Stellaris - Kısa Sorular & Kısa Cevaplar
Gestalt imparatorluklar poliçelerden bağımsız şekilde her zaman slavery yapabilir.
Makine imparatorluklar yalnızca grid amalgamation şeklinde enerji veren köleleştirme türünü yapabilirken hive mindlar kölelerin lithoid olup olmamasına bağlı olarak mineral ya da food veren livestock köleleştirme türünü kullanabilir. Total war olup olmamalarına bağlı bir şey yok.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
(23-06-2020, 16:01)Pharmacist : Total War olmayan machine ırklarla nasıl diğer ırkları köleleştire biliriz ?

Normal robot ırkları biyolojik ırkları sadece Grid Amalgamation türü köle yapabiliyor bu köleler işlerde çalışamazlar ama 6 enerji üretirler ve 0.5 housing harcarlar. Rouge Servitorlar işe biyolojikleri bio-thorpy yapmak zorundadır ve köleleştiremezler. Bio-thropyler housing harcamaz 2 unity üretir ve complex drone outputunu %0.25 artıtırlar.
[+] 1 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
terravore'lar gezegen yemekten ne elde eder?
Ara
Cevapla
300-2500 arası mineral, 300-1500 arası alloy ya da bir pop. Ayrıca 10-20 devastation ve 1-2 tane tile blocker eklenir. Oluşan tile blocklerlar -%10 habitability verir ve terravore olmayan ülkeler tarafından 1k enerji karşılığında temizlenebilir. Terravorelar kendi yedikleri gezegenleri onaramazlar doğal olarak.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
Local save'i cloud'a aktarmak mümkün mü yapılabiliyorsa nasıl?
Ara
Cevapla
local save'i oyunda açarsın sonra cloud olarak tekrar save alırsın
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
(25-06-2020, 17:39)altnkurt : local save'i oyunda açarsın sonra cloud olarak tekrar save alırsın
Peki ironman save'lerde de çalışıyor mu bu yöntem?
Ara
Cevapla
Pop happiness tam olarak nasıl çalışıyor yani %95 ile %100 arasındaki fark nedir? sadece %50 yi geçtiğim zaman artı özellikler alıyorsak %60 tayken %80 yapmamın bir anlamı var mı?
giphy.gif
Ara
Cevapla
(25-06-2020, 19:18)BrothersForever : Pop happiness tam olarak nasıl çalışıyor yani %95 ile %100 arasındaki fark nedir? sadece %50 yi geçtiğim zaman artı özellikler alıyorsak %60 tayken %80 yapmamın bir anlamı var mı?
50'nin üstündeki her mutluluk pop başına +1 ethics atraction ve -0.02 suç veriyor. Yani 20 mutluluk farkı demek pop başına -0,4 suç ve +20 etichs attraction demek
Ara
Cevapla
Stellariste bir gezegende birden fazla pop türü varsa hangi popun hangi işe geçeceğini nasıl ayarlayabiliriz ?
Ara
Cevapla
Selamlar kolay gelsin, yeniyim de bazı sorularım var, sıralayım;

1)Köle yapma yetkimiz varsa bu mekanik nasıl işliyor? Gemi savaşından bir şey geliyor mu yoksa gezegen falan mı işgal ediyoruz?

2)Zırh ve Kalkan ile ilgili optimum sıralama nedir? Yoksa tamamen karşı tarafın silahlarına göre mi değişiyor. Aynı şekilde silahlar için de optimum hal var mı?

3)Köleleştirilen nufüs nasıl çalıştırılır? 

4)Savaşlar nasıl sonlandırılıyor? Eu4 e mi daha çok benziyor yoksa Hoi4 e mi?

5) Habitability yüzdesi kaç ile yerleşebiliyoruz? Düşük olanlara terraform nasıl yapılır? Sınırı var mıdır?

