Bu baslik altinda su anda meta olan gemi dizilimleri ve civic-traitleri tartisabiliriz. Ozellikle @yafeshan konuya bekleniyorsunuz. Benim bildigim su an ki metada Torpeda/Missile Corvetta Swarm , Point defense destroyer ve Giga cannon + Neutron battleship var. Daha tecrubeli arkadaslar da detaylandirsa guzel olur.
Stellaris 2.0 Meta
|
02-05-2018, 23:02
Sonunda yakalandik :)
Ben son bir iki aydir stellarisi sadece multiplayer oynuyorum. Baskalariyla basa cikabilmek icin yeni seyler ogrenmem ve oyun tarzimi oldukca degistirmem gerekti. Ogrendiklerimi elim yettigince yazmaya calisayim En cok merak edilen sey sanirim gemiler. Oyunun baslarinda tabiki corvet cok guclu. Oldukca saglam bir missile/torpido corvet dizilimi var. Hatta oyun ortalarinda bile battleship yapabilecekken zilyon tane corvet filosu gonderen oyuncular var. En yaygin corvet dizilimi autocannon+missile seklinde, geri kalan parcalar auto dagitmak yeterli. Eger dusman ayni dizilimi kullaniyorsa bu durumda savunmada full armor gitmek ise yarar. Ama her ihtimale karsi 1 shield tutmak iyidir. Eger zilyon tane corvet basmadiysaniz, corveti birakip, corvet katili destroyer yapmak lazim. Karsi tarafin fuzelerini kesmek icin destroyere 2 flak takmak en verimlisi. Bunun yaninda silah olarak 1 medium lazer 2 autocannon Cruiseri direk atliyoruz. ugrasmayin Battleshipde en cok kullanilan Kinetic Artillery-neutron torpido Neutron torpidosu su an oyundaki en iyi silah kabul ediliyor. Eger elinizde varsa destroyerlerin L Silah Bolumunu acip onu koyabilirsiniz. Oyunda en bastan itibaren tamamen mineral odakli oynamak gerekiyor. En onemli kaynak mineral. Oyle unity, enerji falan kasmayin. Herseyin basi mineral. Enerji gezegende minerale gore ikinci planda. Buyuk cogunlukla enerji, koloni sistemlerde yapacaginiz starbaselere enerji modulu yapmakla toplaniyor. Gezegenlerde sadece enerji bonusu olan slotta binasini yapin, bos yerelerde kesinlikle yapmayiniz. Starbase limitinizi mumkun oldugunca arttirin ve her zaman limiti doldurmaya calisin. Nufus artisiyla yavas da olsa starbase limiti artar, bununla beraber teknolojiyle ve Ascension Perk ile arttirabilirsiniz. Nufus artisi cok onemli cunku dogrudan ekonomi buyuklugunu etkiliyor ve dolayisiyla mineral gelirini. Mineral toplayan vatandaslariniz mumkunse %20 hizli pop gelisimi veren rapid breeder ve mineral bonusu traitlerine sahip olsun. Mineral onemi dolayisiyla onu etkili toplayabilen bazi ozel irklar on planda oluyor. Koleciler. Kolecilik yapabilen irklarla oynamam pek ama birim olarak en verimli mineral bunlarla toplaniyor. Kole binasini ve teknolojileri de acinda cok ucuk gelirlere ulasabiliyor. Bu irk baska ulkelere saldirip fethettigi yerlerdekileri de kole yapiyor ve gucu katlanarak artiyor. Kole yapilanlar herhangi bir factiona katilamadigi icin basa bela olmadigi gibi onlari mutlu tutabilirseniz kole olmaktan da gocunmuyorlar. Devauring Swarm Hive mind ile bu ozel civic alininca, traitleri de hizli cogalmaya ayarlamak gerekiyor. Bu sayede cok cabuk gezegenlerinizi doldurup en yakin dusmana saldiriya gecen bu irk icin teknoloji falan cok onemli degil. Dusmani cabucak isgal edip gezegenlerdeki nufusu yemege donusturuyor ve bu sayede nufus artisi, dolayisiyla ekonomisi katlaniyor. Materialist Robotcular Mechanist civic ile baslayan materialistler biyolojik irki enerji ve bilim toplarken ayni anda urettigi robotlar