Stellaris - Psionic Ascension Rehberi
#1
Bu rehberde Stellaris'deki üç ascension seçeneğinden biri olan Psionic Ascension'ı inceleyeceğiz.

Psionic olmanın ilk adımı Psişik Teori adlı nadir Society teknolojisini araştırmak. Bu teknolojinin Materyalist imparatorlukların karşısına çıkabilmesi için ülkelerinde en az bir Psionic/Latent Psionic nüfus olması veya bilim adamının uzmanlık alanı Psionics olmalıdır. Spritüalist olmayan imparatorluklar için bu teknolojinin gelme ihtimali daha düşüktür ve Gestalt imparatorluklara gelme ihtimali yoktur.
20200605181009_1.jpg

Bu teknolojiyi araştırdıktan sonra ve en az 1 ascension perk almışsanız daha önce Mind Over Matter ascension perkini seçebileceksiniz. Ascension perki seçtiğinizde nüfusunuz Latent Psionic özelliğine sahip olacak, liderleriniz eventlerle Psişik olacak, Telepati teknolojisini araştırma seçeneeğiniz olacak ve Psi Corps binasına erişiminiz olacak. Latent Psionic olan türlerden alacağınız yeni liderleriniz de %20 ihtimalle Psişik olacak.
20200605181113_1.jpg

Artık Transcendence ascension perkini alarak Psionic Ascension'ı tamamlamlayabilirsiniz. Perki seçtiğinizde bütün nüfusunuz Psionic traitini, liderleriniz Psişik traitini kazanır ve Breaching the Shroud adlı bir special project gelir. Bundan sonra Psionic traiti olan nufüslardan alacağınız liderlerde Psişik traiti olur.
20200605181128_1.jpg

Shroud'a geçmeden önce traitlerin, Psi Corps'un ve telepati teknolojisinin özelliklerini açıklayım.

Latent PsionicTrait_psionic_species.png
  • +%5 Araştırma puanı24px-Research.png

  • +%5 İşlerden elde edilen Enerji24px-Pop_resource_energy_mult.png
PsionicTrait_psionic_species.png
  • +%10 Araştırma puanı24px-Research.png

  • +%5 İşlerden elde edilen enerji24px-Pop_resource_energy_mult.png

  • +%5mutluluk24px-Mod_pop_happiness.png

HükümdarValiBilim AdamıAmiralGeneral
PsişikLeader_trait_psionic_leader.png+%10 Hükümet Etiği Çekimi24px-Mod_pop_government_ethic_attraction.png
Aylık +0.5 Etki PuanıInfluence.png
+5 İstikrar24px-Stability.png 
+%10 Birliktelik24px-Unity.png
+%10 Araştırma Hızı24px-Mod_country_all_tech_research_speed.png 
+%25 Tetkik Hızı24px-Mod_ship_science_survey_speed.png 
+1 Arkeoloji Yeteneği24px-Anomaly_research_speed.png 
+%10 Psionic Teknoloji Araştırma Hızı24px-Mod_country_all_tech_research_speed.png
+%10 Hasar24px-Mod_ship_weapon_damage.png 
+%15 Kaçınma24px-Mod_ship_evasion_mult.png
+%15 Ordu Morali24px-Mod_army_morale.png 
+%15 Ordu Moral Hasarı24px-Mod_army_morale.png
Ölümsüz Seçilmiş KişiLeader_trait_psionic_chosen_one.png+%20 Hükümet Etiği Çekimi24px-Mod_pop_government_ethic_attraction.png
Aylık +1 Etki PuanıInfluence.png
+10 İstikrar24px-Stability.png 
+%20 Birliktelik24px-Unity.png
+%20 Araştırma Hızı24px-Mod_country_all_tech_research_speed.png 
+%50 Tetkik Hızı24px-Mod_ship_science_survey_speed.png 
+2 Arkeoloji Yeteneği24px-Anomaly_research_speed.png 
+%20 Hasar24px-Mod_ship_weapon_damage.png 
+%30 Kaçınma24px-Mod_ship_evasion_mult.png
+%30 Ordu Morali24px-Mod_army_morale.png 
+%30 Ordu Moral Hasarı24px-Mod_army_morale.png
+%20 Ordu Hasarı24px-Mod_army_damage_mult.png

Building_hab_laboratory_module.png
Psi Corps binası +5 İstikrar24px-Stability.png verir ve 2 TelepatJob_telepath.png işi sağlar telepat işleri toplamda 7 Birliktelik24px-Unity.png ve -70 Suç24px-Job_criminal.png sağlarlar ve 2 EnerjiEnergy_Credits.png masrafları vardır.

