Bu rehberde Stellaris'deki üç ascension seçeneğinden biri olan Psionic Ascension'ı inceleyeceğiz.
Psionic olmanın ilk adımı Psişik Teori adlı nadir Society teknolojisini araştırmak. Bu teknolojinin Materyalist imparatorlukların karşısına çıkabilmesi için ülkelerinde en az bir Psionic/Latent Psionic nüfus olması veya bilim adamının uzmanlık alanı Psionics olmalıdır. Spritüalist olmayan imparatorluklar için bu teknolojinin gelme ihtimali daha düşüktür ve Gestalt imparatorluklara gelme ihtimali yoktur.
Bu teknolojiyi araştırdıktan sonra ve en az 1 ascension perk almışsanız daha önce Mind Over Matter ascension perkini seçebileceksiniz. Ascension perki seçtiğinizde nüfusunuz Latent Psionic özelliğine sahip olacak, liderleriniz eventlerle Psişik olacak, Telepati teknolojisini araştırma seçeneeğiniz olacak ve Psi Corps binasına erişiminiz olacak. Latent Psionic olan türlerden alacağınız yeni liderleriniz de %20 ihtimalle Psişik olacak.
Artık Transcendence ascension perkini alarak Psionic Ascension'ı tamamlamlayabilirsiniz. Perki seçtiğinizde bütün nüfusunuz Psionic traitini, liderleriniz Psişik traitini kazanır ve Breaching the Shroud adlı bir special project gelir. Bundan sonra Psionic traiti olan nufüslardan alacağınız liderlerde Psişik traiti olur.
Shroud'a geçmeden önce traitlerin, Psi Corps'un ve telepati teknolojisinin özelliklerini açıklayım.
Latent Psionic
Psi Corps binası +5 İstikrar verir ve 2 Telepat işi sağlar telepat işleri toplamda 7 Birliktelik ve -70 Suç sağlarlar ve 2 Enerji masrafları vardır.
Telepati teknolojisi Psişik Ordular kurabilmenizi sağlıyor bunlar oldukça güçlü bir ordu türüdür ve bu teknolojiyi açmak başka Psişik teknolojilere giden yolu da açar.
The Shroud
Transcendence Ascension Perkini seçtikten sonra gelen Breaching the Shroud adlı special projecti tamamladıktan sonra Comunications listesinde Shroud belirecek. Shroud'a girmek için 1000 Enerji harcamanız gerekiyor ve sadece 5 yılda bir girebiliyorsunuz. Her girdiğinizde çok sayıdaki eventten biri gelecek bu eventlerde genelde bir yüksek bir orta bir de düşük şanslı seçeneğiniz oluyor. Bu eventlerin sonucu farklı sonuçları olabiliyor bunlar: Shroud Lütfu, Shroud Laneti, Özel Psişik Teknolojileri, Psişik Avatar, liderlerinizden birinin Seçilmiş Ölümsüz Kişi olması, Shrouddaki güçlü bir varlıkla Sözleşme, rastgele bir teknoloji, Yozlaşmış Psişik Avatar.
Psişik Avatar'lar ordu veya bir gemi halinde olabiliyor(Yozlaşmış Avatar sadece gemi oluyor) normal avatar çağırırsanız ülkenizde bir gemi ya da ordu gimi normal bi şekilde kullanabilirsiniz ama Yozlaşmış Avatar çağrılırsa başkentinizde 10 yıl boyunca ya da siz onu yok edene kadar durur ve gelen donanmalara saldırır.
Psişik Teknolojiler
Shroud aracılıyla elde edilebilen 3 psişik teknoloji var bunlar: Psişik Kalkanlar, Psi Jump Drive ve Precognitive Interface. Bunların psişik olmak dışında yollarla alınabilen aynı türden en gelişmişleriyle karşılaştırılmaları.
Psi Jump Drive'ın Jump Drive'a kıyasla %10 daha az zıplama bekleme süresi var ve %50 daha fazla zıplama menzili var
Shroud Lütfları
Shroud Lanetleri
Shroud Lanetleri ve Lütufları beşer yıl süreye sahiptir.
Sözleşmeler
Toplamda 5 farklı sözleşme var. Bunlar imparatorluğunuz için güçlü bonuslar ama yaklaşık her 25 yılda bir yan etkisi yaşanıyor. Döngünün Sonu diğerlerine göre çok daha nadir ve normalin aksine 50 yıl sonra bitiyor ve Kıyamet yaşanıyor.
