Stellaris - Kısa Sorular & Kısa Cevaplar
Peki bu starbaseye trade hub dikmemi gerektirecek durumlar nelerdir? Hangi yerlerde basmam faydalı olur
Ara
Cevapla
Hub dikersen daha geniş alandan trade toplar. Çevre sistemlerden falan toplaman gerektiği durumlarda hub dikmelisin. Veya birden fazla kolonileştirdiğin sistemin olduğu bölgeye bi tane dikip hepsini tek hubdan toplayabilirsin mesela.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
20191121173947_1.jpg



İnsanlar olarak oynuyorum ama nasil olduysa bilmeyerek iyi çalışan bi azizians denilen kölelerden üretmeye başladım. Diğer oyunlarımda bunu görmediğim için soruyorum. Bunu üretmek için hangi teknolojiyi falan açmam gerekiyor

20191121174548_1.jpg

Ayni ordu kompozisyonu yapmama ragmen birinde 6.7k digerinde 8.2k military power olmasının sebebi ne olabilir
Ara
Cevapla
Azizianlar Ice Alien projesini tamamlayarak erişebildiğin bir event sonucu geliyor.
Filolardaki gemilerin kendine has 3 seviyesi var. Xp kasarak seviye atlıyorlar. Ayrıca filo lideri de etki ediyor. Bu farklardan ötürü rakamlar birbirini tutmayabilir.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Bir gezegeni nasil terkedebilirim?
Ara
Cevapla
(23-11-2019, 01:12)Mabella : Bir gezegeni nasil terkedebilirim
Butun nufusu baska gezenlere aktararak
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
emigration,immigration mantığını anlatır mısınız?
bunlar sadece growth büyümesini mi etkiliyor yoksa örnek veriyorum emigration mevcut gezegenimdeki üretilen pop belli bir yüzde ile otomatik olarak başka gezegenlere mi göç ediyor orayı tam kavrayamadım.
Ara
Cevapla
Oyunda eskiden göç mekaniği vardı ama tile sistemiyle birlikte göç mekaniği kaldırıldı. Artık immigration-emmigration adı altında büyüme hızı düşüşü, artışı geliyor. Ama oradaki poplar asla yerinden kımıldamıyor. Örnek veriyorum bir pop gezegende düşük habitabilityde, evsiz ve işsiz olduğu için dışa göç yaratıyor. Bu da sürekli bir büyüme hızı düşüşü veriyor. Aynı zamanda stability düşüşü ve crime'a yol açıyor. Mutsuzluk yaratıyor. Üretim düşüşü ve yüksek upkeep vs vs zararları saymakla bitmez. Ama oyundaki gerçek göç mekaniği kaldırılıp bu göstermelik immigration-emmigration mekaniği getirildi. Yani o dışarı göç etmek isteyen ve sürekli bir push yaratıyor ancak asla bir yere göç edemiyor.

Çok aksi durumlar dışında gezegenlerindeki dış göç ile iç göç toplamı genelde eşit oluyor. Totalde bu pek bir etkisi yok da denebilir.

TL;DR Evet sadece growth büyümesini etkiliyor. Oradaki pop bir yere gitmiyor.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(24-03-2020, 23:57)altnkurt : Oyunda eskiden göç mekaniği vardı ama tile sistemiyle birlikte göç mekaniği kaldırıldı. Artık immigration-emmigration adı altında büyüme hızı düşüşü, artışı geliyor. Ama oradaki poplar asla yerinden kımıldamıyor. Örnek veriyorum bir pop gezegende düşük habitabilityde, evsiz ve işsiz olduğu için dışa göç yaratıyor. Bu da sürekli bir büyüme hızı düşüşü veriyor.  Aynı zamanda stability düşüşü ve crime'a yol açıyor. Mutsuzluk yaratıyor. Üretim düşüşü ve yüksek upkeep vs vs zararları saymakla bitmez. Ama oyundaki gerçek göç mekaniği kaldırılıp bu göstermelik immigration-emmigration mekaniği getirildi. Yani o dışarı göç etmek isteyen ve sürekli bir push yaratıyor ancak asla bir yere göç edemiyor.

Çok aksi durumlar dışında gezegenlerindeki dış göç ile iç göç toplamı genelde eşit oluyor. Totalde bu pek bir etkisi yok da denebilir.

TL;DR Evet sadece growth büyümesini etkiliyor. Oradaki pop bir yere gitmiyor.

o zaman migration anlaşması yaptığım ülkelerden herhangi bir pop kayması olmayacak mı bana ya da benden ona.
Ara
Cevapla
Migration anlaşması yaptığın ülkelerde push varsa oranın azalan büyüme hızı sana pull olarak yansıyabilir, yani sendeki büyüme hızını arttırabilir. Aynı şekilde sendeki büyüme hızı da oraya kayabilir. Doğal olarak oranın ırkı senin gezegeninde büyümeye başlamış olur. Migration anlaşmasının asıl olayı kendi ırkının yerleşemediği gezegenlere yerleştirebileceğin ırklar elde etmek. Migration anlaşman olan ülkedeki tüm ırkları -sende olsun ya da olmasın- koloni gemisine yerleştirebilirsin. Survivor traitli bir ırkı herkes ister sanıyorum.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
İdeal fleet düzeni nasıl olmalı.Yani atıyorum 30luk filoda kaç corvette ve destroyer bulunmalı birbirlerine oranı nedir.
Ara
Cevapla
Karşındaki filoya göre veya filonun kullanılış amacına göre değişir bu. İdeal filo dizilimi diye bir şey olduğunu sanmıyorum. Ayrıca meta dizilimler her yamada değişiyor. Son yamada Strikecraftlı gemiler güçlendirilmişti sanırım.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Diplomatik güç nasıl artar? benim sınırım 60 da kaldı genişleyemiyorum.
Ara
Cevapla
(27-03-2020, 14:43)Yasin Ahmet : Diplomatik güç nasıl artar? benim sınırım 60 da kaldı genişleyemiyorum.
Diplomatik güçten kastın seantoda oy vermek için kullanılan diplomatic weight mi yoksa outpost kurarken de gereken infulance mı?
Ara
Cevapla
60'da kaldı genişleyemiyorum dediğine göre admin capacityden bahsediyor sanki. Bürokrat binası yapıp daha fazla bürokrat çalıştırarak artıyor bu sürümde.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Evet diplomatik güçten onu kastettim. Binanın ingilizce ismi tam olarak ne? ben görememişim herhalde.
Ara
Cevapla
unknown.png

Şu bina bürokrat işi yaratıyor. Bürokratlar da admin cap'ı arttırmaya yarıyor temel olarak.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Dlcler büyük değişiklik yaratıyor mu? ben sadece oyunu almıştım 15 lira iken.
Ara
Cevapla
biyolojiklerde altnkurtun attığı bina. gestaltlarda bina farklı işlev aynı.. admin capacity veren binayı yapacaksın kısaca.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Peki influence nasıl yükseltilir? bir factionu destekliyorum, rival ediyorum yetmiyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 13 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.