14-09-2018, 12:09
Merhabalar
Her guncellemede degisen sevgili oyunumuz icin guncel bir gemi duzenleme rehberi hazirlamaya calisacagim
Buyrunuz efendim
Oyunun su anki halinde pek inanilmasa da hala tas kagit makas olayi gecerli am dusmani iyi tanimak sartiyla bu uygulanabilir. Dusuk filo gucuyle kendinizden guclu gibi gorunen dusmanlari yenebilme ihtimali var. Ihtimal diyorum cunku combat parametrelerinde hatri sayilir miktarda dikkate alinacak sey var
Su anda en etkili parametre evasion ve tahmin edilecegi gibi bunu en iyi Corvet sagliyor. Bu sebepten oyunun ortalarina kadar filolar cogunlukla corvette. Peki bir geminin evasion degeri nasil artar
ship computer
Sirasiyla +5, +10, +25, +25, +15 evasion corvette icin
Thruster
+0, +5, +10, +15, +20 corvetler icin
Afterburners
+5, +10 tum gemiler
gemi komutani traitleri ve skili haric tutularak bir base evasion 60 olan bir corvet 105 evasiona ulasabilir. Bu ucuk seviyede corvetleri vurmak cok zor. Oyunun basinda hic yeni teknolojisi yokken 60, iyi seviye tracking silahlari cikana kadar bunlarla basa cikabilecek baska gemi yok.
Bir geminin hit alma ihtimal formulu
chance to hit = max (0, accuracy - max(0,evasion - tracking))
Oyun basindaki durum (silah olarak red laser aldim)
chance to hit =
red laser icin > max (0, 90- max (0, (60-50))= %80
small mass driver > %65
nuclear missile > %75
Ayni boy ve tipdeki siahlarin seviyesi artsa da accuracy ve tracking degismiyor. Bu sebeple bir silahin vurma ihtimali oyun ilerledikce duser cunku evasion daha hizli artar.
orta seviyedeki degerlere bakalim ve corvetin fazladan 25 evasionu olsun, saldiranin da +5 tracking
chance to hit
Plasma > %40
Laser > %60
railgun > %45
Autocannon > %80
Disruptor > %80
Saldiran destroyer olsa ve +20 trackingli ship computer kullaniyorsa yukaridaki degerlere +15 ekliyorsunuz. Bu durumda corvete karsi en verimli silahlar Disruptor ve Autocannon. Destroyer de kulaniyoraniz corvetleri gercekten efektif olarak vurabilirsiniz onun disinda corvetin tek caresi daha iyi corvet. Corvet patlatmak icin destroyerin L-SS slotlusunu kullanmayin MSS-SS olarak kalsin (L-large, M-medium, S-small). M slota plasma koymayin cunku M silahin vurma ihtimali %20 daha dusuk, iyice cop oluyor plasma.
Iyi bakalim gemiyi vurduk ama neresine vurucaz ki patlasin
Bu sefer isin icine armor ve shield giriyor. Her slilahin bunlara gore farkli bonuslari var
Kinetik silahlar anti-shield olarak ayarlanmistir
Standard kinetik > %50 armor, %150 Shield vurur. Yani shielde vururken %50 fazladn etkili, armora vururken %50 daha az etkilidir.
Autocannon > %150 shield, %25 armor, %125 hull
Laser > %50 shield, %150 armor
Plasma > %25 shield, %200 armor, %150 Hull
Disruptor > %100 armor ve shield gecirgen, yani disruptor dogrudan Hulla vurabilir.
Dps ve bonus degerlerni bakinca plasma cok guzel gorunmesine ragmen corvet vurma ihtimali cok dusuk. Plasma sadece destroyer ve daha buyuk gemilere karsi kullanilmali.