20200605181423_1.jpg
Telepati teknolojisi Psişik Ordular kurabilmenizi sağlıyor bunlar oldukça güçlü bir ordu türüdür ve bu teknolojiyi açmak başka Psişik teknolojilere giden yolu da açar.

The Shroud

Transcendence Ascension Perkini seçtikten sonra gelen Breaching the Shroud adlı special projecti tamamladıktan sonra Comunications listesinde Shroud belirecek. Shroud'a girmek için 1000 Enerji harcamanız gerekiyor ve sadece 5 yılda bir girebiliyorsunuz. Her girdiğinizde çok sayıdaki eventten biri gelecek bu eventlerde genelde bir yüksek bir orta bir de düşük şanslı seçeneğiniz oluyor. Bu eventlerin sonucu farklı sonuçları olabiliyor bunlar: Shroud Lütfu, Shroud Laneti, Özel Psişik Teknolojileri, Psişik Avatar, liderlerinizden birinin Seçilmiş Ölümsüz Kişi olması, Shrouddaki güçlü bir varlıkla Sözleşme, rastgele bir teknoloji, Yozlaşmış Psişik Avatar.
20200605181327_1.jpg

Psişik Avatar'lar ordu veya bir gemi halinde olabiliyor(Yozlaşmış Avatar sadece gemi oluyor) normal avatar çağırırsanız ülkenizde bir gemi ya da ordu gimi normal bi şekilde kullanabilirsiniz ama Yozlaşmış Avatar çağrılırsa başkentinizde 10 yıl boyunca ya da siz onu yok edene kadar durur ve gelen donanmalara saldırır.

Psişik Teknolojiler
Shroud aracılıyla elde edilebilen 3 psişik teknoloji var bunlar: Psişik Kalkanlar, Psi Jump Drive ve Precognitive Interface. Bunların psişik olmak dışında yollarla alınabilen aynı türden en gelişmişleriyle karşılaştırılmaları.

Ship_part_psi_jump_drive_1.pngPsi Jump Drive'ın Ship_part_jump_drive_1.pngJump Drive'a kıyasla %10 daha az zıplama bekleme süresi var ve %50 daha fazla zıplama menzili var

Slot_Small.pngSlot_Medium.pngSlot_Large.png
Psişik KalkanlarShip_part_psi_shield.png24024px-Shield.png
7524px-Power.png
60024px-Shield.png
15024px-Power.png
144024px-Shield.png
30024px-Power.png
Karanlık Madde KalkanlarShip_part_dark_matter_shield.png18524px-Shield.png
5524px-Power.png
46524px-Shield.png
11024px-Power.png
111024px-Shield.png
22024px-Power.png

SwarmPicketLineArtilleryCarrierPlatform
Precognitive Interface32px-Tech_precognition_interface.png+%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+%15 Kaçınma24px-Evasion.png
+%20 Sistem içi Hız24px-Mod_ship_speed_mult.png
+%20 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+40 Takip24px-Tracking.png
+%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+%15 Nişan Doğruluğu24px-Mod_ship_tracking_add.png
+10 Takip24px-Tracking.png
+%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+%15 Silah Menzili24px-Mod_ship_weapon_range_mult.png
+10 Takip24px-Tracking.png
+%75 Çatışma Menzili
+10 Takip24px-Tracking.png
+%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+25 Takip24px-Tracking.png
Sapient/Autonomous +%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+%25 Kaçınma24px-Evasion.png
+%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+30 Takip24px-Tracking.png
+%10 Kaçınma24px-Evasion.png
+%20 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+%20 Nişan Doğruluğu24px-Mod_ship_tracking_add.png
+%20 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+%20 Silah Menzili24px-Mod_ship_weapon_range_mult.png
+%100 Çatışma Menzili +%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
+15 Takip24px-Tracking.png
+%10 Nişan Doğruluğu24px-Mod_ship_tracking_add.png