6)Son olarak admin cap aşmak kazanç bakımından daha yararlı mı oluyor? Yoksa zararı daha mı fazla?
Ara
Cevapla
Sorlarını basitçe cevap vereceğim. Daha deneyimli oyuncular eminim eksiklerimi düzeltecektir.
1) Gemi savaşından bir şey kazanamazsın. Galaktik köle pazarı açıldığında köle satın alabilir, gezegen feth edebilir, kendi halkından köle kullanabilir ya da yanlış hatırlamıyorsam bir perk ile gezegen bombalarken gezegenden nüfus çalıp köleleştirebilirsin.
2)Ben hem silahları hem de savunma araçlarını dengeli kullanıyorum. Ama bazıları savaşa gireceği medeniyetin gemi tasarımına göre gemi tasarımını değiştiriyor. Silah ve zırhların türleri arasında taş kağıt makas mantığı var bildiğim kadarıyla.
3) Basit işlerde çalışırlar. Tarla, düşük memurluk, enerji sahaları vb. Oyunun yzsi bir nüfusun çalışmaya uygun alanı varsa onu oraya atayacaktır zaten. Ama yine de nerede ne kadar nüfusun çalışacağını kendin ayaralayabilirsin.
4)Savaşın sonunda biri teslim oluyor ya da beyaz barış veriliyor. Beyaz barışta diyelim hak iddia ettiğin gezegeni işgal etmişsen sende kalıyor, etmemişsen karşı tarafa.
5)Sayıdan tam emin değilim ama en az gezegenin simgesi sarı olmalı. Tabi o durumda gezegende çalışan nüfusun bazı konularda eksi yiyor.
6)Yararı olduğunu bilmiyorum. Bildiğim safi zarar olduğu. Tabi yüzde 2/3'ten çok bir şey olmaz hatırladığım kadarıyla. Önemli olan çok aşmamak.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(26-06-2020, 20:21)elefsar : 1)Köle yapma yetkimiz varsa bu mekanik nasıl işliyor? Gemi savaşından bir şey geliyor mu yoksa gezegen falan mı işgal ediyoruz?

Köleler tür haklarından ayarlanıyor ve bir türü köle yaptığınız vakit o türden tüm poplar köle oluyor o tür popları gezegen fethiyle veya raidingle elde edebilirsiniz

(26-06-2020, 20:21)elefsar : 2)Zırh ve Kalkan ile ilgili optimum sıralama nedir? Yoksa tamamen karşı tarafın silahlarına göre mi değişiyor. Aynı şekilde silahlar için de optimum hal var mı?

Optimal olan karşı tarafın silahlarına göre dizmektir ama bunu istemiyorsanız dengeli gitmek gerek.

(26-06-2020, 20:21)elefsar : 3)Köleleştirilen nufüs nasıl çalıştırılır? 
Kölelik türüne göre değişir ve kölelik türüne göre işlerde çalışabilirler. Genel olarak daha az yer kaplar ve bakım masrafları var.

(26-06-2020, 20:21)elefsar : 4)Savaşlar nasıl sonlandırılıyor? Eu4 e mi daha çok benziyor yoksa Hoi4 e mi?

İkisi de değil stellarisin kendi özel sistemi var. Bu sistemde 3 seçenek var kazanmak, status quo, teslim olmak. Kazanırsanız savaş sebebi gerçekleşir, status quo'da iki taraf da işgal ettiği claimli bölgeleri alır, teslim olursanız karşı tarafın savaş sebebi gerçekleşir.

(26-06-2020, 20:21)elefsar : 5) Habitability yüzdesi kaç ile yerleşebiliyoruz? Düşük olanlara terraform nasıl yapılır? Sınırı var mıdır?

Her miktardaki habitability'ye yerleşebilirsiniz ama habitability düşdükçe gezegende yaşayan popların bakım masrafı artar ve getirileri düşer. Terraform teknolojisini araştırdıktan sonra gezegene tıklayınca çıkan menüden zaman ve enerji karşılığı yapılır. Sınırı yok

(26-06-2020, 20:21)elefsar : 6)Son olarak admin cap aşmak kazanç bakımından daha yararlı mı oluyor? Yoksa zararı daha mı fazla?