Bu durumda en iyi corvet katili gemi MSS-SS olarak duzenlenmis Medium disruptor, small laser ve autocannon kullanan destroyer. Destoyer yerine Laser-autocannon corvet de iyi olur. Defansa iki tip de shield armor karisik koymali ki auto yapinca oyle ayarliyor. Corvet kullaniyorsaniz dusman gore 2 shield 1 armor-2 armor 1 shielde donebilirseniz cok faydasini gorursunuz (son savasta altnkurt basariyla uygulamistir)
Missile olayi var ki 2.0 ile oldukca guclu hale geldigi dusunuluyordu ama artik missile karsisinda flak corvet kullanirsaniz kendinizden iki kat guclu filolari yenebilirsiniz ama karsi taraf missile kullanmayi biraktigi anda filonuzu buyutmeniz gerek. Flak kullanan korvet hala diger standard corvetlere karsi iyi is yapabiliyor ama karsi taraf destroyer kullanmaya basladiginda duman olursunuz (no pun intended)
Destroyerleri L silahli baska destroyerler ve Cruiser gemileri kolayca patlatabilir ama bu gemiler corvetlere karsi oldukca etkisizdir. Cruiser gemileri direk atlayip destroyer battleship combosu yapabilirsiniz ki corvet yogun donemden sonra cok etkili olduklarini biliyorum.
Battleship baslibasina ayri bir konu. Trackingi yok denecek kadar az oldugundan ve hemen her gemi tipi icin dev gibi bir hedef olduklarindan yuksek dps ve yuksek defansa odaklanmak zorunda. Kucuk gemilere karsi kullanabileceginiz destek destoyerleri varken Battleship full L duzeniyle kullanabilirsiniz ve sadece L slota uyan ozel silahlari takabilirsiniz.
Bunlar
Neutron torpedo 90 accuracy, 5 tracking, %50 shield, %150 armor, %175 hull ve absurd DPS
Bazi arkadaslar battleship on tarafina iki L yerine bi tane X takip Tachyon kullanmak isteyebilir. Ben tercih etmiyorum.
2 veya 3 L slotuna ise dusmanin shieldini eritecek
Kinetic artillery 70 accuracy, 0 tracking, %200 shield, %50 armor, %125 hull. Shield eritmek icin bir tane X boy Giga cannon takip geminin gerisini Neutron dizebilirsiniz.
Sonuc olarak genel kullanim icin ilk baslarda
bol evasionlu laser-autocannon corvet, sonrasinda yavas yavas corvet killer destroyerler (disruptor-laser-autocannon) ve en sonda corvetlerden tamamen kurtulup destroyer-battleship ikilisi benim tercihime gore en verimli duzen. Tum bunlar karsinizdaki dusmanin silah ve kalkan tercihlerinize gore degismelidir ama herkez genel kullanirsa sorun yok.
Her guncellemede degisen sevgili oyunumuz icin guncel bir gemi duzenleme rehberi hazirlamaya calisacagim
Buyrunuz efendim
Oyunun su anki halinde pek inanilmasa da hala tas kagit makas olayi gecerli am dusmani iyi tanimak sartiyla bu uygulanabilir. Dusuk filo gucuyle kendinizden guclu gibi gorunen dusmanlari yenebilme ihtimali var. Ihtimal diyorum cunku combat parametrelerinde hatri sayilir miktarda dikkate alinacak sey var
Su anda en etkili parametre evasion ve tahmin edilecegi gibi bunu en iyi Corvet sagliyor. Bu sebepten oyunun ortalarina kadar filolar cogunlukla corvette. Peki bir geminin evasion degeri nasil artar
ship computer
Sirasiyla +5, +10, +25, +25, +15 evasion corvette icin
Thruster
+0, +5, +10, +15, +20 corvetler icin
Afterburners
+5, +10 tum gemiler
gemi komutani traitleri ve skili haric tutularak bir base evasion 60 olan bir corvet 105 evasiona ulasabilir. Bu ucuk seviyede corvetleri vurmak cok zor. Oyunun basinda hic yeni teknolojisi yokken 60, iyi seviye tracking silahlari cikana kadar bunlarla basa cikabilecek baska gemi yok.
Bir geminin hit alma ihtimal formulu
chance to hit = max (0, accuracy - max(0,evasion - tracking))
Oyun basindaki durum (silah olarak red laser aldim)
chance to hit =
red laser icin > max (0, 90- max (0, (60-50))= %80
small mass driver > %65
nuclear missile > %75
Ayni boy ve tipdeki siahlarin seviyesi artsa da accuracy ve tracking degismiyor. Bu sebeple bir silahin vurma ihtimali oyun ilerledikce duser cunku evasion daha hizli artar.
orta seviyedeki degerlere bakalim ve corvetin fazladan 25 evasionu olsun, saldiranin da +5 tracking
chance to hit
Plasma > %40
Laser > %60
railgun > %45
Autocannon > %80
Disruptor > %80
Saldiran destroyer olsa ve +20 trackingli ship computer kullaniyorsa yukaridaki degerlere +15 ekliyorsunuz. Bu durumda corvete karsi en verimli silahlar Disruptor ve Autocannon. Destroyer de kulaniyoraniz corvetleri gercekten efektif olarak vurabilirsiniz onun disinda corvetin tek caresi daha iyi corvet. Corvet patlatmak icin destroyerin L-SS slotlusunu kullanmayin MSS-SS olarak kalsin (L-large, M-medium, S-small). M slota plasma koymayin cunku M silahin vurma ihtimali %20 daha dusuk, iyice cop oluyor plasma.
