TBS: Gary Grigsby's War in the East: The German-Soviet War 1941-1945
#21
Birimlerde XXX, XX,XXXXXX yazıyor bunlar ne anlama geliyor?
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#22
III olanlar alay, tümenleri ayırınca üç alaya bölünüyorlar.

X olanlar tugay.

XX olanlar tümen. Almanlardaki normal birlikler genelde bu seviyede. Ruslarda da başta bunlar varken sonrasında onların bu birlikleri birleştirme imkânları oluyor, üç tümeni birleştirip bir kolordu yapabiliyorlar.

XXX olanlar kolordu. Almanlarda bunlar hep karargâh olsalar da Ruslarda oyunun başlarından sonra üç tümen birleştirilip bir kolordu elde edilebiliyor, yani tek altıgene üç kolordu sokabiliyorlar.

XXXX olanlar ordu.

XXXXX olanlar ordular grubu/cephe/ötesi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
Karşı tarafın asker sayısını nasıl öğrenirim? Bu karelerin altındaki sayılar ne anlama geliyor? Mesela 2-13 veya 0-50 gibi.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#24
İlki çarpışma değeri (tam olarak nasıl hesaplandığını bilemiyoruz), ikincisi hareket puanı.

Info Screens -> Show Order of Battle screen (en soldaki). Sağda sayılar yazıyor. Parantez dışındaki toplam, içindeki hasarsız olanın mevcudu.

Mamafih, buradaki bilgi yanılmıyorsam (düşman tarafı için) tam doğru değil. Yine de kabaca fikir verebilir.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#25
Bu savaş sonucu ekranında win ya da lose yazmıyor sanırım. En azından ben görmedim. Bunu nasıl anlarım?
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#26
Sonuçta Defenders HELD yazıyorsa düşman geri çekilmez. RETREATED, SHATTERED, SURRENDERED, ROUTED vs. yazıyorsa geri çekilir. Tam hatırlayamıyorum ama sonuçlardaki Odds kısmı 2:1'den büyük olduğunda çekiliyorlardı diye hatırlıyorum.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#27
Oyunda aceminin de acemisiyim ama şu görüntü muhteşem ötesi bir his verdi.

wite_war1.png
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#28
Seçtiğim birliğin savaş gücü yanlış hatırlamıyorsam 50 falandı. Sovyetleri bir güzel ldürüp koridoru açtım. Hareket puanlarım bitti. Bu birlikte kaybettiğim askerleri nasıl telafi edebilirim? Birliği bu şekilde tek başına ilerletmek ne kadar doğru? Benim birliğin 50 kadar saldırı gücü varken düşman karargahının neden 1 saldırı gücü var? Zorluğu düşürdüm ondan mıdır?

ss1.jpg
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#29
Zorluktan da olabilir ama ilk iki tur olur o, normal. Hattâ bazen 1. tur Riga'yı aldığımı bile hatırlıyorum. Teşkilat ve malzeme kadrosu (TOE) üretime göre otomatik dolacak ama bunu iyi hâle getirmek için demiryollarını tamir edebilirsin, zırhlı araçların kuralları biraz daha farklıydı ama onları hatırlayamadım. İlk kış sıkıntılı, bir de 1941'den sonra Almanlarda Refit durumuna (yani ekipman/mevcut kazanımında öncelikli duruma) getirilmeyen piyadelerin ekipmanları %100 dolmuyordu diye hatırlıyorum.

İlk tur yok edilemeyen birlikleri mümkün olduğunca cebe almak lazım. (Nedense) Sovyet oyuncusu için oyun başında en iyi tercih kaçmak.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#30
unknown.png?width=828&height=466
Panzer Campaigns ve Hearts of Iron deneyimim ile normal zorlukta bir oyun açyım dedim. Almanlar bana aşırı güçlü geldi ama sonradan güçsüzleşecek sanırım.
Ara
Cevapla
#31
unknown.png?width=828&height=466
Sizce ilk 2 tur için iyi zayiat verdirmiş miyim? Riga'dan yaklaşık 10 altıgen öteye gittim ancak henüz kordinasyonu sağlayamadım o kısımda.
Ara
Cevapla
#32
(26-12-2020, 12:51)Gurt : Seçtiğim birliğin savaş gücü yanlış hatırlamıyorsam 50 falandı. Sovyetleri bir güzel ldürüp koridoru açtım. Hareket puanlarım bitti. Bu birlikte kaybettiğim askerleri nasıl telafi edebilirim? Birliği bu şekilde tek başına ilerletmek ne kadar doğru? Benim birliğin 50 kadar saldırı gücü varken düşman karargahının neden 1 saldırı gücü var? Zorluğu düşürdüm ondan mıdır?

Biraz geç ama, Sovyetlerin moral/komutan ve 1941 modifierları sebebiyle o kadar düşük Combat Value'ları var. 1942'ye doğru düzenleyip Leningrad, Rostov, Kiev, Moskova gibi yerlerde biraz daha tutunabilir hatlar yapıyorlar.

Bunlara rağmen Ukrayna'da Ruslar epey güçlü. Bir oyuncunun elinde oradaki tanklarla Almanları yavaşlatmak için güzel karşı-saldırılar yapılabiliyor. Geri çekilmek yerine bunu yapınca paketlenme riski çok büyük oluyor tabi... Stalin, tarihte bunu yapmıştı.


Düşmanı böyle paketleyebiliyorsunuz. Hat seyrek olsa bile bir tümenin kontrol alanı, tümenin etrafındaki birer altıgeni de kapsadığı için düşmana ikmali kestiğinizde kaçmaları çok zor oluyor. (Başta Mihver'in kontrol alanında ilerlemek için bayağı hareket puanı harcamaları gerekiyor ve hareket puanları 1941 modifierları sebebiyle zaten fazla düşük.)
unknown.png

Tabi 1942 sonrası bu seyrek paketleme yöntemi düşman yerine sizin ikmalinizin kesilmesine sebep olabilir.

Örnek ikinci tur (İlk kez düzgün oynadığım oyunumdu sanırım)
Screenshot_3.png?width=709&height=676
[+] 1 üye pistoltr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.