Admin cap binalarla arttırılabilir olduğu için aşmamak ya da az miktarda aşmak daha mantıklı. Arttırılabildiği için aşmak aşmamaktan daha zararlı aşamamaya değil aştığınızda veya yaklaştığınızda admin cap binaları kurmaya oynamak gerek.
[+] 1 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Merhabalar Stellaris oyununda ne zaman yeni save acsam kısa süre sonra oyun cok tekrara giriyor sıkmaya baslıyor icerik olarak eksik gibi geliyor diger paradox oyunlarına gore. Bende ek paket olarak Utopia ,Apocalypse ve Mega Corp var acaba bunlara ek olarak Federations ve Story Packleri satın alsam oyun daha hareketlenır mı story packlerın etkısı cok mu ? Bir de uzun sure oynayıp sonuna kadar gidebilen var mı oyunda ?
Ara
Cevapla
Story pack'lerin amacı zaten oyuna hikaye ekleyip oyun zevkini artırmak. Gelen eventleri okuyabileceksen elbette etkileri olacaktır. Oyun sonuna gelemiyorsan mid game late game zamanlarını daha geriye çekerek krizleri daha erken görebilirsin bu da sana daha erken dönemde uğraş verecektir.
Stellaris'in olayı kendine özgü ırk oluşturup onu denemek, evet başlarken daha eğlenceli oluyor bu yüzden. Ama başlarken kendine bir hedef koyarsan onu gerçekleştirmek üzere oyun süreni artırabilirsin. Başarımları almaya çalışmak da ayrı bir amaç da verebilir.
Ara
Cevapla
Gelen güncellemerle bir takım dengelemeler olmus zaten ek paketleri aldım species packler dısındaki tum ek paketler oldu. Sİmdi kendim bir ırk olusturdum bitkisel dogacı bir ırk hive mind olarak yaptım barıscıl ruhani bir ırk yaptım dogala butunlesık bilime de yonelik ilerliyorum , kazı hikayeleri cıktı relicler onları yapıyorum bakalım yagmacı bir ırk gelip saldırmaz umarım var mı tavsiyeleriniz orduya da yoneleyim mi
Ara
Cevapla
Galaksiyi fethetmeye oynamıyorsan kendini savunacak paktlar ve komşularından gelecek saldırılara direnecek kadar filo basmanda fayda var.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
Utopia, Megacorp, Apocalypse ve Federations dlclerini alsak yeterli olur mu bu story packler gerekli mi beyler? Eu4deki gibi content pack mi bunlar nedir olayları?
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
İki sorum var:
1) Horde, Fallen ve son kriz oluyor sanırım. Horde çevredekilere savaş açıyor ama fallen öylece duruyor mu? En son gelen kriz olayı ne? Bir de Dragon çıktı o nedir?

2) Bir donanmadaki gemi miktarları nasıl olmalı?
Ara
Cevapla
1- hordalar uyandıgında herkese saldırırlar. zaten oyun başından itibaren herkes ile hostile durumdadırlar. han filosunu 2 kez yok edersen horda dağılır. edemezsen ya vassal olacaksın ya da yok olacaksın. fallen uyanışı daha geç zamanda olur fakat fallen filoları çok daha büyüktür. uyandıklarında ek filolar da alırlar. fallen de uyandıgında eğer güçsüz isen sana vassallık teklifinde bulunur. kabul etmezsen savaş açar. güçlü isen dokunmaz. bir oyunda 2 adet fallen varsa ve ikisi de uyanırsa curcuna o zaman kopar. bu iki fallen galaksi liderliği için kapışır. bu durumda bu ıkı fallenden birini tercih edip onun yanında savaşa girebilir veya tarafsız kalabilirsin. tarafsız kaldıgında galaksinin diğer tarafsız devletleri ile federasyon kurma ile ilgili event gelir. eğer federasyonu kurarsan 2 falleni de karşına aldıgın bir savaş eventi daha tetiklenir. bu savaşa girip kazanırsan galaksi artık senindir. kriz ise oyun sonu end game döneminde çıkan horda benzeri oluşum. oyunu kurdugun ekranda kriz zorluguna göre filolar gelir. krizi zorlaştırırsan baş edilemeyecek derecede filolarla karşılaşabilirsin. kriz seviyesi 1-5 arası çok da zorlamaz.kriz filolarını yok edip event serisini bitirmeden oyun sona ermez. kriz hiç çıkmayadabilir.

2- bir donanmadaki gemi miktarı sana bağlı. mühim olan en yüksek ateş gücüne ulaşmak. genel olarak diğer gemiler zayıf gövdeli olduklarından nispeten daha sağlam gövdeli ve yüksek ateş güçlü battleshipleri kullanmanı öneririm.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 83 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.