Kıyamet
Kıyamet yaşanınca size bağlı devletler ve imparatorluğunuz yok olur Shroud-Marked olan tüm gezegenler Shrouded Planete dönüşür ve bi daha yaşanamaz hale gelirler. Tüm gemileriniz yok olur, liderleriniz ölür, kaynaklarınızı kaybedersiniz, nüfusunuz ölür. İmparatorluğunuz oyunun rastgele seçtiği en az %40 yaşanabilirliğe bir sahip kolonize edilmemiş bir gezegende yaşamını sürdürür ve tüm normal imparatorluklarla -1000 ilişki kazanırsınız eğer öyle bir gezegen yoksa game over olur. Tüm normal imparatorluklarla -1000 ilişki kazanırsınız.
Tüm Shroud-Marked kolonilerde Shroud Avatarı oluşur. Başkentinizde "Kıyamet" adında ölen halkınızın toplam psişik gücünü temsil eden güçlü bir varlık oluşur ve rastgele bir şekilde galaksideki kalan hayatı hedeflemeye başlar ve nüfus tükettikçe güçlenir. "Kıyamet" genel olarak kendisine sebep olan imparatorluğu en sona bırakmayı seçer.
Psişiklerle Alakalı Bazı Eventler
Kutsal Bir Hükümdar
Bu event bir lideriniz Ölümsüz Seçilmiş Kişi olduktan bir kaç yıl sonra gelir ve imparatorluğunuzu başında Ölümsüz Seçilmiş Kişinin olduğu Otoriter Spritüalist bir monarşiye çevirir. Bu eventle oyun başında alıp normal yollarla kaldıramadığınız Civic'lerden kurtulmanız mümkündür. Yeni elde edeceğiniz Civic'ler:
The Doorway
Eğer bu eventte A Dimension of Suffering olursa Close the portal special projecti sonucu Spritüalist imparatorluklar Psişik Teori ve Psişik Bariyer teknolojisini araştırabilir olurlar. Psişik Bariyer normal 2. seviye kalkanla aynı kalkan gücüne sahip ama power harcamıyorlar.
Zroni Precursor
Bu precursor event zinciri sırasında Psişik Teori teknolojisine kolay erişim sağlanabiliyor ve en sonda elde edilen Relic, Psionic Archive Shroud'a erişim bekleme süresinin 2.5 yıla indirir ve Shroud'da kötü sonuçların olma ihtimalini düşürür.
Psionic olmanın ilk adımı Psişik Teori adlı nadir Society teknolojisini araştırmak. Bu teknolojinin Materyalist imparatorlukların karşısına çıkabilmesi için ülkelerinde en az bir Psionic/Latent Psionic nüfus olması veya bilim adamının uzmanlık alanı Psionics olmalıdır. Spritüalist olmayan imparatorluklar için bu teknolojinin gelme ihtimali daha düşüktür ve Gestalt imparatorluklara gelme ihtimali yoktur.
Bu teknolojiyi araştırdıktan sonra ve en az 1 ascension perk almışsanız daha önce Mind Over Matter ascension perkini seçebileceksiniz. Ascension perki seçtiğinizde nüfusunuz Latent Psionic özelliğine sahip olacak, liderleriniz eventlerle Psişik olacak, Telepati teknolojisini araştırma seçeneeğiniz olacak ve Psi Corps binasına erişiminiz olacak. Latent Psionic olan türlerden alacağınız yeni liderleriniz de %20 ihtimalle Psişik olacak.
Artık Transcendence ascension perkini alarak Psionic Ascension'ı tamamlamlayabilirsiniz. Perki seçtiğinizde bütün nüfusunuz Psionic traitini, liderleriniz Psişik traitini kazanır ve Breaching the Shroud adlı bir special project gelir. Bundan sonra Psionic traiti olan nufüslardan alacağınız liderlerde Psişik traiti olur.
Shroud'a geçmeden önce traitlerin, Psi Corps'un ve telepati teknolojisinin özelliklerini açıklayım.
Latent Psionic
- +%5 Araştırma puanı
- +%5 İşlerden elde edilen Enerji
- +%10 Araştırma puanı
- +%5 İşlerden elde edilen enerji
- +%5mutluluk
Hükümdar | Vali | Bilim Adamı | Amiral | General | |
---|---|---|---|---|---|
Psişik | +%10 Hükümet Etiği Çekimi Aylık +0.5 Etki Puanı | +5 İstikrar +%10 Birliktelik | +%10 Araştırma Hızı +%25 Tetkik Hızı +1 Arkeoloji Yeteneği +%10 Psionic Teknoloji Araştırma Hızı |
+%10 Hasar +%15 Kaçınma | +%15 Ordu Morali +%15 Ordu Moral Hasarı |
Ölümsüz Seçilmiş Kişi | +%20 Hükümet Etiği Çekimi Aylık +1 Etki Puanı | +10 İstikrar +%20 Birliktelik | +%20 Araştırma Hızı +%50 Tetkik Hızı +2 Arkeoloji Yeteneği |
+%20 Hasar +%30 Kaçınma | +%30 Ordu Morali +%30 Ordu Moral Hasarı +%20 Ordu Hasarı |
Psi Corps binası +5 İstikrar verir ve 2 Telepat işi sağlar telepat işleri toplamda 7 Birliktelik ve -70 Suç sağlarlar ve 2 Enerji masrafları vardır.
