TBS: First World War Campaigns: Serbia '14
#1
Serbia14.jpg

First World War Campaigns: Serbia '14 John Tiller Software'in First World War Campaigns serisinden bir wargame. Serinin 3. oyunu olup 1914-15'te İttifak Devletleri'nin Sırbistan'ı işgal denemesini konu almaktadır. 

Çıkış tarihi: 28 Mart 2020


Ara
Cevapla
#2
Rich Hamilton'ın 22 Mart 2020'de Facebook'tan paylaştığı resim:
France '14 konusundan gelenler:

- Artık 50'den fazla kişili karargâhlar (Tümen/kolordu/ordu) konuşlanmış iken hareket ettiğinde komuta dışı olur. 50'den az kişili karargâhlar (genelde tugay) konuşlanmışken komuta dışı olmadan hareket edebilir.

Oradan gelmeyenler:

Jump map'ten ve haritadan Avusturya-Macaristan ve Sırbistan bariz.

Birkaç 1. Dünya Savaşı muharebesi konulu oyun daha geliştiriliyor (Galiçya, Ortadoğu vb.).
Ara
Cevapla
#3
Bugün çıktı. Ayrıca Japan '45 ve '46 da yamalandı, onları kendi konularında yazacağım.
Ara
Cevapla
#4
Başlamak için ideal mi bu oyun?
200w.webp?cid=790b76115d1e7ead69352f4d67...=200w.webp
Ara
Cevapla
#5
(25-05-2020, 20:16)Kurt Knispel : Başlamak için ideal mi bu oyun?

Başlamak için bütün Panzer Campaigns/First World War Campaigns/Modern Campaigns oyunları bir şekilde idealdir.

Bu politik cümleyi söyledikten sonra açıklayayım. Bu seriler, özellikle büyük seferberlikte çok fazla birlik içerirler (Asıl amaç budur. Tabiî bazıları gibi ufak senaryolardan başkasıyla oynamamak da bir çözüm :closedtongue: .). Teknik olarak hepsi birbirine benzediği için (Üç seri de ufak tefek farklarla büyük oranda manevra savaşı yapılan seriler.) biri diğerinden daha zor veya kolay diyemem, biri diğerinden uzun sürüyor diyebiliriz anca. O da operasyona katılan birliklerin sayısına bağlı. Bu da bazıları için sorun çünkü oyunun birinin geçtiği alan/ele aldığı süre diğerinin geçtiği alana/süreye göre küçük/az olabiliyor. Birinin en büyük senaryosu 140 birinin 600 tur olabiliyor veya birinde 2 ordu ötekinde 2 ordular grubu olabiliyor veya birinin haritasında 50000 diğerinde 200000 altıgen olabiliyor. Salerno'nun üç master haritası var mesela, biri 2860, biri 5280, biri 31000 altıgenli, Moscow '42'ninki 244620. (Hepsinin fiyatı aynı tabii ki, France '14, Rzhev '42 ve Middle East '67 29.95$, bu üç serinin diğer oyunları 39.95$ :xd: .).

Tavsiyem hangi dönemle/operasyonla ilgiliysen onunla başlaman. Panzer Campaigns ve Modern Campaigns serisi Gold'landığı için 1999'da çıkanıyla 2019'da çıkanı arasında büyük farklar yok, eski oyunların haritası/muharebe düzeni filan hep yenilendi (Bazılarında bu yenileme grafikten ibaret olabilir, bilemem, ama olmayanları da var.). First World War Campaigns serisinin diğer iki oyununa birkaç ay içinde yama gelecek, onları da Serbia '14 standartlarına çekecekler (France '14 5 senedir yama almamış.).

Önce oyun nasıl bir şeymiş onu öğreneyim diyorsan (Gerçi her oyunlarında ayrıca bir kullanım kılavuzu okuyarak oynamanın isteneceği bir başlangıç senaryosu olur ki hem seriye yeni olan, hem de seriye yeni olmadığı hâlde her oyunda rastlanmayan şeyleri bilmeyebilecek olan kişilere oyun az çok öğretilebilsin. Japan '45 ve '46'da çıkarma, Moscow '42'de kış şartları gibi.) Mius '43. Büyük senaryosu 66 tur, 720p ekran kullanmıyorsan bütün haritası ekrana sığabilecek kadar, 3300 altıgen içeriyor. Oynanış olarak üç seride de çok büyük farklar yok (Mekanik olarak bazı farklar var da onlar oyunu tanınmaz hâle getirmiyor, birine alışan ötekine de bir şekilde alışır, zor da olsa alışır yani :tongue: .).

Bildiğin biriyle multi oynamak içinse ona sor, bende France '14, Moscow '42, Japan '45 ve Japan '46 var sadece mesela.

TC'de oyunları maalesef pahalı olduğu (Yaklaşık olarak ucuzları 200, pahalıları 270 lira bugünki kurla. Aslında oyunları pahalı değil, TL değersiz.) için "şunu al, bunu al, sonra ötekini al" diye tavsiye veremiyorum, bunun için özür dilerim.

Ek: Panzer Campaigns kullanım kılavuzları yakın zamanda yenilendi. Japan '45 ve Japan '46 dışındakilerin son yaması kılavuzlar yenilenmeden önce olduğu için yeni kılavuzları son yamalarında bulunmayabilir, buradan indirilebilir. First World War Campaigns kullanım kılavuzları yenilenmedi ya da yenilendiyse de yenisi sadece Serbia '14'te bulunuyor, bilemedim.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 3 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
1.01 yaması ile değişenler:

- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.