mineral toplayabiliyor. Esas avantajlari en bastan itibaren ikili nufus artisi ve nufuslardan birinin dogal mineral bonusu olmasi. Robotlar Droide donusup ustune mineral traiti eklenince guzel bir mineral geliri kazanabiliyorsunuz. Robotlar droidlerden itibaren food ve unity traitine ozellesmis birimler de uretince kullanisli oluyor. Metarialist olmak cok gerekli degil ama robotlari verimli kullanmak icin ise yariyor. Ascension ile cyborg acip orda birakmak gerekiyor. Biyolojik irkinizi 2.seviyeye cikarip tamamen sentetik robota donusturmeyin. Ikili nufusu ve cyborg bonuslarini kaybedersiniz. Fethedilen yeni irklar cyborga donusturulebiliyor. Determined Exterminator. Makine irki olarak baslanilan bu tipde swarm ile ayni olarak diplomasi yailamiyor ama buna karsilik ozellikle saldirgan amacli harika bonuslari var. Ilk halinde mineral traitli olarak baslayip, hizlica filo yapip yine en yakin dusmana saldirmak gerekiyor. Ele gecirilen gezegenlerdeki organik nufus uzun yillar boyu enerji kaynagi olarak kullanilarak eritiliyor. Bu sayede yuklu bir enerji fazlasiyla filoyu daha da buyutebilir, ve ayrica tabi ki daha fazla mineral ekonomisi yapabilirsiniz. Driven Assimilator Su andaki en iyi kabul ediliyor. Bastan itibaren ikili pop(nufus) artisi var. Biyolojik olan cyborglar mineral traiti ve rapid breeder alip mineral topluyor sadece. Robotlar ise hizli cogalma traiti ile diger islere ve gerektiginde mineral topluyor. Robot traitleri acildikca onlari bilim-enerji ve mineral olarak ozellestirebilir ve her birini ilgili gezegen slotuna koyabilirsiniz. Organiklerin tek isi mineral toplamak. Bu irkda Synchronicity tradition agacinda bir bina aciliyor ki bu bina tum cyborg nufus %15 mineral ve enerji geliri veriyor. Bu sayede diger bonuslarla birlikte koleceiler kadar verimli mineral toplayabilirken ayni zamanda tum gezegenlere koloni atabilme avantajiniz var. En onemli sey hizli nufus artisi oldugunda burda fazladan avantaja sahipler. Bu irk hizli gelisip ekonomi odaklanabilecegi gibi erkenden mineral toplayip buyuk filoyla dusmani da isgal edebilir. Isgal edilen organik nufuslar kisa surede cyborga asimile edilir ve cabucak ekonomiye katilir, isyan yada mutluluk derdiniz olmaz. Cyborg liderlerinizin omru uzundur, neredeyse olduklerini hic gormezsiniz, robot liderler ise cok nadiren parcalanir. Bunlarin yaninda 3. saldirgan irk fanatic purifier var ama onun hakkinda pek bilgim yok. Her zaman erkenden koloni yapip nufus arttirmaya baslamak gerekiyor, starbase limiti hep full, gerekirse 1-2 fazla bile tutulabilir. Filo limiti icin starbase de yapilan limit arttiran modul(anchorage) cok kullanisli. Koloni olmayan sistemlerdeki starbase e ondan doldurmak iyidir. Bunlarla beraber eger sinirlarinizda yada yakinlarda kara delik sistemi varsa oraya starbase iyi gider. cunku oralara +10 Physics veren binadan yapabilirsiniz. MP oynarken uzun vadeli plan yapmayin, kisa surede hizli gelisip dusmanla kapismaya yada olasi dusmandan savunmaya hazirlik yapin. Multiplayer oyunlar ne kadar hizli gitse de neredeyse hic bir zaman 2300lu yillara ulasmaz, ulasanlarda zaten kazanan bellidir, girgirina oynuyorlardir. Simdilik aklimdakiler bunlar.
Ellerine saglik, yillardir beklenilen meta rehberi geldi,tesekkurler. Bu arada destroyer icin medium laser demissin de resimdeki plasma cannon degil mi?
03-05-2018, 09:20
Kruvazörler neden gereksiz?