Telepati teknolojisi Psişik Ordular kurabilmenizi sağlıyor bunlar oldukça güçlü bir ordu türüdür ve bu teknolojiyi açmak başka Psişik teknolojilere giden yolu da açar.
The Shroud
Transcendence Ascension Perkini seçtikten sonra gelen Breaching the Shroud adlı special projecti tamamladıktan sonra Comunications listesinde Shroud belirecek. Shroud'a girmek için 1000 Enerji harcamanız gerekiyor ve sadece 5 yılda bir girebiliyorsunuz. Her girdiğinizde çok sayıdaki eventten biri gelecek bu eventlerde genelde bir yüksek bir orta bir de düşük şanslı seçeneğiniz oluyor. Bu eventlerin sonucu farklı sonuçları olabiliyor bunlar: Shroud Lütfu, Shroud Laneti, Özel Psişik Teknolojileri, Psişik Avatar, liderlerinizden birinin Seçilmiş Ölümsüz Kişi olması, Shrouddaki güçlü bir varlıkla Sözleşme, rastgele bir teknoloji, Yozlaşmış Psişik Avatar.
Psişik Avatar'lar ordu veya bir gemi halinde olabiliyor(Yozlaşmış Avatar sadece gemi oluyor) normal avatar çağırırsanız ülkenizde bir gemi ya da ordu gimi normal bi şekilde kullanabilirsiniz ama Yozlaşmış Avatar çağrılırsa başkentinizde 10 yıl boyunca ya da siz onu yok edene kadar durur ve gelen donanmalara saldırır.
Psişik Teknolojiler
Shroud aracılıyla elde edilebilen 3 psişik teknoloji var bunlar: Psişik Kalkanlar, Psi Jump Drive ve Precognitive Interface. Bunların psişik olmak dışında yollarla alınabilen aynı türden en gelişmişleriyle karşılaştırılmaları.
Psi Jump Drive'ın Jump Drive'a kıyasla %10 daha az zıplama bekleme süresi var ve %50 daha fazla zıplama menzili var
Psişik Kalkanlar | 240 75 |
600 150 |
1440 300 |
---|---|---|---|
Karanlık Madde Kalkanlar | 185 55 |
465 110 |
1110 220 |
Swarm | Picket | Line | Artillery | Carrier | Platform | |
---|---|---|---|---|---|---|
Precognitive Interface | +%15 Ateş Hızı +%15 Kaçınma +%20 Sistem içi Hız |
+%20 Ateş Hızı +40 Takip |
+%15 Ateş Hızı +%15 Nişan Doğruluğu +10 Takip |
+%15 Ateş Hızı +%15 Silah Menzili +10 Takip |
+%75 Çatışma Menzili +10 Takip |
+%15 Ateş Hızı +25 Takip |
Sapient/Autonomous | +%15 Ateş Hızı +%25 Kaçınma |
+%15 Ateş Hızı +30 Takip +%10 Kaçınma |
+%20 Ateş Hızı +%20 Nişan Doğruluğu |
+%20 Ateş Hızı +%20 Silah Menzili |
+%100 Çatışma Menzili | +%15 Ateş Hızı +15 Takip +%10 Nişan Doğruluğu |
Shroud Lütfları
- +%40 Ordu Morali
- +%0.5 Günlük Zırh ve Gövde Yenilemesi
- +%30 Aylık Etki Puanı Kazanımı
- +%30 Kaçınma
- +%20 Ateş Hızı
- +%50 Hükümet Etiği Çekimi
- +%25 Mutluluk
- +%30 Aylık Birliktelik
- +%20 Araştırma Hızı
- +2 Sensör Menzili
- +%50 Kalkan
- -%30 Gemi Bakımı
- +%40 Sistem içi Hız
- +%20 Silah Hasarı
Shroud Lanetleri
- -%20 Ordu Morali
- -%20 Aylık Etki Puanı Kazanımı
- -%50 Hükümet Etiği Çekimi
- -%20 Mutluluk
- -%20 Aylık Birliktelik
- -%20 Araştırma Hızı
- -2 Sensör Menzili
- -%20 Sistem içi Hız
- -%20 Zırh
- -%30 Nüfus Artışı
Shroud Lanetleri ve Lütufları beşer yıl süreye sahiptir.