Bir sonraki yamaya kadar şunu indirip oyunun klasörüne çıkarın. Senaryoların ikisinde bazı birlikler ufak bir hatadan dolayı izole olmuşlar, bu sıkıştırılmış dosyada o senaryoların doğrusu bulunmakta: Bunu.

Serinin diğer iki oyunu da güncellendi, onların konusuna da bakınız.
Ara
Cevapla
#7
(25-05-2020, 20:16)Kurt Knispel : Başlamak için ideal mi bu oyun?

Gel Middle East'67 ile başlatalım..
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
#8
4.00 yaması ile değişenler:

- 2D büyütülmüş harita sembollerinin grafikleri güncellendi.
- Üst çubuktaki ikonlar yenilenmedi.
- 1915_1007_03_Beograd ve 1915_1007_02_Beograd-Pozarevac senaryolarına bir ikmal kaynağı eklendi. Bu sayede 1.01'deki bot değişikliği dolayısıyla izole kalan bazı Avusturya-Macaristan birlikleri izole kalmaktan kurtuldu.
- 75mm Krupp 1903'teki sert saldırı değeri 1 iken 2 oldu.
- Çeşitli Britanya taburlarının isimlendirmelerindeki ufak tutarsızlık meseleleri düzeltildi.
- Britanya topçu bataryaları bölük oldu.
- Britanya "Yeomanry" bölüklerinin sert saldırı değeri 1 iken 0 oldu.
- Haritada ufak tefek değişiklikler.
- Parametre verisinde skicilerin zemin durumuna göre hareket çarpanları düzeltildi.
- 1915_1007_01_Campaign_4th_Invasion ve Grand_Campaign_S14-D senaryolarında Müttefik demiryolu kapasitesi değişimi TEK SEFERLİK (ONE TIME) olacak şekilde düzenlendi.
- Büyük Morava Irmağı'nın aşağı tarafına 1915 senaryolarında Kossava fırtınası sırasında Alman birlikleri izole olmasın diye bir sığ geçit eklendi. Sığ geçit ırmaktan karşıya giden bir patikaya eklendi.
- Britanya 6 inçlik kuşatma toplarının çarpışma değerleri güncellendi ve kuşatma topu olacak şekilde düzenlendi.
- Britanya 4.7 inçlik sahra toplarının çarpışma değerleri güncellendi.

Diğer iki oyun da yamalandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#9
(20-11-2021, 00:29)unonimus : - Üst çubuktaki ikonlar yenilenmedi.

PzC oyunlarının ikonları çoktan yenilenmişken neden FWWC'ninkileri yenilememekte direttiklerini merak ediyorum.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#10
Onu Volcano Man'e sormak lazım.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#11
4.01 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi. 

Eklemeler:

- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.

- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.

- Bulgaristan'ın yedek piyadelerinin yumuşak saldırı değeri 1'den 2'ye yükseltildi. Meğer Avusturya-Macaristan'ın Landsturm birliklerinin aksine 1880'lerden kalma tüfekler kullanmıyorlarmış.
- 4. istila senaryolarında Kula'ya Bulgaristan tarafına ikmal kaynağı eklendi.
- Siper kazma ihtimali seferberlikte ve seferin erken döneminde geçen senaryolarda %1'den %0,333'e indirildi. (Bu oranın seçilmesinin nedeni istihkâm taburlarının siper kazma ihtimalini %2 yapması.)


Artık öyle düşmanın gözü önünde beş metre derinliğinde siper kazmak yok, elleriyle mi kazıyorlar adamlar bu siperleri? Düzgün siper kazacaksanız bunu düşmandan çok uzakta ve büyük oranda istihkâm birlikleriyle yapacaksınız.

- Sırbistan Doğu Cephesi sınır muhafızlarının çekilme tarihleri, saldırı amacıyla kullanılmamaları için düzenlendi.
- 4. istila senaryolarında Karadağlı birliklerin mahiyeti C iken D oldu.
- Haritanın batı tarafına (İtilaf devletleri çılgınca bir şey yaparsa diye [Drina'yı Karadağlılarla geçip ilerlemek gibi] ikmal kaynakları eklendi.
- Gruppe Zhuber Tugayı'nın #Grand_Campaign_S14-Ds enaryosundaki strateji seçeneğinin birinde takviye olarak gelme ihtimali düzeltildi. (k.u.k.53.InfanterieDiv. konuşlanması/Symia yakınlarında Progar'da konuşlan seçeneğinde takviye olarak gelme ihtimalleri %0 idi, %60 olacak.
- Avusturya-Macaristan'ın farazi Bosna-Hersek Gönüllü Müfrezesi 62. Piyade Tümeni'ne bağlandı. Çünkü, olmaz ama olur da İtilaf devletleri Bosna'ya yürüyüp bundan dolayı savaşa katılırlarsa büyük ihtimal orada oluşturuluyor olan 62. Piyade Tümeni'ne bağlanırlardı. Böylece böyle bir durumda müfrez de olmayacaklar.
- #Grand_Campaign_S14-D ve #1915_1007_01_Campaign_4th_Invasion senaryolarında 5. Bulgar Tümeni'nin takviye olarak gelme ihtimali, gelmeleri çok uzun sürdüğü için artırıldı.
- Grand_Campaign_S14-D ve #1915_1007_01_Campaign_4th_Invasion senaryolarındaki Užice hedefinin kaybolması tarihle paralellik için 157 turdan 197 tura çııktı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#12
4.03 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.

4.02 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- FWWC ve MC'de yardım menüsünden artık bunların kılavuzu açılabiliyor.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.

4.02 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.