Taktiksel savaş sisi
#1
Şimdilik Rome 2 'deki gözlemlerimde tepe arkasındaki birlikler konusunda savaş sisi biraz cömert. Buradaki hesaplamalar nasıl yapılıyor, misal ön cephedeki birliklerin boy uzunluğu savaş sisinde ne ölçüde etkisi olur. Eğer burada arazi yükseltisi önemli pay sahibi ise 'yarı rastgele' yaratılan haritalar mı eksik yoksa YZ'mi?
Ara
Cevapla
#2
Bir bilgi olarak savaş oyunu tarzında bunun gibi taktiksel ölçekte oyunlarda savaş sisi emir komuta bazında aynı zamanda aynı hiyerarşideki birliklere karşı da uygulanır, müttefik birliklere de. Ulakların (atlı haberci) emirleri komutan üzerinden zamanında ulaştırması da bir stratejik derinlik sağlar. Hiyerarşiden kopmalar özellikle araya düşman birimler girmiş ise olası görünür ve emir vermek zorlaşır, savaş sisi artar. 

Total War serisinin akıcı animasyonları ve tecrübesini bu yönde kullanımı arcade yönünü azaltır fakat campaign oyun açısından taktilsel boyuta biraz operasyonel işlev kazandırmak YZ yönünden problem çıkarabilir. Bu yönde yabancı oyuncu kitlesi üzerinden popüler talep bu yönde değil sanırım.
[+] 1 üye Barış nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Denge sağlamak iyi olacaktır.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.