Sözleşmeler
Toplamda 5 farklı sözleşme var. Bunlar imparatorluğunuz için güçlü bonuslar ama yaklaşık her 25 yılda bir yan etkisi yaşanıyor. Döngünün Sonu diğerlerine göre çok daha nadir ve normalin aksine 50 yıl sonra bitiyor ve Kıyamet yaşanıyor.
Sözleşme | Bonuslar | Yan etki |
---|---|---|
İpliklerin Bestecisi | +%20 Nüfus Artışı +20 Lider Ömrü | Psişik bir tür rastgele bir özellik kazanır veya kaybeder. |
Dünyaları Yiyen | +%30 Ordu Morali +%15 Ateş Hızı | %65 ihtimal: Bir gezegen 1 nüfus kaybeder ve 10 yıllığına -%10 Mutluluk kazanır %30 ihtimal: Bir gezegen 3 Nüfus kaybeder ve 10 yıllığına -%40 Mutluluk kazanır %5 ihtimal: Bir gezegen Shrouded World olur ve imparatorlukta 10 yıllığına -%30 mutluluk olur |
Arzunun Enstürmanı | +%10 İşlerden elde edilen kaynak | %40 ihtimal: Bir gezegen 20 yıllığına +%200 nüfus tüketim malları kullanımı kazanır %40 ihtimal: Bir gezegen -%100 Hükümet Etiği Çekimi %20 ihtimal: İmparatorluk -%50 Hükümet Etiği Çekimi |
Hiçlikteki Fısıltılar | +%15 Araştırma Hızı +%15 aylık Etki Puanı kazanımı | %45 ihtimal: Psişik bir lider Bağımlı özelliğini kazanır %25 ihtimal: Psişik bir lider intihar eder. %20 ihtimal: En az 1 Psişik nüfusa sahip gezegen 10 yıllığına -30 İstikrar kazanır %10 ihtimal: En az 5 Psişik nüfusa sahip gezegen 1-8 nüfus kaybeder ve 10 yıllığına -100 İstikrar kazanır |
Döngünün Sonu | +%100 İşlerden elde edilen kaynak +%100 İstasyonlardan elde edilen kaynak +%100 Donanma limti +5 Aylık Etki Puanı Kazanımı +10 Yıldız üssü limiti Size ve size bağlı imparatorluklara ait tüm gezegenler Shroud-Marked olur | 50 yıl sonunda Kıyamet yaşanır |
Kıyamet
Kıyamet yaşanınca size bağlı devletler ve imparatorluğunuz yok olur Shroud-Marked olan tüm gezegenler Shrouded Planete dönüşür ve bi daha yaşanamaz hale gelirler. Tüm gemileriniz yok olur, liderleriniz ölür, kaynaklarınızı kaybedersiniz, nüfusunuz ölür. İmparatorluğunuz oyunun rastgele seçtiği en az %40 yaşanabilirliğe bir sahip kolonize edilmemiş bir gezegende yaşamını sürdürür ve tüm normal imparatorluklarla -1000 ilişki kazanırsınız eğer öyle bir gezegen yoksa game over olur. Tüm normal imparatorluklarla -1000 ilişki kazanırsınız.
Tüm Shroud-Marked kolonilerde Shroud Avatarı oluşur. Başkentinizde "Kıyamet" adında ölen halkınızın toplam psişik gücünü temsil eden güçlü bir varlık oluşur ve rastgele bir şekilde galaksideki kalan hayatı hedeflemeye başlar ve nüfus tükettikçe güçlenir. "Kıyamet" genel olarak kendisine sebep olan imparatorluğu en sona bırakmayı seçer.
Psişiklerle Alakalı Bazı Eventler
Kutsal Bir Hükümdar
Bu event bir lideriniz Ölümsüz Seçilmiş Kişi olduktan bir kaç yıl sonra gelir ve imparatorluğunuzu başında Ölümsüz Seçilmiş Kişinin olduğu Otoriter Spritüalist bir monarşiye çevirir. Bu eventle oyun başında alıp normal yollarla kaldıramadığınız Civic'lerden kurtulmanız mümkündür. Yeni elde edeceğiniz Civic'ler:
- Imperial Cult
- Philosopher King
- Aristocratic Elite
The Doorway
Eğer bu eventte A Dimension of Suffering olursa Close the portal special projecti sonucu Spritüalist imparatorluklar Psişik Teori ve Psişik Bariyer teknolojisini araştırabilir olurlar. Psişik Bariyer normal 2. seviye kalkanla aynı kalkan gücüne sahip ama power harcamıyorlar.
Zroni Precursor
Bu precursor event zinciri sırasında Psişik Teori teknolojisine kolay erişim sağlanabiliyor ve en sonda elde edilen Relic, Psionic Archive Shroud'a erişim bekleme süresinin 2.5 yıla indirir ve Shroud'da kötü sonuçların olma ihtimalini düşürür.