03-05-2018, 11:29
(03-05-2018, 09:20)Semavi7 : Kruvazörler neden gereksiz? Yeni versiyonda uzak mesafe silahları daha iyi iş yapıyor..yeni eklenen hull points avantajlari ile plazma çok cop bir silaha dönüştü.kruvazor de haliyle masrafını nazaran karşılığını çok da iyi veremiyor. Zira hem önde savaşıyor. Hem de uzak mesafe koymaya yeri yok gibi. On cepheye yerleşip savaşa başlayana kadar patır patır dökülüyor kar.yerlerine battleship veya korvet daha mantıklı görülüyor. Ben yine de kullaniyorum
03-05-2018, 13:19
(03-05-2018, 11:29)jax61 :(03-05-2018, 09:20)Semavi7 : Kruvazörler neden gereksiz? Yeni versiyondaki hull points avantajı nedir ben bayadır takip edemedim. Galiba zırh koymakla alakalı bir değişiklik oldu. (03-05-2018, 13:19)Semavi7 :(03-05-2018, 11:29)jax61 :(03-05-2018, 09:20)Semavi7 : Kruvazörler neden gereksiz? Şimdi eski silahlar ya armor vuruyordu ya shield ..buna 3. Değer olarak hull eklendi. Plazma eskiden iyi bir silah idi ama şimdi yeni sistemde her 3 değeri de eriten türden olan ve mümkün olduğunca yüksek hasar yaratan silahlar kullanılmalı..bu açıdan medium gama lazer ve stormfire autocannon ya da gaus kruvazör e eklenebilen en iyi mediumlar. Long eklemek için sadece 2 yer yaratabiliyorsunuz. O da kruvazör en önde olduğu için etkisizlesiyor. Mediumlar silahlar kısaca zayıf kalıyor. Bunun yerine missile yüklü korvet veya long kullanan battlesahip tercih sebebi
03-05-2018, 15:15
bunlar da benim metalarım olsun
corvette neden gama laser ve marauder missile. gama laser kullandım çünkü laserlerin armor bonusu varken shileld dezavantajları var. bunun yanında missilelerin shield bonusları var. dengeleniyor böylece. neden marauder kullandım da torpido veya diğer missileyi kullanmadım. diğer missilelerin ve torpidoların evasion bonusu yok iken marauderin % 40 bonusu var.. destroyer neden guardian point defence değil de flak artillerty.. çünkü flakın tracking bonusu % 70 iken guardianın bonusu % 30 kruvazör battleship titan defans platformları gezegen yapılandırmaları (25 lik robot)
Ben de kendi metamı paylaşayım. Kısmen (ç)alıntı da olsa uzun zamandır kullanıyorum ve gayet dengeli olduğunu düşünüyorum. Broken mekaniklere pek hakim olmadığımdan diğerlerine karşı bariz üstün olan parçaları pek bilmiyorum ama corvette swarm ve nötron torpidolu long battleshipler fena diyebilirim.
Early gameden Mid Game'e kadar kullandığım dizaynım. Swarm Computer Autocannonların bariz bilinen bir gücü var. Mümkünse araştırmalarda da ilk açılması gereken silah tipi. Picket Computer Corvette tipi filolara karşı bu dizilim baya etki ediyor gibi. Picket Computer Earlyde kruvazörler hasarın çoğunu absorbe ederek kayıp vermenizi önleyecektir. Yine Destroyer ve korvetlere karşı da etkili gibi. Dizilim olarak 1:2:3 şeklinde dizebilirsiniz. Oyunun orta bölümüne kadar 5-10 cruiser/ 10-15 destroyer/ 25-35 corvette gibi birkaç filo yapabilirseniz gayet güçlü olacaktır. Mid gameden Late Game'e kadar kullandığım dizaynım. Kinetik batarya, nötron torpidosu ve XL silahlarını açıldığında artık filo dizilimini buna çeviriyorum. Picket Computer İlk versiyona benzer şekilde bir dizilim. Ben missile kullanmayı pek sevmiyorum sanırım. Autocannonlar candır. Picket Computer Destroyerleri kinetik ve enerji türü olarak iki sınıfta ayrı ayrı kullanıyorum. Bu kinetik türde uzun menzilli kinetik bataryayı ana silah olarak kullanıyorum. Kalan slotlara point defense veya autocannon konulabilir. Destroyerler düşmanın büyük silahlarından evasionları sayesinde kaçabilirken onlara ciddi hasar verebilecek kapasiteye sahiptir. Düşmanın büyük gemilerinin shieldlarını kırmak için gereken kinetik silahları bu gemiye yüklüyorum. Picket Computer Enerji Destroyer Yine aynı şekilde uzun menzilli nötron torpidolarıyla da shieldları kırılan düşmanlar için gereken armor hasarını sağlıyorum. Nötron torpidolarının yüksek isabet oranı zaten onları vazgeçilmez kılıyor. Picket Computer Kruvazörler her ne kadar iyi modüllere sahip olmasa da büyük gemilere karşı iş yapabilecek silah kapasitesine sahipler. Çok fazla kullanılmasını önermiyorum. Line Computer Düşmanın battleshiplerini ve cruiserlarını yok etmek için gereken donanıma sahip bir battleship savaşın gidişatını büyük ölçüde belirliyor. Picket computer seçeneği olmadığı için büyük silahlardaki tracking değeri cruiserlar kadar yüksek değil. İki tane aux koymak baya önemli gibi bu durumda. Ana silah olarak da Arc Emitter ve Giga Cannon duruma göre değişebilir. Artillery Computer Çok sayıda battleshipin bulunduğu bi filonun üstüne güzel bir Titan eklemezsek olmaz. Modülleri değiştirilemiyor olsa da zaten olabilecek en iyi modüllere sahip. Aura olarak tracking veya fire rate debuff alınabilir. 150-190 command limite ulaştığınızda yaklaşık filonuz şu rakamlarda olmalı. 30-40 Corvette 10-15 Kinetik destroyer 15-25 Enerji destroyer 5-10 Cruiser 3-5 Battleship Düşmanın çok sayıda battleshipi varsa cruiserları battleshipe çevirmeyi veya corvette/destroyer sayısını artırmayı düşünebilirsiniz. Cruiser gerek isabet alma riskiyle gerek isabet ettirme şansıyla pek tercih edilebilecek bir gemi türü değil. Defans platformu için bişey bulamadım. Ne yaparsam yapayım patlayıp gidiyor. Çok etkisiz olduğu için de fazla kullanmıyorum. Jax61'in marauderli defense platformunu ve korvetini deneyeceğim.