Shroud Lütfları
  • +%40 Ordu Morali24px-Mod_army_morale.png

  • +%0.5 Günlük Zırh ve Gövde Yenilemesi24px-Mod_ship_auto_repair_add.png

  • +%30 Aylık Etki Puanı KazanımıInfluence.png

  • +%30 Kaçınma24px-Mod_ship_evasion_mult.png

  • +%20 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png

  • +%50 Hükümet Etiği Çekimi24px-Mod_pop_government_ethic_attraction.png

  • +%25 Mutluluk24px-Mod_pop_happiness.png

  • +%30 Aylık Birliktelik24px-Unity.png

  • +%20 Araştırma Hızı24px-Mod_country_all_tech_research_speed.png

  • +2 Sensör Menzili24px-Mod_planet_sensor_range_mult.png

  • +%50 Kalkan24px-Mod_ship_shield_hp_mult.png

  • -%30 Gemi Bakımı24px-Mod_ship_upkeep_mult.png

  • +%40 Sistem içi Hız24px-Mod_ship_speed_mult.png

  • +%20 Silah Hasarı24px-Mod_ship_weapon_damage.png

Shroud Lanetleri
  • -%20 Ordu Morali24px-Mod_army_morale.png

  • -%20 Aylık Etki Puanı KazanımıInfluence.png

  • -%50 Hükümet Etiği Çekimi24px-Mod_pop_government_ethic_attraction.png

  • -%20 Mutluluk24px-Mod_pop_happiness.png

  • -%20 Aylık Birliktelik24px-Unity.png

  • -%20 Araştırma Hızı24px-Mod_country_all_tech_research_speed.png

  • -2 Sensör Menzili24px-Mod_planet_sensor_range_mult.png

  • -%20 Sistem içi Hız24px-Mod_ship_speed_mult.png

  • -%20 Zırh24px-Mod_ship_armor_mult.png

  • -%30 Nüfus Artışı24px-Mod_pop_growth_req.png

Shroud Lanetleri ve Lütufları beşer yıl süreye sahiptir.

Sözleşmeler
Toplamda 5 farklı sözleşme var. Bunlar imparatorluğunuz için güçlü bonuslar ama yaklaşık her 25 yılda bir yan etkisi yaşanıyor. Döngünün Sonu diğerlerine göre çok daha nadir ve normalin aksine 50 yıl sonra bitiyor ve Kıyamet yaşanıyor.

SözleşmeBonuslarYan etki
İpliklerin Bestecisi+%20 Nüfus Artışı24px-Mod_pop_growth_req.png
+20 Lider Ömrü24px-Mod_leader_age.png
PsişikTrait_psionic_species.png bir tür rastgele bir özellik kazanır veya kaybeder.
Dünyaları Yiyen+%30 Ordu Morali24px-Mod_army_morale.png
+%15 Ateş Hızı24px-Mod_ship_fire_rate_mult.png
%65 ihtimal: Bir gezegen 1 nüfus kaybeder ve 10 yıllığına -%10 Mutluluk kazanır24px-Mod_pop_happiness.png
%30 ihtimal: Bir gezegen 3 Nüfus kaybeder ve 10 yıllığına -%40 Mutluluk24px-Mod_pop_happiness.png kazanır
%5 ihtimal: Bir gezegen Shrouded World olur ve imparatorlukta 10 yıllığına -%30 mutluluk24px-Mod_pop_happiness.png olur
Arzunun Enstürmanı+%10 İşlerden elde edilen kaynak24px-Mod_pop_resource_output.png%40 ihtimal: Bir gezegen 20 yıllığına +%200 nüfus tüketim malları kullanımı kazanır24px-Mod_pop_consumer_goods_mult.png
%40 ihtimal: Bir gezegen -%100 Hükümet Etiği Çekimi24px-Mod_pop_government_ethic_attraction.png
%20 ihtimal: İmparatorluk -%50 Hükümet Etiği Çekimi24px-Mod_pop_government_ethic_attraction.png
Hiçlikteki Fısıltılar+%15 Araştırma Hızı24px-Mod_country_all_tech_research_speed.png
+%15 aylık Etki Puanı kazanımıInfluence.png
%45 ihtimal: PsişikLeader_trait_psionic_leader.png bir lider Bağımlı24px-Leader_trait_substance_abuser.png özelliğini kazanır
%25 ihtimal: PsişikLeader_trait_psionic_leader.png bir lider intihar eder.
%20 ihtimal: En az 1 PsişikTrait_psionic_species.png nüfusa sahip gezegen 10 yıllığına -30 İstikrar24px-Stability.png kazanır
%10 ihtimal: En az 5 PsişikTrait_psionic_species.png nüfusa sahip gezegen 1-8 nüfus kaybeder ve 10 yıllığına -100 İstikrar24px-Stability.png kazanır
Döngünün Sonu+%100 İşlerden elde edilen kaynak24px-Mod_pop_resource_output.png
+%100 İstasyonlardan elde edilen kaynak24px-Mod_pop_resource_output.png
+%100 Donanma limti24px-Mod_fleet_size_add.png
+5 Aylık Etki Puanı KazanımıInfluence.png
+10 Yıldız üssü limiti24px-Spaceport_1.png
Size ve size bağlı imparatorluklara ait tüm gezegenler Shroud-Marked olur
50 yıl sonunda Kıyamet yaşanır

Kıyamet
Kıyamet yaşanınca size bağlı devletler ve imparatorluğunuz yok olur Shroud-Marked olan tüm gezegenler Shrouded Planete dönüşür ve bi daha yaşanamaz hale gelirler. Tüm gemileriniz yok olur, liderleriniz ölür, kaynaklarınızı kaybedersiniz, nüfusunuz ölür. İmparatorluğunuz oyunun rastgele seçtiği en az %40 yaşanabilirliğe bir sahip kolonize edilmemiş bir gezegende yaşamını sürdürür ve tüm normal imparatorluklarla -1000 ilişki kazanırsınız eğer öyle bir gezegen yoksa game over olur. Tüm normal imparatorluklarla -1000 ilişki kazanırsınız.

