldukça cüzi.. upkeepler hayli dikkat çekici. zira artık öyle yükske miktarda filo kurmanın pek imkanı yok. sanıyorum yeni gelen hull araştırması nedeniyle zorlaştırılmış.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#12
Herkes bir life seeded denemiş bakıyorum, ben de tall oynamayı seven bir oyuncu olarak demoktratik(inf için) Engneering+Unity+Enerji bonuslu bir ırkla oyuna başladım amacım spaceportun 3. seviyesini hızlıca alıp erkenden tall başlamaktı ama olmadı arkadaşlar olmuyor. 3 denememde de starfortres denilen zımbırtı en erken 60 yıl sonra açılabildi. Bu yetmezmiş gibi voidbornu bir aldım ki ne göreyim habitat maliyeti 10.000 olmuş.O an benim gözümde tall bitti birileri yeni bir taktikle gelir elbet ama bence haksızlık etmişler çok zorlaştırmışlar tall mevzusunu habitat dediğin 1 gezegen sayıldığı halde 12 nüfus kapasitesi olan bir gezegencikti neden böyle aşırı bir nerf geldi ben anlayamadım. Bunun yanında savaş mantığını şahsen beğendim, gemilerin hasar alınca geri çekilmesi olsun gerekli kaynaklar olduktan sonra hızlıca gemi üretebilmek olsun ve bunların yanı sıra filo kapasitelerinin düşürülmesi falan iyi olmuş. En azından erken oyunda askeri anlamda muazzam bir üstünlük elde etmek pek mümkün gözükmüyor. Hele savunma pozisyonundaki bir oyuncuya yeterince zarar vermek bile ağır kayıpları göze almadan mümkün değil gibi.
[+] 2 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Füzeleri deneyen var mı arkadaşlar nasıllar?
Ara
Cevapla
#14
Sınır sistemi çok hoşuma gitti diğeri çok saçmaydı şimdi olmuş bence.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
2.0 oncesi oyunun neden biraktigimi hatirladim. Ilk yillar hizlica gelistikce genisleyecek alan kalmiyordu ve bu da middle game nin oldukca sikicilasmasi ile sonuclaniyordu. Simdi expansioni yavaslattiklarindan dolayi late kadar genislemek zorunda kaldim. Ikincisi yeni outpost sistemi guzel olmus,uzay istasyonu kurarak genisleme daha eglenceli ve mantikli geliyor.

Bir diger yenilik artik yildiz haritalarinin takas yapilamiyor olusu ki bu kesfi ilk 50 yildan sonra degersiz kiliyordu. Boylece 200 yil galaksiyi kesfetmek zorunda kalmak gayet hos.

Yine chokepointlere yerlestirilmis uzay istasyonlari odakli savunma yapmak gayet guzel. Savunma istasyonlari tek baslarina cok etkili olmasalarda yanlarinda filo varsa acayip is yapiyorlar.

Savas yorgunlugu onumuzdeki yamalarla ayar cekilecek zaten. Sozde white peace yapilarak abuk sabuk sinirlarin ortaya cikmasi hos degil.

Hordelar ,middle game e yine heyecan katmis olan ozelliklerden. Ozet olarak begendim ben bu yamayi.
[+] 2 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Görsel


Kral ve varis için ünvan ve isim değiştirme özelliği geliyor önümüzdeki hotfixle.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.