Sic Parvis Magna
05-06-2018, 23:22
Son oyundaki dengesizlikten dolayi sezarin istegi uzerine oyunu nasil oynadigimi az cok anlatmak istiyorum. Belki onceden yazdigimda atladigim seyelr vardir.
En cok robot oynadigim icin onu anlatacagim. Ilk uretilen 3-4 pop hep mineral uzerine koyuyorum. Acilen gerekmedikce enerji yada bilim koymuyorum. Bos slotlara hep mineral, son kalana da unity binasi. Assimilatorda Syncrocity tradition agacinda bir bina veriyor Organiclerde paradise dome veren yer. O bina cyborg nufusa %15 mineral ve enerji verir. Ilk firsatta bunu ana bina yanina yapiyorum. Bu bina +2 enerji ve mineral verir, ana bina komsu bonusu nu bu sayede mineral ve enerjiye ortak alir. Gezegen governoru robottan cyborga donusturulur, oradan cyborg governor %5 mineral geliri veriyor. Bu sayede traitler ile birlikte oyunun 3.-4. senesinde cyborn nufusu %50 bonusla mineral toplar. Ilk makul gezegene koloni atilir, sonrasinda mumkunse o gezegen ustune hemen starbase dikilip trade postlari yapilir. Teknolojilerde cyborg nufus artisini veren cikarsa hemen alinir, onun disinda robot nufus artisi binasi yada unity binalari oncelikli. Enerji sadece yetecek kadar uretilir, Eger fazlalik gerekiyorsa sadece yetecek kadar arttirilir, yoksa enerji geliri savas zamanina kadar hep geri planda kalir. Ben gezegende kaynak varsa bina yapmayi bazen erteliyorum, onun yerine uzaydaki istasyon kaynaklarini topluyorum cunku baslarda ona yatirim yapmak daha verimli. Gezegenlerde nufus artisi, robot oynuyorsam non-stop devam etmeli. Kesintiler ekonominin aksamasi demek. Mumkunse ilk koloninin bitisinde hemen ikinci koloni atilir, gezegen boyutundan ziyade halihazirda gezegen uzerinde kullanilabilecek kaynak miktari daha onemli. Mesela gezegende bosta +10 mineral var ama boyutu 15, baska bir yerde 20 boyutlu gezegen var ama minerali sadece 3. Bu durumda 15ligi almak daha mantikli. Ana gezegen kisa surede doluyor, doldugunda yeni atilan gezegenlere ozellikle cyborg nufusu transfer edilir ve nufus daha hizli arttirilir. Mumkun oldugu andan itibaren enerji ve mineral bonusu eddictleri kullanilir, bunlari surekli acik tutmak cok faydali oluyor. Eger genisleme imkani az ve alabileceginiz gezegenler hemen bittiyse savasa hazirlik yapmak gerekiyor. Surekli ayni gezegenleri gelistirip binalari guncellemek verimli degil cunku rakip yeni gezegenleri gelisirip ekonomisini katlar. Rakip gucluyse kesinlikle sinir bolgesine defence modulu bol istasyonlar yapip filoyu yakin tutmak gerekiyor. Sinir istasyonlarina sensor range modulunu ilk firsatta yapip rakip sistemlerini gormek ve sansliysak rakip filosunun yapisini cozmek mumkun. Traiditionlarda sahsen ilk perk hep teknoloji bonusunu aciyorum, sonrasinda duruma gore fazladan istasyon vereni yada fazladan gezegen limiti vereni aliyorum. 3. perk yine duruma gore daha once almadiklarimdan digeri yada eddict suresini uzatan geliyor. Ilk bitirdigim traditionlar her zaman discovery ve sycnronicity. bundan sonrasi degisiyor. Simdilik aklimdakiler bunlar
05-06-2018, 23:41
Güzel bir assimilator anlatımı olmuş. Düz robotlarda veya organiklerde baya fark var gördüğüm kadarıyla.