Tüm Shroud-Marked kolonilerde Shroud Avatarı oluşur. Başkentinizde "Kıyamet" adında ölen halkınızın toplam psişik gücünü temsil eden güçlü bir varlık oluşur ve rastgele bir şekilde galaksideki kalan hayatı hedeflemeye başlar ve nüfus tükettikçe güçlenir. "Kıyamet" genel olarak kendisine sebep olan imparatorluğu en sona bırakmayı seçer.

Psişiklerle Alakalı Bazı Eventler

Kutsal Bir Hükümdar
Bu event bir lideriniz Ölümsüz Seçilmiş Kişi olduktan bir kaç yıl sonra gelir ve imparatorluğunuzu başında Ölümsüz Seçilmiş Kişinin olduğu Otoriter Spritüalist bir monarşiye çevirir. Bu eventle oyun başında alıp normal yollarla kaldıramadığınız Civic'lerden kurtulmanız mümkündür. Yeni elde edeceğiniz Civic'ler:
  • Imperial Cult24px-Civic_imperial_cult.png

  • Philosopher King24px-Civic_philosopher_king.png

  • Aristocratic Elite24px-Civic_aristocratic_elite.png

The Doorway
Eğer bu eventte A Dimension of Suffering olursa Close the portal special projecti sonucu Spritüalist imparatorluklar Psişik Teori ve Psişik Bariyer teknolojisini araştırabilir olurlar. Psişik Bariyer normal 2. seviye kalkanla aynı kalkan gücüne sahip ama power harcamıyorlar.

Zroni Precursor
Bu precursor event zinciri sırasında Psişik Teori teknolojisine kolay erişim sağlanabiliyor ve en sonda elde edilen Relic, Psionic Archive Shroud'a erişim bekleme süresinin 2.5 yıla indirir ve Shroud'da kötü sonuçların olma ihtimalini düşürür.
[+] 5 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oldukça faydalı bir rehber. Eline sağlık. Bir keresinde ben de Tanrı/İmparator çıkartmıştım. Oyunun sonuna kadar varislerinin yaşlılıktan ölmesi o kadar gözüme batmıştı ki. Ölümsüz birine neden varis verilmişti onu da anlamadım.
Ara
Cevapla
#3
Bana Psionic Theory gelmişti neden öbür teknolojiler gelmedi diyorum meğersem bundanmış.Teşekkürler.
Ara
Cevapla
#4
(07-06-2020, 17:59)Onur34 : Oldukça faydalı bir rehber. Eline sağlık. Bir keresinde ben de Tanrı/İmparator çıkartmıştım. Oyunun sonuna kadar  varislerinin yaşlılıktan ölmesi o kadar gözüme batmıştı ki. Ölümsüz birine neden varis verilmişti onu da anlamadım.
Aslında tamamen ölümsüz değil ölümüne sebep olabilecek eventler var ayrıyatten arena challenge federasyon verasetiyle de ölebiliyor. Bir de ölümsüz olmak neden çocuk yapmasına engel olsun
[+] 2 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Oldukça dolu rehber ISO.. teşekkürler
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#6
Bu sözleşmeler kısmındaki şeyler oyun başından kodlanıyormuş. Yani ne kadar savescum yaparsanız yapın gelen sözleşme değişmiyor ne yazık ki. Kötü bir tasarım olmuş açıkçası. Ayrıca Döngünün Sonu %1 gibi bir ihtimale sahip. Psişik ascensionda onlarca oyun oynasanız dahi görememe ihtimaliniz çok yüksek.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#7
(08-06-2020, 01:35)altnkurt : Bu sözleşmeler kısmındaki şeyler oyun başından kodlanıyormuş. Yani ne kadar savescum yaparsanız yapın gelen sözleşme değişmiyor ne yazık ki. Kötü bir tasarım olmuş açıkçası. Ayrıca Döngünün Sonu %1 gibi bir ihtimale sahip. Psişik ascensionda onlarca oyun oynasanız dahi görememe ihtimaliniz çok yüksek.
Net değer olarak %2 Döngünün Sonu'nun gelme ihtimali.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.