Iyi bakalim gemiyi vurduk ama neresine vurucaz ki patlasin
Bu sefer isin icine armor ve shield giriyor. Her slilahin bunlara gore farkli bonuslari var
Kinetik silahlar anti-shield olarak ayarlanmistir
Standard kinetik > %50 armor, %150 Shield vurur. Yani shielde vururken %50 fazladn etkili, armora vururken %50 daha az etkilidir.
Autocannon > %150 shield, %25 armor, %125 hull
Laser > %50 shield, %150 armor
Plasma > %25 shield, %200 armor, %150 Hull
Disruptor > %100 armor ve shield gecirgen, yani disruptor dogrudan Hulla vurabilir.
Dps ve bonus degerlerni bakinca plasma cok guzel gorunmesine ragmen corvet vurma ihtimali cok dusuk. Plasma sadece destroyer ve daha buyuk gemilere karsi kullanilmali.
Bu durumda en iyi corvet katili gemi MSS-SS olarak duzenlenmis Medium disruptor, small laser ve autocannon kullanan destroyer. Destoyer yerine Laser-autocannon corvet de iyi olur. Defansa iki tip de shield armor karisik koymali ki auto yapinca oyle ayarliyor. Corvet kullaniyorsaniz dusman gore 2 shield 1 armor-2 armor 1 shielde donebilirseniz cok faydasini gorursunuz (son savasta altnkurt basariyla uygulamistir)
Missile olayi var ki 2.0 ile oldukca guclu hale geldigi dusunuluyordu ama artik missile karsisinda flak corvet kullanirsaniz kendinizden iki kat guclu filolari yenebilirsiniz ama karsi taraf missile kullanmayi biraktigi anda filonuzu buyutmeniz gerek. Flak kullanan korvet hala diger standard corvetlere karsi iyi is yapabiliyor ama karsi taraf destroyer kullanmaya basladiginda duman olursunuz (no pun intended)
Destroyerleri L silahli baska destroyerler ve Cruiser gemileri kolayca patlatabilir ama bu gemiler corvetlere karsi oldukca etkisizdir. Cruiser gemileri direk atlayip destroyer battleship combosu yapabilirsiniz ki corvet yogun donemden sonra cok etkili olduklarini biliyorum.
Battleship baslibasina ayri bir konu. Trackingi yok denecek kadar az oldugundan ve hemen her gemi tipi icin dev gibi bir hedef olduklarindan yuksek dps ve yuksek defansa odaklanmak zorunda. Kucuk gemilere karsi kullanabileceginiz destek destoyerleri varken Battleship full L duzeniyle kullanabilirsiniz ve sadece L slota uyan ozel silahlari takabilirsiniz.
Bunlar
Neutron torpedo 90 accuracy, 5 tracking, %50 shield, %150 armor, %175 hull ve absurd DPS
Bazi arkadaslar battleship on tarafina iki L yerine bi tane X takip Tachyon kullanmak isteyebilir. Ben tercih etmiyorum.
2 veya 3 L slotuna ise dusmanin shieldini eritecek
Kinetic artillery 70 accuracy, 0 tracking, %200 shield, %50 armor, %125 hull. Shield eritmek icin bir tane X boy Giga cannon takip geminin gerisini Neutron dizebilirsiniz.
Sonuc olarak genel kullanim icin ilk baslarda
bol evasionlu laser-autocannon corvet, sonrasinda yavas yavas corvet killer destroyerler (disruptor-laser-autocannon) ve en sonda corvetlerden tamamen kurtulup destroyer-battleship ikilisi benim tercihime gore en verimli duzen. Tum bunlar karsinizdaki dusmanin silah ve kalkan tercihlerinize gore degismelidir ama herkez genel kullanirsa sorun yok.