Sic Parvis Magna
06-06-2018, 02:11
Yine dokturmussun Yafes, sen yazana kadar mesela komsu bonusu diye birseyden haberim dahi yoktu.Eline saglik.
06-06-2018, 03:56
(06-06-2018, 02:11)Sezar : Yine dokturmussun Yafes, sen yazana kadar mesela komsu bonusu diye birseyden haberim dahi yoktu.Eline saglik. Gezegenin merkez binasının yanındaki oklar var ya, onları diyo komşuluk bonusu diye.
Sic Parvis Magna
06-06-2018, 04:42
Yeni farkettigim bir sey var. Surekli robot oynadigimdan dikkat etmemisim. Organic nufus her yenisinde biraz daha pahali, ona gore food arttirmazsan her yenisi daha yavas cikiyor ama robot nufus fiyati hic degismiyor. Robot nufusun cikma hizini da oldukca arttirabiliosun.
Bu durumda kontrol ettigim bir oyunda robotlar cyborgdan 3 kat daha hizli cikiyordu. Acayip ucuk bir fark bu. Sanirim asimilator oynamam artik :) Zaten op sayiyolar. Asimilatorun bunun disinda baska bir dezavantaji daha var. Her ne kadar tum gezergenleri kolonize edebilse de habitability cok dusuk olan yerde uretim vermi de dusuyor. Her -20 habitabiliy icin %5 uretim verimi dususu var, yani %20 habitability gezegende cyborg %20 daha az uretim yapiyor. Asimilatorun esas buyuk avantaji savasta ortaya cikiyor cunku robot yada organic demeden tum dusman nufusu en verimli sekilde kullanabiliyor. Dun organic kolecileri denedim. mineral geliri basdondurucu derecede yuksek. ama diger herseyi cop.
bunu yeni farketmen enteresan :) geçenlerde oynadıgımız bir oyunda safi robotla sana nüfusta fark atmıştım.gezegenlerim dolduktan sonra siz geldiniz geçtiniz beni. robotun üretim hızı sabit hep 30..nüfus üretim hızını aylık +2 yaptıgınızda 15 ayda bi nüfus geliyor .resettlementi de kullanıp kısa sürede devasa bir robot imparatorlugu kurulabilir.habitability hem üretim açısından hem de nüfus artış hızı açısında cyborge darbe vurur.
kölelerde harmony ilk alınması gereken tradition. yoksa başa bela durumlar ortaya çıkıyor.
06-06-2018, 14:27
Habitability ve happiness olmaması bile başlı başına büyük ve op bir bonus.
Cyborglar %20 bile az üretse hala diğerlerinden çok üretiyorlar. Organikte oyun başı fooda abanıp nüfusu hızlıca artırabilirsiniz. Ancak oyun başı biraz geri düşmeniz anlamına gelecek bu. Yeteri kadar foodla robot üretim hızını geçebilir. Traditionlardan da food harcaması ve üretimi için bonuslar alabilirsiniz.
Sic Parvis Magna
07-06-2019, 17:18
2.3 itibariyle gemi metalarinda degisen birsey var midir? Yanilmiyorsam strike craftlari guclendirmislerdi bir ara ama? @yafeshan
07-06-2019, 17:33
battleshiplere point defense ve strike yükleyip,x silahsız kısa orta uzun menzilli silahların olduğu ful battleshipli filo yeni meta idi. değişmemişse eğer.gayet işlevseldi o filo.
07-06-2019, 17:46
Strike hala guclu degil diyorlar, point defence eger karsidaki missile veya torpeda kullanmiyorsa ise yariyor mu?
07-06-2019, 17:48
yok point defense misillerde işe yarıyor bildigim kadarıyla. çok da emin değilim.ben bahsettiğim filoyu kurdum ve işe yarıyordu ama multiplayerde denemek lazım.strike koydugun sistemde point defense her türlü var. o sebeple boş geçemiyorsun.
|
|
Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi